Gå til innhold

Sutretråd for studenter!

Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Gjest Katten.

Herlig å stå opp tidlig, faktisk gjøre en innsats for å ta igjen det tapte arbeidet i faget (mtp at man var syk forrige forelesning), løpe som en idiot etter bussen for så å komme til en tom forelesningssal.

Hurra for forelesere som kun gir ut informasjon muntlig. Selv ikke avdelingssjefen visste om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig å stå opp tidlig, faktisk gjøre en innsats for å ta igjen det tapte arbeidet i faget (mtp at man var syk forrige forelesning), løpe som en idiot etter bussen for så å komme til en tom forelesningssal.

Hurra for forelesere som kun gir ut informasjon muntlig. Selv ikke avdelingssjefen visste om det.

Min favoritt i fjor var å kjempe meg opp av sengen, og fremdeles søvnig komme frem til forelesningssalen - for å så oppdage en liten gul post it lapp på døren: Forelesning avlyst pga. sykdom! Beklager!

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyyfaen. Jeg er så sint og lei. Jeg har tatt en klassevenn inn i varmen og har gått med på å samarbeide om en oppgave, fordi dette av diverse grunner var den ENESTE måten h*n kan få gå opp til eksamen i år. Jeg hater å samarbeide om oppgaver, men gikk med på for å være snill. Nå har jeg ikke fått tak i han/henne siden forrige torsdag, og oppgaven skal inn om 2 dager+ at den skal fremføres. Så det har jo endt opp med at jeg har skrevet hele oppgaven alene. Jeg har sendt masse meldinger og vært kjip masekjerring(noe jeg hater å være), jeg har også tatt kontakt på facebook, men h*n svarer ikke. Til tross for hyppige statusoppdateringer og at h*n er konstant pålogget.

Det føles så utrolig surt at h*n bare kan flyte på mitt arbeid. Jeg har så utrolig lyst til å bare sette KUN mitt navn på oppgaven og drite i henne/han, men jeg klarer ikke. H*n er sånn halvveis venn og jeg vet hvor kjipt det er å ikke få gå opp til eksamen.

Blir gaaaaaal. Kan noen telle til ti og puste langsomt inn og ut for meg, for jeg klarer det faen ikke selv!??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyyfaen. Jeg er så sint og lei. Jeg har tatt en klassevenn inn i varmen og har gått med på å samarbeide om en oppgave, fordi dette av diverse grunner var den ENESTE måten h*n kan få gå opp til eksamen i år. Jeg hater å samarbeide om oppgaver, men gikk med på for å være snill. Nå har jeg ikke fått tak i han/henne siden forrige torsdag, og oppgaven skal inn om 2 dager+ at den skal fremføres. Så det har jo endt opp med at jeg har skrevet hele oppgaven alene. Jeg har sendt masse meldinger og vært kjip masekjerring(noe jeg hater å være), jeg har også tatt kontakt på facebook, men h*n svarer ikke. Til tross for hyppige statusoppdateringer og at h*n er konstant pålogget.

Det føles så utrolig surt at h*n bare kan flyte på mitt arbeid. Jeg har så utrolig lyst til å bare sette KUN mitt navn på oppgaven og drite i henne/han, men jeg klarer ikke. H*n er sånn halvveis venn og jeg vet hvor kjipt det er å ikke få gå opp til eksamen.

Blir gaaaaaal. Kan noen telle til ti og puste langsomt inn og ut for meg, for jeg klarer det faen ikke selv!??

Si ifra til lærer/foreleser/professor om at den "halvveise vennen din" ikke har vært mulig å oppdrive, slik at du har måttet gjøre alt selv. Det er virkelig ikke verdt det bare for å bli venn med denne personen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra til lærer/foreleser/professor om at den "halvveise vennen din" ikke har vært mulig å oppdrive, slik at du har måttet gjøre alt selv. Det er virkelig ikke verdt det bare for å bli venn med denne personen.

Det er ikke sånn at jeg vil bli venn med denne personen. Men h*n er litt spesiell og prøver veldig hardt å være venner med alle, og dilter mye og inviterer seg selv.

Men ja. Jeg sendte en siste melding og sa at dette var siste sjanse til å få navnet sitt på oppgaven(altså å møtes imorgen og forberede fremføring og lage powerpoint). Hvis h*n ikke dukka opp imorgen, så er det ikke lenger mitt problem at h*n går glipp av 15 studiepoeng.

Men jeg får allikevel litt dårlig samvittighet, jeg er ikke flink til å si nei osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at jeg vil bli venn med denne personen. Men h*n er litt spesiell og prøver veldig hardt å være venner med alle, og dilter mye og inviterer seg selv.

Men ja. Jeg sendte en siste melding og sa at dette var siste sjanse til å få navnet sitt på oppgaven(altså å møtes imorgen og forberede fremføring og lage powerpoint). Hvis h*n ikke dukka opp imorgen, så er det ikke lenger mitt problem at h*n går glipp av 15 studiepoeng.

Men jeg får allikevel litt dårlig samvittighet, jeg er ikke flink til å si nei osv.

Bra! Jeg skjønner at du får dårlig samvittighet, er ikke så flink til å si nei jeg heller. Men slik han holder på er bare respektløst. Men han har vel fortsatt ikke gjort noe på selve oppgaven? Det er jo null stress å forberede seg og lage powerpoint..

Men lykke til på oppgaven uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg overlevde fremføringen! Shit, så nervøs har jeg ikke vært på lenge. Jeg var førstemann ut og fremførte min fancye power point presentasjon, stod fremme ved talestolen og i det hele tatt. Så viser det seg at ingen andre har en PP, og alle blir bare sittende ved plassen sin og snakke litt om sin oppgave. Flaut! Men det var ihvertfall ganske deilig å finne ut at de andre heller ikke har skrevet noe særlig :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg overlevde fremføringen! Shit, så nervøs har jeg ikke vært på lenge. Jeg var førstemann ut og fremførte min fancye power point presentasjon, stod fremme ved talestolen og i det hele tatt. Så viser det seg at ingen andre har en PP, og alle blir bare sittende ved plassen sin og snakke litt om sin oppgave. Flaut! Men det var ihvertfall ganske deilig å finne ut at de andre heller ikke har skrevet noe særlig :fnise:

Jeg synes du skal være stolt av deg selv jeg, som lagde en ordentlig presentasjon og ikke bare satt på stolen din og pratet! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:takke::fnise:

Forresten brukte jeg prezi for å lage presentasjonen min. Det anbefaler jeg veldig, presentasjonen ble mye finere enn med power-point, og den var veldig lett å lage :jepp:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det korteste dere har greid å skrive en fem-siders oppgave på?

-panikk-

Det holder med bestått, og jeg kjenner stoffet rimelig greit... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det går på en kveld hvis jeg logger av KG og kan stoffet :gjeiper:

Edit: Fristen er vel ikke 23.59 i kveld? Da hadde jeg fått panikk tror jeg.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skrev vel en tisiders på rundt tre dager i sommer. Kan man stoffet og har lest går det fort, må man lese tar det litt lengre tid.

Min taktikk har alltid vært å lese all relevant litteratur, ta gode notater som er relevant til det jeg skal skrive om (med sidetall) for så å samle dette sammen til en oppgave. Har fungert veldig godt for meg. Bruker en dag eller to på å lese, og alt fra en til tre dager på å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele dagen på meg, så regner med det skal gå. Har forebredt alt stoffet så det er selve skrivingen som gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:murvegg: Innlevering i morgen, og det er sinnsykt vanskelig å begynne. Timene flyr avgårde og frustrasjonen stiger. Det er så utrolig mye på en gang. Hodet er rimelig bløtkokt om dagen. Eksamen om 2 uker, og ingenting sitter. phuuuu... Å være student er jaggu mer krevende enn jeg hadde forestilt meg... :blink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tråden for meg! :)

Skal vi se... Jeg har en gruppeoppgave som skal leveres neste uke, en enorm solo oppgave som skal leveres uken etter, tusenvis av sider å lese før eksamen i desember og framføring i morgen.

Hurra!

:glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på når jeg endelig skal klare å kvitte meg med den uvanen å fortrenge alt helt til i siste øyeblikk :P

1 time lesing og 3 timer pause kommer man liksom heller ikke så mye lenger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg skulle funnet denne trådeen for lenge siden!!

Jeg trodde å studere i Australia skulle være fryd og gammen, men jeg har jo aldri tid til noen ting.

Var bare middels i engelsk når jeg kom hit, og ALT jeg leser og skriver må gjøres på engelsk. Jeg er på første året i psykologi og det er så masse innleveringer og semestrene er så korte.

Flott med lang ferie, men når hvert semester er trøkt inn på 3,5 mnd og jeg i løpet av den tiden har syv innleveringer og seks eksamener, så jeg kjenner jeg rett som det er at jeg bare vil gråte :sjenert:

Noen som har tips for å takle stress, jeg friker ut hver gang jeg har får dårlig tid på oppgaver, og det hjelper ikke akkurat at jeg ikke får skrevet på norsk :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...