Rayanne Skrevet 16. oktober 2011 #201 Skrevet 16. oktober 2011 Veiledning er vanligvis bare at du får en tilbakemelding på det du har skrevet så langt. Alt er bedre enn ingenting, bruk stikkordene dine til å smøre sammen et førsteutkast, og så kan du bruke tilbakemeldingen du får til å jobbe videre. Jeg har levert ganske halvferdige ting til veiledning, og fått stor nytte av tilbakemeldingen når jeg har fullført oppgaven.
Gjest Anuket Skrevet 16. oktober 2011 #202 Skrevet 16. oktober 2011 ææææ nå har jeg sittet og planlagt hva jeg skal gjøre i morgen og resten av uken, og jeg tror blodtrykket mitt gikk drastisk opp! Uff oppgaveinnleveringer, masse lesing og jeg må skrive mine siste utkast (av to oppgaver) som skal inn 31 oktober, etter det er det en siste oppgave som skal inn 7 november.På toppen av det har jeg en oppgave som skal inn fredag! Og jeg reiser til London neste uke! Jeg lærer ALDRI! Stressuke here I come!
Aramee Skrevet 16. oktober 2011 #203 Skrevet 16. oktober 2011 Holder på med en større oppgave som skal leveres 7. November, men oppdaget plutselig at veiledning og godkjenning av tema og problemstilling ikke er før 27. Oktober! er det galt å be om veiledning allerede?
GossipGirl91 Skrevet 17. oktober 2011 #204 Skrevet 17. oktober 2011 Det er fullt mulig! Sier ikke noe om at jeg har det verre enn dere på høyskole/universitetsnivå, mente bare det ble litt feil å si at VGS er så mye lettere Det er store krav til pensum, forståelse av pensum, skriving av tekster, og ikke minst dødskjedelige unødvendige ting som vi MÅ gjennom fordi det står på læreplanen. F. eks lese en norrøn saga og se et filma teaterstykke og deretter gjøre en analyse. Er så klart ikke det verste man kan komme borti, men fortsatt helt unødvendig, noe som automatisk gjør at ting virker litt vanskeligere. Det er mye stoff ja, på vgs, men forskjellen er at der har man en (forhåpentligvis) engasjert lærer som går mellom pultene og hører hva alle kan, og sier hva vi skal lese og/eller kunne gjøre neste gang, ikke bare en foreleser med 300 studenter i et auditorium som sitter og HØRER ETTER time etter time. Vgs er mye mer engasjerende i timene. Men selvfølgelig, man kan ha gode kollokviegrupper osv, men tro meg, det er MYE mer pensum og ca NULL oppfølgelse på hva du leser og får gjort. 1
Gjest Mlle Bonne Skrevet 17. oktober 2011 #205 Skrevet 17. oktober 2011 Huff har utsatt og utsatt oppgaveskriving de siste dagene. Så nå er det skippertak i natt for å gjøre ferdig teorien. Heldigvis har jeg god oversikt over hva jeg skal skrive om. Men at jeg aldri lærer! Hater å sitte å skrive slik midt på natten.
Enimot Skrevet 17. oktober 2011 #206 Skrevet 17. oktober 2011 Aaaaaaaa! Panikk! Jeg kommer meg ikke under ordgrensen på masteroppgaven, selv om så og si alt jeg har skrevet for meg nå fremstår som svada. Herregud!!!! I tillegg har jeg null motivasjon og driver bare å surrer selv om jeg jo vet at jeg må jobbe med oppgaven. Helt klart fortjent at jeg kommer til å få dårlig karakter. Men hvorfor klarer jeg ikke å ta meg sammen når det er snakk om en så viktig ting!!! !!! !!!
Surriball Skrevet 17. oktober 2011 #207 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg tror det kommer av at hjernen skrur seg av når man føler at man møter motgang... Dumme hjernen. Har benka meg til på lesesalen med pc og alt. Sitter og hører på "Jazz på svenska" på Spotify mens jeg jobber med prosjekt. Veldig god jobbemusikk, faktisk! Selv for meg som vanligvis blir distrahert av ALL musikk... Skjønner ikke dette, jeg. Anbefales, forresten! Giddaslaus helg (les: Surriball trengte fri. FRIIII) betyr mer jobbing når hverdagen kommer igjen. Så her sitter jeg, og skal ikke hjem på en del timer ennå. Jeg sykler vel hjem når sulten tar meg... *sukk*
Gjest Solsmil Skrevet 17. oktober 2011 #208 Skrevet 17. oktober 2011 herreguuuud!! Jeg holder på med exphiloppgave, og jeg kommer meg ikke over 2800 ord!!!! Det bruker ALDRI å være noe problem, jeg bruker alltid å skrive alt for mye, men nå har jeg knapt skrevet 2000 ord, og jeg føler meg ferdig!
Surriball Skrevet 17. oktober 2011 #209 Skrevet 17. oktober 2011 Hmm... Kanskje du kan utdype eksemplene dine her og der med en ekstra setning eller to? Og bruke fyllord, som "som" og "at" og sånt tull..? Det funka bra i de få humanistiske fagene jeg har hatt, blant annet exphil...
Gjest Anuket Skrevet 17. oktober 2011 #210 Skrevet 17. oktober 2011 Smarte meg, storkoste meg med redigering av oppgaven min idag (den som skal inn på fredag), elsker å skrive på Omm writer! Men så hadde jeg ikke lagret og jeg klarte å lukke programmet uten å ha lagret det! Så nå skriver jeg alt om igjen, før trening Er det muuulig...
Momseguri Skrevet 17. oktober 2011 #211 Skrevet 17. oktober 2011 ENDELIG ferdig med eksamen Jeg svarte kortere enn det foreleseren sa var vanlig (gjør egentlig alltid det, skjønner ikke hva folk som skriver typ 30 sider egentlig skriver??). Og det var tre oppgaver å skrive, mens vi alltid pleier å ha bare en, så jeg brukte altfor lang tid på den første oppgaven, klarte ikke nr. 2 helt og skrev ganske kort og hadde det veldig travelt på tredje...Men det gikk allikevel bedre enn forventet, har ett håp om at jeg kan få en C, og da slipper jeg å konte
Fandenivoldsk Skrevet 17. oktober 2011 #212 Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Gratulerer Momseguri 10/10 på breddetesten i ex.phil! Og jeg har ikke vært på en eneste forelesning har selvsagt jobbet med stoffet selv, men likevel! Full pott! LIKE A BOSS. Glad nå! Endret 17. oktober 2011 av Fnisu
Gjest Vampen Skrevet 17. oktober 2011 #213 Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Ah, 9 ord under maxgrensa på det første arbeidskravet! Woho, og som belønning har jeg to arbeidskrav til å kose meg med.. Fnisu: gratulerer! Flinka (/en?)! Endret 17. oktober 2011 av Vampen
Gjest Solsmil Skrevet 17. oktober 2011 #214 Skrevet 17. oktober 2011 Nå har jeg hosta opp nesten 800 ord i dag til den jævla exphil-oppgaven. Føler det går helt ræva, men det er jo tross alt bare exphil. Så lenge jeg står, så går det greit (og det tror jeg absolutt jeg gjør). Nå ligger jeg på 2747 ord (må være minst 2800), men så skal jeg skrive fotnoter og kilder og sånt, og da er oppgaven i boks :duskedame: :danse:
Momseguri Skrevet 17. oktober 2011 #215 Skrevet 17. oktober 2011 Ikke for å være gledesdreper, men hos meg teller ikke fotnoter og kilder med i ordtellingen, så hvis du ikke er helt sikker ville jeg sjekket at det faktisk gjør det.. 1
Gjest Anuket Skrevet 17. oktober 2011 #216 Skrevet 17. oktober 2011 Ikke for å være gledesdreper, men hos meg teller ikke fotnoter og kilder med i ordtellingen, så hvis du ikke er helt sikker ville jeg sjekket at det faktisk gjør det.. Fotnoter eller kilder og litteraturliste teller heller ikke hos meg, så vidt jeg vet. Tror nok jeg ville ha sjekket opp i det Solsmil
Gjest Solsmil Skrevet 17. oktober 2011 #217 Skrevet 17. oktober 2011 Fotnoter eller kilder og litteraturliste teller heller ikke hos meg, så vidt jeg vet. Tror nok jeg ville ha sjekket opp i det Solsmil Jeg har sjekket det opp, ellers ville jeg ikke trodd det var slik
Gjest Anuket Skrevet 17. oktober 2011 #218 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har sjekket det opp, ellers ville jeg ikke trodd det var slik Ah! Lucky you! Her kommer de utenom, utrolig irriterendes hehe
GossipGirl91 Skrevet 17. oktober 2011 #219 Skrevet 17. oktober 2011 Gratulerer Momseguri 10/10 på breddetesten i ex.phil! Og jeg har ikke vært på en eneste forelesning har selvsagt jobbet med stoffet selv, men likevel! Full pott! LIKE A BOSS. Glad nå! Oi! Grattis Det var bra Jeg sitter selv i disse dager og skriver som en gal på de 100- 120 spørsmålene vi har fått og har funnet svaret på, for som håndskrift får vi ha dem med på breddetesten.. hva la de mest vekt på hos dere? Vet det er forskjellig, men er morro å høre
Mermaid Blues Skrevet 18. oktober 2011 #220 Skrevet 18. oktober 2011 Flinke dere som er (nesten) ferdige med oppgaver - thumbs up Krysser fingrene for at eksamen din gikk bra, Momseguri Jeg sliter med en oppgave som er altfor lang, og den andre trenger et seriøst aha-øyeblikk fra min side. Vet det er noe veldig åpenbart jeg har oversett og at det er "der", jeg bare ser ikke "dit" når jeg trenger å se "det". Er riktignok to uker og to dager igjen til levering, men jeg vil gjerne bli ferdig sånn at jeg kan begynne å konsentrere meg om eksamen. Ellers fikk jeg tilbakemelding på dikttolkingsoppgaven min i litteratur i dag, håpa å i det hele tatt stå, fikk B =) Livet ble ca hundre kilo lettere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå