Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

På 17.8.2018 den 18.45, Devilheart skrev:

Trodde ikke jeg skulle skrive /rant før første uka var omme, men her kommer den.

Egentlig litt ros for samskipnaden og fadderne som steller istand arrangementer så folk får minglet seg, men dessverre er det èn ting de ikke kan forandre på, som er oppførselen til enkelte studenter og fadderne selv.

Var arrangert fest i dag for en bestemt linje (min) og ble litt over en times forsinket. Når jeg ankom møtte jeg på to kjentfolk (vi er i samme klassegruppe og jobbet sammen denne uka i prosjekt) som allerede var på vei ut til vors med egen gruppe. Ble forfjamset og fikk ikke spurt i farta om jeg kunne bli med før de begynte å gå avgårde. Det var visst faddergruppa deres og en av dem hadde fadder-t-skjorte på seg. Gleden av å tilbringe tid med kjentfolk forsvant like fort som lyset forsvinner når man trykker på bryteren. Og når det skjer (spontanendringer), får jeg panikkanfall. Får jeg panikkanfall, slutter hjernen å fungere. Slutter hjernen å fungere, tar jeg dumme valg. Valget ble naturligvis å stikke rett hjem igjen, istedenfor å gi de gjenværende folket en sjanse og mingle litt på egenhånd.

Poenget er: 1) at jeg har havnet i gruppe med en overlegen arrogantjævel 2) fadderen gjorde ikke jobben sin.

Meningen med fadderuke er jo nettopp at det skal være inkluderende. Syns i det minste han fadderen kunne spurt om jeg ville være med dem. Dessverre så kjenner jeg han ikke, så får ikke meldt inn til fadderstyret heller.

Får bare håpe det blir bedre med andre arrangementer etterhvert.

 

 

Uff, så dumt at du har en kjip start på semesteret.

Men var du i samme faddergruppe som de som dro på vors? Det er veldig vanskelig som fadder å kunne se/inkludere folk som ikke er  i sin faddergruppe. I tillegg er det også ofte vors hos en av fadderne, med begrenset kapasitet. I tillegg må du huske på at fadderne er bare mennesker med begrenset kapasitet. Du sa jo selv at du hadde kommet til festen, da er det jo ikke helt logisk at fadderne skal spørre om du vil bli med dersom du ikke var i fadderen sin gruppe. Hadde du spurt hadde du sikkert fått bli med.

Endret av Pottah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, var ikke i samme gruppe. Aner ikke hvor de dro, men du har nok rett. Hadde nok vært mer naturlig hvis en av klassekameratene hadde spurt. Men det er egentlig litt mer som ligger bak som jeg ikke ønsker å gå i detalj her (PM går bra). Kan si at jeg har en del personlig og sosial utvikling jeg må gjøre dette semesteret. Men men, prøvde å ta det kuli og tenke positivt. Mange flere arrangementer som kommer etterhvert og nye sjanser å knytte bånd med klassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Devilheart skrev:

Nei, var ikke i samme gruppe. Aner ikke hvor de dro, men du har nok rett. Hadde nok vært mer naturlig hvis en av klassekameratene hadde spurt. Men det er egentlig litt mer som ligger bak som jeg ikke ønsker å gå i detalj her (PM går bra). Kan si at jeg har en del personlig og sosial utvikling jeg må gjøre dette semesteret. Men men, prøvde å ta det kuli og tenke positivt. Mange flere arrangementer som kommer etterhvert og nye sjanser å knytte bånd med klassen. :)

Hadde vært mer naturlig at du spurte!!! De andre er faen ikke tankelesere. 

Anonymkode: 159ff...a69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaargh bare vært på universitetet tre dager og har allerede blitt forkjølet. Det er min egen feil og er plutselig rundt masse folk igjen etter et par måneder mest for meg selv, men likevel utrolig kjedelig. Faget jeg gleder meg mest til begynner på mandag og jeg blir ganske sur om jeg ikke får med meg starten. 

Har lager med diverse som skal hjelpe, så satser på at det, hvile og mye vann hjelper.

Anonymkode: 9be3c...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg klarer ikke engasjere meg det grann for masteroppgaven. Jeg har skrevet en oppgave. Noen greier igjen å gjøre, men jeg har fire dager på meg, men altså... Dette er helt minimal innsats, bare for å BLI FERDIG. Jeg har en relevant jobb som jeg elsker, jeg har tusenvis av planer, men jeg vet også at dette er denne ene sjansen jeg har, men jeg greier bare ikke ha noe som helst motivasjon. Jeg er dritlei hele oppgaven, jeg er dritlei studentlivet, alt presset, vurderingene. Jeg har alltid gjort det bra på skole og universitet, selv om jeg ofte sliter med motivasjonen, men dette tar kaka altså.Jeg føler at oppgaven burte vært ferdig for LENGE siden, men jeg har masse igjen å gjøre. Har nok ord, men alt jeg har skrevet er nok tull og uten sammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
2 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg klarer ikke engasjere meg det grann for masteroppgaven. Jeg har skrevet en oppgave. Noen greier igjen å gjøre, men jeg har fire dager på meg, men altså... Dette er helt minimal innsats, bare for å BLI FERDIG. Jeg har en relevant jobb som jeg elsker, jeg har tusenvis av planer, men jeg vet også at dette er denne ene sjansen jeg har, men jeg greier bare ikke ha noe som helst motivasjon. Jeg er dritlei hele oppgaven, jeg er dritlei studentlivet, alt presset, vurderingene. Jeg har alltid gjort det bra på skole og universitet, selv om jeg ofte sliter med motivasjonen, men dette tar kaka altså.Jeg føler at oppgaven burte vært ferdig for LENGE siden, men jeg har masse igjen å gjøre. Har nok ord, men alt jeg har skrevet er nok tull og uten sammenheng. 

Har vært her i mange år og har lest dine meldinger her inne. Ingen tvil om at du er en god student! Kan du ikke ta deg en god pause og jobbe med oppgaven senere? Kanskje finne en skikkelig belønning du skal unne deg selv når du er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
4 hours ago, Reputation said:

Har vært her i mange år og har lest dine meldinger her inne. Ingen tvil om at du er en god student! Kan du ikke ta deg en god pause og jobbe med oppgaven senere? Kanskje finne en skikkelig belønning du skal unne deg selv når du er ferdig?

Tusen takk! Jeg er på biblioteket og skriver nå. Føler det går greit nok. En del igjen å gjøre, men jeg har riktig antall ord. Jeg må bare lese gjennom og slette noe og legge til noe, men hele oppsettet og sånn er jo der. Aner ikke om dette er bra nok som masteroppgave en gang, da det er en del ting som kunne gjøres som jeg ikke har gjort, men jeg har en grunn til å ikke ha gjort dem, haha. 

Kjæresten og jeg skal på konsert med Suzanne Vega på torsdag, etter jeg er ferdig, og noen dager senere drar jeg på liten tur til Leeds hvor jeg skal bo på hotell og kose meg! Etter det skal vi flytte til en større leilighet, så jeg har mye å glede meg til. Må bare bli ferdig med de neste fire dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg må bare henge her og klage så mye jeg kan til jeg blir ferdig.

Tre dager igjen. Jeg har skrevet ferdig oppgaven, men jeg tror eksemplene mine er veldig dårlige og må endres litt på. Må også lese gjennom... Sikkert tusen ting som må endres. Vil ikke mer. Trenger fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg husker at jeg tidligere har klaget på studiene mine i denne tråden før, og noen kommenterte "bare vent til du begynner å jobbe, det er da du føler det virkelige presset. Studier er ingenting." og vet dere hva? Det er helt motsatt? Jeg har jobbet innenfor et relevant felt for masteren min en stund nå, og jeg ELSKER det. Det er fantastisk at det ikke settes karakter på alt jeg gjør, arbeidsgiveren virker kjempefornøyd, det er ikke noe problem å holde tidsfristene og jobben er GØY! Det er mye, mye lettere enn å være student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sutre litt over fadderuka jeg og, nærmere sagt de andre «fadderbarna». Det er ikke rart undersøkelser viser at mange studenter er ensomme når de ikke møter opp på ting, og om de gjør det er de negative, og snakker ikke med mindre noen snakker til de.

Jeg har full forståelse for at folk er sjenerte og kanskje syns ting er litt skummelt på ny skole. Men jeg ble overrasket over at de aller fleste i gruppen virket så til den grad uinteresserte i å bli kjent med andre. En må jo gjøre litt innsats selv også.

Jeg møter opp, og har fått en god tone med fadderne, så vi koser oss! Og i blant får vi dratt med oss noen, men hadde jo vært gøy om folk var litt mer engasjerte.

Jeg har nok bare uflaks med gruppen min, er klar over at alle ikke er sånn.

Anonymkode: ed282...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha min livs viktigste eksamen neste uke, og jeg får bare ikke til å lese. Består jeg ikke de, så må jeg avslutte studiet. 

Hvor kan man kjøpe motivasjon og disiplin? 

Anonymkode: fc047...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Linaria skrev:

Jeg husker at jeg tidligere har klaget på studiene mine i denne tråden før, og noen kommenterte "bare vent til du begynner å jobbe, det er da du føler det virkelige presset. Studier er ingenting." og vet dere hva? Det er helt motsatt? Jeg har jobbet innenfor et relevant felt for masteren min en stund nå, og jeg ELSKER det. Det er fantastisk at det ikke settes karakter på alt jeg gjør, arbeidsgiveren virker kjempefornøyd, det er ikke noe problem å holde tidsfristene og jobben er GØY! Det er mye, mye lettere enn å være student.

Jeg er veldig enig i dette. 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må sutre litt over fadderuka jeg og, nærmere sagt de andre «fadderbarna». Det er ikke rart undersøkelser viser at mange studenter er ensomme når de ikke møter opp på ting, og om de gjør det er de negative, og snakker ikke med mindre noen snakker til de.

Jeg har full forståelse for at folk er sjenerte og kanskje syns ting er litt skummelt på ny skole. Men jeg ble overrasket over at de aller fleste i gruppen virket så til den grad uinteresserte i å bli kjent med andre. En må jo gjøre litt innsats selv også.

Jeg møter opp, og har fått en god tone med fadderne, så vi koser oss! Og i blant får vi dratt med oss noen, men hadde jo vært gøy om folk var litt mer engasjerte.

Jeg har nok bare uflaks med gruppen min, er klar over at alle ikke er sånn.

Anonymkode: ed282...4ee

Så kjedelig. Jeg er også enig i at man må være litt frempå når man er ny student, hvis ikke virker man ganske avvisende overfor andre. Det er nok ugreit for begge parter. Fint at du har funnet tonen med fadderne dine da. :)

Anonymkode: 5d96d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... leit å se at enkelte studenter har kommet seg fysisk helt fram til universitetet, men sinnene er fortsatt på barneskolen/ungdomsskolen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Gråter og gråter... har sittet og gått gjennom masteroppgaven. Jeg orker ikke mer. Sikkert masse feil... Men vi har sett gjennom... Den er vel egentlig på en måte ferdig... Må bare levere en "abstract" om hva en handler om. 86 sider på akademisk engelsk. Aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Altså, jeg hater hvert sekund av masteroppgaveskrivinga. Har null interesse for fagfeltet lenger, hater å være student, hater å skrive akademisk, hater alt dette fokuset på "livet som masterstudent" på instagram og overalt og alle de andre som snakker om å gå videre til PhD og så "scholarship" og redselen for bittesmå feil som kan føre til litt lavere karakter og følelsen av at hadde jeg bare jobbet litt hardere, hadde det gått fint. Jeg hater de hårfine nyansene, jeg hater virkelig å finne kilder, jeg hater å sette opp referanser... Denne masteroppgaven har tatt absolutt det siste jeg hadde igjen av akademisk motivasjon, om det var noe igjen. Den leveres i morgen og da skal jeg kjøpe Nintendo Switch og aldri aldri aldri mer tenke på karakterer igjen. 

Master er VANSKELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linaria skrev:

Altså, jeg hater hvert sekund av masteroppgaveskrivinga. Har null interesse for fagfeltet lenger, hater å være student, hater å skrive akademisk, hater alt dette fokuset på "livet som masterstudent" på instagram og overalt og alle de andre som snakker om å gå videre til PhD og så "scholarship" og redselen for bittesmå feil som kan føre til litt lavere karakter og følelsen av at hadde jeg bare jobbet litt hardere, hadde det gått fint. Jeg hater de hårfine nyansene, jeg hater virkelig å finne kilder, jeg hater å sette opp referanser... Denne masteroppgaven har tatt absolutt det siste jeg hadde igjen av akademisk motivasjon, om det var noe igjen. Den leveres i morgen og da skal jeg kjøpe Nintendo Switch og aldri aldri aldri mer tenke på karakterer igjen. 

Master er VANSKELIG!

Herregud jeg syns så synd på deg!! Masse lykke til i innspurten - vit at himmelen er blå og gresset grønnere når du kommer ut på den andre siden ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria
1 hour ago, Sugar&Spice said:

Herregud jeg syns så synd på deg!! Masse lykke til i innspurten - vit at himmelen er blå og gresset grønnere når du kommer ut på den andre siden ❤️

Tusen takk! Tror jeg er ferdig med alt nå. Straks skal jeg sende inn og drikke meg full, for det fortjener jeg så sykt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Linaria skrev:

Tusen takk! Tror jeg er ferdig med alt nå. Straks skal jeg sende inn og drikke meg full, for det fortjener jeg så sykt! :P

Herregud definitivt! Happy drinking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Oppgaven er lastet opp. Er sikker tusen feil i den. Jeg orker bare ikke mer. Hadde sett gjennom masse, men det gjorde så vondt. Usikker på hva jeg skal gjøre med livet mitt nå. Temmelig fyllesyk etter i går. Drakk hver gang jeg begynte å tenke på masteroppgaven, så det ble en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Det ble Nintendo Switch som mastergave til meg selv, og nå skal vi straks på Suzanne Vega-konsert. Yay, ferdig student! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...