Gå til innhold

KAtten min blir tatt inn av naboer !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et kjapt søk på google, og jeg finner forslag som eddik, plante lavendel, legge ut appelsinskall/sitronskall, strø pepper...

Og da har jeg ikke lett nøye, heller.

Ja så jeg skal strø pepper og edikk i hagen da eller? , eller kansje litt appelsinskall og sitron på puten til min sønn?? eller pepper på gulvet ?? ser altid pent ut med pepper å drit på gulvet... har google jeg å å kan en del om katter, så jeg er ikke dum.

Men lei av å bli kalt misshandler for å kaste ut en plage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, men hvem er eigeren liksom?? ser du problemet eller???

ALT er forsøkt. Jeg er da for pokker en yrevenn, men jeg liker ikke utsette mit barn for dirkete helse fare lengre og jeg mister besinnelsen over en katt som ikke lærer at den ikke er velkommen.. skal jeg liksom bare drite i det da?

Hvis dette er et gjentagende problem, heng opp lapper i nabolaget, eller følg katten hjem, prøv nå i alle fall slike ting før du skyter på den.

Når du ser den sitter å jamrer, sprut med sitronvann, som foreslått rett over, smør sitron utover der katten sitter om den har fast plass.

Inne: ha du prøvd sånn jagealarm? Sånn en kobler til stikkontaktuttaket. Den er lydløs for mennesker. Jeg kjøpte en slik en for å jage mus i underetasjen i forrige huset jeg bodde i, men måtte bare koble den ut igjen, for katten min fløy på vegger å tilta helt.. Så den fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så jeg skal strø pepper og edikk i hagen da eller? , eller kansje litt appelsinskall og sitron på puten til min sønn?? eller pepper på gulvet ?? ser altid pent ut med pepper å drit på gulvet... har google jeg å å kan en del om katter, så jeg er ikke dum.

Men lei av å bli kalt misshandler for å kaste ut en plage.

Men i himmelens navn, da. Katta kommer da ikke inn i huset gjennom puta til ungen? Er det vanskelig å plassere et glass eddik i vinduet, om det står åpent, og katten kommer inn den veien? Eller å strø pepper, eller legge noen sitronskall i døråpningen, om det er der den ommer inn?

Forøvrig fant jeg denne også.

Men klart, det er jo langt bedre å betale for å drepe et dyr, fremfor ubehaget med å betale noe som helst for å holde samme dyret, og eventuelle senere dyr unna. Om du skal drive å avlive kattene som måtte finne på å dukke opp, blir det garantert dyrere enn å kjøpe inn noen midler for å holde dem unna en gang for alle... Men det er verdt det, sånn at man virkelig kan få utløp for hevnfølelsene sine, hva?

Det virker iallefall som om det er gjennomgangstonen hos enkelte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt vann. Om den hadde en fast plass, ville jeg forsøkt å gjort det utrivelig der, ved bruk av noe som lukter sterkt, for eksempel sitron. Katter flest fordrar ikke den lukten.

Vel, jeg prøvde bøttevis med vann, jeg prøvde en liter eddik i en liten krukke der uten at det hjalp, prøvde ALT.. men neida her blir vi anklaget og slaktet for at man er dritt lei og tar nest siste vei vør avliving..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i himmelens navn, da. Katta kommer da ikke inn i huset gjennom puta til ungen? Er det vanskelig å plassere et glass eddik i vinduet, om det står åpent, og katten kommer inn den veien? Eller å strø pepper, eller legge noen sitronskall i døråpningen, om det er der den ommer inn?

Forøvrig fant jeg denne også.

Men klart, det er jo langt bedre å betale for å drepe et dyr, fremfor ubehaget med å betale noe som helst for å holde samme dyret, og eventuelle senere dyr unna. Om du skal drive å avlive kattene som måtte finne på å dukke opp, blir det garantert dyrere enn å kjøpe inn noen midler for å holde dem unna en gang for alle... Men det er verdt det, sånn at man virkelig kan få utløp for hevnfølelsene sine, hva?

Det virker iallefall som om det er gjennomgangstonen hos enkelte...

Nei men si meg.. hvorfor må jeg ha pepper, sitron, appelsinskall og eddik stående å stinke hos meg pga en katt som har kostet meg en haug med pemger som ikke er min og ikke er ønsket??? i meg det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men si meg.. hvorfor må jeg ha pepper, sitron, appelsinskall og eddik stående å stinke hos meg pga en katt som har kostet meg en haug med pemger som ikke er min og ikke er ønsket??? i meg det?

Fordi det ikke er din rett å avlive den, fordi det i lengden faktisk kan spare deg penger, fordi du ikke ønsker den innomhus?

Det er ditt ansvar å sikre huset ditt mot uvedkommende. Eller reiser du fra huset ditt ulåst, for du har rett til ikke å få innbrudd? Nei? Fordi du sikkert vet at tyver ikke bryr seg for tungt, selv om de faktisk vet at de ikke har noe hos deg å gjøre. En katt vet ikke det. Grenser som vi mennesker har laget, er ubegripelige for katter. Og da er det opp til oss å lage grensene våre så tydelig for katten, at de ikke er til å misforstå. Men det gir oss ikke rett til å mishandle dem.

Så hvor lite du enn liker det; det er ditt ansvar å sikre ditt hjem mot uvedkommende. Det være seg dyr eller mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg kommer fra "forsvinner" katter som er nabolagsplagere. Slik er det når man kommer fra et sted hvor de fleste har bakgrunn som bønder og jegere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser tidligere innlegg så ble det en ganske lang diskusjon da jeg skrev at jeg kastet ut katter som kom inn i huset mitt.

(Og, nei, jeg er ikke AHVH)

Det har vel litt med måten man fremlegger at man hiver katten ut, det. Man skal jo strengt tatt ikke hive dyr, heller.

Men der er jeg i utgangspunktet av den oppfatning at å hive i denne sammenhengen, kan innebære mye rart. Jeg hiver katten min ut i blant. Selv om det som egentlig skjer, er at han går helt selv. =P Tar seg goood tid, gjør han også, spesielt om det er kaldt, eller han vet at jeg har tenkt å legge meg. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Er du sikker på at det er noen som eier denne katten?Det kan være en hjemløs katt også.

Prøv å finn eieren og se om dere kan finne en løsning.Heng opp lapper eller spør rundt i nabolaget.

Hvis ingen melder seg da så ville jeg tatt kontakt med dyrebeskyttelsen eller evt. man kan avlive den.Er mye mer humant det enn at den går og lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men ingen forteller meg hva jeg skulle ha gjort som jeg ikke hadde prøvd og ikke hjalp.

Eigeren brydde seg ikke og jeg måyye leve med den yke remjingen.. så hv mener du, avlive hos dyrelege eller 2 sviende skudd i skinken som går over etter 10-15 min?

Sa eieren rett ut at han/hun ikke brydde seg, eller bare antar du?

Jeg jeg syntes ingen av delene er greit!

Jeg har kommet med forslag. Sitronvann feks fungerer ikke det, kan du prøve sånn jagealarm jeg foreslo. Den kan du også sette utendørs om du har stikkontakt ute. Ellers tar du skjøtekabel ut vinduet når du ser den er der. Kjappere og lettere for samvittigheten enn paintball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er noen som eier denne katten?Det kan være en hjemløs katt også.

Prøv å finn eieren og se om dere kan finne en løsning.Heng opp lapper eller spør rundt i nabolaget.

Hvis ingen melder seg da så ville jeg tatt kontakt med dyrebeskyttelsen eller evt. man kan avlive den.Er mye mer humant det enn at den går og lider.

Katten ser frisk ut på alle måter og blank i pelsen og ikke svekket så noe må det vre. finner ikke eigernen.. plakat på lokal butikk er gjort, samt postkasse stativ.. men er VELDIG mange hus og blokker her så ikke lett.

Poiliti kan ikke ta seg av dette heller så ja.. da blir det dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier , bare løfte opp pusen det og ta den med ut.

Det går ikke,jeg er allergisk mot katter (og andre ting) Øynene renner,klør og det kjennes ut som det etser.Ved siden av ,om katten er i kontakt med meg,får jeg astma anfall.

Dessuten har jeg barn som også er allergisk mot katter.

Hva er det som gjør at alle katteeiere tar seg til rette og ikke selv orker å ta seg bryet med å merke katten,trene den opp til å bruke kattedo og ikke naboens verandakasser,sandkasser,hage eller bed.?

Hvorfor kan dere ikke ta ansvar og ikke slippe katten ut fordi dere tror den må?

Dagens katter lever helt fint og flotte liv som innekatter,bare de grunnleggendes behovene er dekket av .... eier. Avl har som med hunder og andre dyr,fjernet en del av urinstinkt og derfor klarer mange dyr seg i dag,på en helt annen måte enn tidligere.

Ta på katten sele og gå tur ,så slipper jeg katter som bruker min eiendom som toalett.Så slipper dere skadde katter som i mange tilfelle lider enormt før (om) kommer til vetrinær.

Jeg er ingen kattehater,men jeg finner enkelte katteeiere type skrudd.

Kreve at andre skal ta ansvar for et liv du selv har skaffet deg,det er for drøyt.

Det blir som om jeg skal la bikkja mi fly løst rundt og skite på eller i andres eiendom.Det går ikke.

Kunne ikke falle meg inn å fysisk skade en katt ,men om jeg må få katta vekk-da går det både bøtter med vann,edikk spray-langkost og til slutt ,en dust bikkje som jager den vekk. Jeg nekter å ha min egen hund i bånd inne.

Regner med at det nå kommer et dundrandes hylekor over hvor stakkars katten har det,kan ikke leve i bånd.

Joda. Kan hunden- så kan katten også. Tamkatten har vært et husdyr i over 3500 år og da blir det litt feil å si at den er så himla vill og bare MÅ. (Tamhundens utvikling begynte trolig for omkring 76 000-135 000 år siden.)

Om folk tok litt mer hensyn,ville kansje synet på løskatter vært bedre.?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier , bare løfte opp pusen det og ta den med ut.

Det går ikke,jeg er allergisk mot katter (og andre ting) Øynene renner,klør og det kjennes ut som det etser.Ved siden av ,om katten er i kontakt med meg,får jeg astma anfall.

Dessuten har jeg barn som også er allergisk mot katter.

Hva er det som gjør at alle katteeiere tar seg til rette og ikke selv orker å ta seg bryet med å merke katten,trene den opp til å bruke kattedo og ikke naboens verandakasser,sandkasser,hage eller bed.?

Hvorfor kan dere ikke ta ansvar og ikke slippe katten ut fordi dere tror den må?

Dagens katter lever helt fint og flotte liv som innekatter,bare de grunnleggendes behovene er dekket av .... eier. Avl har som med hunder og andre dyr,fjernet en del av urinstinkt og derfor klarer mange dyr seg i dag,på en helt annen måte enn tidligere.

Ta på katten sele og gå tur ,så slipper jeg katter som bruker min eiendom som toalett.Så slipper dere skadde katter som i mange tilfelle lider enormt før (om) kommer til vetrinær.

Jeg er ingen kattehater,men jeg finner enkelte katteeiere type skrudd.

Kreve at andre skal ta ansvar for et liv du selv har skaffet deg,det er for drøyt.

Det blir som om jeg skal la bikkja mi fly løst rundt og skite på eller i andres eiendom.Det går ikke.

Kunne ikke falle meg inn å fysisk skade en katt ,men om jeg må få katta vekk-da går det både bøtter med vann,edikk spray-langkost og til slutt ,en dust bikkje som jager den vekk. Jeg nekter å ha min egen hund i bånd inne.

Regner med at det nå kommer et dundrandes hylekor over hvor stakkars katten har det,kan ikke leve i bånd.

Joda. Kan hunden- så kan katten også. Tamkatten har vært et husdyr i over 3500 år og da blir det litt feil å si at den er så himla vill og bare MÅ. (Tamhundens utvikling begynte trolig for omkring 76 000-135 000 år siden.)

Om folk tok litt mer hensyn,ville kansje synet på løskatter vært bedre.?

Så med andre ord... Hunden har hatt langt flere tusen år på seg til å tilpasse seg mennesker. Katter er i tillegg et helt annet type dyr. De er normalt ikke flokkdyr, så der en hund finner sin plass i flokken (familien) uten de helt store protestene, vil katten helst være sin egen herre.

Regner med du også er en av dem som forlater huset konsekvent ulåst, siden du ikke skal belemres med å måtte sikre deg mot uønskede elementer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som sier , bare løfte opp pusen det og ta den med ut.

Det går ikke,jeg er allergisk mot katter (og andre ting) Øynene renner,klør og det kjennes ut som det etser.Ved siden av ,om katten er i kontakt med meg,får jeg astma anfall.

Dessuten har jeg barn som også er allergisk mot katter.

Hva er det som gjør at alle katteeiere tar seg til rette og ikke selv orker å ta seg bryet med å merke katten,trene den opp til å bruke kattedo og ikke naboens verandakasser,sandkasser,hage eller bed.?

Hvorfor kan dere ikke ta ansvar og ikke slippe katten ut fordi dere tror den må?

Dagens katter lever helt fint og flotte liv som innekatter,bare de grunnleggendes behovene er dekket av .... eier. Avl har som med hunder og andre dyr,fjernet en del av urinstinkt og derfor klarer mange dyr seg i dag,på en helt annen måte enn tidligere.

Ta på katten sele og gå tur ,så slipper jeg katter som bruker min eiendom som toalett.Så slipper dere skadde katter som i mange tilfelle lider enormt før (om) kommer til vetrinær.

Jeg er ingen kattehater,men jeg finner enkelte katteeiere type skrudd.

Kreve at andre skal ta ansvar for et liv du selv har skaffet deg,det er for drøyt.

Det blir som om jeg skal la bikkja mi fly løst rundt og skite på eller i andres eiendom.Det går ikke.

Kunne ikke falle meg inn å fysisk skade en katt ,men om jeg må få katta vekk-da går det både bøtter med vann,edikk spray-langkost og til slutt ,en dust bikkje som jager den vekk. Jeg nekter å ha min egen hund i bånd inne.

Regner med at det nå kommer et dundrandes hylekor over hvor stakkars katten har det,kan ikke leve i bånd.

Joda. Kan hunden- så kan katten også. Tamkatten har vært et husdyr i over 3500 år og da blir det litt feil å si at den er så himla vill og bare MÅ. (Tamhundens utvikling begynte trolig for omkring 76 000-135 000 år siden.)

Om folk tok litt mer hensyn,ville kansje synet på løskatter vært bedre.?

Å holde en katt innendørs hele tiden synes jeg er grensen til dyremishandling. Blir akkurat det samme som å holde en rev eller en bjørn innendørs. Katter er rovdyr som skal få kunne jakte og være ute i naturen.

Å sammenligne en hund med en katt blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke overdriver litt her? Hvordan har katten rukket å ødelegge for så mye penger? Du har jo kastet den ut vinduet med en gang du har oppdaget den, men har den vært der inne så lenge at den har rukket alt dette?

Her snakker vi sofa, puter, dyner ++++

Jeg sliter litt med å tro deg......

Vel, jeg har ikke telt, men ja, den har fks ved en anledning blitt inne låst engang.. vi var vekke i ca 3 timer og den haddde drete og pist ut puten og over dynen til min sønn som overhode ikke kan være rundt disse dyrene omtrent. Så pute, dyne og sengetøy var boss. ikke vil vi risikere vår sønn sin helse pga en katt.

Så der ryker fort masse penger, så har den kommet seg inn mens vi har sittet ute i somer og kvesset klør på sofa.. store stygge oprevet merker som ikke kan repareres, ny sofa halvdel til hjøne del, koster over 5 000,-, så kommer vi til alle småting som slite biffen på gulvet, evet ned en lampe da den ble skremt og spant over et lit bord med spenntak i duken så alt føk.. +++ Om du tror meg eller ikke bryr meg lite, men spn er det bare og jeg kan ikke godta et katt som er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke telt, men ja, den har fks ved en anledning blitt inne låst engang.. vi var vekke i ca 3 timer og den haddde drete og pist ut puten og over dynen til min sønn som overhode ikke kan være rundt disse dyrene omtrent. Så pute, dyne og sengetøy var boss. ikke vil vi risikere vår sønn sin helse pga en katt.

Så der ryker fort masse penger, så har den kommet seg inn mens vi har sittet ute i somer og kvesset klør på sofa.. store stygge oprevet merker som ikke kan repareres, ny sofa halvdel til hjøne del, koster over 5 000,-, så kommer vi til alle småting som slite biffen på gulvet, evet ned en lampe da den ble skremt og spant over et lit bord med spenntak i duken så alt føk.. +++ Om du tror meg eller ikke bryr meg lite, men spn er det bare og jeg kan ikke godta et katt som er slik.

Katten gjorde fra seg i sengen til ungen fordi den var innestengt, og hadde ikke annet sted å gå... Den gjorde det ikke av ond vilje. Den er garantert uvitende om din sønns allergi, også. Så igjen, ikke slem.

Den kvesset klør på sofaen fordi den markerer territoriet sitt. Den har ikke skjønt at den ikke eier deres hjem. Altså, naturlig oppførsel.

Den rev biffen ned på gulvet, fordi det er enklere å spise den der. Katten skjønte altså ikke at det ikke var hans biff, i hans hode gjelder "førstemann til mølla", deretter "den sterkestes rett". Den prøvde vel å beskytte mate "sin" også? Nok et eksempel på naturlig oppførsel.

Den rev ned en lampe og spant over et bord når den ble redd. Hva ville du gjort, om noe som var 7 ganger større enn deg, jaget etter deg? En avslappet katt kan manøvrere seg svært så elegant rundt de fleste hindringer. En redd katt, not so much, den eneste tanken den har, er flukt. Igjen, ikke noe katten kan hjelpe for.

Det beste du kan gjøre, er å markere at dette hjemmet er ditt hjem. Alarmer utenfor huset, små poser med tørket lavendel, gjerne et par lavendel-planter utenfor døren. Et par glass edikk i vinduskarmene når åpningen er stor nok til at katten kommer inn. Og etter all sannsynlighet er disse tiltakene midlertidige, på et tidspunkt innser katten at han ikke har noe å stille opp med, og gir opp. Da kan du slutte å gå til motangrep innendørs.

Men det virker mer som om det er viljen til å gå mer intensivt til verks, fordi "alt er prøvd". Men om du hadde prøvd alt, hadde ikke katten fortsatt å komme inn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jeg fått med meg. Men forskjellige katter eller ei, det var ikke noe du skulle gjort. Det er ikke noe bedre å skyte et dyr man har kjeftet på, men som ikke skjønner hva det gjør galt (det har nok skjønt at det gjør noe galt, men det vet jo ikke hva det er), og et barn man har kjeftet på, og som utmerket godt skjønner hva det gjør galt.

Begge deler er mishandling, og slett ikke greit.

Men igjenn lurer jeg. hva skulle jeg gjort.. ingen brydde seg om jamringen.. 8 mnd med det tullet og bråket, irriternde, ingeting hjalp etc.. HVA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte avlive egen katt pga dette problemet med astma og allergi. Kunne ikke gi den vekk pga alder og var for "hjemme kjær" til å bo hoss andre da vi prøvde dette.., kjipeste jeg har gjort

...så da akter du å gjøre det samme mot noen andre, bare at de ikke får vite om det, engang..?

Og alt fordi du ikke under noen omstendigheter akter å bruke alle "skyts" som finnes av (humane) måter å holde uønskede katter utendørs...

Om det var det kjipeste du har gjort, hvordan ville du da følt det om katten din plutselig forsvant, og du et halvt år senere fikk vite at noen hadde tatt avgjørelsen over hodet på deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så da akter du å gjøre det samme mot noen andre, bare at de ikke får vite om det, engang..?

Og alt fordi du ikke under noen omstendigheter akter å bruke alle "skyts" som finnes av (humane) måter å holde uønskede katter utendørs...

Om det var det kjipeste du har gjort, hvordan ville du da følt det om katten din plutselig forsvant, og du et halvt år senere fikk vite at noen hadde tatt avgjørelsen over hodet på deg?

Vel jeg eller vi er flere i nabolaget som er lei denne katten nå. 3 stk. plakat på postkasser, på lokale butikken, prøvd dilte etter den uten hell og vi aner ikke hvem som eiger den.. politi driter i dette, dyrevernet mener vi bør ta hånd om den og ja.. ingen vet noe.. skal jeg leve med denne katten kan smette inn og gjøre det surt her da liksom?? Hva mener folk vi skl gjøre da?? kom med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg eller vi er flere i nabolaget som er lei denne katten nå. 3 stk. plakat på postkasser, på lokale butikken, prøvd dilte etter den uten hell og vi aner ikke hvem som eiger den.. politi driter i dette, dyrevernet mener vi bør ta hånd om den og ja.. ingen vet noe.. skal jeg leve med denne katten kan smette inn og gjøre det surt her da liksom?? Hva mener folk vi skl gjøre da?? kom med det..

Om du fremdeles har problemer med katter, prøv en sånn jagealarm, de funker!

Sett den på utsiden, så får du hverken rotter, mus, katter, hunder eller noenting inntil husveggene, heller ikke inn. for å være på den ekstra sikre siden, setter du en på rommet til guttungen, i gangen, eller et eller annet.

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...