Gå til innhold

KAtten min blir tatt inn av naboer !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det er litt rart at du har så veldig mange katter i huset stadig vekk. Her jeg bor er det masse katter i gata, men kan ikke si det er veldig ofte de kommer inn.

Nei, vi bor ikke samme plass da vettu, så er vel derfor??

Å ikke skriver jeg at der er så mange forskjellige heller gjør jeg vel?? Lær deg å tolke setninger før du argumenterer med dem.

De jeg har jaga kommer tilbake, men går ikke inn. De kan sitte i hagen, så prippen er jeg ikke.

Så flott for deg

Slik er det ikke her så derfor er det likegyldig for meg.

Det er du ble bitt tror jeg heller ikke er vanlig. Jeg har klappet og løftet på utallige fremmende katter uten et eneste klor. Så jeg tviler på at du sliter ofte med dette.

Vel samme dritt katten har gjort dette 2 ganger på meg.. så er vel katten som er problemet ja.

Du er redd for at den skal ta ungen din altså.

ehhh... Nei...Hvor skriver jeg det?? Jeg sier at den like godt kunne klort/bitt min sønn om den prøvde klappe den fks.. Ikke lett for deg å forstå alt dette forstår jeg..

Er du blond? Først skriver du ehhh..... Nei, hvor skriver jeg det? Så repeterer du at du er redd for at den skal klore sønnen din. Vanskelig for deg dette her.

Jeg tror ikke du skal være så redd for det. Sjeldent man hører om katter som går inn i hus og angriper seksåringer. Det at den bet har nok litt mer med deg å gjøre.

Ja selvklart er det meg som er problemet. Jeg deler jo ikke ditt vridde syn som ikke gir rom for at katter kan være hissige å jævlige på noe vis.

Ja, de er helt klart at du er problemet her.

Du syns du kan behandle andre sine katter som du vil.

I mitt hus som uønsket av gode grunner, så har jeg min rett til å få dette dyret ut så fort jeg føler for det ja..

At dere er så slappe i cellene at dere ikke forstår at ikke alle vil hakatter i huset og liker piss,drit, spasering over maten våres, hår, dyre kadaver ++ er ikke mitt problem, er dere som sier misshandling, jeg sier kaste ut.. Så dere kan det med å legge ord i munnen til andre.

Kanskje dere burde vaske litt og rydde bort matrester litt oftere. Ikke rart dere tiltrekker dere katter hvis det stinker mat.

Vil det si at jeg kan behandle dine unger som jeg vil om de kommer inn på min tomt?

Tja du kunne jo forsøkt..

Men at du trekker inn noe så lamslått og absurd teit som dette er jo helt bak mål. Hvor skriver jeg at jeg har noe mot om katten går inn i hagen min da?? Igjenn, slutt å fabriker dine egne konspirasjonsteorier for å bruke mot meg basert på mine utsagn.

Å la Ungene holdes uten for denne trussel kampanjen du legger deg ut på her.. Min unge kommer ikke inn i ditt hus å driter på puten din, pisser i skoene dine, legger fra seg en halv rotte under sengen din, spiser fra kjøtte ditt som VAR middag, legger igjenn hår å dritt som sønnen din er MEGET alergisk av og har astma. Å om du så må dra ungene inn i dette, ja han skal ikke være i din hage så be han pelle seg til pokkes ut derfra!!

Syns den kattehistorien din blir verre og verre. Sikker på de ikke har ødelagt noe mer eller gjort noe annet galt?

I fjor var det nemlig en gutt på rundt 6 år som gikk inn på min tomt og sparket grus på min sovende katt. Jeg vurderte å gi ungen sitt livs flyvetur, men kom på at det ikke er så smart etter norsk lov. Jeg tror nok det holdt med blikket mitt da jeg rasende gikk mot han.

Vel, kan jo like godt være synet av deg som blikket som gjør at han ikke kommer tilbake.. Men ja han hadde jeg også kjefta på.. Jeg har da for pokker ikke sakt at det er OK å plage dyr som er ute å gjør ingenting.. Men i mitt hjem, og gang,ettergang, med samme dritten av en katt.. Ja da gjør jeg som jeg vil.

Har ikke sett han igjen ved min tomt og koser meg ennå over det livredde trynet på han. Foreldre satt på sin egen veranda og så rimelig flaue ut.

Så du kan kose deg over et skremt barne fjes som du klarte å få fram med å skremme gutten.. Jøss.. Du bør være stolt

Like stolt som du er etter å ha skutt en katt med paintball tenker jeg. Hver sin smak.

Moralen er vel at man ikke behøver å bruke vold, men det er vel ikke så lett for store, sterke karer som deg.

Moralen er vel mer mot at du sitter å rakker ned på meg fks fordi at jeg ikke vil denne katten skal framprovosere et framtidig sykehus besøk for min sønn, pga allergi mot hund og katt samt har tung astma.

Ikke liker jeg ødelagt sofa heller noe mer en min kone liker vaske sengetøy og nærmest kjemisk rense rommene i huset pga dette dyret..

Kjemisk rens altså. Du drar den bare lengre og lengre. Tar deg ikke så seriøst lenger.

Så Ja, for "store sterke meg" er det lettest å pælme den ut. På lik linje som slemme fryktingytende deg liker å skremme vekk barn og nyte tanken på et skremt og redd barne ansikt..

Jeg kunne selvfølgelig gitt guttungen en is istedet for å skremme han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener er helt greit at du "glemmer" norsk lov, men andre kan ikke gjøre det samme? Den kommentaren der var bare patetisk..

Hadde du tatt deg tid til å lese lenger ned så ser du at jeg ikke glemmer norsk lov og løser ting med vold.

Syns din kommentar var minst like patetisk så det var jo like greit å skjule seg bak ab her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er redd for at den skal klore sønnen din. Vanskelig for deg dette her.

Ja han var ikke alltid redd katter vettu.. Ikke før denne klikket, før dete prøvda han klappe katten..Takk gud for at katten er sky og gjemmer seg lang inni kroker sånn sett.

Du leser det du vil lese skjønner jeg..

Kanskje dere burde vaske litt og rydde bort matrester litt oftere. Ikke rart dere tiltrekker dere katter hvis det stinker mat.

?? Javel..Hvist jeg ikke kan få lov til å legge kjøttet på et fat 20 min før grilling ellet steking på min egen kjøkken benk så begynner jeg å lure litt.. Hvem i alle dager pratet om matrester da menneske?? Kan du argumentere uten å fable i vei med vås eller dra ting ut av sammenheng til din egen vinning?

Syns den kattehistorien din blir verre og verre. Sikker på de ikke har ødelagt noe mer eller gjort noe annet galt?

Verre og verre?? neppe.. Men forteller mer utfyldene i håp om at en av disse trangsynte hjerne cellene din våkner opp nå på morgen kvisten og gir deg en tanke på HVA jeg skriver men neida.. Mye viktigere å klappe for at folk kan plaffe ned unger som en ok handling å den slags du likavel.

Like stolt som du er etter å ha skutt en katt med paintball tenker jeg. Hver sin smak.

Stolt? Nei, langt i fra.. Men forbanna på idioten som eiger katten men ikke gadd gjøre noe, forbanna på dkatten som vkket meg natt etter natt flere timer før jobb i mnd vis.. Å om jeg ikke skulle avlivet det.. så var det beste å gi den et støkk,m å det gjorde jeg.

Kjemisk rens altså. Du drar den bare lengre og lengre. Tar deg ikke så seriøst lenger.

Noengang hat et barn med tung astma og veldig alergisk ovenfor hund og latt evt andre dyr du eller??

Ja da må man vaske VELDIG godt.. Å jeg sa ikke kjemisk... Jeg sa NÆRMEST kjemisk.. Igjenn planter du fabel historier i mine utsagn for å bruke dem mot meg.

Jeg endre aldri mening om dette og finner det særdeles lit ok at personer trekker inn min sønn i denne diskusjonen på denne måten med å plaffe ned og hentyde misshandling etc.. Grunnlag for anmeldelse.. Husk det.

P.S..

En kjapp tlf til Lokale politistasjon bekrefter dette.. Om du ønsker kan jeg sende deg parafgrafer på PM.

Eller sjekk selv om du vil.. Si slik om barn er så lavmål.. Å ja, jeg kan gjærne anmeldels for dyremisshandling om du er så sikker på at det er det jeg gjør!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er katten kommet inn nå? Huff, vet følelsen :klemmer:

Det jeg synes er det verste i denne tråden er alle som er for å skade katten. Og alle pluss de innleggene får :ovverrasket:

Nå vet man at det er mange MANGE hendelser i aviser og medier hver eneste dag, om grusom mishandling av dyr. Jeg lurer også på om de groveste mishandlingene kan begynne med det som enkelte AB'er skriver. Skjønner dere AB'er virkelig ikke at dette er galt? Da må det jo være noe alvorlig galt med dere...

(og jeg snakker IKKE om dere som husjer på kattene for å få dem ut, ikke dere som bruker Cat Off eller spruteflaske, men dere som er fysisk slem...)

nei..pusen min er fremdeles ute..eller hos noen. jeg aner ikke!! jeg har ikke sovet inatt. ikke mobb meg, jeg VET at jeg er hysterisk og at katter klarer seg..men hun er barbert på magen etter sterilisering for en mnd eller så siden og har et dårlig ben..jeg er redd for henne! og hvis noen har tatt henne inn nå (IGJEN) så synes jeg de kan si ifra, så ikke jeg får hjerneblødning her!! det er drit kaldt ute!! :grine:

tenk om hun har det bra, og jeg friker ut uten grunn? tenk om hun ikke har det bra? tenk om tenk om tenk om.. guuud, tenk om hun er påkjørt!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også veldig på hvilke metoder som fungerer for å få en uønsket katt ut av huset når man ikke engang kan være borti den.

Ingen av de hysteriske kattedamene her har kommet med noe fornuftig svar på det enda.

Hadde en ukjent katt plutselig kommet inn til meg og klort opp sofaen min, så hadde jeg blitt fristet til å ta livet av den på flekken.

klapp høyt i hendene. enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til ahvh: jeg synes det er bedre å avlive en katt/dyr fremfor å mishandle de. mulig noen synes jeg er beinhard, men å leve for enhver pris er ikke riktig. spes ikke når dyret er i smerter.

hadde min pus vært i smerter ville jeg ha avlivet henne, selv om det hadde knust hjertet mitt. men det er HENNES lykke jeg er opptatt av. og har hun det vondt, så vel..da har hun det ikke bra. og avhv: vet du hvem eieren er? du kan få han/henne til å kjøpe noe greier som du kan spraye på/legge ut så du ikke får katter inn. eller i nærheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til ahvh: jeg synes det er bedre å avlive en katt/dyr fremfor å mishandle de. mulig noen synes jeg er beinhard, men å leve for enhver pris er ikke riktig. spes ikke når dyret er i smerter.

hadde min pus vært i smerter ville jeg ha avlivet henne, selv om det hadde knust hjertet mitt. men det er HENNES lykke jeg er opptatt av. og har hun det vondt, så vel..da har hun det ikke bra. og avhv: vet du hvem eieren er? du kan få han/henne til å kjøpe noe greier som du kan spraye på/legge ut så du ikke får katter inn. eller i nærheten.

Hei. Joda, dette er jeg veldig enig med.. Men når dette skjer mnage ganger og blir et problem kan jeg ikke drive å dullemed en unge som kan bli meget syk av dette dyret. lengre. Men jeg kan jo ikke avlive alle kattene som kommer innom huset sånn første gang fordi jeg må hive dem ut.. Jeg piner jo ikke dyrene. Jeg hiver dem ut døren liksom.. Hva annet skal jeg gjøre??

Nei aner ikke hvem eiger er og ingen merker på den.. Pen katt sånn i pels å dette så har et hjem, men min sønn sin helse kommer før kattens.. Og slik blir det. Har prøvd det som er av cat stop, men det er ikke mye funksjon i vil jeg si.. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er seriøs. Jeg vil kunne ha muligheten til å lufte ut og ha vinduene åpne i MITT hus uten at de ekle dyrene kommer inn og tar seg til rette. Den ene pleier faktisk å legge seg i sengen til sønnen min!

Så da tar jeg et godt tak i katten og slenger den ut så den flagrer bortover asfalten. Og jeg håper det gjør såpass vondt at den husker det til neste gang den har tenkt seg inn i MITT hus.

Og om de som eier katten ikke liker dette, bryr jeg meg veldig lite om. Da får de på en eller annen måte lære dyret at det ikke er lov til å gå inn til andre, eller holde den innendørs.

Hvis din unge kommer inn i min hage, så skal jeg ta han hardt i øret å hive han brutalt ut av hagen min så han flagrer bort over asfalten. Det er MITT hus og MIN hage. jeg vil ikke ha din unge inn i MIN hage. Dette må han lære og jeg håper det gjør såpass vondt at han husker dette og ikke kommer inn i MIN hage igjen!!! Jeg bryr meg ikke om du ikke liker dette..

Altså hva faen? Herregud en katt og et barn er ikke det samme. Åssen skal man lære katten sin å ikke gå inn på andres eiendom egentlig? Det nytter ikke å si det til en katt vet du og driver heller ikke å mishandler dyrene mine. .Hadde jeg sett deg holdt på med dyremishandling hadde jeg faktisk først kjeftet deg ut og så anmeldt deg ;)

Å DRIVE MED DYREMISHANDLING ER IKKE GREIT UANSETT ÅSSEN DU VRIR OG VENDER PÅ DET!!!! :rope: hvus du mener dette er helt okey, så har du et stort problem og burde søke hjelp. Slike som deg har jeg ingen respekt for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til ahvh: jeg synes det er bedre å avlive en katt/dyr fremfor å mishandle de. mulig noen synes jeg er beinhard, men å leve for enhver pris er ikke riktig. spes ikke når dyret er i smerter.

Så du mener at neste gang jeg finner naboens katt liggende i senga mi, så bør jeg ta den med til dyrlegen og avlive den i stedet for å sparke den ut så den kan gå tilbake der den hører hjemme? Det var jo smart tenkt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er katter i huset deres, så kaster dere de ut på en ordentlig måte!

Jeg blir sjokkert over at VOKSNE mennesker mener det er helt greit å drive på men dyremishandling av dyr pga de er på deres territorium. Jeg blir utrolig lei meg over hvordan folk kan oppfører seg mot dyr.

Å si ting som "jeg håper katter fikk vondt da jeg slang den bortover asfalten" er rett og slett ondskapsfult. Jeg hadde dengt dere hvis dere gjorde noe sånt mot min katt og jeg gir faen i om katten min gikk inn verandadøren deres. Sånt gjør man ikke med dyr! :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endre aldri mening om dette og finner det særdeles lit ok at personer trekker inn min sønn i denne diskusjonen på denne måten med å plaffe ned og hentyde misshandling etc.. Grunnlag for anmeldelse.. Husk det.

P.S..

En kjapp tlf til Lokale politistasjon bekrefter dette.. Om du ønsker kan jeg sende deg parafgrafer på PM.

Eller sjekk selv om du vil.. Si slik om barn er så lavmål.. Å ja, jeg kan gjærne anmeldels for dyremisshandling om du er så sikker på at det er det jeg gjør!

Spurte du om det var greit å skyte katter med paintball i samme slengen?

Og nei, å spørre om du ville være ok med at noen skjøt etter sønnen din med paintball, er ikke det samme som å si at man akter å gjøre det. Det er bare en sammeligning, noe som er innenfor norsk lov. Du får heller prøve å lese postene litt nøyere før du kommenterer dem, siden du til nå ikke har klart å få tak i poenget mitt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at neste gang jeg finner naboens katt liggende i senga mi, så bør jeg ta den med til dyrlegen og avlive den i stedet for å sparke den ut så den kan gå tilbake der den hører hjemme? Det var jo smart tenkt..

herreguuuud!! ver det DET du fikk ut av det jeg skrev?? nei, jeg er IMOT dyremishandling! jeeeez. du kaster ut katta! ber eieren kjøpe cat off, eller kjøp det sjøl! jeg nevnte avliving pga det avhv skrev: han rettferdiggjorde handlingen sin ved å si at den ihvertfall fikk leve!!

man skyter ikke på dyr! eller slår, sparker, pælmer etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere ab'er..skjønner dere at det her IKKE HAR MED BARNEMISHANDLING Å GJØRE??? les innleggene ordentlig!

det er en sammenligning av mishandling av LEVENDE INDIVIDER. og siden det ikke er vanlig å ha en elg i huset, som er er både ute og inne, men derimot barn så er dette let letteste eksempelet! bikkjer er det båndtvang på, så den sammenligningen er ubrukerlig!!

unger ER irriterende, skrikete, løper der det passer dem som oftest. folk her nevner barn fordi man tillater barn alle disse tingene, nettopp fordi de er barn! og man burde tillate et lite dyr det samme, fordi det er et dyr!!

moralen er: IKKE MISHANDLE!!!

mååå dere ab'er slenge dritt, lese kun utvalgte setninger, komme med idioti UANSETT???

jeg er ingen fan av avhv akkurat nå, men han skriver i det minste med nick!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, leser du ikke innleggene før du buser ut med ting? Du har fått massevis med forslag til humane måter å bli kvtt dem på.

Ja vann pistol så kan jeg sitte der ute å jage driten vekk hver måren?? eller cat-off?? for det funker jo... eller ... ånei.. finnes ikke mere..

Så hvor er disse dritbra forslagene som ikke er prøvd, før jeg valgte det som hjalp..

Kom med det.. jeg er luter øre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes naboer også. forhåpentligvis tar de affære.

Mener du de 3 andre naboene som må drive vaske og kaste ut denne katta??

Joda.. Han ene naboen måtte jeg faktisk rope til og stoppe!!! For han sto klar og kune slitt hode av kattenn.. denne mannen har selv dyr, men denne katten hade på siste visitten der klart og ta knekken på hannes datter sin kanin unge.. altså skremt kaninen som gikk på rommet til datteren.. så tror ikke de gjør så mye du..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som hevder at "Det er MIN katt!"; er katten virkelig en gjenstand man kan eie?

Når det er kald og surt ute slipper jeg ofte inn to nabokatter om de kommer på vinduet og jamrer høylydt fordi de fryser og er slitne. Ingen av eierne til disse har tatt seg bryet med å installere kattedør eller satt ut en liten kattehule utenfor inngangsdøren sin, slik at katten har en mulighet til å slappe av litt og holde varmen mens den venter på at eieren skal slippe den inn. Kattene jeg slipper inn i stua legger seg rett og slett bare til å sove på sofaen. Når de våkner slipper jeg de ut igjen. Ingen av dem får mat, men det er bare fordi jeg aldri har noe kattemat i huset, og jeg er selv vegetarianer, så jeg har ikke noe annet de liker heller.

Jeg har selv hatt katt, så jeg vet godt hvor knyttet man blir til disse dyrene, og at det slett ikke trenger være ignoranse fra eieren som gjør at katten går ute fra sent på kvelden til langt utpå ettermiddagen dagen etter, i regn, snø og kulde. Min katt bommet ofte på klokka om morgenen, slik at jeg måtte dra ut før han fikk kommet seg inn. Det var helt grusomt å gå rundt på jobb og vite at han satt ute og frøs i 10 minus, sulten og sliten etter nattens strabaser. Om noen hadde tatt ham inn så han fikk hvilt seg og fått varmen i seg ville jeg vært evig takknemlig!

De av dere som eier deres egen ytterdør bør ta dere råd til å installere en kodet kattedør hvor bare deres egen katt kommer seg inn og ut ved hjelp av en sender festet i et strikkhalsbånd.

Til dere som ikke eier deres egen ytterdør:

Et lite transportbur med liggeunderlag limt fast i bunn, på veggene og i taket, en stor saueskinnsfell (godt oppover veggene, festet) til å ligge i og et tykt og godt ullpledd utenpå, festet slik at det dekker store deler av åpningen, er et så uendelig mye bedre tilbud til katten enn ingenting.

Alle som har katt og ikke har mulighet til å slippe den inn med en gang den kommer hjem bør ta seg bryet med å tilby katten en kattedør eller et hvilested ute. Katten kommer som regel hjem ene og alene fordi den er sulten, sliten og kald. Om jeg ser at naboene har tatt seg bryet med å ordne dør eller hule, da kan jeg slutte å slippe inn kattene når de står og "gråter" av kulde og utmattelse utenfor vinduet mitt. Inntil da vil jeg anse det som passiv dyremishandling å ikke la dem få hvile og varme seg.

Katten tilhører ingen andre enn seg selv, akkurat slik som kjærester ikke er noens eiendom. Det må jobbes for å opprettholde et kjærlighetsforhold. Man må virkelig gjøre seg fortjent til monogami. Går katten (eller kjæresten) til naboen er det et tegn på at du ikke i tilstrekkelig grad ser og følger opp kattens (kjærestens) ønsker og behov. Kjærester har muligheten til å dumpe deg om de ikke trives godt nok med deg, og det ser jaggu ut til at katter lever etter det samme prinsippet. Vær du glad katten faktisk kommer tilbake til deg i det hele tatt, og sørg for at godbitene hjemme fra nå av er bedre og hyppigere servert, sengen mykere og massasjen mer himmelsk enn hos naboen. Gjør du det slik vil katten etterhvert drite i naboen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men åssen skal vi som har katt lærer katten vår at den ikke skal gå inn i andres hager? Katter skjønner ikke Norsk og de kommer til å gjøre som de vil. Akkurat som fugler, elger og andre dyr flyr/går hvor de vil Det nytter ikke å stå å kjefte og smelle på katten sin hvis du ser den går i noen andres hage. Katten vil ikke skjønne hva du kjefter og smeller for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på google, og jeg finner forslag som eddik, plante lavendel, legge ut appelsinskall/sitronskall, strø pepper...

Og da har jeg ikke lett nøye, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noen sinne dratt inn flytting? Nei..

Hva du gjør da? Det har jeg allerede svart på, da tar du det opp med eieren. Gi veldig klar beskjed om at katten er en trussel for din sønn og dine møbler, trenger seg inn i huset mot alles vilje, og er umulig å bli kvitt, unntagen den gangen du skjøt den med paintball...

Hva som skjer da, vet jeg ikke, men er reaksjon og forandring får du nok..

Joda, men hvem er eigeren liksom?? ser du problemet eller???

ALT er forsøkt. Jeg er da for pokker en yrevenn, men jeg liker ikke utsette mit barn for dirkete helse fare lengre og jeg mister besinnelsen over en katt som ikke lærer at den ikke er velkommen.. skal jeg liksom bare drite i det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at ALLE sier jeg gjorde feil å skjøt dett remjete dyret.. men ingen vil si hva dem ville gjort.. så derfor spør jeg om "råd" fra dere godtfolk med alle rette svar.

Jeg ville brukt vann. Om den hadde en fast plass, ville jeg forsøkt å gjort det utrivelig der, ved bruk av noe som lukter sterkt, for eksempel sitron. Katter flest fordrar ikke den lukten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...