Gå til innhold

Det ringer på døra, og du har lite klær på


Gjest döderlein

Anbefalte innlegg

Fordi det aldri kommer besøk? Så om noen ringer på så skal de slege lodd eller andre irriterende ting.

Hvordan vet du det når du ikke åpner?

___

Er ikke ofte det kommer noen her uten at det er avtalt fra før heller. Men det hender en venninne kommer innom fordi hun gikk forbi, bare for å si hei og høre hvordan det går før hun går videre. Da står vi bare i døra i 5-10 min. Eller at en nabo trenger hjelp, lurer på noe eller skal si fra at f.eks bilen min må flyttes e.l. Sjelden det er selgere her, og TV aksjonen er alltid her når jeg ikke er hjemme.

Jeg synes det er greit. Men vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WendyClear

Jeg er heller ikke interessert i verken selgere, ranere, folk som går feil, tiggere, speidere (tiggere 2), tv-askjonen innsamlere (tiggere 3) overtroiske eller utadvendte naboer.

Du glemte NRK-lisensmannen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åpner selvsagt.... som jeg er

Åååå, NÅ fikk jeg lyst til å ringe på hos deg kun for å bli møtt av en knusbedårende Makkapakka-person i full habitt! :rodmer:

Her har vi kanskje funnet mitt unntak fra min strengt praktiserte regel i heimen. Drømmehagen-gjengen er veldig fascinerende og søt. Jeg er en stor fan. De hadde fått kommet inn. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det når du ikke åpner?

Fordi jeg får ikke besøk vel! Hvem skulle ha kommet på besøk? De to tre personene i verden som kunne ha funnet på å besøke en bor minimun en flyreise borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner ikke døren med mindre jeg vet hvem som kommer og det er planlagt. Det ser jo bestandig ut som et helvette her og det ønsker jeg ikke at min familie og mine venner skal se. I tillegg har jeg lettere sosial angst (ikke diagnostisert, men kjenner det godt på kroppen) og derfor må jeg forberede meg litt mentalt før folk kommer på besøk. Og derfor har jeg alltid ordnet meg og er påkledd før folk kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Jeg pleier å titte ut av vinduet om det er en kjent bil nede på parkeringsplassen (har ikke kikkehull på døra). Men nå som jeg bor så langt hjemmefra og har en meeget snever omgangskrets her jeg bor så veit jeg at det ikke er noen som blir skuffet over at jeg ikke åpner uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder sjeldent å lukke opp døra dersom det ringer på og jeg ikke har avtalt noe.

Ignorerer dørklokken. De jeg faktisk vil ha på besøk vet jo at de skal si fra på forhånd :)

Jeg åpner ikke døra med mindre jeg vet det kommer folk, og da er jeg jo påkledd.

Samme for meg om jeg er naken eller har på meg dress når det ringer på, jeg åpner ikke!!! Skal folk ha tak i meg får de ringe eller sende en melding først :filer:

Seriøst?! Det er jo så hyggelig å plutselig få besøk...

Her ringes det på i hytt og pine, som regel er det barn som vil leke med barna..

Men noen ganger er det en nabo som trenger en kopp sukker eller et egg... Eller som bare har lyst å skravle litt.. :)

Synes det er koselig med spontane besøk jeg da..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?! Det er jo så hyggelig å plutselig få besøk...

Her ringes det på i hytt og pine, som regel er det barn som vil leke med barna..

Men noen ganger er det en nabo som trenger en kopp sukker eller et egg... Eller som bare har lyst å skravle litt.. :)

Synes det er koselig med spontane besøk jeg da..

Skuldrene er over ørene bare ved tanken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som ikke lukker opp når det ringer på !

Så kjedelig verden har blitt. Vi må si ifra før vi drar på besøk osv :sukk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer i dørtelefonen.

Dersom det er noen som er velkommen inn finner jeg noen klær å dra på meg mens de er på tur opp trappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig verden har blitt. Vi må si ifra før vi drar på besøk osv

Nå hadde vel ikke du tenkt å besøke noen av oss særingene her inne alikevel, hehe... ;)

Du mener at verden har blitt kjedelig, men jeg syns at trenden tyder på det motsatte.

Alt er mye mere spennede nu for tiden...i alle fall her hos meg. :ninja:

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?! Det er jo så hyggelig å plutselig få besøk...

Her ringes det på i hytt og pine, som regel er det barn som vil leke med barna..

Men noen ganger er det en nabo som trenger en kopp sukker eller et egg... Eller som bare har lyst å skravle litt.. :)

Synes det er koselig med spontane besøk jeg da..

Jeg er ikke interessert i å kjøpe noe. Jeg er heller ikke interessert i å åpne døren for folk som er ute etter å rundstjele eller skade meg (vi har hatt flere episoder med narkomane som har forsøkt å bryte seg/lure seg inn her i nabolaget). Ikke føler jeg noe stort behov for å høre om hvor fortreffelig Jehova er, og dersom naboen skulle trenge sukker eller egg, tar det faktisk kortere tid å gå til butikken enn å gå til min dør.

De menneskene jeg vil ha på besøk vet som sagt å ringe/sende SMS/avtale på forhånd, så jeg ser ingen grunn til å åpne døren dersom jeg ikke venter besøk. Jeg setter riktignok stor pris på alenetid, men jeg er ikke så folkesky som det kanskje høres ut som. Jeg slår gjerne av en prat med naboene om jeg møter dem utendørs, passer katter og tar inn post om noen skal på ferie, og jeg sier sjelden nei til besøk når noen spør om det passer - jeg liker bare ikke uanmeldt besøk, enten det er snakk om venner eller loddselgere. Jeg vil selv bestemme om det passer, før noen plutselig står og ringer på. Det føles unødvendig å enten måtte avvise dem, eller holde opp med noe viktig/gøy jeg holdt på med før de ringte på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser vi bor i litt forskjellige områder Antlers, hadde heller ikke åpnet like lett om det var fare for å bli banket opp av narkomane..

Her i gata har vi (enda) ikke hatt noe sånt :) så da er det jo litt lettere å åpne dørene også... Jehovas vitner og selgere møter vi jo på innimellom, men de kommer ikke innom dørstokken, blir pent avvist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hyggelig mot Jehovas Vitner og jeg. Koster meg ikke mye å smile til de to damene i 1 minutt mens de gir meg et blad og forteller hva de synes er verdt en tanke i dag.

De ber jo ikke meg om noe annet enn å ta i mot to blader. Det kan jeg da gjøre for å gjøre dagen deres bedre. Smil til verden og verden smiler til deg :nigo:

Men jeg bor heller ikke et sted hvor det er fare for å bli slått ned av narkomane el. Ute på bygda er det nok en annen holdning. Hver søndag kommer en ung gutt å selger dagbladet. Og hvis jeg vet at jeg ikke orker å åpne døra når han kommer, legger jeg penger i et glass ute på trappa, så legger han igjen avisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raindrops

Ser vi bor i litt forskjellige områder Antlers, hadde heller ikke åpnet like lett om det var fare for å bli banket opp av narkomane..

Her i gata har vi (enda) ikke hatt noe sånt :) så da er det jo litt lettere å åpne dørene også... Jehovas vitner og selgere møter vi jo på innimellom, men de kommer ikke innom dørstokken, blir pent avvist...

Samme her. Dessuten tror jeg at jeg har møtt på selgere bare 2-3 ganger så lenge jeg har bodd her, så jeg er ikke så skeptisk. Jehovas har aldri vært her, og det skuffer meg egentlig litt, jeg har litt lyst til å diskutere med dem bare for morro skyld, men får aldri sjangsen.

Jeg tror hovedsaklig jeg åpner døren av ren nysgjerrighet. Jeg har også stort sett bodd på steder der jeg ikke kan se hvem som står utenfor før jeg åpner døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg åpner ikkje døra i den tilstanden, men eg åpner egentlig aldri døra. Når det banker på er det hovedsaklig mannfolket mitt som pleier å åpne siden det har komt litt "shady characters" på døra før.

Edit: Følte for å legge til noe meir.

Eg åpner sjeldent døra fordi det i 95% av tilfellene er ein av disse som står utenfor:

- venner av sambo som ikkje skjønner at de bør sende ein sms først (noe sambo har sagt fleire ganger).

- jehovas vitner (eg er ikkje interessert).

- selgere eller innsamlere (eg har ikkje peng å kaste vekk på slikt og misliker å måtte si nei).

- tiggere eller svindlere.

- narkomane.

- nrk lisens fjotter.

- folk som har gått feil.

De fleste vi kjenner og familiemedlemmer veit de skal sende melding eller ringe før de kommer, men de er sjeldent innom.

Eg liker ikkje å åpne døra etter å ha opplevd mange ganger at vedkommende på andre siden tar i håndtaket og river litt i døra for å sjekke om døra er ulåst og har fått folk inn i huset noen ganger etter at sambo glemte å låse døra.

Endret av Apophis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hyggelig mot Jehovas Vitner og jeg. Koster meg ikke mye å smile til de to damene i 1 minutt mens de gir meg et blad og forteller hva de synes er verdt en tanke i dag.

De ber jo ikke meg om noe annet enn å ta i mot to blader. Det kan jeg da gjøre for å gjøre dagen deres bedre. Smil til verden og verden smiler til deg

Hmm...da bor vi nok i forskjellige strøk ja. Jeg har bl.a. opplevd to middelaldrende og pent kledde damer som antagelig var spesialtrente Jehovas Pitbull-vitner. De beit seg fast og var ikke til å rikke! Frekke og innpåslitne var de og det tok Lang tid før de ville gå, uansett hvor mye jeg sa neitakk.

Så kom de samme to igjen neste dag også. Jeg ble irritert og brysk i stemmen og ba dem respektere meg og mitt standpunkt, men forsøkte å holde "vennlig-maska". De gikk til sist - veldig motvillige.

...men så kom fordundre meg den ene damen tilbake neste dag igjen, med ei ung forskremt tuppe ved sin side. Hun skulle antagelig trenes opp til å takle spesielt vanskelige vantro satan-nesten-nister...og jeg var den utvalgte. Grrr...

Jeg gjør ikke slikt ofte, men da sa jeg en del svært ukristelige ord, med reiseanbefalinger til et meget hett feriested og smelte igjen døra foran nesene deres, som var på vei inn i gangen min...for døra var åpen, jeg gjorde helgerent, ante fred og ingen fare.

Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for å prioritere mine egne valg og ikke deres, selv om de i utgangspunktet ER godt ment.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Da åpner jeg ikke døren :) Er egentlig lite flink til å åpne døren hvis jeg ikke venter besøk så eller spørs hvem det hadde vært,men hvis noen da hadde spurt hvorfor jeg ikke åpnet døren så hadde jeg nok funnet på en unnskyldning om at jeg stod i dusjen eller noe :)

De fleste som kan komme på besøk her har vett til å avtale på forhånd at de kommer,men nå er nok jeg en ganske privat person også så å åpne døra hvis jeg ser shabby ut er uaktuelt uansett egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...