Gå til innhold

Det ringer på døra, og du har lite klær på


Gjest döderlein

Anbefalte innlegg

tar på meg morgenkåpa før jeg åpner... er vel ikke noe problem..

er forsåvidt ikke vandt til at folk ringer på de kommer vanligvis rett inn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer det stadig folk innom, det er ikke alltid jeg vet om det på forhånd. Så jeg slenger på meg noen klær, noe som er lett å ta på, og løper så og åpner. Ikke alltid jeg rekker det, men.

Edit: tror forøvrig ikke at jeg noengang ville åpnet i morgenkåpe eller lignende, men så har jeg ikke sånn kikkehull i døra her jeg bor nå, så det kan jo være ukjente jeg åpner for også.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eg ikkje avtalt at nokon skal komme, og eg er aleine heime, så åpner eg ikkje. Ellers sender eg samboeren min til døra.

Eg går som regel bare i lite klær på morgonen og på kvelden, og då ønsker eg ikkje besøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest döderlein

Slenger på meg en joggebukse og en genser - i verste fall tuller jeg et håndkle rundt meg. Er dette virkelig en problemstilling? Tror du ikke hvem enn det er klarer å vente de fem sekundene det tar deg å slenge på deg noe?

Har da aldri sagt dette er et stort problem frk. negativ, men det må da være lov å spørre. Jeg blir alltid så usikker på om jeg skal åpne opp og si "hallo, vent litt", for de kan jo høre at jeg er der uansett. Eller om jeg skal springe på rommet og finne noe veldig fort. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er på vei inn i dusjen eller nettopp kommet ut åpner jeg i håndkle. Ellers går jeg sjelden i truse og BH, oftere i shorts og BH. Det har jeg åpnet i. På sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Samme for meg om jeg er naken eller har på meg dress når det ringer på, jeg åpner ikke!!! Skal folk ha tak i meg får de ringe eller sende en melding først :filer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg løper å henter dyna før jeg lukker opp. har flere ganger lukket opp med dyna rundt meg :gjeiper:

en gang kom postmannen når jeg hadde dyna rundt meg. og så måtte jeg skrive under. han hadde bare et hvit papir uten noen underlag da sleit jeg hahaha :skratte:

Endret av nupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roper på mannen og ber han åpne. Er jeg alene åpner jeg aldri døra. Det gjelder uansett hvor mye/lite klær jeg har på meg.

Besøk avtales via telefon, så er det noen som ringer på er det som regel ingen jeg har interesse av å prate med. Dette er alt av venner og familie kjent med. Må si jeg har hatt mine diskusjoner med mannen og svigerfamilien som mener at det er helt normalt å komme på besøk i hytt og pine uten å avtale først :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner ikke døra, men ser i ruta hvem det er når de går. Hvis det er noen jeg kjenner ringer jeg de og sier grunnen til at jeg ikke åpnet, og slipper de inn. Men som regel hvis jeg ikke har avtalt noe, er det bare selgere alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngangsdøra mi har et stort glassvindu i seg, så alle som står der og banker på har allerede sett meg lenge før jeg ser eller hører dem, så lenge jeg er i stua eller på kjøkkenet. Privatliv er oppskrytt! Og spontane besøk er hyggelig :)

Men uansett, om jeg er på badet eller soverommet og hører det banker på når jeg har lite klær slenger jeg vel bare på meg morgenkåpen eller et håndkle eller noe. Har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor åpner dere ikke døren (sånn generelt altså)??

Synes det er litt snålt jeg.. Bor dere i by?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg om jeg er naken eller har på meg dress når det ringer på, jeg åpner ikke!!! Skal folk ha tak i meg får de ringe eller sende en melding først

Amen til den - og pluss fra meg! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og spontane besøk er hyggelig

Det er hyggelig hvis man liker spontant besøk,- ikke ellers. ;)

Hvorfor åpner dere ikke døren (sånn generelt altså)?? Synes det er litt snålt jeg.. Bor dere i by?

Personlig er jeg kunstnerisk og har sære innfall. Jeg innrømmer det i fullt dagslys, selv om det akkurat nå tilfeldigvis snart er natta. :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Hvorfor åpner dere ikke døren (sånn generelt altså)??

Synes det er litt snålt jeg.. Bor dere i by?

Jeg har ingen i min omgangskrets som kommer på besøk uten at det er avtalt i forveien (lang tid i forveien, - familie)

Jeg er heller ikke interessert i verken selgere, ranere, folk som går feil, tiggere, speidere (tiggere 2), tv-askjonen innsamlere (tiggere 3) overtroiske eller utadvendte naboer.

Med andre ord, og åpne døra er en tap-tap-situasjon...

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg egner meg ikke til å vise meg fram med bustehår og uten sminke... og heller ikke med lite klær på... Derfor lukker jeg ikke opp når det ringer på uventet... Jeg liker best å vite når gjestene kommer sånn at jeg kan være ferdig påkledd og sminket med gredd hår he he :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor åpner dere ikke døren (sånn generelt altså)??

Synes det er litt snålt jeg.. Bor dere i by?

Fordi det aldri kommer besøk? Så om noen ringer på så skal de slege lodd eller andre irriterende ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor åpner dere ikke døren (sånn generelt altså)??

Synes det er litt snålt jeg.. Bor dere i by?

Fordi jeg ikke ønsker spontane besøk. Jeg har en travel hverdag, mye å gjøre, og det er ikke alltid jeg føler for å være sosial. Jeg har alltid vært av den oppfatning at besøk skal avtales, om det så bare er en melding med spørsmål om det passer noen minutter før. Så om det ringer på døra er det ingen jeg har noen interesse av å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner aldri døra uansett, med mindre jeg vet hvem det er og jeg vet at h*n kommer på besøk :sjenert:

Endret av shirelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...