Gå til innhold

Besøk etter fødsel


AnonymBruker

  

70 stemmer

  1. 1. Hadde dere besøk på sykehuset etter fødsel?



Anbefalte innlegg

Herregud, det er vel bra ho er like interessert i dette barnebarnet som i alle dei andre, vel?

Det er vel ingen som vet dette for sikkert?

Jeg vil jo tro det er slik for de fleste, men jeg ser ikke bort fra at enkelte svigermødre er utspekulerte og jævlige.

Av alle menneskene jeg kjenner/vet av, ¨så er det faktisk slik at en og annen av disse menneskene regelrett er ondskapsfulle.

Men ja, de saller, aller fleste mennesker er greie og handler/oppfører seg greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde besøk av våre foreldre førsta dagen pluss en tante.

dag nr to hadde vi besøk av en kamerat, svigers igjen, en tante og en onkel.

tredja dagen hadde vi ikke besøk, og fjerde dagen kom et vannepar innom før vi skulle hjem ;)

Det var sommerferie, så mange av våre søsken var bortreist på ferie og kom heller på besøk etter vi kom hjem.

Jeg var i veldig god form, så alle som ville fikk komme.

Hadde jeg vert elendig, hadde vi såklart sagt ifra om at vi ikke ønsket besøk enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som vet dette for sikkert?

Jeg vil jo tro det er slik for de fleste, men jeg ser ikke bort fra at enkelte svigermødre er utspekulerte og jævlige.

Av alle menneskene jeg kjenner/vet av, ¨så er det faktisk slik at en og annen av disse menneskene regelrett er ondskapsfulle.

Men ja, de saller, aller fleste mennesker er greie og handler/oppfører seg greit :)

Eg trur kanskje det er meir sannsynleg at dama gler seg oppriktig til det nye barnebarnet enn at ho latar som ho gjer det, berre for å vera jævleg mot svigerdottera? Eller kva trur du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det damer der ute som orker å ha med moder' n på fødselen?!

Jøje meg. :gjeiper:

Det er det rett som det er. Noen har hatt en tidligere tøff fødsel og føler seg ekstra trygg med en erfaren mor tilstedet - evt i tillegg til bf.

Andre er faktisk alene, der barnefar enten ikke har anledning til å stille opp eller har gått fra mor, eller så var han aldri med i bildet.

Og enkelte mødre er unge og, igjen, føler seg ekstra trygg med en kjærlig og erfaren mor som støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som vet dette for sikkert?

Jeg vil jo tro det er slik for de fleste, men jeg ser ikke bort fra at enkelte svigermødre er utspekulerte og jævlige.Av alle menneskene jeg kjenner/vet av, ¨så er det faktisk slik at en og annen av disse menneskene regelrett er ondskapsfulle.Men ja, de saller, aller fleste mennesker er greie og handler/oppfører seg greit :)

Og etter å ha følgt med i denne tråden så er det også slike svigerdøtre. Jøye meg. :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha følgt med i denne tråden så er det også slike svigerdøtre. Jøye meg. :filer:

Klart! Og svigerfedre og -sønner også.

Men jeg synes det går litt over alle støvlekast når enkelte her får himling med øynene og uttalelser som " jeg håper virkelig ikke jeg får ei som deg til svigerdatter" uten å kjenne grunnen til hvorfor enkelte velger som de gjør.

Det er da slik i livet at enkelte går man overens med, andre ikke. Det kan være svigerforeldre som har startet alt, det kan være svigerdøtre...

Greit at man skal oppføre seg sivilisert, selv om noen ganger holder det hardt, men det at enkelte her skal tro at de er " bedre" enn andre fordi at de hadde besøk av svigers og likestiller alt og alle, vel de om det. Vi er bare mennesker alle sammen, vi gjør feil, hele tiden, noen fungerer vi supert med, andre ikke. Og de av dere som har fått svigerforeldre som dere går supert overens med, flott! Men det er ikke slik for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur kanskje det er meir sannsynleg at dama gler seg oppriktig til det nye barnebarnet enn at ho latar som ho gjer det, berre for å vera jævleg mot svigerdottera? Eller kva trur du?

Mest sannsynlig, men jeg har hatt flere ulike typer svigermødre selv. Og jeg kan skrive under på at jeg har hatt en "svigermor fra helvete" som kunne ha funnet på å gjøre de helt utroligste ting, bare for å være jævlig. Ja, enkelte er slik.

Jeg har hatt en svigermor som fortalte absolutt alle hvor flink jeg var osv, men alene kritiserte hun absolutt alt, hun gikk bak ryggen på meg, kom hjem til oss og kritiserte måten jeg var på, hva jeg sa, hva jeg gjorde...

Så ja, jeg tror absolutt at enkelte svigermødre kan være "fra helvete", på samme måte som at svigerdøtre kan være det. Men nei, de aller, aller fleste er ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er i utgangspunktet en kjempe dame, men fra den dagen jeg ble gravid har hun levd sin graviditet gjennom meg. Jeg har ved flere annledninger kuttet henne ut i perioder da det ikke tegn til sosiale anntenner. selvsagt er det mye hormoner hos oss gravide, men jeg har andre som ikke er gravide som har reagert på enkelte av hennes handlinger og uttalelser. Jeg skal på ingen måte stenge henne ute fra sykehsuet, men jeg orkker ikke å ha henne på besøk med en gang. Hun kommer når formen er bedre og jeg er "klar" for å bli tatt bilde av i alle rettninger, høre atter en gang om hennes fødsel og hvordan hun så ut ( gikk nemmelig i den fine freshe sommerskjolen sin som hun kjøpte før hun ble gravid ut av sykehuset) Mye av dette er noe en kan finne seg i, men jeg vet med meg selv at i en slik situasjon som dette må jeg få bestemme. I flere dager har jeg ligget våken og tenkt på hvordan denne kommer til å ende. Fordi jeg vet at hun vil sette sine behov foran mine ( hun skal være den beste farmoren som ordner alt og som kan fortelle andre hvordan hun gjorde ting på sykehuset osv) Selv om alt er ment i beste mening, så er jeg sliten allerede av å tenke på hva som vil skje om jeg lar henne rase inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at ein ikkje vil ha besøk i ein situasjon som din, men då går det an, som fleire har føreslått, at mannen tek med seg babyen ut av rommet så foreldra hans får sett babyen.

Hadde ikke noe lyst til det da jeg allerede hadde gått glipp av de første 8 timene av livet hennes. Men her var det igrunn ikke noe problem da svigers jobbet og ikke kunne komme før tredje dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, kor slitsom er ein normal fødsel eigentleg? Så ille at ein ikkje orkar besøk før fleire dagar etterpå?

Eg har født to barn, ein av fødslane var ganske tøff. Besøk etterpå var likevel ikkje noko problem. Besøk dagen etter hadde i alle fall ikkje vore noko problem. Kor sarte er kvinner eigentleg? Me tåler å føde, men tåler ikkje få besøk av svigers etterpå?

Ærleg talt.

Ærlig talt,du vet ingenting om andres fødsler eller svigermødre. Voks opp.

Kva viss mannen din ikkje var fortruleg med at foreldra dine kom på sjukehuset for å sjå på babyen HANS?

Da hadde det vel vært en god grunn. Vi tar uansett den avgjørelser sammen,vi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå regner jeg med at det er meg dere sikter til. Jeg har aldri skrevet at mine svigerforeldre ikke får kommer, men at jeg ønsker min mor og far der rett etter fødsel. Igjen har jeg sagt at svigermor har kommet med en del forklaringer og brukt andre i familien for å komme først (hvorfor dette er så viktig for henne vet jeg ikke da hun har flere barnebarn fra før) når jeg har forklart at vi tar kontakt når vi orker besøk har hun oversett dette og sagt at hun skal komme med en gang. DERFOR sier jeg at jeg vil ha mine foreldre der først, så får hun faktisk vente. Ikke til vi kommer hjem, men til jeg orker å ha henne der. Deet vil da si dag 1 på barsel eller dag 2. kommer helt ann på formen. Om hun ikke hører etter hva vi sier når, hvorfor skal hun høre etter når barnebarnet er kommet og hun er i enda mer ekstase?

Har du virkelig bestemt deg allerede for å få moren og faren din på sykehuset med en gang etter fødsel?! Tenk om du er dødsliten og ikke orker? Hvorfor ikke bare ta ting som det kommer å se om du faktisk orker besøk? Jeg har sagt til mine at jeg må se ann og gir beskjed etterhvert.

Over til en annen ting; jeg ser at mange har besøke av tanter, onkler, venner osv. Der jeg føder er det kun besteforeldre og eventuelle søsken til den nyfødte som får lov til å komme på barselavdelingen. Det syns jeg er en god regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den rette innstillingen orker man vel egentlig hva som helst, så sant man ikke er helt utkjørt etter en fødsel som har vart i to døgn, eller at man er blitt kjempedårlig av narkosen eller noe såklart. Da skjønner jeg man ihvertfall venter til neste dag med å ta imot besøk ;)

Jeg var heldig og hadde en fin fødsel, men jeg hadde tatt imot besøk uansett. Sånn er jeg bare, de har gledet seg like lenge som vi har, og at jeg er sliten er jo alle inneforstått med!

Svigers og mine foreldre var på sykehuset i 2-3 timer den dagen jeg hadde født. Det var ikke noe problem, fordi jeg valgte å ikke gjøre det til et problem.

Jeg hadde ikke dusjet, ikk rundt i pysjen, og var både usminket og egentlig ganske lite fresh - men hva forventer man egentlig? ;)

Digger bildene fra den dagen, man ser at jeg har født, liksom ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Digger bildene fra den dagen, man ser at jeg har født, liksom ;)

Samme her! Den dagen syntes jeg at jeg så fresh ut, men ser jo nå at jeg virkelig ikke var det ;) Men verdens stolteste mamma, det var jeg! Og jeg ville vise alle de som ville komme på sykehuset hvor nydelig han var :hjerte: Egentlig så tror jeg bare det var mamma og mormor som la noe særlig merke til meg og ikke bare lillegutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...