Gå til innhold

Besøk etter fødsel


AnonymBruker

  

70 stemmer

  1. 1. Hadde dere besøk på sykehuset etter fødsel?



Anbefalte innlegg

Hadde dere besøk av dine foreldre og svigerforeldre, på sykehuset etter at barnet deres ble født? Eller var dere alene med babyen og partneren deres og tok i mot besøk hjemme etterpå?

Og bestemte dere for hva dere skulle gjøre før dere fødte eller på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke født enda, men jeg ønsker min nærmere familie på besøk på barsel om formen tilsier det. samt sambos barn selvsagt. Men hvor lange besøk er en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte oss underveis. Man vet aldri hvordan formen er til noen av de involverte ;)

Hadde besøk av hele nesten hele slekten på begge sider dagen etter på sykehuset (samme dag vi dro hjem). Svigermor var en svipptur innom noen timer etter fødselen da.

Var dausliten, men ville jo vise henne frem, samt at de lengtet jo etter å se henne de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når svigerinnen min fødte (kona til broren til mannen min) fikk vi komme noen timer etterpå sammen med et vennepar av dem.

Når en av venninnenne mine fødte, fikk jeg komme dagen etter.

Veldig vanlig her i hvert fall, men spørs jo helt hvordan man har det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt bestemt på at jeg skulle ha FRED på sykehuset før jeg fødte. Etterpå var jeg ikke så bestemt. Mamma kom dagen etter, så pappa, svigers og søsken. Kjeda oss veldig på sykehuset så var kjekt med besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel ikke bestemt oss for noe på forhånd, har tenkt at det er sånt som man må se an.

Med førstemann fødte jeg om natta og hadde besøk av foreldre og svigerforeldre om ettermiddagen, ca 12 timer etter fødselen. Jeg var noe medtatt pga blodtap så lå i senga. Hadde det vært kortere tid etter fødselen hadde jeg nok ikke hatt besøk samme dagen. Annen familie kom på besøk dagen etter, da var jeg i bedre form og oppegående.

Etter andre fødsel var jeg i kjempefin form, og kunne fint hatt besøk bare en time etter fødselen, fødte da kl 12 på formiddagen. Var meningen mine foreldre og svigermor skulle komme med den nybakte storebroren om ettermiddagen, men det drøyde før vi fikk rom, så da ble det for sent i forhold til hans leggetid. Neste dag bestemte vi oss for å reise hjem, så da ble det ikke noe besøk. Men hadde folk boende hjemme da, både mine foreldre og svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg hastekeisersnitt da, men så fort jeg var kommet på rommet ville jeg ha besøk av mamma og pappa.

Sønnen vår fikk de treffe to dager etterpå, på Nyfødtposten. Bare kos.

Hvis jeg hadde hatt en normal fødsel, tror jeg at mine foreldre ville vært greit å ha besøk av tidlig... Mens svigers kanskje kunne ventet noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ja, det hadde vi! :nigo: Dagen han ble født kom mine foreldre og besteforeldre (mormor og morfar ville ikke trenge seg på, men etter at jeg hadde ringt henne og sagt at jeg veeeeldig gjerne ville ha dem der så kom de selvsagt). Dagen etter var det besøksdag for hans familie, min bestevenninne og mine foreldre. Siste dagen var det tante og mine foreldre! :)

Jeg var i supergod form etter fødselen og dagene ble veeeeeeldig lange. Ammingen gikk strålende og jeg hadde bare lyst å vise fram den lille :hjerte: Folk var veldig oppmerksomme på at det var jeg som skulle bestemme og at de ikke skulle trenge seg på, men da jeg inviterte dem så var det ikke sånn at de nektet heller ;)

Neste gang vil jeg hjem så snart som mulig og da er det jo bare en fordel med besøk av familie som kan hjelpe litt til :)

Endret av pysepusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da førstemann ble født hadde vi besøk av mine foreldre og bestemor dagen etter fødselen, og av venninnen min og samboeren hennes dagen etter det. Jeg var i grei fysisk form, men hadde allerede begynt å slite med humøret, så det var greit at det bare var korte besøk.

Denne gangen håper jeg at eldstejenta og foreldrene mine kommer så fort som mulig, men helst ingen svigers eller andre denne gangen heller. For min del går grensa mellom ønsket og uønsket besøk på hvorvidt jeg tør å kaste dem ut når jeg blir sliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT. men jeg må spørre. Når jeg har født tror jeg at jeg vil ha besøk av mine foreldre, men vente med sambos mor da hun kan være litt mer intens og har hele veien presset på at hun MÅ ta med datteren til sambo på sykehsuet slik at hun(datteren) får tilfredstilt sitt behov med å se babyen først. Jeg har da fått litt avsmak? av dette og ønsker ikke svigermor der, men hun er den som kan ta med datteren hans og evt dra igjen med en gang ( om hun i det hele tatt forstår dette) Er det egoistisk av meg? JEg vil ha besøk, men på hotellet av de andre i fam. Og min mor og far på sykehuset om det skulle laseg gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT. men jeg må spørre. Når jeg har født tror jeg at jeg vil ha besøk av mine foreldre, men vente med sambos mor da hun kan være litt mer intens og har hele veien presset på at hun MÅ ta med datteren til sambo på sykehsuet slik at hun(datteren) får tilfredstilt sitt behov med å se babyen først. Jeg har da fått litt avsmak? av dette og ønsker ikke svigermor der, men hun er den som kan ta med datteren hans og evt dra igjen med en gang ( om hun i det hele tatt forstår dette) Er det egoistisk av meg? JEg vil ha besøk, men på hotellet av de andre i fam. Og min mor og far på sykehuset om det skulle laseg gjøre...

Det syns jeg er dårlig gjort. Syns man skal behandle begge foreldrepar likt. De er jo like mye besteforeldre!

(dere som tenker slik som får guttebaby, tenker dere på at plutselig er det dere som blir nektet å se barnebarna deres av deres kommende svigerdatter?)..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er dårlig gjort. Syns man skal behandle begge foreldrepar likt. De er jo like mye besteforeldre!

(dere som tenker slik som får guttebaby, tenker dere på at plutselig er det dere som blir nektet å se barnebarna deres av deres kommende svigerdatter?)..

jeg har ikek forstått det slik at noen skal nekte, men for mitt vedkommende (du kommentete mitt innlegg) så er det fordi svigermor har sagt at hun og datteren til sambo skal være med på fødsel, komme inn rett etter fødsel, vise babyen rett etter fødsel og bygd opp en del forventninger til frøkna. Dette har jeg pratet med bm om (sambo er enig med meg) og frøkna vet dette, men med en svigermor som lokker ørene når du sier at dere sender en melding når alt er over og når og om vi orker besøk så blir det fort til at jeg vil ha mine foreldre der for jeg vet at de respekterer mine grenser fult.

Jeg føler at denne fødselen er for å tilfredstille jentas behov gjennom svigermor og det er ikke så farlig hvordan min form er så lenge hun får komme først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dro hjem 10 timer etter småen var ute, så vi tok i mot besøk av alle hjemme de neste dagene (mammaen min fikk komme samme dag) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann så hadde vi svigerfamilien og ei tante av meg på besøk ved visittid (ca 15 timer etter fødsel). Etter fødsel nummer to så dro vi hjem etter 12 timer, og da hadde vi familien min her hjemme som barnevakt, og fikk svigerfamilien og et nært vennepar innom i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann så hadde vi svigerfamilien og ei tante av meg på besøk ved visittid (ca 15 timer etter fødsel). Etter fødsel nummer to så dro vi hjem etter 12 timer, og da hadde vi familien min her hjemme som barnevakt, og fikk svigerfamilien og et nært vennepar innom i tillegg.

Når hadde dere besøk av din fam på første fødsel ift svigers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var i kjempegod form etter fødselen og kjedet meg på sykehuset, så dro hjem etter 1,5 dag. Fikk besøk av tante, onkel, kusine, hennes mann og barn 6-7 timer etter fødsel, siden de bor rett i nærheten. Våre foreldre bor i en annen by, så mine kom på sykehuset dagen etter at hun ble født, og svigers + div familie og venner besøke oss hjemme dag 2 etter fødsel. Vi hadde vel besøk nesten hver dag de første par ukene. Veldig koselig, men litt slitsomt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt en barnepleier som jaget vekk besøk etter en liten tid, eller regler på at besøk ikke kunne være lengere enn 15 min, familie 30 minutt-60 minutt. (Med unntak) Jeg synes det var stas å vise frem, jeg gledet meg til besøk men hver gang så varte besøket så lenge at jeg var helt utmattet. Barseltårer som trengte seg på og en ny, for meg, skremmende tilværelse med en baby som jeg skulle ta vare på! :sukk: Husker med gru på de besøkene, dessverre. De første 5-10 minuttene hadde vi fått vist frem og snakket nok for min del :lete: Da ville jeg bare gå på rommet og slappe av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde dere besøk av din fam på første fødsel ift svigers?

De bor i en annen del av landet, snuppa er født natt til mandag, og foreldrene mine og søstra mi kom på besøk på fredagen.

Mamma ville være der en natt, jeg insisterte på to, og angra. Vi hadde ikke hatt tid til å venne oss til å være en familie alene, og det å ha huset fullt av folk var tungt. Da lillebror ble født kom de tilfeldigvis på besøk dagen før fødsel (de skulle komme i forbindelse med fødselen, men de visste jo ikke når det var) og ble her i 4 dager, denne gangen var det supert å ha huset fullt av folk! Noen som passet på storesøstra og gav henne oppmerksomhet, som vasket, ryddet, lagde middag, bakte kake. Helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor og mamma var på besøk dagen etter, ca 18 timer etter fødsel.

Vi bodde på sykehushotell, og hadde ingen besøk unntatt de, og det er jeg veldig glad for. Jeg var ikke spesielt sliten, egentlig mer opplagt enn på lenge, men det var godt å være alene likevel.

Jeg var gåen i underlivet etter fødsel og operasjon, puppene ute i hytt og pine, blødninger, ja slike ting, og jeg var glad jeg bare kunne være meg og alene, og ikke minst bli kjent med frøkna.

Og det å få slippe alle spørsmålene om fødselen og slikt var godt.

Men vi alle er ulike, og har forskjellige behov/ønsker.

Jeg er dessuten enig i at man behandler begge besteforeldre likt, men samtidig så er ikke alt like greit med alle. Jeg har en svigermor som bøyer seg over meg for å dikkedarie når jeg ammet frøkna. Det er langt over min intimsfære, og det er ikke det jeg orker når jeg kommer hjem.. Så, jada, greit at de skal likestilles, men jeg har stor forståelse for de som sier de ikke takler en eller annen person like etter fødsel, og burde få respekt for dette. Det er ingen fasit, men mange kvinner er svært sårbare i timene/dagene/ukene etter fødsel, og bør få lov til å si fra uten å måtte ha dårlig samvittighet for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...