Gå til innhold

Kattepass i en uke, begynner å bli krise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad i kattene mine at jeg foretrekker at de blir passet i noens hjem enn å bo ukesvis i bur på pensjonat. Det får så være at ikke alt blir som jeg vil ha det, men så lenge kattene trives og faktisk blir behandlet bra så er det viktigst. Får de en lue på hodet og tatt bilde av eller smake pølse er det ikke akkurat verdens undergang... Kos, oppmerksomhet, lek, rent vann og mat er det viktigste for meg og å sitte 20 timer i døgnet i bur på pensjonat er ikke noe jeg anser som godt for katten...

Jeg hadde helst sett at jeg slapp å plassere han på pensjonat, det er ikke ideellt i det hele tatt. Men det er ingen jeg kjenner som kan eller vil passe han. Har hørt med oppdretteren som heller ikke kunne passe han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha innekatt alene på hybel er jo ikke akkurat det ideelle katteholdet i utgangspunktet, så å hisse seg opp over litt pølse er bare helt absurd. Blir katta feit er det fordi TS ikke har plass at den får nok mosjon og ikke har passet på når hun har katten, ikke fordi den har fått litt ekstra snack i en begrenset periode. Det er det man gjør i hverdagen over tid som gir utslag ikke ferien...

NEI VETTU HVA!!!

For det første har ikke TS skrevet noe om hvor mange kvm hun har (innekatter skal ha minimum 50 kvm), og for det andre vet da vel ikke du om hun er ute x.antall timer i uken med katten i bånd! (Og nei, katter som er vant med det fra de er små har ikke noe imot å gå i bånd)

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha innekatt alene på hybel er jo ikke akkurat det ideelle katteholdet i utgangspunktet, så å hisse seg opp over litt pølse er bare helt absurd. Blir katta feit er det fordi TS ikke har plass at den får nok mosjon og ikke har passet på når hun har katten, ikke fordi den har fått litt ekstra snack i en begrenset periode. Det er det man gjør i hverdagen over tid som gir utslag ikke ferien...

Katten har ikke vært i nærheten av å bli feit og dvask hos meg, og han får den aktiviseringen han trenger for å trives og holdes i form.

Og det går kjempefint å ha katt på hybel, trenger ikke store plassen for å gi han et aktivt og lykkelig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI VETTU HVA!!!

For det første har ikke TS skrevet noe om hvor mange kvm hun har (innekatter skal ha minimum 50 kvm), og for det andre vet da vel ikke du om hun er ute x.antall timer i uken med katten i bånd! (Og nei, katter som er vant med det fra de er små har ikke noe imot å gå i bånd)

Hadde TS hatt katten ute i bånd hadde det vel ikke vært noen krise at de som passer han har han ute på verandaen og venner han til friskluft.

Dessuten finnes det nå ikke hybler på 50 kvm, så jeg tenderer til å være enig med Anonym Bruker som du siterer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Huer er fyfy for katten prøver desperat å kaste den av seg med labbene men Bånd som katten de første dagene/ukene missliker så sterkt ad dem nekter å gå, knager på tauet, vifter med halen og går som dem har fått juling til dem er trygge på båndet det er heeelt og?? Jøsses.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI VETTU HVA!!!

For det første har ikke TS skrevet noe om hvor mange kvm hun har (innekatter skal ha minimum 50 kvm), og for det andre vet da vel ikke du om hun er ute x.antall timer i uken med katten i bånd! (Og nei, katter som er vant med det fra de er små har ikke noe imot å gå i bånd)

Vel, HYBLER er veldig sjelden 50kvm og det er det TS faktisk bor/skal bo på! JEG synes det er direkte uansvarlig å ha innekatt på hybel siden jeg synes katter fortjener mye bedre enn det.

Jeg vet forresten mye om katter. Har rasekatter selv og vet godt hvordan det er å leve med innekatt. Det skal jeg forøvrig aldri ha igjen etter den korte erfaringen for det var slett ikke noe ideelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde TS hatt katten ute i bånd hadde det vel ikke vært noen krise at de som passer han har han ute på verandaen og venner han til friskluft.

Det her var i første etasje, i Oslo sentrum. Det har ikke noe med lufting å gjøre. Tenk deg om før du svarer.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vokst opp i et hjem med en haug katter da min mor var det man kan kalle en katte dame som tok vare på alt fra løs katter til dem ingen ville ha og dumpet ++ Å flere av disse har jeg nå bilder fra når dem sover i vasker, sitter ment med solbriller på, den ene katten ville ikke gå ut uten halbånd på seg, katten min la seg ned og beggynte å male om jeg la en handuk på hodet hannes ++ sålenge man ikke dekker over øynene til katten takler de fleste katter dette, det er hvertfall ikke dyreplageri! Er like mye dyreplageri å sette katten i et lite bur å reise på en laaaaangt tur på flere timer for å sette den i et rom med flere titals andre katter for bedømmelse av for fin symetri den har i pelsen ++..

Jeg har heller aldri nevnt noe om dyreplageri, bare sagt at det å sette noe på hodet til en katt er totalt unødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg hadde helst sett at jeg slapp å plassere han på pensjonat, det er ikke ideellt i det hele tatt. Men det er ingen jeg kjenner som kan eller vil passe han. Har hørt med oppdretteren som heller ikke kunne passe han.

Jeg har alltids tid og plass om du ikke er redd for å ta tog noen timer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var i første etasje, i Oslo sentrum. Det har ikke noe med lufting å gjøre. Tenk deg om før du svarer.

TS

Katt ute på verandaen så lenge den er under oppsyn er da ingen krise! Du høres hysterisk ut, TS, og bør heller se litt på hva du selv egentlig tilbyr katten på en liten hybel...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri nevnt noe om dyreplageri, bare sagt at det å sette noe på hodet til en katt er totalt unødvendig. :)

At det er unødvendig kan jeg ikke være uenig i, men TS sa at jeg var stygg med mitt dyr pga dette og at jeg lot katten min sove med enbretter på ørene son den fikk av å ligge å vri seg i sofaen.. Så den var mer rettet mot henne ;)

Men enig med deg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å ta en ny diskusjon angående innekatter. Men kort sagt:

De som slipper ut kattene sine er de som spiller rulett med kattens liv og helse. Jeg sørger for at han stort sett får alt han trenger og har det trygt. Bare tull å si at en hybel er for lite areale også.

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Katt ute på verandaen så lenge den er under oppsyn er da ingen krise! Du høres hysterisk ut, TS, og bør heller se litt på hva du selv egentlig tilbyr katten på en liten hybel...

Èn flue så har den katta hoppet over rekkverket og sust avgårde før du i det hele tatt har rukket å få det med deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltids tid og plass om du ikke er redd for å ta tog noen timer :fnise:

Hehe, takk for tilbudet. Du viser i hvert fall litt forståelse for hvordan ting faktisk fungerer, og hva som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd du ikke her noen som kan passe kattepusen din TS! Håper du finner noen som kan. Jeg passer en hund frem til onsdag, ellers hadde jeg kunnet passe pusen om du hadde klart å stole på noen andre med katten din selvsagt.

Jeg har alltid vært veldig glad i katter og gleder meg veldig til jeg får en katt igjen, så jeg skjønner godt at du er nøye med hvordan ditt dyr skal ha det, når det ikke respekteres må du da kunne si ifra. Ditt dyr, dine regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Èn flue så har den katta hoppet over rekkverket og sust avgårde før du i det hele tatt har rukket å få det med deg.

Da er ikke den katten mye tamm hvertfall, noe som tyder på at den ikke stoler på mennesker.. Er den kosete snill som du sier får man da lett tak i en katt igjenn vel? En katt i en liten hybel som innekat er jo rene fengselet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke den katten mye tamm hvertfall, noe som tyder på at den ikke stoler på mennesker.. Er den kosete snill som du sier får man da lett tak i en katt igjenn vel? En katt i en liten hybel som innekat er jo rene fengselet..

Sa du at du har hatt katt før? :laugh:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn flue så har den katta hoppet over rekkverket og sust avgårde før du i det hele tatt har rukket å få det med deg.

En katt som ikke er vant til å være ute hadde neppe gjort det, nei. Min erfaring er at de aller fleste innekatter er meget forsiktige om dde får muligheten til å komme ut. De innekattene som suser avgårde, vil uansett før eller siden klare å snike seg ut, med mindre de er bundet innendørs.

Til TS: Det er en grunn til at man har plassanbefaling når man skal ha innekatt. De klarer ikke å bli aktivisert nok på en liten hybel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke den katten mye tamm hvertfall, noe som tyder på at den ikke stoler på mennesker.. Er den kosete snill som du sier får man da lett tak i en katt igjenn vel? En katt i en liten hybel som innekat er jo rene fengselet..

Spørs jo. Vil katten utforske ute så er det ikke lett å få den inn igjen. uansett hvor kosete og snill den er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...