Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Hold ut, Anette, det vil være verdt det til slutt!

Jeg skal til hudlegen i morgen, er spent på hva han har å si. Har fått to-tre små kviser etter at jeg ble kvisefri, så jeg antar at jeg skal få en resept til og gå på kuren ut mars. Jeg vil nødig risikere tilbakefall ved å ta for få piller, selv om mine kviseproblemer ikke var så alvorlig som andres.

Men jeg tar fremdeles gledesdanser når jeg ser meg i speilet! Så igjennom noen bilder av meg selv fra i høst og tidligere, og forskjellen er ikke til å tro! :D

Takk, håper det! Hadde du også sånt utbrudd? Hvor lenge varte det? Huden klarnet opp og ble så fin, og så BAM, hello kviser. Nesten så jeg tror det ikke funker i det hele tatt, men det gjør vel det, huden må jo få tømt seg..

Veldig greit å bare ta en ekstra mnd med en gang ja. Så utrolig moro at du er strålende fornøyd med resultatet! :D

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, føler med deg... Er det så gale som du føler, eller er det slik at du tenker og syns det er et jævlig fordi du går på kuren? 😨Jeg beg også å se rimelig drit ut, kommer i kinnene nå, og rundt munn og hake... 😡 I tillegg til den meget røde ansiktsfargen er det jo bare lekkert.... 😱

Det er så ille som jeg føler ja, uff. Har aldri hatt så mange på en gang, maks to-tre, men nå er de overalt. BLÆH. Føler med deg også, dette er ikke moro =/ I tillegg har jeg fått noe utslett på begge håndbakene, og på venstre overarm.. På samme sted er det også et punkt som er ømt/vondt, men om det kan tilskrives pillene vet jeg ikke. Heldigvis fortsatt ikke noe neseblod og tørre øyne (bruker linser), og plages ikke nevneverdig av tørr hud i ansiktet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ille som jeg føler ja, uff. Har aldri hatt så mange på en gang, maks to-tre, men nå er de overalt. BLÆH. Føler med deg også, dette er ikke moro =/ I tillegg har jeg fått noe utslett på begge håndbakene, og på venstre overarm.. På samme sted er det også et punkt som er ømt/vondt, men om det kan tilskrives pillene vet jeg ikke. Heldigvis fortsatt ikke noe neseblod og tørre øyne (bruker linser), og plages ikke nevneverdig av tørr hud i ansiktet lenger.

Nei det er rett og slett skikkelig kjipt nå.... Jar faktisk vurdert å droppe hele opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er rett og slett skikkelig kjipt nå.... Jar faktisk vurdert å droppe hele opplegget.

Ja, det gjorde jeg også en liten stund. Men nå som det forbanna utbruddet er her så har jeg likevel ikke noe å tape på å fortsette, regnet med at jeg er inne i den verste perioden nå og det bare kan bli bedre. Ihvertfall hva kvisene angår. Har du skaffet deg produktene fra dermalogica?

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også slike utbrudd, fikk et etter fire-fem dager på kuren, og det varte noen uker før ting klarnet opp. Deretter var det en uke eller to med 'fin' hud, før det begynte på igjen. Og slik var det helt til midten av januar, nå har jeg kun fått noen få, små kviser som forsvinner ganske fort. Huden er ikke like rød og irritert heller.

Så det er nok ikke mye mer som skal ut, men det er jo veldig kjekt at det som skal ut faktisk finner veien opp og fram, og forsvinner igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg også en liten stund. Men nå som det forbanna utbruddet er her så har jeg likevel ikke noe å tape på å fortsette, regnet med at jeg er inne i den verste perioden nå og det bare kan bli bedre. Ihvertfall hva kvisene angår. Har du skaffet deg produktene fra dermalogica?

Anette

Har ikke fått kjøpt de nei, men skal i morgen. Må ha ny rens også, tenkte det sikkert er lurt å kjøpe det og nå, og ikke bruke sterke ting for feit hud.. Ikke akkurat fett nå gitt! 😉 Har kjøpt effaclar H i LRP i helgen men føler ikke den gir nok den heller. Flasser på haken og nå.. Jaja... 👿 Det blir vel bra til slutt, å lese det Bowie skriver gir jo litt håp for oss nybegynnere.. Gleder meg til påske og 17 mai, da begynner vi å legge noen måneder bak oss! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hvor mange tbl fikk du første kuren din?

Jeg fikk 300 tabletter, og da veide jeg 90 kg. Jeg hadde fortsatt aktive kviser når jeg var inne til siste kontroll, men da sa dinosauren av en hudlege at "her er det ingen aktivitet. Du får 300 tabletter max, av prinsipp får ingen mer enn det!". Og dumme meg trodde jo at det betydde at faktisk ingen fikk mer enn 300, for da hadde ikke jeg fått med meg at den totale dosen virkestoff ble bestemt av kroppsvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått kjøpt de nei, men skal i morgen. Må ha ny rens også, tenkte det sikkert er lurt å kjøpe det og nå, og ikke bruke sterke ting for feit hud.. Ikke akkurat fett nå gitt! Har kjøpt effaclar H i LRP i helgen men føler ikke den gir nok den heller. Flasser på haken og nå.. Jaja... Det blir vel bra til slutt, å lese det Bowie skriver gir jo litt håp for oss nybegynnere.. Gleder meg til påske og 17 mai, da begynner vi å legge noen måneder bak oss!

Har du prøvd LRP's Hydranorme? Den er enda bedre enn Effaclar H, gir myyye mer fukt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd LRP's Hydranorme? Den er enda bedre enn Effaclar H, gir myyye mer fukt :jepp:

Sto og såg på den når jeg kjøpte H:en... Men så syns jeg de er så små til den prisen og tenkte heller prøve dermalogica som jo tross alt er litt større.. Men kan godt hende jeg prøver den og, hvis de har den billig på tax free kjøper jeg den på torsdag, da flyr jeg til Afrika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er konsistensen på denne? Blir man blank/fet i ansiktet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt med i denne tråden siden den startet, og det er vel på tide å komme med min mening. Jeg begynte på kuren i begynnelsen av september og tok mine siste tabletter på søndag som var. Var i dag hos hudlegen for en siste sjekk og hun var veldig fornøyd og glad på

mine vegne. Jeg kan med hånden på hjertet ikke huske sist jeg hadde en kvise og mener selv at denne kuren virkelig har gjort livet mitt

bedre. Jeg slet med ganske fet hud og mye vonde kviser i kinn, og kjeveparti. De er nå heeeelt borte. Jeg har hatt alle slags bivirkninger, men

har hele tiden tenkt at dette skulle være verdt det, og det er det. Før denne kuren hadde jeg vært gjennom flere kurer med forskjellige

antibiotika og kremer, og var klar for det sterkeste.

Jeg vet at det er tungt til tider, jeg vet at det kan være vanskelig å tenke positivt, men hold ut alle sammen. Som noen sier, det blir en fryd å

se seg i speilet, både med og uten sminke og man får en boost av alle komplimentene :) Jeg sitter igjen med ett arr på det ene kinnet, og

hudlegen sa at de røde merkene som er der nå ikke er arr, og vil forsvinne etter hvert. Jeg er sjeleglad for at jeg gikk på denne kuren!

Håper dette kan hjelpe noen av dere som sliter litt nå, det ordner seg til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å høre at du har fåt fin hud! Tenker det er godt å være ferdig!

Jeg var hos hudlegen i dag, og siden jeg hadde noen aktive kviser fremdeles fikk jeg 100 tabletter til, noe som betyr at jeg blir ferdig i slutten av mars. Han mentene kuren hadde hatt god virkning på meg, og at 500 piller vil være mitt magiske tall.

Jeg fikk også beskjed om å legge bort Effaclar H'en min, da den er for fet for min 'nye' hud nå. Så nå er det kjøpt inn en lett Vichy-krem som gir fukt og pleie, for tilnærmet normal hud!

Endret av bowie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har fått noen kviser nå... Er nå overbevist om at det er PMS, for hver uke før mensen får jeg kviser -.- Og jeg er helt glatt før det! Og har fått kviser i panna - panna! Har ikke hatt det der siden barneskolen :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er konsistensen på denne? Blir man blank/fet i ansiktet? :)

Jepp, du blir litt blank. Men jeg tenker sånn at det er bedre å være litt blank, enn så tørr at man flasser :) Dessuten er all kremen trukket inn etter noen timer på meg, iallefall. Og sist jeg var hos hudlegen hadde jeg brukt den kremen i noen uker, og da sa hun at ansiktshuden min hadde tålt kuren veldig bra :jepp:

Den er forresten på tilbud til 71 kroner på Vitusapotek nå *reklamere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om å legge bort Effaclar H'en min, da den er for fet for min 'nye' hud nå. Så nå er det kjøpt inn en lett Vichy-krem som gir fukt og pleie, for tilnærmet normal hud!

Hvordan bedømte han at H'en var for fet? Trodde huden var like sårbar gjennom hele kuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen kviser nå... Er nå overbevist om at det er PMS, for hver uke før mensen får jeg kviser -.- Og jeg er helt glatt før det! Og har fått kviser i panna - panna! Har ikke hatt det der siden barneskolen :kjefte:

Jeg mener ikke å høres veldig uvitendes ut, men er ikke hormonelle kviser alltid rundt hake/kjeveparti?

Forresten, du kan trøste deg med at jeg har fått noen kviser/småprikker rundt hårfestet... Vasket ikke håret rett etter trening forrige uke, og mener bestemt at det er pga pausen jeg har nå som gjør at det brøt ut. Heldigvis små, men likevel :sjenert:

Har du mange tabletter igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan bedømte han at H'en var for fet? Trodde huden var like sårbar gjennom hele kuren?

Min hud har ikke blitt tørr og flassete i det hele tatt (kun enkelte partier i ansiktet), så han så at den var veldig blank og så fet ut i dag. Huden er nok like sårbar som andres, men siden jeg ikke trenger så mye fukt/lider av tørrhet pga pillene fant vi noe som vil ligge finere på huden.

Har forsøkt den nye kremen, og den hjalp meg virkelig. Ikke ble jeg blank og fet, og siden jeg sjelden bruker sminke lengre er det veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hud har ikke blitt tørr og flassete i det hele tatt (kun enkelte partier i ansiktet), så han så at den var veldig blank og så fet ut i dag. Huden er nok like sårbar som andres, men siden jeg ikke trenger så mye fukt/lider av tørrhet pga pillene fant vi noe som vil ligge finere på huden.

Har forsøkt den nye kremen, og den hjalp meg virkelig. Ikke ble jeg blank og fet, og siden jeg sjelden bruker sminke lengre er det veldig fint!

Så kjekt!! :) Å ikke bruke sminke høres helt uvirkelig ut... Har noen digre ting på kinnene mine, snart to uker ut i kuren, så det er vel "første ordentlige" utbrudd :( Gleder meg til ikke å måtte pensle og fikse ansiktet om morningen, foundation funker rett og slett dårlig nå, på rød, stramm og tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M0ntriark

Kommer vel ann på arrene du har, men mine røde arr er borte. Jeg kan helt fint gå uten sminke av noe slag. Innmari deilig, og jeg har ikke hatt noen kviser enda siden jeg sluttet på kuren. Jeg var ferdig i juli 2011.

Bare vær obs (og dette vet dere vel antar jeg :)) men sol må dere være forsiktig med, samme med peeling, voksing etc. Dette kan dere ikke gjøre under kuren og/eller i månende etterpå. Det er nesten 6 mnd karantene etter kuren for både det ene og det andre etter en slik kur.

Jeg overlevde ikke kuren uten Elizabeth 8 hour cream, som jeg smurte inn i hele ansiktet før jeg skulle sove. Det lukter ikke godt, og man blir blank, men huden hadde godt av den fuktigheten!

Ellers var det masse lepomade og vann som var tingen. Jeg hadde ekstremt tørre lepper og var en del tørr i ansiktet, gikk opp i vekt og hadde smerter i kroppen, men alt var det verdt når resultatet ble så bra som det ble!!

Jeg hadde og en periode hvor jeg var verre enn noen gang og man blir jo demotivert av dette, men nå husker jeg ikke helt hvor lenge det gikk, men jeg tror det var et par måneder altså.

HOLD UT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...