AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3961 Skrevet 15. september 2015 Håret mitt er som nyvasket etter 4dag uten vask! Hørtes litt ekkelt ut, i grunn. Jeg flasset ikke så i ansiktet, dvs. Det syntes ikke veldig. Eneste som plager nå er tørrhet i neseborene, røde og irriterte øyne (ser konstant sliten og høy ut) og en dyp "inngrodd" j@#%l på haken. Til og med fått en nedentil (!) - vet ikke om jeg skal le eller gråte angående den.Anonymous poster hash: 1b675...87e 1
Krillet Skrevet 16. september 2015 #3962 Skrevet 16. september 2015 Regnet akkurat på at min kur består av 240 kaplser, om jeg forstod hudlegen min riktig, er ikke det veldig lite? Veier litt under 50kg.
Mars Skrevet 18. september 2015 #3963 Skrevet 18. september 2015 Eg opplever brystsmerter ved ujamne mellomrom. Trudde først det kunne vera frå ein for stram bh, men smertene kjem også når eg går utan. Har ikkje funne noko informasjon om dette spesifikt i forhold til isotretinoin. Er ganske vondt eigentleg. Har ikkje ny time hjå hudlegen før om fire-fem veker, så eg får ikkje spurt han. Er det andre som har opplevd dette?
Mørkeblå Skrevet 21. september 2015 #3964 Skrevet 21. september 2015 Eg opplever brystsmerter ved ujamne mellomrom. Trudde først det kunne vera frå ein for stram bh, men smertene kjem også når eg går utan. Har ikkje funne noko informasjon om dette spesifikt i forhold til isotretinoin. Er ganske vondt eigentleg. Har ikkje ny time hjå hudlegen før om fire-fem veker, så eg får ikkje spurt han. Er det andre som har opplevd dette? Det hørtes ikke noe godt ut. Jeg har ikke merket noe smerter bortsett fra litt stivhet i ryggen som har begynt å komme nå de siste dagene. Kanskje du kan prøve å ringe legen? Er det noen som har merket økt håravfall? Syns jeg har mistet mye hår særlig den siste uken, men jeg vet ikke om det skyldes isoen eller om det bare er pga. stress eller noe annet. Har jo hatt perioder tidligere (før jeg begynte på kuren) hvor jeg også har mistet mye hår hvis det har vært stressende perioder ol. ... 1
Mars Skrevet 21. september 2015 #3965 Skrevet 21. september 2015 Det hørtes ikke noe godt ut. Jeg har ikke merket noe smerter bortsett fra litt stivhet i ryggen som har begynt å komme nå de siste dagene. Kanskje du kan prøve å ringe legen? Er det noen som har merket økt håravfall? Det er ikkje uuthaldeleg vondt, og er på begge sider. Så eg reknar med det berre er muskulært, og at dei ikkje kan gjera noko med det likevel. Er heldigvis ikkje vondt lenge om gongen. Kan kanskje spørja fastlegen neste gong eg er innom for ny resept. Angåande håravfall kan eg ikkje seia at eg har merka noko til det. Eg trur at i mitt tilfelle er det ein illusjon at det forsvinn meir enn vanleg, då eg no vaskar håret mindre (og mindre forsvinn difor ned i sluket i dusjen) og eg går meir med håret i strikk eller oppsett. Så då ser eg det er meir hår i hårbørsten enn til vanleg, men det sa frisøren var normalt. Er heldigvis ikkje merkbart tynnare i håret! Som du seier, du opplevd det tidlegare, så det kan jo hende det er stressrelatert denne gongen òg? :-) Eg plar også miste mykje hår i stressande periodar, einaste som har vore hjelp då har vore kollagen-tilskot (men det veit eg ikkje om vi kan ta saman med isotretinoin)... og unngå stress ;-)
Krillet Skrevet 21. september 2015 #3966 Skrevet 21. september 2015 ikke lett å svare på mobilen her.. Men ang. Håravfall så merket jeg også det den siste uken, dvs før hårstrå som flyr rundt, setter seg på klær osv. Samt børsten. Men mister ikke hår i partier på hodet heldigvis, mer som om det er fler hårstrå pr dag som faller.
Krillet Skrevet 21. september 2015 #3967 Skrevet 21. september 2015 ikke lett å svare på mobilen her.. Men ang. Håravfall så merket jeg også det den siste uken, dvs før hårstrå som flyr rundt, setter seg på klær osv. Samt børsten. Men mister ikke hår i partier på hodet heldigvis, mer som om det er fler hårstrå pr dag som faller.
Mørkeblå Skrevet 21. september 2015 #3968 Skrevet 21. september 2015 Det er ikkje uuthaldeleg vondt, og er på begge sider. Så eg reknar med det berre er muskulært, og at dei ikkje kan gjera noko med det likevel. Er heldigvis ikkje vondt lenge om gongen. Kan kanskje spørja fastlegen neste gong eg er innom for ny resept. Angåande håravfall kan eg ikkje seia at eg har merka noko til det. Eg trur at i mitt tilfelle er det ein illusjon at det forsvinn meir enn vanleg, då eg no vaskar håret mindre (og mindre forsvinn difor ned i sluket i dusjen) og eg går meir med håret i strikk eller oppsett. Så då ser eg det er meir hår i hårbørsten enn til vanleg, men det sa frisøren var normalt. Er heldigvis ikkje merkbart tynnare i håret! Som du seier, du opplevd det tidlegare, så det kan jo hende det er stressrelatert denne gongen òg? :-) Eg plar også miste mykje hår i stressande periodar, einaste som har vore hjelp då har vore kollagen-tilskot (men det veit eg ikkje om vi kan ta saman med isotretinoin)... og unngå stress ;-) Ja, sikkert lurt å spørre, kan jo hende legen har hatt andre pasienter med samme smerter. Har tenkt på det samme, at jeg kanskje egentlig ikke mister mer, men at det bare virker sånn siden jeg vasker håret mindre nå. Og uansett, hvis man først har fått det for seg at man mister hår, så vil man jo legge merke til hvert eneste hårstrå som detter av, så kan jo hende det er litt innbilning også ikke lett å svare på mobilen her.. Men ang. Håravfall så merket jeg også det den siste uken, dvs før hårstrå som flyr rundt, setter seg på klær osv. Samt børsten. Men mister ikke hår i partier på hodet heldigvis, mer som om det er fler hårstrå pr dag som faller. Jeg mister heller ikke hår i partier (tror jeg hvert fall), og takk og pris for det. Hudlegen sa at det var ganske vanlig med økt håravfall under kuren, men at det var jevnt og ikke flekker som forsvant. Men jeg fikk svar på de første blodprøvene mine nå i ettermiddag (altså de som ble tatt etter 1 måned), de var visst ikke helt bra og jeg må trappe ned til en pille om dagen de neste 4(!) ukene ble skikkelig skuffet, var ikke det jeg hadde forventet. Føler kroppen har respondert så bra, huden er bedre og jeg har veldig lite bivirkninger, så trodde prøvene skulle være helt fine. Legen vet jo ikke om det skyldes isoen, men det kan hende, så er derfor jeg må trappe ned. Er veldig kjedelig å bare ta en pille om dagen, føler det kommer til å gå utrolig tregt da, men det jeg er virkelig redd for er at jeg etter hvert ikke får gå på kuren i det hele tatt! Men tror ikke jeg har hørt om noen som må avslutte fordi de ikke tåler pillene, er så sykt typisk hvis jeg er den ene som ikke tåler dem. Er det noen andre som har fått blodprøvesvar som har gjort at de har måttet trappe ned, men allikevel har kunnet fullføre, evt. har fått trappet opp igjen etter hvert? Er skikkelig stresset nå
Mørkeblå Skrevet 23. september 2015 #3969 Skrevet 23. september 2015 Snakket med hudlegen og blodprøvesvarene var visst ikke noe å bekymre seg for, så da var det bare overreaksjon fra min side Men har dere begynt å se noe forskjell på huden deres? 1
Krillet Skrevet 23. september 2015 #3970 Skrevet 23. september 2015 Snakket med hudlegen og blodprøvesvarene var visst ikke noe å bekymre seg for, så da var det bare overreaksjon fra min side Men har dere begynt å se noe forskjell på huden deres? Ikke annet enn sakte forverring, dog ikke noe som plager meg noe særlig. Studerer jeg huden nøye så har jeg fler bittesmå hudormer rundt om kring. Men tørre og røde øyne er det verste, jeg føler meg uopplagt hele tiden. Og ikke ser jeg særlig fresh ut heller, sminken blir ikke akkurat nydelig under denne kuren. Segway: hudlegen sa jeg kunne ringe når jeg trengte å fornye resepten, må gjøre det i morgen, men går da inn i måned 2. Kontroll timen min er om en uke, kan jeg da få ut resepten før kontrollen? Kan jo ikke stoppe en hel uke..
Gjest Mairead Skrevet 24. september 2015 #3971 Skrevet 24. september 2015 Var hos hudlege i dag og jeg får lov å begynne på Iso :-D Skal avgårde å ta blodprøve i morgen tidlig, så får resepten min i morgen ettermiddag. Jeg skal ta 2 tabletter om dagen, og legen sa at jeg mest sannsynlig vil måtte gå på den i 6 mnd. Gud, som jeg gleder meg til å komme i gang og bli ferdig med dette svineriet! :-) 1
Mars Skrevet 24. september 2015 #3972 Skrevet 24. september 2015 Men har dere begynt å se noe forskjell på huden deres? Tja... Eg skulle ønskje eg kunne seia eit stort JA. Det er diverre ikkje tilfelle, men eg opplever færre vonde byller, men dei er der like lenge som tidlegare. Har ein vond j#%&! ved sidan av øyret, den er ikkje god. Har no gått på kuren i 24 dagar. Har tatt 72 tablettar og har 328 att før eg er ferdig. Korleis er din hud? Føler du noko endring?
Mørkeblå Skrevet 25. september 2015 #3973 Skrevet 25. september 2015 Tja... Eg skulle ønskje eg kunne seia eit stort JA. Det er diverre ikkje tilfelle, men eg opplever færre vonde byller, men dei er der like lenge som tidlegare. Har ein vond j#%&! ved sidan av øyret, den er ikkje god. Har no gått på kuren i 24 dagar. Har tatt 72 tablettar og har 328 att før eg er ferdig. Korleis er din hud? Føler du noko endring? Jeg føler egentlig at den er bedre, selv om det på noen områder i ansiktet virker som om urenhetene skal sitte en evighet, men alt i alt er det noe forbedring men nå som jeg måtte trappe ned til en pille om dagen igjen vil jeg ikke være for optimistisk, er forberedt på at det kan komme nye utbrudd og at det kan ta lang tid før det blir ordentlig bra. Blæh, jeg har ikke tålmodighet til bare 1 pille om dagen!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #3974 Skrevet 26. september 2015 Jeg har gått på kuren i tre uker, men merker egentlig ingenting? Er det normalt? Anonymous poster hash: 7550a...7a5
atiram Skrevet 26. september 2015 #3975 Skrevet 26. september 2015 (endret) edit Endret 3. januar 2017 av atiram .
Mars Skrevet 27. september 2015 #3976 Skrevet 27. september 2015 Jeg har gått på kuren i tre uker, men merker egentlig ingenting? Er det normalt?Anonymous poster hash: 7550a...7a5 Ingen biverknadar eller ingen endring i hudtilstand?
Mars Skrevet 27. september 2015 #3977 Skrevet 27. september 2015 Krillet: Eit mogeleg svar på om du får høg nok dose, vil jo vera å rekna ut kor mange mg/per kilo du endar opp med. Sidan du berre skriv at du er under 50 kg, kan eg ikkje rekna det ut for deg. Men du kan jo forsøke deg sjølv? Ta antall tabletter du skal ha. F. eks. hvis du skal ha 400 tabletter, ganger du det med 20 (hver tablett er på 20 mg). Da får du så mange mg ISO du skal ha totalt. 400 X 20 = 8000. Så deler du 8000 med så mye du veier. Jeg skal ta 400 tabletter, og veier 65 kilo. Da blir regnestykket slik: 400 X 20 = 8000. 8000 delt på 65 = 123. Da er jeg der man skal være, altså mellom 120 og 140 mg totalt per kilo du veier
Krillet Skrevet 27. september 2015 #3978 Skrevet 27. september 2015 Krillet: Eit mogeleg svar på om du får høg nok dose, vil jo vera å rekna ut kor mange mg/per kilo du endar opp med. Sidan du berre skriv at du er under 50 kg, kan eg ikkje rekna det ut for deg. Men du kan jo forsøke deg sjølv? takk for svaret! 100 mg pr kilo har jeg da. Men skal snart på kontroll så får spørre meg litt frem da ' Hvor langt er dere kommet? har gått på det akkurat en måned i dag.
heiduderborte Skrevet 27. september 2015 #3980 Skrevet 27. september 2015 Hei! Har gått litt over 2 uker; hodebunn klør, huden er litt tørr og leppene er veldig tørre (ingen ting plager meg utenom hodebunnen.) Jeg tok aldri noen blodprøve eller noe med unntak av en graviditetstest før jeg fikk pillene, lest litt rundt at man må det.. eh.. jaja. men ellers så er panna mi helt strøken, og sminken ligger finere til huden min, haha..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå