venus_ Skrevet 22. mai 2016 #4241 Skrevet 22. mai 2016 54 minutter siden, KidK skrev: Lykke til!! var ikke klar over at det eeeegentlig var mulig. Ettersom du må holde deg unna sol og andre ting som hører til sommer.. Jeg måtte hastestarte i romjulen slik at jeg ble ferdig til sommeren Takk! Jeg kan ikke sole meg, men utenom det fikk jeg bare beskjed av hudlege om å være forsiktig med soleksponering. Bor på vestlandet uansett, så bruker ikke være det beste sommerværet her. Er vanskelig å unngå sommerhalvåret uansett når man skal gå på dem i 6-7 måneder. Og i andre land hvor det er mye sol store deler av året bruker jo de medisinen uavhengig av sesong
KidK Skrevet 22. mai 2016 #4242 Skrevet 22. mai 2016 1 time siden, venus_ skrev: Takk! Jeg kan ikke sole meg, men utenom det fikk jeg bare beskjed av hudlege om å være forsiktig med soleksponering. Bor på vestlandet uansett, så bruker ikke være det beste sommerværet her. Er vanskelig å unngå sommerhalvåret uansett når man skal gå på dem i 6-7 måneder. Og i andre land hvor det er mye sol store deler av året bruker jo de medisinen uavhengig av sesong Bor på Vestlandet jeg og. Selveste regnbyen Bergen. Legen min, Ole rødland(?) Bergen hudlegeklinikk, som bestemte at jeg skulle gjøre det. Ferdig i juli, begynner på kur nr 2 i sep/okt igjen.. Dette for å unngå å gå på kuren om sommeren (savner sol og alkohol❤️) Fikk beskjed at alkohol ville påvirke leveren på samme måte som smertestillende (ibux/paracet) gjør. Jeg fikk klar beskjed å holde meg vekke fra all alkohol frem til jeg var ferdig med kuren. Grådig kjipt ettersom jeg har fylt 20 midt i
venus_ Skrevet 22. mai 2016 #4243 Skrevet 22. mai 2016 12 minutter siden, KidK skrev: Bor på Vestlandet jeg og. Selveste regnbyen Bergen. Legen min, Ole rødland(?) Bergen hudlegeklinikk, som bestemte at jeg skulle gjøre det. Ferdig i juli, begynner på kur nr 2 i sep/okt igjen.. Dette for å unngå å gå på kuren om sommeren (savner sol og alkohol❤️) Fikk beskjed at alkohol ville påvirke leveren på samme måte som smertestillende (ibux/paracet) gjør. Jeg fikk klar beskjed å holde meg vekke fra all alkohol frem til jeg var ferdig med kuren. Grådig kjipt ettersom jeg har fylt 20 midt i Synes egentlig det er greit å kunne ta den på denne tiden av året jeg, er veldig plaget med tørr hud og eksem fra før av i vinterhalvåret, men er selvfølgelig kjipt å ikke kunne sole seg da. Men jeg skal nok overleve Jeg fikk beskjed om at jeg skulle være forsiktig med alkohol bare, altså ikke drikke meg full, men 1-2 glass vin en gang iblant var ok. Nå drikker ikke jeg så mye fra før av da så det skal nok gå fint. Er 30 år, så er ferdig med den verste festingen Fikk du noe beskjed om å være forsiktig med ibux/paracet? Tar litt av dem pga menssmerter, men det ble ikke nevnt noe om det.
KidK Skrevet 22. mai 2016 #4244 Skrevet 22. mai 2016 57 minutter siden, venus_ skrev: Synes egentlig det er greit å kunne ta den på denne tiden av året jeg, er veldig plaget med tørr hud og eksem fra før av i vinterhalvåret, men er selvfølgelig kjipt å ikke kunne sole seg da. Men jeg skal nok overleve Jeg fikk beskjed om at jeg skulle være forsiktig med alkohol bare, altså ikke drikke meg full, men 1-2 glass vin en gang iblant var ok. Nå drikker ikke jeg så mye fra før av da så det skal nok gå fint. Er 30 år, så er ferdig med den verste festingen Fikk du noe beskjed om å være forsiktig med ibux/paracet? Tar litt av dem pga menssmerter, men det ble ikke nevnt noe om det. Jeg fikk beskejd om å holde meg så mye som mulig unna Ibux/Paracet. Det kunne fort bli verre for leveren å blande isotretinoin og ibux/Paracet enn Isotretinoin og alkohol.. Selv har jeg kronisk hodepine så sliter veldig når jeg ikke kan ta migrene eller vanlige smertestillende. På tredje eller fjerde blodprøve kunne man se at jeg hadde tatt Paracet oftere enn de andre gangene og fikk derfor beskjed om å slutte øyeblikkelig med det før leveren ga seg. hahah høres jo kjempe skummelt ut
venus_ Skrevet 22. mai 2016 #4245 Skrevet 22. mai 2016 4 timer siden, KidK skrev: Jeg fikk beskejd om å holde meg så mye som mulig unna Ibux/Paracet. Det kunne fort bli verre for leveren å blande isotretinoin og ibux/Paracet enn Isotretinoin og alkohol.. Selv har jeg kronisk hodepine så sliter veldig når jeg ikke kan ta migrene eller vanlige smertestillende. På tredje eller fjerde blodprøve kunne man se at jeg hadde tatt Paracet oftere enn de andre gangene og fikk derfor beskjed om å slutte øyeblikkelig med det før leveren ga seg. hahah høres jo kjempe skummelt ut Jeg får høre litt på apoteket når jeg henter ut tablettene, må ha noe de første dagene i menstruasjonen. Noen som vet om man må stoppe inntak av alt annet med vitamin A i? Tenkte å øke inntaket av tran for å "smøre" litt innenfra, men der er jo det en del vitamin A. Også tenkte jeg å gå til innkjøp av jojobaolje til de tørreste dagene i ansiktet, men er visst vitamin A det og..
venus_ Skrevet 25. mai 2016 #4246 Skrevet 25. mai 2016 Er bare tre dager inn i kuren og aner allerede hva som kommer til å bli min store utgiftspost, nemlig kunstig tårevæske/øyegele! Etter så kort tid har jeg sykt tørre øyne, lurer på hvordan det blir om noen måneder da... Lite aktivitet i denne tråden, er det bare jeg som går på iso i sommerhalvåret?
KidK Skrevet 26. mai 2016 #4247 Skrevet 26. mai 2016 Hurra Hurra Hurra I dag hentet jeg siste resepten på Isotretinoin!! har ca 40/45 dager igjen. Da har jeg nådd maksimum dosen min på 450 piller etter 6 måneder. Har vært et helvetes slit med bivirkingene. Er ikke helt fornøyd, men har forbredt meg på å gå en runde til iløpet av høsten. Spesielt siste uken har jeg slitt sikkelig med tørr hud, noen som har noen forslag til kremer? Har parfymeallergi, så er veldig mye jeg ikke kan prøve
venus_ Skrevet 28. mai 2016 #4248 Skrevet 28. mai 2016 Den 26.5.2016 at 1.21, KidK skrev: Hurra Hurra Hurra I dag hentet jeg siste resepten på Isotretinoin!! har ca 40/45 dager igjen. Da har jeg nådd maksimum dosen min på 450 piller etter 6 måneder. Har vært et helvetes slit med bivirkingene. Er ikke helt fornøyd, men har forbredt meg på å gå en runde til iløpet av høsten. Spesielt siste uken har jeg slitt sikkelig med tørr hud, noen som har noen forslag til kremer? Har parfymeallergi, så er veldig mye jeg ikke kan prøve Gratulerer Er så imponert over hvor mange som holder ut med bivirkningene så lenge! Er spent på hvordan jeg vil takle det selv.
KidK Skrevet 28. mai 2016 #4249 Skrevet 28. mai 2016 4 timer siden, venus_ skrev: Gratulerer Er så imponert over hvor mange som holder ut med bivirkningene så lenge! Er spent på hvordan jeg vil takle det selv. Jeg hadde forbredt meg på det værste, så var ikke så ille når det først kom. Utenom muskel- og leddsmerter har det gått veldig bra. Har som oftest gått på 2 piller i hverdagen og 3 i helgene, før den siste uken. Nå er det 3 piller dagen. Jeg har fått sikkelig stygge sår med masse skorper rundt leppene, noen som har oppleve dette?
venus_ Skrevet 2. juni 2016 #4250 Skrevet 2. juni 2016 Da har jeg gått 10 dager på kuren. De første dagene var jeg plaget med at jeg var ekstremt tørr i øynene, dette har heldigvis gått over. Kan være at det er pollenallergien som gjorde det litt verre. Var også skikkelig kvalm i helgen, så mørkt på hele kuren om det skulle fortsette slik, men ga seg heldigvis på tirsdag. I dag har jeg økt fra 20 til 40 mg, så er spent på om det blir en ny runde med tørre øyne og kvalme. Har veldig fin hud i ansiktet allerede, men mulig det er tilfeldig. Men har begynt å øke på både rygg, bryst og hals, så er vel det oppstartutbruddet som jeg har lest om som er i gang. Det går unna med lip balm da, mine favoritter er MD lip balm og LRP cicaplast balm. Håret og hodebunnen er tørre så har kjøpt olje til begge deler. Blir dyrt dette! Hvilken body lotion bruker du @KidK?
Gjest jesse james Skrevet 2. juni 2016 #4251 Skrevet 2. juni 2016 Esj, legen ringte i dag må ned i dose pga forhøyet lever verdier. Satser på at det normalisere seg tl neste blodprøve så jeg kan gå opp igjen. Ingrn rose vin på meg i varmen (dette er min 3kur trodde kroppen hadde blitt herda til nå )
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4252 Skrevet 4. juni 2016 Hvilken peeling bruker dere når dere går på Isotretoin? Anonymkode: 11a7a...d78
Dårris Skrevet 4. juni 2016 #4253 Skrevet 4. juni 2016 Den 22.5.2016 at 22.50, venus_ skrev: Jeg får høre litt på apoteket når jeg henter ut tablettene, må ha noe de første dagene i menstruasjonen. Noen som vet om man må stoppe inntak av alt annet med vitamin A i? Tenkte å øke inntaket av tran for å "smøre" litt innenfra, men der er jo det en del vitamin A. Også tenkte jeg å gå til innkjøp av jojobaolje til de tørreste dagene i ansiktet, men er visst vitamin A det og.. Min hudlege sa jeg for all del ikke må ta tran mens jeg går kuren da den er A-vitaminbasert(??). Som du sier er det vitamin A i det, og du kan visst få overdose/bli forgiftet av det fordi det blir lagret i leveren. Når det gjelder Ibux og paracet burde du bruke ibux da det ikke tar like hardt på levra som paracet. Og du er ikke den eneste som må gå på medisinen nå på sommeren, jeg har gått på den siden desember og er ferdig tidlig i september.. Null soling og på meg denne sommeren:(
KidK Skrevet 4. juni 2016 #4254 Skrevet 4. juni 2016 13 minutter siden, Dårris skrev: Min hudlege sa jeg for all del ikke må ta tran mens jeg går kuren da den er A-vitaminbasert(??). Som du sier er det vitamin A i det, og du kan visst få overdose/bli forgiftet av det fordi det blir lagret i leveren. Når det gjelder Ibux og paracet burde du bruke ibux da det ikke tar like hardt på levra som paracet. Og du er ikke den eneste som må gå på medisinen nå på sommeren, jeg har gått på den siden desember og er ferdig tidlig i september.. Null soling og på meg denne sommeren:( Desember - september? Det var fryktelig lenge! Tar du 20mg dagen eller? Jeg fikk beskjed om at man kun kunne gå på de 6-7mnd før leveren måtte ha pause..
KidK Skrevet 4. juni 2016 #4255 Skrevet 4. juni 2016 Den 2. juni 2016 at 18.42, venus_ skrev: Da har jeg gått 10 dager på kuren. De første dagene var jeg plaget med at jeg var ekstremt tørr i øynene, dette har heldigvis gått over. Kan være at det er pollenallergien som gjorde det litt verre. Var også skikkelig kvalm i helgen, så mørkt på hele kuren om det skulle fortsette slik, men ga seg heldigvis på tirsdag. I dag har jeg økt fra 20 til 40 mg, så er spent på om det blir en ny runde med tørre øyne og kvalme. Har veldig fin hud i ansiktet allerede, men mulig det er tilfeldig. Men har begynt å øke på både rygg, bryst og hals, så er vel det oppstartutbruddet som jeg har lest om som er i gang. Det går unna med lip balm da, mine favoritter er MD lip balm og LRP cicaplast balm. Håret og hodebunnen er tørre så har kjøpt olje til begge deler. Blir dyrt dette! Hvilken body lotion bruker du @KidK? Jeg bruker lipikar Baume AP+ fra La Roche-Posay! Eneste som har virkelig funket på meg. Ellers bruker jeg Effalcar H (?) som hudlegen anbefalte til ansiktet. Eneste er at den flasser av iløpet av dagen om jeg har sminke oppå..
Gjest jesse james Skrevet 4. juni 2016 #4256 Skrevet 4. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken peeling bruker dere når dere går på Isotretoin? Anonymkode: 11a7a...d78 Bruker mild enzympeeling og clarisonic sensitiv børste
Dårris Skrevet 5. juni 2016 #4257 Skrevet 5. juni 2016 2 timer siden, KidK skrev: Desember - september? Det var fryktelig lenge! Tar du 20mg dagen eller? Jeg fikk beskjed om at man kun kunne gå på de 6-7mnd før leveren måtte ha pause.. Tar to kapsler hver dag, så er vel 40mg da. Har reagert på at de fleste her sier de bare går på det i 4-6 mnd mens jeg må gå i 10, men jeg vet ikke. Gjør bare som hudlegen sier, og alle prøvene har vært fine sålangt heldigvis! Etter det jeg har hørt av andre som har gått på iso her jeg bor, så har de fleste gått på det i rundt 10 mnd - sikkert mindre om det ikke er så alt for ille. Jeg har slitt med veldig mye og har nå gått i 6 mnd, men føler ikke at huden min er klar for et "normalt liv" uten iso enda, så det føles helt okei å fortsette på den da! Merker ikke at jeg bruker det utenom at det blir en bleik sommer med lite festligheter haha.
KidK Skrevet 5. juni 2016 #4258 Skrevet 5. juni 2016 14 timer siden, Dårris skrev: Tar to kapsler hver dag, så er vel 40mg da. Har reagert på at de fleste her sier de bare går på det i 4-6 mnd mens jeg må gå i 10, men jeg vet ikke. Gjør bare som hudlegen sier, og alle prøvene har vært fine sålangt heldigvis! Etter det jeg har hørt av andre som har gått på iso her jeg bor, så har de fleste gått på det i rundt 10 mnd - sikkert mindre om det ikke er så alt for ille. Jeg har slitt med veldig mye og har nå gått i 6 mnd, men føler ikke at huden min er klar for et "normalt liv" uten iso enda, så det føles helt okei å fortsette på den da! Merker ikke at jeg bruker det utenom at det blir en bleik sommer med lite festligheter haha. Jeg har hentet ut siste resept, men føler meg heller ikke klar for et liv uten iso. Har masse kviser igjen på ryggen.. Vet at isotretinoin ikke funker på hudormer, noe som sikkelig irriterer meg fordi hele ansiktet mitt er fult av det Har fått beskjed om at jeg kanskje må begynne på nytt til høsten, noe jeg faktisk ikke ser så mørkt på. Fikk aldri den værste delen der alt kommer ut, så føler jeg har masse igjen som gjemmer seg
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4259 Skrevet 5. juni 2016 15 timer siden, jesse james skrev: Bruker mild enzympeeling og clarisonic sensitiv børste Hvilken milde enzympeeling?:) Anonymkode: 11a7a...d78
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4260 Skrevet 5. juni 2016 5 minutter siden, KidK skrev: Jeg har hentet ut siste resept, men føler meg heller ikke klar for et liv uten iso. Har masse kviser igjen på ryggen.. Vet at isotretinoin ikke funker på hudormer, noe som sikkelig irriterer meg fordi hele ansiktet mitt er fult av det Har fått beskjed om at jeg kanskje må begynne på nytt til høsten, noe jeg faktisk ikke ser så mørkt på. Fikk aldri den værste delen der alt kommer ut, så føler jeg har masse igjen som gjemmer seg Funker ikke iso på hudormer? Jeg hadde MASSE hudormer på ryggen og i ansiktet, men etter 4 mnd på iso er jeg helt babymyk! Anonymkode: fdaf4...521
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå