lili93 Skrevet 12. februar 2015 #3541 Skrevet 12. februar 2015 Kjedelig med småkvisene, men hvis du mistenker sminke, eller kanskje slike noen får etter trening?, så kan det jo kanskje gjøres noe med? Selvbruning kan vel lett være en synder det også.... . Bruker du stadig foundation, eller holder det me dnoe lettere? (sånn hvis du i det hele tatt bruker/har brukt) Har sendt melding til en venninne som tar restylane og spurt om hun kan få kjøpt noe mer av den - verdt et forsøk Munnvikene mine er grusomme, enkelte dager gjør det vondt å pusse tenner og skal jeg spise et eple må jeg kutte det opp i små biter med kniv, så håper hun kan hjelpe litt Jeg har fått beskjed om å bruke mildest mulig hudpleie, og lest at andre har fått beskjed om å skippe alt av acne-produkter, peelinger, leiremasker etc, og gå for forsiktig fukt i stedet, og hvert fall unngå alt med A-vitamin. Men hvordan fungerer det for deg å bruke det da? Huden responderer jo tydeligvis bra så lenge du har kombinert i 4 uker allerede? Jeg har fått beskjed om å bruke alt av hudproduktene fra serien jeg går på (Obagi ZO medical) Var på kontroll hos Jarl Bunæs i går, og han sa at jeg skulle øke dosen på iso-tabletter til to stk daglig istedenfor 1 stk. Han ba meg i tillegg huske å bruke 2 pump(ikke bare 1) av retamax(retinol/vitamin A) slik at det kom dypt nok inn i huden der aknen sitter. Jeg sa jeg hadde lest mye på nettet om at man ikke bør bruke vitamin a-krem da dette vil gjøre huden tørrere, men han garanterte meg at dette ville fungere og avviste alt jeg sa. Han sa at han er verdens 2.beste på dette feltet etter Dr. Obagi Så jeg får stole på han. Huden min har blitt veldig tørr på hake/kinn etter jeg begynte med retamax og iso, den begynner å flasser utover dagen. Bruker mineralpudder, men flassingen blir jo da litt værre siden dette er tørt pudder. Men må unngå foundation foreløpig. Merket idag at mye av aknen har begynt å gå bort. Retamaxen skal fjerne arrene, og det ser jeg at den gjør. Anbefalles på det sterkeste. Har bare gått på tablettene og denne kremen i 4 uker, men ser at det går rette veien, så det er virkelig motivasjonen til å fortsette. Svir noe innmari etter jeg har påført pads og retamax på kvelden, men det er verdt det. Anbefaller dere til å prøve retamax, da dette hjelper og fjerner stygge arr. Kremen inneholder 1%retionol(a-vitamin) og er akkurat under grensen til å bli reseptpliktig. Det eneste negative er at den koster en formue, 1800,-!! Men den varer lenge... Hehe
lili93 Skrevet 12. februar 2015 #3542 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har fått beskjed om å bruke alt av hudproduktene fra serien jeg går på (Obagi ZO medical) Var på kontroll hos Jarl Bunæs i går, og han sa at jeg skulle øke dosen på iso-tabletter til to stk daglig istedenfor 1 stk. Han ba meg i tillegg huske å bruke 2 pump(ikke bare 1) av retamax(retinol/vitamin A) slik at det kom dypt nok inn i huden der aknen sitter. Jeg sa jeg hadde lest mye på nettet om at man ikke bør bruke vitamin a-krem da dette vil gjøre huden tørrere, men han garanterte meg at dette ville fungere og avviste alt jeg sa. Han sa at han er verdens 2.beste på dette feltet etter Dr. Obagi Så jeg får stole på han. Huden min har blitt veldig tørr på hake/kinn etter jeg begynte med retamax og iso, den begynner å flasser utover dagen. Bruker mineralpudder, men flassingen blir jo da litt værre siden dette er tørt pudder. Men må unngå foundation foreløpig. Merket idag at mye av aknen har begynt å gå bort. Retamaxen skal fjerne arrene, og det ser jeg at den gjør. Anbefalles på det sterkeste. Har bare gått på tablettene og denne kremen i 4 uker, men ser at det går rette veien, så det er virkelig motivasjonen til å fortsette. Svir noe innmari etter jeg har påført pads og retamax på kvelden, men det er verdt det. Anbefaller dere til å prøve retamax, da dette hjelper og fjerner stygge arr. Kremen inneholder 1%retionol(a-vitamin) og er akkurat under grensen til å bli reseptpliktig. Det eneste negative er at den koster en formue, 1800,-!! Men den varer lenge... Hehe Anbefaller Rosebud på lepper og munnviker, det funker supert. Har på et tykt lag før jeg legger meg, og så litt i løpet av dagen. Den restylane lipglossen fikk jeg tak i på teres nobel og teres colosseum i resepsjonen, gratis
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3543 Skrevet 13. februar 2015 Jeg kan jo fortelle ca. hva jeg bruker per måned på denne kuren. - Konsultasjon/sjekk (1 gang i måneden fordi jeg er jente): 307,- - Selve medisinen, 100 kapsler i måneden: 745,- Kan noen rette på meg om det er feil, husker ikke helt nøyaktig. - Effaclar H ansiktskrem, kjøper rundt 1 i måneden, av og til oftere: Ca. 180,- mener jeg (?). Dritdyr med andre ord! Er en liten tube. - Har i tillegg kjøpt ymse håndkremer fra fks. A-Derma, diverse fuktighetskremer for resten av kroppen. Så der har jo også gått noen hundrelapper. - Solkrem, must nå på sommerhalvåret og ellers om det er sol. Tipper jeg har brukt rundt 300,- på det. Men, husk på at vi får igjen en del av dette om vi leverer kvitteringene til trygdekontoret. Husker ikke nøyaktig hvor mye, men får iallfall igjen litt, dette vet hudlegen mer om.http://forum.kvinneguiden.nof[/quoteik at mantrygt Er det fortsatt slik at man får penger tilbake fra trygdekontor? Jeg får ikke mine Tabletter på blå resept nemlig. Blir veeeeldig dyrt! Et annet spørsmål: Er nå tre måneder inn i kuren å har masse kviser. Mange fler enn hva jeg noensinne hatt og fet det blir ikke bedre! Føles ikke ut som.dette vil hjelpe, snarare gjøre det verre. Jeg er ikke særlig tørr heller, noen steder på armer og leppene men ansiktet er helt fri fra å være tørrt. Anonymous poster hash: c3130...9a4
Mona26 Skrevet 14. februar 2015 #3544 Skrevet 14. februar 2015 Jeg hadde konstant solkremsprayer i veska når jeg gikk på roaccutan om sommeren, husker ikke merkene, men de var alle oljete og av faktor 30-50, fra apoteket veldig enkelt å bare spraye i vei, og det holdt jo huden fuktig også brukte MD Formulations med solfaktor på leppene, men holdt stort sett ansiktet unna solen. Skygge, hår, pannelugg osv Ble forøvrig aldri brent, selv på kjempehøy dose, med hud som allerede skallet og i 30+ grader på ferie. Det gikk overraskende bra, jeg var veldig nervøs på forhånd, men det er egentlig bare til å smøre seg en gang eller to i timen og ikke ligge flatt ut i sola lenge om gangen. Sånn ellers er det nå 7 mnd siden avsluttet kur og huden min er fortsatt PLETTFRI Bruker ingen foundation og synes det er veldig gøy og uvant at "alle" andre dekker huden sin med stifter og kremer mens jeg bare kan ta på mascara og være ferdig Litt slemt, kanskje, men etter så mange år... dere vet! Fant forresten nylig ut at roaccutan kan påvirke B12-nivået i kroppen, etter å ha vært hos legen og fått beskjed om at B12 ligger helt i krisebånn på meg. Dro hjem og sjekket om det kunne være noen sammenheng, og javisst, det er gjort en del forskning på det, og forskerne er for en gangs skyld ganske enige. Det er jo ikke sikkert at dette er årsaken hos akkurat meg, men veldig interessant å vite, i hvert fall... det er jo mange av de samme symptomene som feks depresjon, slapphet, betennelser i munnvikene osv, så det hjelper ikke akkurat på å ha B12-mangel Oi! Takk for opplysningen!! Jeg er ganske slapp, føler meg humørsyk og kanskje litt deppa. Har i utgangspunktet litt lave nivåer av b12 men gadd ikke å følge det opp. Ble så lei av å ta masse tabletter. Da skal jeg rett på apoteket og fylle opp b12 lageret mitt!
Mona26 Skrevet 14. februar 2015 #3545 Skrevet 14. februar 2015 Jeg får medisiner på blå respt, men som deg, merker at det er alle produktene jeg må ha utenom som virkelig koster. Har brukt masse masse penger på ymse til lepper. Må ha minst en hjemme, en på jobb og en i veska. Jeg dør uten å smøre meg minst 4 g pr time. om natta sover jeg med et kjempe tykt lag med purelan ( brystvortesalve) på både lepper og hender. Jeg er blitt noe tørr i ansiktet, men ikke på kroppen ( men jeg bruker alltid bodybutter og fet krem etter dusj, gjort det i årevis pga forebygging av eksem). Håret er også en stor utgiftspost... Må ha masse kurer, oljer og sprayer som motvirker det utfattelig tørre håret jeg har fått. Jeg har sluttet å kjøpe de dyreste produktene til ansiktet fordi jeg føler ikke jeg trenger det. Hvis du ikke har blitt så tørr så kanskje du kan bruke vanlig ansiktskrem ( med lite fett og masse fukt?). Mener jeg har lest om noen her som ikke opplevde "tørrhet". Jeg ble så fryktelig tørr i starten og drev å flasset i ansiktet. Da spurte jeg legen min om det var noen fordeler med å flasse. Jeg lurte på om det hadde noe effekt at huden lissom fornyet seg. Han sa nei, og jeg har siden smurt områdene som flasser med fetere krem. Ang refusjon; jeg mener du får igjen en viss prosent av det du har lagt ut. Skal sendes inn til HELFO. Hvis du betaler full pris får du nok frikort snart
Kaffejenta30 Skrevet 14. februar 2015 #3546 Skrevet 14. februar 2015 Det med refusjon aner jeg ikke, men det krever i så tilfelle at legen din søker om det tror jeg? Jeg fikk hvert fall tilbake deler av pengene jeg la ut for første gangen, men det var mens legen min søkte om blå resept. Hvorfor får du ikke innvilget det? Fet hud hørtes litt rart ut. Hvor stor dose tar du? Har lest om flere hvor det ikke skje rnoe særlig endring før i slutten av mnd 3, mnd 4, så kanskje du bare må holde ut til slutten av din måned 3? Håper det endrer seg med utbruddene! Forresten er et greit tips at feelunique selger A-derma krem og La Roche Posay-kremen til ca halv pris av apotekene her hjemme.
Kaffejenta30 Skrevet 14. februar 2015 #3547 Skrevet 14. februar 2015 ame="AnonymBruker" post="15919844" timestamp="1423862075"] Jeg får medisiner på blå respt, men som deg, merker at det er alle produktene jeg må ha utenom som virkelig koster. Har brukt masse masse penger på ymse til lepper. Må ha minst en hjemme, en på jobb og en i veska. Jeg dør uten å smøre meg minst 4 g pr time. om natta sover jeg med et kjempe tykt lag med purelan ( brystvortesalve) på både lepper og hender. Jeg er blitt noe tørr i ansiktet, men ikke på kroppen ( men jeg bruker alltid bodybutter og fet krem etter dusj, gjort det i årevis pga forebygging av eksem). Håret er også en stor utgiftspost... Må ha masse kurer, oljer og sprayer som motvirker det utfattelig tørre håret jeg har fått. Jeg har sluttet å kjøpe de dyreste produktene til ansiktet fordi jeg føler ikke jeg trenger det. Hvis du ikke har blitt så tørr så kanskje du kan bruke vanlig ansiktskrem ( med lite fett og masse fukt?). Mener jeg har lest om noen her som ikke opplevde "tørrhet". Jeg ble så fryktelig tørr i starten og drev å flasset i ansiktet. Da spurte jeg legen min om det var noen fordeler med å flasse. Jeg lurte på om det hadde noe effekt at huden lissom fornyet seg. Han sa nei, og jeg har siden smurt områdene som flasser med fetere krem. Ang refusjon; jeg mener du får igjen en viss prosent av det du har lagt ut. Skal sendes inn til HELFO. Hvis du betaler full pris får du nok frikort snart haha, den der brystvortesalven er min redning om nettene også Sambo synes jeg er litt klissete å kysse god natt om dagen Jeg har endret til en enda fetere bodykrem (A-derma), nettopp i håp om å forebygge eksemet som hudlegen min mente det var stor sannsynlighet for at ville bryte ut hos meg. Men får dne til halv pris hos feelunique, og med de mengdene jeg bruker på denne kuren har jeg null dårlig samvittighet for å kjøpe produktene fra utlandet. Men, det jeg ville tipse deg om; jeg har jo også dette sinnsyke håret som virker som det skal knekke anytime. Olje fungerer ikke, leave in balsam fungerer ikke osv osv. Kjøpte i desperasjon CAT-spray fra Redken - den inneholder proteiner og skal ikke brukes for ofte da, men fuktighetsmasker er jo også bare å skylle penger ned sluket. Og jeg må si at allerede etter 2. behandling så synes jeg håret er litt mindre "knekkeferdig". Men det er jo mitt hår da, og alt er jo individuelt. Tenkt eå se om fuktighetskuren kanskje kunne bite litt bedre nå.
Smylii Skrevet 14. februar 2015 #3548 Skrevet 14. februar 2015 trenger man nevne for tannlegen at man går på iso? skal få lokalbedøvelse og borre snart, men tror ikke det har noe å si med tanke på iso..
Mona26 Skrevet 15. februar 2015 #3549 Skrevet 15. februar 2015 trenger man nevne for tannlegen at man går på iso? skal få lokalbedøvelse og borre snart, men tror ikke det har noe å si med tanke på iso.. Hmmm... det er sant... tror legen min sa det var null stress å gå til tannlege. Men sikkert lurt å nevne det. Bare for å være sikker.
Mona26 Skrevet 15. februar 2015 #3550 Skrevet 15. februar 2015 haha, den der brystvortesalven er min redning om nettene også Sambo synes jeg er litt klissete å kysse god natt om dagen Jeg har endret til en enda fetere bodykrem (A-derma), nettopp i håp om å forebygge eksemet som hudlegen min mente det var stor sannsynlighet for at ville bryte ut hos meg. Men får dne til halv pris hos feelunique, og med de mengdene jeg bruker på denne kuren har jeg null dårlig samvittighet for å kjøpe produktene fra utlandet. Men, det jeg ville tipse deg om; jeg har jo også dette sinnsyke håret som virker som det skal knekke anytime. Olje fungerer ikke, leave in balsam fungerer ikke osv osv. Kjøpte i desperasjon CAT-spray fra Redken - den inneholder proteiner og skal ikke brukes for ofte da, men fuktighetsmasker er jo også bare å skylle penger ned sluket. Og jeg må si at allerede etter 2. behandling så synes jeg håret er litt mindre "knekkeferdig". Men det er jo mitt hår da, og alt er jo individuelt. Tenkt eå se om fuktighetskuren kanskje kunne bite litt bedre nå. Takk for tipset! Jeg har brukt den før for evigheter siden, mulig jeg kan rote den frem fra skapet Gud så jeg gleder meg til å bli fedig nå! Har jo mye hår generelt, så den der dunbarten min blir jeg sprø av. Ble til og med kommentert av venner... Bruker nemlig å vokse den, men nå må den jo bare gro vilt. Vil ikke barbere i fare for å få "skjeggstubber" slik som man får på leggene, og napping.. joda napper litt, men tar jo hundre tusen år å nappe bort de tynne små hårene. Noen som veit når det er trygt å vokse igjen? Legen min mente forresten at jeg sikkert var ferdig om ca 2 mnd. LYKKE!!
Kaffejenta30 Skrevet 15. februar 2015 #3551 Skrevet 15. februar 2015 trenger man nevne for tannlegen at man går på iso? skal få lokalbedøvelse og borre snart, men tror ikke det har noe å si med tanke på iso.. Tror jeg ville sagt det sånn i tilfelle. Ikke minst fordi du muligens må ha på leppomade underveis lykke til!
Kaffejenta30 Skrevet 15. februar 2015 #3552 Skrevet 15. februar 2015 Takk for tipset! Jeg har brukt den før for evigheter siden, mulig jeg kan rote den frem fra skapet Gud så jeg gleder meg til å bli fedig nå! Har jo mye hår generelt, så den der dunbarten min blir jeg sprø av. Ble til og med kommentert av venner... Bruker nemlig å vokse den, men nå må den jo bare gro vilt. Vil ikke barbere i fare for å få "skjeggstubber" slik som man får på leggene, og napping.. joda napper litt, men tar jo hundre tusen år å nappe bort de tynne små hårene. Noen som veit når det er trygt å vokse igjen? Legen min mente forresten at jeg sikkert var ferdig om ca 2 mnd. LYKKE!! Gratulerer med å se slutten i det fjerne! Hva med treading i stedet? Jeg har fått gjort Det to ganger av bryn mens på kuren. Da unngår du tykkere går hvert fall. Tror det står noe om vokS I pakningsvedlegg? Mener å ha lesT noe om min. 2-3 mnd?
Mona26 Skrevet 15. februar 2015 #3553 Skrevet 15. februar 2015 Gratulerer med å se slutten i det fjerne! Hva med treading i stedet? Jeg har fått gjort Det to ganger av bryn mens på kuren. Da unngår du tykkere går hvert fall. Tror det står noe om vokS I pakningsvedlegg? Mener å ha lesT noe om min. 2-3 mnd? Awsome! Det fynker? Det skal jeg Sååå gjøre. Føler at siden huden min er så tynn så syns de enda bedre. Hvor gjør du dette? Såvidt jeg husker er du også fra Oslo?
Kaffejenta30 Skrevet 15. februar 2015 #3554 Skrevet 15. februar 2015 Awsome! Det fynker? Det skal jeg Sååå gjøre. Føler at siden huden min er så tynn så syns de enda bedre. Hvor gjør du dette? Såvidt jeg husker er du også fra Oslo? Jeg har vært knall rød der hvor det har vært Brukt tråd, men tatt både helt i begynnelsen av kuren og etter ca 2 mnd. Bor i Bergen, så kan dessverre ikke anbefale sted I Oslo, men testet to ulike steder her med godt resultat. Verdt et forsøk tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3555 Skrevet 17. februar 2015 Har fått resept nå. Regner med å begynne i helga. Gruer meg.Anonymous poster hash: 46dbf...f92
Emmz Skrevet 17. februar 2015 #3556 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Har fått resept nå. Regner med å begynne i helga. Gruer meg.Anonymous poster hash: 46dbf...f92 Du får tenke på at det i hvert fall går den riktige veien, så kommer du deg i gjennom det! En liten oppdatering fra meg: Jeg har nå tatt 23 piller (tiden har gått sååå fort)! Jeg har fått masse nye kviser og huden er helt sinnsykt tørr, så hvis jeg prøver å sminke over så ser jeg jo bare ut som en krokodille fordi jeg flasser sånn... M.a.o ser helt grusom ut Har også mye ryggsmerter og tørre øyne.. Men det største problemet er egentlig at jeg er så utrolig sliten for tiden, og har holdt på å besvime flere ganger... Er det noen andre som har hatt det sånn? Btw, for de som sliter med tørre lepper må jeg bare anbefale Ceridal (som egentlig er en kuldekrem)! Jeg hadde skikkelig tørre lepper før jeg startet på kuren, men nå er de supermyke! Endret 17. februar 2015 av Emmz
Gjest a1b2s3 Skrevet 17. februar 2015 #3557 Skrevet 17. februar 2015 Hei Jeg har begynt på Iso for andre gang nå.. Gikk på dette for snart 2 år siden. Dessverre var jeg bare helt fin i huden i halvt år, så fikk jeg tilbakeslag. Dro til hudlegen og fikk med én gang. Gruner meg veldig til bivirkningene, men det er verdt det..til slutt Er det noen av dere som har gått flere enn 1 runde på denne kuren? Og isåfall, har bivirkningene vært helt like? Har dere vært like tørre som første gangen?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3558 Skrevet 17. februar 2015 Meg ab som skal starte igjen. Spurte legen om hun tror jeg vil få utbrudd, hun sa nei. Anonymous poster hash: 46dbf...f92
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3559 Skrevet 17. februar 2015 HEI! Jeg lurer på dette med isotretinoin og tørre øyne. Nå er det ca. 5-6 mnd siden jeg sluttet på denne kuren. Under kuren var jeg plaget en del med tørre øyne og produksjon av lite tårevæske (øynene føltes ikke fuktige nok og dermed tørre). Jeg er kontaktlinsebruker, brukte også linser under kuren, dog mye mindre enn vanlig. Såpass lang tid etter kuren merker jeg fortsatt at øynene mine er tørre, og det er ikke like behagelig å gå med linser som det var før jeg gikk på kuren. Selv når jeg bruker brillene (avlaster hver dag) mine merker jeg dette. Jeg merker det spesielt godt når jeg er inne i rom/bygninger med tett luft. Så; dere som bruker kontaktlinser/briller og går eller har gått på kuren - plages dere med tørre øyne fortsatt? Hvordan unngå/forbedre dette? Jeg både plages og er bekymret på grunn av dette fordi jeg bruker linser fast, men vet ikke hvor lang tid det tar før øynene er helt tilbake til det "normale". Er veldig takknemlig om noen tar seg tid til å svare på dette!! Anonymous poster hash: 540e3...d4b
Kaffejenta30 Skrevet 18. februar 2015 #3560 Skrevet 18. februar 2015 HEI! Jeg lurer på dette med isotretinoin og tørre øyne. Nå er det ca. 5-6 mnd siden jeg sluttet på denne kuren. Under kuren var jeg plaget en del med tørre øyne og produksjon av lite tårevæske (øynene føltes ikke fuktige nok og dermed tørre). Jeg er kontaktlinsebruker, brukte også linser under kuren, dog mye mindre enn vanlig. Såpass lang tid etter kuren merker jeg fortsatt at øynene mine er tørre, og det er ikke like behagelig å gå med linser som det var før jeg gikk på kuren. Selv når jeg bruker brillene (avlaster hver dag) mine merker jeg dette. Jeg merker det spesielt godt når jeg er inne i rom/bygninger med tett luft. Så; dere som bruker kontaktlinser/briller og går eller har gått på kuren - plages dere med tørre øyne fortsatt? Hvordan unngå/forbedre dette? Jeg både plages og er bekymret på grunn av dette fordi jeg bruker linser fast, men vet ikke hvor lang tid det tar før øynene er helt tilbake til det "normale". Er veldig takknemlig om noen tar seg tid til å svare på dette!! Anonymous poster hash: 540e3...d4b jeg går på kuren da, så har ikke erfart hvordan det er i etterkant enda, men har måttet redusere linsebruk til et minimum, og kjøpt øyedråper nå. Var jeg deg ville jeg tatt en tur til optikeren din, og eventuelt en øyelege. Kanskje kan det løses med andre type linser? Jeg la akkurat over fra dagslinser til 2- ukerslinser (rett før kurstart), og husker det ga en helt annen komfort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå