AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2741 Skrevet 14. november 2013 Hei dere Når er det man begynner å se forskjell/effekt av iso? Hvor mange uker eller måneder gikk det før dere begynte å se litt og litt effekt? Er i min 2. uke og per nå er det ikke noe forskjell, men vet at det tar tid da, men cirka hvor lang tid? Lurer på en ting til. Jeg får noen ganger litt "vondt" i brystområdet. Ikke direkte smerter, men litt rar følelse. I går når jeg var på toget så merket jeg plutselig at jeg synes det var varmt og litt ekkelt å puste, følte liksom en slags kvalme og når jeg da kom ut i frisk luft ble det bedre. Hadde altså ikke pustvansker, men kjenner noen ganger en slags "klump" i brystet. Og når jeg noen ganger puster dypt inn og ut får jeg litt vondt i ribbena og brystområdet. Er dette vanlige bivirkninger, og har noen andre opplevd lignende? Tenker nå at det på toget kanskje skjedde fordi det var veldig fullt og varmt og lite luft osv, men følte at jeg ble litt sliten og var litt redd for å besvime, men heldigvis gikk det bra når jeg kom ut. blir litt redd pga dette,... Anonymous poster hash: 540e3...d4b Jeg er i min 3 uke nå, og for litt siden fikk jeg et utbrudd, så kan hende du får det før det blir bedre. Jeg får også vondt i bryst området, det strammer litt rundt brystet noen ganger. Anonymous poster hash: 2c5c4...4c1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2742 Skrevet 14. november 2013 Dagkrem: La Roche Posay Effaclar H (spesielt beregnet for iso-hud, fås kjøpt på apotek1) Nattkrem: La Roche Posay Effaclar H Lepper: Nuxe Rève de Miel leppebalm (FANTASTISK under kuren, fås kjøpt på apotek1) Øyne: Systane ultra komfort (Holdbar 6 mnd etter åpning, andre øyedråper er holdbare bare 1 mnd etter åpning) Anonymous poster hash: 220c0...bf4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #2743 Skrevet 15. november 2013 Dagkrem: La Roche Posay Effaclar H (spesielt beregnet for iso-hud, fås kjøpt på apotek1) Nattkrem: La Roche Posay Effaclar H Lepper: Nuxe Rève de Miel leppebalm (FANTASTISK under kuren, fås kjøpt på apotek1) Øyne: Systane ultra komfort (Holdbar 6 mnd etter åpning, andre øyedråper er holdbare bare 1 mnd etter åpning) Anonymous poster hash: 220c0...bf4 Skal sies at effaclar H ikke hjalp meg stort, den ga ikke nok fukt og gjorde at jeg begynte å flasse, så jeg måtte bruke cetaphil sin fuktighetskrem Anonymous poster hash: 2c5c4...4c1
lte94 Skrevet 17. november 2013 #2744 Skrevet 17. november 2013 Jeg er på min andre runde roaccutan, og sliter med tørre øyne og hud i ansikt og hender, samt lepper. Her kommer en liste over produktene som fungerer for meg: Nattkrem: Decleor Hydra Floral Mask (tykt lag) Dagkrem: Guinot Hydrazone Moisturising Cream for Dehydrated Skin (tykt lag) Hender: Tykt lag med Apobase oily creme hver natt (gjør at jeg ikke trenger håndkrem om dagen) Lepper: Tykt lag med Apobase oily creme hver natt, og div lypsyler på dagtid (Eco sine er gode) Øyne: Viscotears øyegele ca 4 ganger om dagen (kan få litt tåkete syn rett etter påføring) Håper det er til hjelp :-) Tusen takk! Da skal jeg passe på å investere i dette :-D Og lykke til med kuren!
lte94 Skrevet 17. november 2013 #2745 Skrevet 17. november 2013 Jeg ser at flere anbefaler produkter til øynene, er dette sånt som gjelder de som har linser osv, eller får mennesker med normalt syn også bivirkninger som påvirker øya?
Gjest snyball Skrevet 19. november 2013 #2746 Skrevet 19. november 2013 (endret) Hei dere:) Tenkte jeg skulle legge ved noen bilder av hvordan huden min har forandret seg. Jeg er bare såå fornøyd! Nå går jeg ofte uten sminke og føler meg litt fresh:) Håper dette kan være til motivasjon for andre. Første bildet er samme dagen som jeg begynte på iso, 20 uker siden. Andre bildet er halvveis ut i løpet og siste bildet er nå. Ingen kviser igjen, bare noen arr og merker. (De blekes mer og mer) Reposter mitt eget innlegg. Nå er det snaart 3 måneder siden jeg sluttet på Iso. Fortsatt helt fantastisk fin i huden. Tror nesten ikke mine egne øyne. Får knapt en kvise i forbindelse med mensen. I tillegg er alle arra som vises på det tredje bildet så godt som borte. Så verdt månedene med Iso! Hold ut dere som går på Iso nå! Edit: Ser nå at bildene ikke kom med Endret 19. november 2013 av snyball
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #2747 Skrevet 21. november 2013 Hei dere Når er det man begynner å se forskjell/effekt av iso? Hvor mange uker eller måneder gikk det før dere begynte å se litt og litt effekt? Er i min 2. uke og per nå er det ikke noe forskjell, men vet at det tar tid da, men cirka hvor lang tid? Lurer på en ting til. Jeg får noen ganger litt "vondt" i brystområdet. Ikke direkte smerter, men litt rar følelse. I går når jeg var på toget så merket jeg plutselig at jeg synes det var varmt og litt ekkelt å puste, følte liksom en slags kvalme og når jeg da kom ut i frisk luft ble det bedre. Hadde altså ikke pustvansker, men kjenner noen ganger en slags "klump" i brystet. Og når jeg noen ganger puster dypt inn og ut får jeg litt vondt i ribbena og brystområdet. Er dette vanlige bivirkninger, og har noen andre opplevd lignende? Tenker nå at det på toget kanskje skjedde fordi det var veldig fullt og varmt og lite luft osv, men følte at jeg ble litt sliten og var litt redd for å besvime, men heldigvis gikk det bra når jeg kom ut. blir litt redd pga dette,... Anonymous poster hash: 540e3...d4b Jeg fikk betennelse i brystbeinet da jeg gikk på iso. Den gir seg for de fleste etter kuren. Jeg ser at flere anbefaler produkter til øynene, er dette sånt som gjelder de som har linser osv, eller får mennesker med normalt syn også bivirkninger som påvirker øya? Hadde svært tørre øyne under kuren, så jeg måtte ha øyedråper. Anonymous poster hash: 53f48...892
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2748 Skrevet 24. november 2013 Hei! : ) Jeg har gått på kuren i ca. 1 måned nå. Har ikke fått noe særlig mer bivirkninger enn tørre lepper i starten, nå har huden også begynt å bli tørrere. Bruker bare vanlig fuktighetskrem, men tror ikke den gir nok fuktighet og nå svir det litt når jeg tar den på, inneholder nok litt parfyme. Ser at folk anbefaler en hel masse produkter her. Så vet ikke helt hva jeg skal kjøpe, vil helst ha EN god fuktighetskrem til ansikt og som kan brukes på andre tørre områder også, uten parfyme slik at den ikke svir. Har nå den siste uken begynt å få en form for utslett på hendene. Er dette vanlig bivirkning?? Det er litt sånn rødt ruglete utslett, huden på håndryggen kjennes litt "grov" ut, og så ser det tørt ut. Hadde det bare litt først på ene hånda, men ser at det nå sprer seg og har det på begge hendene + litt nedover armen på den ene. Har bare smurt med litt babyolje på hendene, føler det klør litt mindre da. Burde nok kjøpe meg en krem, noen dere anbefaler?? Skal til legen om noen dager, så tenker å spørre hva slags kremer hun anbefaler til utslettet og tørrheten i ansiktet. Føler at jeg bør la kuren gå sin gang og ikke bare pøse på med masse kremer, da det sikkert gjør huden verre. Hva tenker dere? Går dette utslettet over av seg selv? Varer det under hele kuren, og det går vel helt bort etter at man er ferdig på kuren? Anonymous poster hash: 540e3...d4b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2749 Skrevet 24. november 2013 Jeg ser at flere anbefaler produkter til øynene, er dette sånt som gjelder de som har linser osv, eller får mennesker med normalt syn også bivirkninger som påvirker øya? Lurer litt på dette jeg også. Bruker selv linser og har ikke følt skikkelig behov for øyedråper enda (har gått på kuren i 4 uker), men så avlaster jeg med briller hver dag. Føler at øynene er tørrere, men ikke sånn supertørre heller. Anonymous poster hash: 540e3...d4b
Akneerfelt Skrevet 24. november 2013 #2750 Skrevet 24. november 2013 Hei! : ) Jeg har gått på kuren i ca. 1 måned nå. Har ikke fått noe særlig mer bivirkninger enn tørre lepper i starten, nå har huden også begynt å bli tørrere. Bruker bare vanlig fuktighetskrem, men tror ikke den gir nok fuktighet og nå svir det litt når jeg tar den på, inneholder nok litt parfyme. Ser at folk anbefaler en hel masse produkter her. Så vet ikke helt hva jeg skal kjøpe, vil helst ha EN god fuktighetskrem til ansikt og som kan brukes på andre tørre områder også, uten parfyme slik at den ikke svir. Har nå den siste uken begynt å få en form for utslett på hendene. Er dette vanlig bivirkning?? Det er litt sånn rødt ruglete utslett, huden på håndryggen kjennes litt "grov" ut, og så ser det tørt ut. Hadde det bare litt først på ene hånda, men ser at det nå sprer seg og har det på begge hendene + litt nedover armen på den ene. Har bare smurt med litt babyolje på hendene, føler det klør litt mindre da. Burde nok kjøpe meg en krem, noen dere anbefaler?? Skal til legen om noen dager, så tenker å spørre hva slags kremer hun anbefaler til utslettet og tørrheten i ansiktet. Føler at jeg bør la kuren gå sin gang og ikke bare pøse på med masse kremer, da det sikkert gjør huden verre. Hva tenker dere? Går dette utslettet over av seg selv? Varer det under hele kuren, og det går vel helt bort etter at man er ferdig på kuren? Anonymous poster hash: 540e3...d4b Hei! : ) Jeg har gått på kuren i ca. 1 måned nå. Har ikke fått noe særlig mer bivirkninger enn tørre lepper i starten, nå har huden også begynt å bli tørrere. Bruker bare vanlig fuktighetskrem, men tror ikke den gir nok fuktighet og nå svir det litt når jeg tar den på, inneholder nok litt parfyme. Ser at folk anbefaler en hel masse produkter her. Så vet ikke helt hva jeg skal kjøpe, vil helst ha EN god fuktighetskrem til ansikt og som kan brukes på andre tørre områder også, uten parfyme slik at den ikke svir. Har nå den siste uken begynt å få en form for utslett på hendene. Er dette vanlig bivirkning?? Det er litt sånn rødt ruglete utslett, huden på håndryggen kjennes litt "grov" ut, og så ser det tørt ut. Hadde det bare litt først på ene hånda, men ser at det nå sprer seg og har det på begge hendene + litt nedover armen på den ene. Har bare smurt med litt babyolje på hendene, føler det klør litt mindre da. Burde nok kjøpe meg en krem, noen dere anbefaler?? Skal til legen om noen dager, så tenker å spørre hva slags kremer hun anbefaler til utslettet og tørrheten i ansiktet. Føler at jeg bør la kuren gå sin gang og ikke bare pøse på med masse kremer, da det sikkert gjør huden verre. Hva tenker dere? Går dette utslettet over av seg selv? Varer det under hele kuren, og det går vel helt bort etter at man er ferdig på kuren? Anonymous poster hash: 540e3...d4b Heihei! Jeg har nå litt mindre enn en måned igjen og har forsatt en god del utlsett på hendene, slik som du beskriver. Fuktighetskrem har hjulpet meg veldig, men tenker å spørre fastlegen om han kan skrive ut en resept mot dette. Jeg fikk utslettet midt i kuren. Jeg brukte Avene sin krem til ansiktet, og denne var veldig god! Men sånn egentlig har jeg ikke hatt noe tørr hud, bare tørre lepper og litt utslett samt litt ryggsmerter.
88888 Skrevet 5. desember 2013 #2751 Skrevet 5. desember 2013 Har ikke så ekstremt tørre lepper, men munnvikene mine sprekker! Gjør vondt å spise og å pusse tenner :-( Må faktisk avbestille en tannlegetime, fordi det vil gjøre vondt å gape... Noen tips? Smører med masse shea butter og kvelden, og bruker gode leppepomader om dagen, men vanskelig å få dette til å "sitte" i munnvikene (det er jo som regel fuktig der). Kjempeslitsomt problem!
saensoo Skrevet 6. desember 2013 #2752 Skrevet 6. desember 2013 Har ikke så ekstremt tørre lepper, men munnvikene mine sprekker! Gjør vondt å spise og å pusse tenner :-( Må faktisk avbestille en tannlegetime, fordi det vil gjøre vondt å gape... Noen tips? Smører med masse shea butter og kvelden, og bruker gode leppepomader om dagen, men vanskelig å få dette til å "sitte" i munnvikene (det er jo som regel fuktig der). Kjempeslitsomt problem! Jeg er i uke 6 av min kur og har også sprukkede munnviker. Men da jeg var i london i forrige uke fant jeg et vidunderprodukt, trodde aldri det skulle fungere så bra. Tok på denne i munnvikene over natta, svei litt og kjente at jeg ble veldig kald på leppene. Og da jeg våknet var det ikke tegn til sprukket lenger, helt fantastisk! Må selvfølgelig påføres en del ganger om dagen for å holde det vedlike, og må passe på å ikke åpne munnen så mye..... Men det var mye letter å sminke over rødhet og er ikke vondt lenger! Aner ikke om man får kjøpt den i norge, men her er iallefall linken til produktet :-) http://www.blistex.co.uk/Product-Formulation?BlistexProductID=9
Vasa Skrevet 10. desember 2013 #2753 Skrevet 10. desember 2013 Noen med tips til salve for sår nese. Fått skorper i nesa, og klarer ikke å la være å pelle. Vondt og ubehagelig. Er på uke 8 nå. sår i ene munnviken, stive ledd om jeg har sitti lenge.såre lepper og sår på haka. Sikkert fordi jeg har gnid.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #2754 Skrevet 11. desember 2013 Når er det man egentlig begynner å se effekten av kuren, altså at det blir litt mindre kviser/røde merker? Har nå gått på kuren i 1, 5 mnd (nesten 2 mnd) og kan ikke si at jeg har merket noe særlig med effekt enda. :/ Er for det meste kviser på ryggen jeg sliter med. Jeg har mange sånne røde/brune merker etter kviser på ryggen, vil dette også forsvinne under kuren? Det er sånn fargete arr på en måte, noen mørkere enn andre. Håper dette hjelper på dette.... :frown: Anonymous poster hash: 540e3...d4b
lte94 Skrevet 11. desember 2013 #2755 Skrevet 11. desember 2013 Når er det man egentlig begynner å se effekten av kuren, altså at det blir litt mindre kviser/røde merker? Har nå gått på kuren i 1, 5 mnd (nesten 2 mnd) og kan ikke si at jeg har merket noe særlig med effekt enda. :/ Er for det meste kviser på ryggen jeg sliter med. Jeg har mange sånne røde/brune merker etter kviser på ryggen, vil dette også forsvinne under kuren? Det er sånn fargete arr på en måte, noen mørkere enn andre. Håper dette hjelper på dette.... :frown: Anonymous poster hash: 540e3...d4b Ja, jeg sliter med akkurat det samme! Skal begynne på kuren i januar, og er veldig spent på om det hjelper bra på ryggen. Det ser jo helt grusomt ut nå, og er utrolig vanskelig å måtte velge klær som hele tiden skjuler ryggen (særlig nå som det er så "in" med bar rygg på kjoler og slikt..). Hadde blitt glad for et svar på dette jeg også!
Gjest snyball Skrevet 11. desember 2013 #2756 Skrevet 11. desember 2013 Noen med tips til salve for sår nese. Fått skorper i nesa, og klarer ikke å la være å pelle. Vondt og ubehagelig. Er på uke 8 nå. sår i ene munnviken, stive ledd om jeg har sitti lenge.såre lepper og sår på haka. Sikkert fordi jeg har gnid. http://www.kk.no/907911/brystvortekrem-redder-saare-lepper Denne hjalp meg veldig både for å motvirke tørre lepper og sår nese
maygad Skrevet 11. desember 2013 #2757 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hei, har gått på ISO i nøyaktig en måned. Etter to uker ble det litt bedre, men nå plutselig begynner det å bli værer.. Det er bare ansiktet jeg sliter med. Noen ganger blir kvisene fort tørre og går vekk, andre ganger er de der i flere dager før de går vekk. veldig deprimerende.. om det ikke hadde vært for eksamener og jobb, så hadde jeg ikke forlatt huset! noen som har opplevd lignenede og vet hvor lang tid det tar før utbruddene gir seg? Endret 12. desember 2013 av maygad
Gjest Beatricia Skrevet 12. desember 2013 #2758 Skrevet 12. desember 2013 Hei! Jeg har vært hos hudlege i dag og fått resept på isotretinoin. Er 33 år og LEI hornonelle, dype kviser. Har holdt ut mange nok år, forsøkt alt også Tetracycliner. Nå skal jeg i gang med liten i morgen etter å ha tatt blodprøve/ leverprøve i morgen tidlig. Noen andre i startfasen? Skal begynne med 1 tabl dag i 1 uke, deretter 1/2 tabl annenhver dag i to uker og deretter 2 tabl daglig i to uker. Så ny time og resept. Noen som vil ta følge på veien mot fin hud?
Nysjerriggutt Skrevet 12. desember 2013 #2759 Skrevet 12. desember 2013 Hei! Jeg har vært hos hudlege i dag og fått resept på isotretinoin. Er 33 år og LEI hornonelle, dype kviser. Har holdt ut mange nok år, forsøkt alt også Tetracycliner. Nå skal jeg i gang med liten i morgen etter å ha tatt blodprøve/ leverprøve i morgen tidlig. Noen andre i startfasen? Skal begynne med 1 tabl dag i 1 uke, deretter 1/2 tabl annenhver dag i to uker og deretter 2 tabl daglig i to uker. Så ny time og resept. Noen som vil ta følge på veien mot fin hud? Gjerne! Er nå på dag 72
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #2760 Skrevet 12. desember 2013 Ifølge det jeg har skjønt så må man ta blodprøver o.l først, før man får uskrevet Isotretinoin? Tar det lang tid før man får svar på disse prøvene og kan sette i gang med kuren? Skal/kan man bruke kvisekremer samtidig som man går på kuren? Anonymous poster hash: 184cd...7c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå