Moimoimoi Skrevet 11. april 2012 #921 Del Skrevet 11. april 2012 Nå er det tre uker siden jeg avsluttet kuren, og jeg har det virkelig bra med meg selv. Huden er kvisefri, og de få arrene jeg har er det sikkert bare jeg selv som ser Å stå opp og møte mitt søvnige ansikt i speilet, er ikke deprimerende slik det var før. Morgenstellet går som en lek, og jeg trenger ikke bruke foundation/pudder/concealer for å skjule kviser. Jeg har faktisk opplevd å få kompliment for den fine huden min, fra folk som ikke vet om at jeg har gått på iso Det eneste kjipe med å avslutte kuren, er at jeg nå må vaske håret oftere igjen, haha... Åh, så hærlig! Supert med sånne tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_june_ Skrevet 12. april 2012 #922 Del Skrevet 12. april 2012 Har gått på kuren i 5 uker nå, to/tre tbl om dagen. Var hos min første kontroll time idag, hun så at jeg hadde blitt mye verre.. Ville at jeg skulle ta en to uker prednisolon kur pga fare for store arr.. Noen andre som har fått beskjed om å gjøre det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 13. april 2012 #923 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Er det vanlig å få medisiner for en mnd, også få kontroll på en slik dato at jeg ikke har nok medisiner frem til legetimen? Er det ikke litt dumt å ha en (ufrivillig) pause? "Pausen" blir på en 5-6 dager Endret 13. april 2012 av Lumos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 13. april 2012 #924 Del Skrevet 13. april 2012 Er det vanlig å få medisiner for en mnd, også få kontroll på en slik dato at jeg ikke har nok medisiner frem til legetimen? Er det ikke litt dumt å ha en (ufrivillig) pause? "Pausen" blir på en 5-6 dager Nei, det vil jeg ikke tro er vanlig. Hudlegen skal klare å regne ut hvor mye du trenger frem til neste time, så du kan gå på det kontinuerlig. Jeg ville ringt og hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 13. april 2012 #925 Del Skrevet 13. april 2012 Det som er, er at hudlegen jeg gikk hos skal slutte, så jeg skal til en ny lege neste gang, kanskje det har blitt en misforståelse der eller noe... Haff, typisk at det skal bli sånt surr. Jeg får ringe på mandag. Men er det veldig dumt om det blir en pause? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 13. april 2012 #926 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Har gått på kuren i 5 uker nå, to/tre tbl om dagen. Var hos min første kontroll time idag, hun så at jeg hadde blitt mye verre.. Ville at jeg skulle ta en to uker prednisolon kur pga fare for store arr.. Noen andre som har fått beskjed om å gjøre det?? Prednisolon? Hvorfor da? En av bivirkningene med det er jo nettopp mer kviser. Det er jo betennelsesdempende, så det er gjerne derfor legen vil du skal ta det. Mange blir jo verre en stund etter oppstart, det ble jeg også. Men det snur, etterhvert. Merker du ikke noen forbedring? Endret 13. april 2012 av Lotta1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrisML Skrevet 15. april 2012 #927 Del Skrevet 15. april 2012 Det som er, er at hudlegen jeg gikk hos skal slutte, så jeg skal til en ny lege neste gang, kanskje det har blitt en misforståelse der eller noe... Haff, typisk at det skal bli sånt surr. Jeg får ringe på mandag. Men er det veldig dumt om det blir en pause? Etter hva hudlegen sa til meg så gjør det ikke krise om man glemmer bort pillene en gang eller to, men glemmer man det ofte så blir jo virkningene dårligere. Ring hudlegen og skaff nye piller du . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrisML Skrevet 15. april 2012 #928 Del Skrevet 15. april 2012 83 piller tatt, kun 417 piller igjen (mangler 1 pk på bildet, apoteket hadde kun 4 inne når jeg kjøpte). Dose på 3 piller daglig. Sålangt er bivirkningene: - Utslett på hender - Hud flasser av stort sett på hele kroppen (mye pga sol og, vært på ferie i utlandet). - Ekstremt tørre lepper - Huden i ansiktet byttes ut med jevne mellomrom - Sår og følsom hud Men ingen kviser for øyeblikket (mye pga sol og). Bare ca 4 mnd igjen, gleder meg til å bli ferdig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrisML Skrevet 16. april 2012 #929 Del Skrevet 16. april 2012 Hendene vakke mye bra i dag . Skikkelige utslett, nesten som eksem. Hjelper nesten ikke med fuktighetskrem, eller det hjelper litt men svir som faen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 16. april 2012 #930 Del Skrevet 16. april 2012 ChrisML: Det såg ikke godt ut :/ Jeg hadde god hjelp av en krem fra apoteket som heter A-dherma, når mine hender var slik. Det er en hvit tube, med noe grønn dekor på. Tror du kan prøve den på apoteket, så slipper du bomkjøp hvis den ikke hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_june_ Skrevet 16. april 2012 #931 Del Skrevet 16. april 2012 Prednisolon? Hvorfor da? En av bivirkningene med det er jo nettopp mer kviser. Det er jo betennelsesdempende, så det er gjerne derfor legen vil du skal ta det. Mange blir jo verre en stund etter oppstart, det ble jeg også. Men det snur, etterhvert. Merker du ikke noen forbedring? Jeg har bare blitt verre og verre, men har ikke gått på det så lenge enda, så håper jo virkelig at det blir bedre snart.. legen mente det ville dempe de største, for å ikke få arr. vet ikke helt jeg..men fullfører nok kortisonkuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nateen Skrevet 16. april 2012 #932 Del Skrevet 16. april 2012 Jeg har tatt 84 piller tror jeg, dette er dag 41. Har følt meg veldig trøtt i det siste o.O Men jeg er nesten ikke tørr lenger! Dessuten synes jeg huden min er blitt bedre, selv om det kanskje er litt tidlig. Har bare noen "klumper" eller hva jeg nå skal kalle det, sånne byllekviser som ikke vises nesten. Og noen småkviser da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 16. april 2012 #933 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Hendene vakke mye bra i dag . Skikkelige utslett, nesten som eksem. Hjelper nesten ikke med fuktighetskrem, eller det hjelper litt men svir som faen . Hei ChrisML! Inneholder fuktighetskremene du har prøvd karbamid? Dette er et innholdsstoff som ofte svir noe helt sinnsykt om du har sprekker i huden. Du kan be hudlegen din om en resept på en kortisonkrem som heter Elocon, og supplere med fettkrem fra Locobase (hvit og gul tube, fås uten resept). Det er en fetere variant av denne også, den er mørkere oransje farge. Hvis du får Elocon av legen, kan du gjøre dette: en stund før du legger deg på kvelden, så smører du inn hender/håndledd med Elocon. Når det har trukket litt inn, smører du et godt lag med fettkrem. Så dekker du hendene/håndleddene med hvite bomullshansker (fås på apotek) eller støttebandasje. Sov med dette, og ta av om morgenen. Du kan også pakke huden inn i plast, men om huden din blir klam av plast kan det forverre huden igjen. Dette kan fint gjøres på dagtid også, men er gjerne litt mindre praktisk... Edit: glemte å presisere at om du pakker huden inn i plast, skal du smøre den inn først. Du bare bytter ut hanskene/støttebandasjen med plast/klingfilm. Endret 16. april 2012 av ~Fantabulous_kitten~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terri Skrevet 16. april 2012 #934 Del Skrevet 16. april 2012 Heisann siden jeg alltid har hatt ekstrem fet hud, eksisterer det ingen produkt i skapet mitt som passer til denne plutselig tørre, men på samme tid fete, røde og flassete huden jeg har.. Jeg trenger sårt noen gode produktambefalinger? Har akkurat bestilt Decleor - fuktmaske og hydra floral ansiktskrem + Shampoo for sensitiv hodebunn frå KMS. (har og LRP effaclar H) såg her at flere bruker desse produktene, men er det noen som har andre ambefalinger? Trenger og tips til en god foundation og en krem og dusjsåpe til kroppen? foressten; har plutselig fått noen små sår på armene, flere som har dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 16. april 2012 #935 Del Skrevet 16. april 2012 Heisann siden jeg alltid har hatt ekstrem fet hud, eksisterer det ingen produkt i skapet mitt som passer til denne plutselig tørre, men på samme tid fete, røde og flassete huden jeg har.. Jeg trenger sårt noen gode produktambefalinger? Har akkurat bestilt Decleor - fuktmaske og hydra floral ansiktskrem + Shampoo for sensitiv hodebunn frå KMS. (har og LRP effaclar H) såg her at flere bruker desse produktene, men er det noen som har andre ambefalinger? Trenger og tips til en god foundation og en krem og dusjsåpe til kroppen? foressten; har plutselig fått noen små sår på armene, flere som har dette? Skin hydrating booster og skin smoothing cream fra dermalogica. Et geniale til ansiktet. Til kroppen bruker jeg asan, funker veldig bra. Foundation fra Clinique, flytende, og mineral puffer fra LA minerals. Krem til kroppen det jeg har i skapet, nå Biotherm kroppslotion. De sårene kan være eksem eller ømfintlig hud som sprekker litt. Bruk locobase eller kortisonkrem:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 16. april 2012 #936 Del Skrevet 16. april 2012 Trenger og tips til en god foundation og en krem og dusjsåpe til kroppen? foressten; har plutselig fått noen små sår på armene, flere som har dette? Jeg har skrevet litt om kremer her, om du allerede ikke har sett det. Jeg bruker mineralfoundation fra Lumiere Cosmetics - Flawless face, den er for tørr hud. Den tørker ikke ut huden min, synes faktisk den fukter litt, og dekker godt Denne fungerer godt for meg iallefall! Som dusjsåpe bruker jeg dusjkrem fra Dr Greve, synes ikke den tørker ut huden. Jeg er også påpasselig med å smøre meg inn med olje etter hver dusj, synes det er bedre enn å smøre med krem... Jeg hater å være klissete på kroppen! Jeg får også lett småsår som du sier, og med en røytete katt som hater å børstes så ser ikke armene mine ut for tiden... Håper virkelig ikke jeg får arr av slike skraper, da sliter jeg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 16. april 2012 #937 Del Skrevet 16. april 2012 Du kan be hudlegen din om en resept på en kortisonkrem som heter Elocon, og supplere med fettkrem fra Locobase (hvit og gul tube, fås uten resept). Det er en fetere variant av denne også, den er mørkere oransje farge. Hvis du får Elocon av legen, kan du gjøre dette: en stund før du legger deg på kvelden, så smører du inn hender/håndledd med Elocon. Når det har trukket litt inn, smører du et godt lag med fettkrem. Så dekker du hendene/håndleddene med hvite bomullshansker (fås på apotek) eller støttebandasje. Sov med dette, og ta av om morgenen. Du kan også pakke huden inn i plast, men om huden din blir klam av plast kan det forverre huden igjen. Dette kan fint gjøres på dagtid også, men er gjerne litt mindre praktisk... Takk for tipset, Kitten! Jeg skal huske dette om hendene mine blir verre. Lurer forresten på om det er vannbruk som utløser utslettet? For jeg har det på hendene og nedover på undersiden av håndleddene, akkurat der vannet renner nedover armene mine når jeg vansker ansiktet med vann. Glemmer ofte å tørke oppover armene godt, men kjenner det etterhvert at det svir og blir tørt akkurat der vannet pleier å renne. Merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jle Skrevet 16. april 2012 #938 Del Skrevet 16. april 2012 jeg er tom for tabletter og skal ta 500 stk, og har gått på de siden oktober, så skal være ferdig nå. skal på kontroll til hudlegen imorgen og sjekke. hun nevnte noe om å ta fler elns, husker ikke helt, men jeg har litt kviser igjen og kjenner jeg stresser fælt her, håper det ordner seg. men bivirkningene jeg fikk var ekstremt tørre lepper, veldig tørre hender(hjelper å bruke hydrokortison salve), tør på armene og egentlig hele kroppen, veldig sår nese osv. ganske plagsomme bivirkninger men overlever, håper hvert fall alle andre som går på det lykke til og får håpe ingen får kviser igjen! tror nok det skal fikse seg for meg og, forbedret seg veldig. stort smil for det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 16. april 2012 #939 Del Skrevet 16. april 2012 Takk for tipset, Kitten! Jeg skal huske dette om hendene mine blir verre. Lurer forresten på om det er vannbruk som utløser utslettet? For jeg har det på hendene og nedover på undersiden av håndleddene, akkurat der vannet renner nedover armene mine når jeg vansker ansiktet med vann. Glemmer ofte å tørke oppover armene godt, men kjenner det etterhvert at det svir og blir tørt akkurat der vannet pleier å renne. Merkelig! Hei igjen finkel! Jeg har atopisk eksem, og når det er riktig ille er det kanskje... tja, fire-fem ganger verre enn hva bildene til ChrisML viser, store åpne sår osv. Fremgangsmåten jeg beskrev her er det overleger som har anbefalt meg. Funker dessverre ikke så bra på min hud, tror tatoveringen jeg har blir å forsvinne snart *krisemaksimere* Gleder meg til jeg har råd til å fikse ham opp igjen! Uansett, mitt eksem kan ihvertfall utløses av vann, så det er ikke utenkelig at ditt gjør det også. Og neida, katteklør gir ikke varige arr. Det er kun et sted på kroppen jeg har arr etter at ene kattepusen klorte meg, og der klorte hun veldig dypt (var kun min feil, så jeg fortjente den). Har du mange tabletter igjen, forresten? Jeg har ca 100 igjen, har regnet ut at jeg blir ferdig midt på sommeren ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 17. april 2012 #940 Del Skrevet 17. april 2012 Er det forresten noen som vet om man kan bruke MD continuos renewal serum i løpet av denne kuren, eller må man vente til etterpå? Tenker på røde merker etter kviser, har så lyst å bli kvitt dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå