Gå til innhold

Din brudekjole


Ninnin86

Anbefalte innlegg

En liten digresjon :-)

Jeg går ikke helt med på at hvis man "bare" skal gifte seg i utlandet, eller ha et lite bryllup så har man en enklere kjole. Jeg har valgt den kjolen jeg ønsker og føler meg fin i - og det er en mer eller mindre "typisk brudekjole" med underskjørt og alt ting :-). Jeg velger det fordi jeg vil føle meg fin og som en brud og for min kommende mann, og ikke avhengig av hvor mange eller få som er med i bryllupet :-). Og utlandet er da ingen unskyldning overhode! Bruder pynter seg i store kjoler utenfor Norge også :-)

Har ingen annen grunn til dette innlegget bortsett fra at jeg synes jeg til stadighet ser "unnskyldninger" for å ikke ha en stor, flott brudekjole. Hvis det er det man vil ha vel og merke. Det er overhode ikke et "must", men på meg så virker det ihvertfall som noen oppgir antall gjester og utland som grunnen til en noen nedtonet kjole.

OBS! OBS! Hvis man ØNSKER en enklere kjole er det NATURLIGVIS HELT GREIT :-) Dette er IKKE et innlegg ment som kritikk på noen måte!(følte for å få med dette da det erfaringsmessig er lett å bli misforstått på et forum hvor alt foregår skriftlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten digresjon :-)

Jeg går ikke helt med på at hvis man "bare" skal gifte seg i utlandet, eller ha et lite bryllup så har man en enklere kjole. Jeg har valgt den kjolen jeg ønsker og føler meg fin i - og det er en mer eller mindre "typisk brudekjole" med underskjørt og alt ting :-). Jeg velger det fordi jeg vil føle meg fin og som en brud og for min kommende mann, og ikke avhengig av hvor mange eller få som er med i bryllupet :-). Og utlandet er da ingen unskyldning overhode! Bruder pynter seg i store kjoler utenfor Norge også :-)

Har ingen annen grunn til dette innlegget bortsett fra at jeg synes jeg til stadighet ser "unnskyldninger" for å ikke ha en stor, flott brudekjole. Hvis det er det man vil ha vel og merke. Det er overhode ikke et "must", men på meg så virker det ihvertfall som noen oppgir antall gjester og utland som grunnen til en noen nedtonet kjole.

OBS! OBS! Hvis man ØNSKER en enklere kjole er det NATURLIGVIS HELT GREIT :-) Dette er IKKE et innlegg ment som kritikk på noen måte!(følte for å få med dette da det erfaringsmessig er lett å bli misforstått på et forum hvor alt foregår skriftlig).

For meg hadde kjolevalget en del å si med tanke på antall/hvor/hva osv. uten at det er en unnskyldning. Dette fordi jeg ikke hadde følt meg vel i en veldig stor og pyntet kjole i den type feiring vi hadde. Altså hadde jeg flere favorittbrudekjoler til forskjellige settinger, og følte det absolutt ikke som om jeg valgte vekk den store drømmekjolen da jeg gikk for en enklere kjole.

Tok det ikke som kritikk, ville bare fortelle mine tanker rundt det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nøverste "maggie Sottero-kjolen" er utrolig nydelig :)

Skriveleif-edit

Endret av sequin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endelig klart å ta motet til meg å bestilt denne kjolen

Jeg syntes de to første kjolene var finest AB. Er det sommer bryllup hadde jeg tatt nummer to, men det avhenger jo litt av hva tema og årstid bryllupet skal være for hvilke av kjolene jeg ville valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon :-)

Jeg går ikke helt med på at hvis man "bare" skal gifte seg i utlandet, eller ha et lite bryllup så har man en enklere kjole. Jeg har valgt den kjolen jeg ønsker og føler meg fin i - og det er en mer eller mindre "typisk brudekjole" med underskjørt og alt ting :-). Jeg velger det fordi jeg vil føle meg fin og som en brud og for min kommende mann, og ikke avhengig av hvor mange eller få som er med i bryllupet :-). Og utlandet er da ingen unskyldning overhode! Bruder pynter seg i store kjoler utenfor Norge også :-)

Har ingen annen grunn til dette innlegget bortsett fra at jeg synes jeg til stadighet ser "unnskyldninger" for å ikke ha en stor, flott brudekjole. Hvis det er det man vil ha vel og merke. Det er overhode ikke et "must", men på meg så virker det ihvertfall som noen oppgir antall gjester og utland som grunnen til en noen nedtonet kjole.

OBS! OBS! Hvis man ØNSKER en enklere kjole er det NATURLIGVIS HELT GREIT :-) Dette er IKKE et innlegg ment som kritikk på noen måte!(følte for å få med dette da det erfaringsmessig er lett å bli misforstått på et forum hvor alt foregår skriftlig).

Jeg er enig med deg, men samtidig forstår jeg godt de som velger bort den "typiske" brudekjolen når de skal ha et lite bryllup, gjerne på en ambassade i utlandet. Man føler seg gjerne litt malplassert i et så intimt og "nøkternt" mijø.

Alle bør uansett gå for det de selv ønsker :) Selv valgte jeg en enkel (i den grad en blondekjole kan kalles enkel...) kjole pga personlig smak og ikke minst varmen der vi skal gifte oss! Kan ikke tenke meg noe verre enn en monsterkjole i 30 grader :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, men samtidig forstår jeg godt de som velger bort den "typiske" brudekjolen når de skal ha et lite bryllup, gjerne på en ambassade i utlandet. Man føler seg gjerne litt malplassert i et så intimt og "nøkternt" mijø.

Alle bør uansett gå for det de selv ønsker :) Selv valgte jeg en enkel (i den grad en blondekjole kan kalles enkel...) kjole pga personlig smak og ikke minst varmen der vi skal gifte oss! Kan ikke tenke meg noe verre enn en monsterkjole i 30 grader :fnise:

Selvfølgelig er det ulike grunner til at man bruker en "enklere" brudekjole; men nå er jo ikke alle utland varme da...;-), og endel gifter seg jo i sjømannskirken, og på andre steder enn tinghuset. Poenget mitt var at ingen skal behøver hverken å forsvare eller forklare hvorfor de gjør det valget de gjør mht til kjole; alle bør velge det de selv liker best uten å være bundet av synsinger om at kjolen bør være slik og slik. Det har jeg opplevd, og det har flere jeg kjenner opplevd. Det henger tydeligvis litt igjen dette med at man bør være litt mer nedtonet hvis man gifter seg borgelig. Gjelder naturligvis ikke alle så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å handlet! Det ble denne fra lilly. Med sjelevarmeren over skuldrene. Klassisk og enkel!

FIIN! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg har endelig klart å ta motet til meg å bestilt denne kjolen

Jeg syntes de to første kjolene var finest AB. Er det sommer bryllup hadde jeg tatt nummer to, men det avhenger jo litt av hva tema og årstid bryllupet skal være for hvilke av kjolene jeg ville valgt.

OMG!!! Den var nydelig!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, men samtidig forstår jeg godt de som velger bort den "typiske" brudekjolen når de skal ha et lite bryllup, gjerne på en ambassade i utlandet. Man føler seg gjerne litt malplassert i et så intimt og "nøkternt" mijø.

Alle bør uansett gå for det de selv ønsker :) Selv valgte jeg en enkel (i den grad en blondekjole kan kalles enkel...) kjole pga personlig smak og ikke minst varmen der vi skal gifte oss! Kan ikke tenke meg noe verre enn en monsterkjole i 30 grader :fnise:

Jeg valgte kjole utfra praktiske årsaker - vi gifter oss når det er ganske varmt i utlandet, har ikke med gjester - og skal gå rundt endel.

Slep og kjole med korsett hadde blitt uutholdelig.....blir svett nok med kjolen jeg har valgt, og den er ikke i nærheten så prinsesseaktig som mange av kjolene her inne.

Men steike, den med bar rygg til hun som hadde blått hår......den vil jeg ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...