Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese om hvor bra dere har det! :rodmer: Fortsett sånn!

Utrolig bra at det ikke gjør vondt i stingene dine lenger! Husker jeg hadde vondt leenge.. Ikke dårlig at sexlysten har kommet tilbake heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å lese om hvor bra dere har det! :rodmer: Fortsett sånn!

Utrolig bra at det ikke gjør vondt i stingene dine lenger! Husker jeg hadde vondt leenge.. Ikke dårlig at sexlysten har kommet tilbake heller :fnise:

:rodmer:

:fnise:

Det der var sånn av og på-knapp for meg tror jeg! For så fort jeg ble gravid så ble sexlysten totalt borte..Men nå som gullet er født er den tilbake! hehe... Men venter bittelitt til før vi prøver oss på sengekosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du burde vente til du føler deg helt klar :jepp: Vi prøvde nok litt for tidlig, så stingene mine sprakk litt. De hadde jo grodd, men kjente det sprakk litt, også datt det ene av, husker jeg :sjenert: Ble bedre etterhvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille før stormen ja! ;) Huff, nei jeg håper for deres del at dere får en ok trassalder også. Den er tøff nok i seg selv tror jeg. :fnise: Men har ei venninne som har ei jente på 7 mnd. Har vært en engel helt frem til nå, men nå begynner hun å ta igjen. ;) Hun er like blid om dagen, men når hun skal sove om kveldene.. Hihi, det vil hun plutselig ikke. Så nå bruker hun en god del lengre tid på å få henne i seng. Men det er uansett bare småtterier i forhold til hva mange andre må gjennom. Krysser fingrene for at dere er heldige hele veien. :)

Heldiggrisen! Det hadde vært en drøm å hatt samboer sammen med oss i en hel 1mnd etter fødsel. Vi har nok ikke økonomi til det dessverre, får ikke betalt de ukene etter fødsel gjennom jobben.. :( Så da blir det nok sikkert bare 1, maks 2 uker tenker jeg. Vi får se, plutselig så forandrer planene seg etter fødsel. ;)

Ja, nå begynner jeg å bli babysyk. Veeeldig og! :rodmer: Kjempespennende! Vokste magen din mye den siste mnd. forresten??

Den lille "valken" er bare småtterier, den kan en leve med en liten stund altså. Du har vært veldig heldig sånn sett og! Må si du er en av de heldigste jeg har hørt om hittil når det kommer til både graviditet, fødsel, snill gutt og at kroppen ordner opp så fort selv! *bank i bordet* for at det holder seg slik. :)

Utrolig herlig å høre at dere har det bra! Har dere tenkt noe på dåp eller navnefest da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, ja... Man vet aldri med disse små.. Han er en engel nå, men det kan jo faktisk snu over natten..Så vi får nyte dagene ;)

Ja har vært heldige med at kjære har permisjon fra jobben og at vi har fått ha han sammen med oss så lenge!

Magen vokste MASSE de siste ukene. Man kunne nesten se forskjell fra dag til dag :fnise: Magen sto rett ut! Jeg trodde nesten jeg skulle sprenge! :ler:

Ja jeg har vært heldig med ALT! Graviditeten, fødsel og tiden etterpå..Ikke alle som har det så lett. Jeg er veldig takknemlig :rodmer:

Vi planlegger litt navnefest om dagen! :) Men hele familien til min kjære er Jehovas Vitner (unntatt den ene søstern hans), så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det med feiringen enda, da JV ikke feirer noe som helst... Så blir vel bare min familie som blir invitert da..også søstern til kjære med barn og mann.. Men sånn er det bare..Litt trist syntes jeg da, men...

_______________________________________

I dag er gullet allerede blitt 1 mnd!! :rodmer:

Hjelpes meg...Tiden flyyyr jo!

Sitter i skrivende stund med gutten på fanget. Han skravler i vei på sitt eget språk og bare er god, uskyldig og nydelig :hjerte:

Han sover opptil flere timer i strekk om natten og etter hver mating putter jeg han opp i sin egen seng der han sovner igjen etter kort tid..

Dagene går mest med til å dulle og kose og nyte lillemann. Men vi har også ofte besøk, er litt på senteret i byen og vi har vært på overnatting hos mine foreldre 2 ganger..

Ellers ser det ut til at kjære blir hjemme hos oss enda litt lenger pga noe tull på jobben. Useriøs og dustete sjef. Er no pengetull..Mulig han bare må si opp for vi kan jo ikke leve på bare èn inntekt..

God helg til alle sammen :D

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så spennende dette med magen de siste ukene kjenner jeg, noen mager vokser ingenting og andre vokser masse. Må nok bare smøre meg med tålmodighet å se hva som skjer. ;) Men må ærlig si at det er vanskelig å være rolig i disse tider altså. :sjenert:

Du er født til å føde barn, rett og slett. Herlig da! :rodmer:

Oi, JV og ja. Ja, hvordan vil det fungere? Er de så strenge på det at de ikke vil komme i selskapet etterpå også? Er svigerforeldrene dine også jv? Skjønner at du synes det er trist. Håper de i det minste kan komme i selskapet etterpå, bare for å være sosial i hvert fall. Er jo så koselig med slike sammenkomster! Hvordan fungerer navnefestfeiringen hos dere? Jeg er ikke kristen og har mest lyst på navnefest, samboer er heller ikke kristen men er mer på det at det er tradisjon å døpes. Jeg må ærlig innrømme å si at det er vanskelig å døpe mitt barn i "guds navn" når jeg ikke selv i noen grad er kristen.

Hurra for 1 mnd! :rodmer: Tiden går kjempefort! :jepp: Synes ikke det er lenge siden jeg fikk mld av deg om fødsel jeg. Gleder meg til det er min tur til å ha en liten skravlende søt gutt i fanget. :rodmer:

Herlig at han er så snill og god. Høres ut som både mor og barn trives godt!

Huff da.. :( Har jobben hans plutselig blitt useriøse? Ikke akkurat en passende tid for det nå. Maks uflaks. Har han mulighet til å søke om ny jobb med samme inntekt osv. så skift jobb, verste følelsen er å ha jobbet for en bedrift som tar en useriøst over lengre tid. Det skal man ikke kaste bort tid, energi og penger på!

:klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spennende dette med magen de siste ukene kjenner jeg, noen mager vokser ingenting og andre vokser masse. Må nok bare smøre meg med tålmodighet å se hva som skjer. ;) Men må ærlig si at det er vanskelig å være rolig i disse tider altså. :sjenert:

Du er født til å føde barn, rett og slett. Herlig da! :rodmer:

Oi, JV og ja. Ja, hvordan vil det fungere? Er de så strenge på det at de ikke vil komme i selskapet etterpå også? Er svigerforeldrene dine også jv? Skjønner at du synes det er trist. Håper de i det minste kan komme i selskapet etterpå, bare for å være sosial i hvert fall. Er jo så koselig med slike sammenkomster! Hvordan fungerer navnefestfeiringen hos dere? Jeg er ikke kristen og har mest lyst på navnefest, samboer er heller ikke kristen men er mer på det at det er tradisjon å døpes. Jeg må ærlig innrømme å si at det er vanskelig å døpe mitt barn i "guds navn" når jeg ikke selv i noen grad er kristen.

Hurra for 1 mnd! :rodmer: Tiden går kjempefort! :jepp: Synes ikke det er lenge siden jeg fikk mld av deg om fødsel jeg. Gleder meg til det er min tur til å ha en liten skravlende søt gutt i fanget. :rodmer:

Herlig at han er så snill og god. Høres ut som både mor og barn trives godt!

Huff da.. :( Har jobben hans plutselig blitt useriøse? Ikke akkurat en passende tid for det nå. Maks uflaks. Har han mulighet til å søke om ny jobb med samme inntekt osv. så skift jobb, verste følelsen er å ha jobbet for en bedrift som tar en useriøst over lengre tid. Det skal man ikke kaste bort tid, energi og penger på!

:klemmer:

Det skjønner jeg veldig godt!!! :)

Det er svigerforeldrene mine som er JV. Min familie er "ingenting"....

Familien til kjære er såpass strenge på sin "tro", at å feire navnedag derverre ikke er aktuelt for dem. Jeg fikk beskjed om at de ikke vil opphøye noen fremfor andre, og at de derfor ikke kan være med på en sånn type feiring heller.... Ikke etter seremonien heller. Så triste greier altså.. :trist: Men sånn er det nå bare. Visste jo på en måte "konsekvensene" av dette da jeg ble sammen med kjære. Men jeg har heldigvis en herlig familie som kommer til å stille opp på navnefest og bursdager i framtiden, så ser ikke så mørkt på det heller...

Jeg syntes også det er vanskelig å skulle døpe barnet mitt og dermed love å oppdra det i "den kristne tro" osv...Det føles helt feil for jeg har ingen tro. Selv om jeg er døpt i kirken selv.. Derfor velger vi heller navnefest som det ikke er noe religiøst ved i det hele tatt. I første rekke handler det om å feire at et barn er født og har fått sitt eget navn, en identitet og å ønske barnet velkommen til verden. Og det er liksom en veldig koselig måte å gjøre det på. Står masse om det på nettet. Eneste problemet er at det ikke er så mange navnefester/seremonier i året... Her i nærheten er det en i september et stykke unna oss, og en i november rett ved oss. Så får se hva vi finner ut av etterhvert! :)

Ja, du kan bare glede deg til å få treffe gutten din og holde han i armene og bare kose og nyyte hvert eneste sekund. Og man ser utvikling hele tiden! Det er fantastisk! :):) Og jeg syntes så synd på mennesker som ikke kan få barn eller velger å ikke få...De går glipp av det største i livet, rett og slett. BARN ER MENINGEN MED LIVET, syntes jeg! :hjerte:

Sjefen til kjære har litt økonomiske problemer tror jeg..uten at han tørr innrømme det... Han utbetalte ikke alle feriepengene hans og ikke går det i orden med permisjonspengene hans fra NAV fordi det er noe kluss med papirer osv. Huff, lang historie. Men problemer er det. Håper egentlig kjære bare skaffer seg ny jobb. Han tjener ikke særlig godt der han er nå, også er jobben så sesongbetonet, at det ikke lønner seg å være der i det hele tatt. Alt for mye fri og lite inntekt ellers i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer snakket om navnefest og dåp i går da vi la oss, og ble vel egentlig enig om at det skulle bli navnefest fordi jeg synes noe annet blir ubehagelig. :sjenert: Så da skal jeg prøve å lese meg litt opp om navnefest og når det arrangeres her omkring. :)

Hm, skjønner. Nei, noen er såpass strenge i sin tro. Godt at du har en familie som stiller opp. :) Kanskje svigerforeldrene dine ombestemmer seg etter hvert, er lov å håpe.

Har da ikke noe å si om dere venter til november. Ei venninne av meg fikk ei datter i november og hun tenker å feire navnefest i sommer/høst. :)

Jeg drømmer masse om at fødselen starter, slimproppen kommer, hodet fester seg osv.osv. Kjenner jeg begynner å bli utålmodig nå.. :sjenert: I tillegg begynner jeg å bli veldig sliten i kroppen. GLEDER meg veeeldig til å se knøttet. Har forresten fått mamma til å sjekke om noen av henne klarsynte venner og familie klarer å se noen dato om når fødsel starter.. Klar for å bli ferdig? Jeg? :fnise: Knøttet må bare komme når som helst!! :rodmer:

Be samboer søke ny jobb med en gang, er ikke noe vits i å bruke mer tid og energi på den jobben.. Skjønner godt at det kan bli hardt med en lønning. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer snakket om navnefest og dåp i går da vi la oss, og ble vel egentlig enig om at det skulle bli navnefest fordi jeg synes noe annet blir ubehagelig. :sjenert: Så da skal jeg prøve å lese meg litt opp om navnefest og når det arrangeres her omkring. :)

Hm, skjønner. Nei, noen er såpass strenge i sin tro. Godt at du har en familie som stiller opp. :) Kanskje svigerforeldrene dine ombestemmer seg etter hvert, er lov å håpe.

Har da ikke noe å si om dere venter til november. Ei venninne av meg fikk ei datter i november og hun tenker å feire navnefest i sommer/høst. :)

Jeg drømmer masse om at fødselen starter, slimproppen kommer, hodet fester seg osv.osv. Kjenner jeg begynner å bli utålmodig nå.. :sjenert: I tillegg begynner jeg å bli veldig sliten i kroppen. GLEDER meg veeeldig til å se knøttet. Har forresten fått mamma til å sjekke om noen av henne klarsynte venner og familie klarer å se noen dato om når fødsel starter.. Klar for å bli ferdig? Jeg? :fnise: Knøttet må bare komme når som helst!! :rodmer:

Be samboer søke ny jobb med en gang, er ikke noe vits i å bruke mer tid og energi på den jobben.. Skjønner godt at det kan bli hardt med en lønning. :(

Ja, navnefest er liksom et fint alternativ dersom man ikke ønsker å døpe barnet sitt :)

Har ikke noe å si når det blir egentlig. Dessuten sa en venninne av meg at jeg kunne jo ha selve "festen" i løpet av sommeren/høsten, selv om seremonien ikke finner sted før i november.. Men får se hva vi gjør..Vil egentlig ha alt på samme dagen..

Hehehe, virker som at du er rimelig klar for å bli mamma snart ja :fnise: Det kan jo skje når som helst også!! ;) Og du som i tilegg får modningsakupunktur så er det jo en sannsynlighet for at du kan komme til å føde før termin :)

*************************

I natt ble det :sengekos: for første gang siden fødselen. Funka fett! :fnise:

Ellers har lillemann og jeg vært på cafè med ei venninne i dag. Drukket kaffe og skravla. Var koselig :) Nå sitter vi hjemme igjen og koser oss. Tror jeg skal ta en lur på sofaen med mini nå..er litt trøtt i dag... :sovne:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. :) Har ikke hatt tid til å lese meg opp på navnfest enda, litt hektisk uke her i gården. Skal sette meg ned nå etterpå å undersøke litt. :) Nei, hva dere gjør ang sermoni og fest har jo ingen betydning sånn sett. Men jeg forstår jo veldig godt at du vil ha begge deler på samme dag, kommer nok til å velge det selv. :)

Jeg er veldig klar for at ting skal skje, mildt sagt. :fnise: Men magefølelsen sier at det blir overtid på meg.. Buhu. :sjenert:

Oioi, sengekos er ikke dumt! :lur: Så bra at ting fungerte, om jeg kan si det sånn. :fnise: Jeg gleeeeder meg til å "få tilbake" kroppen min igjen. Savner sex!!

Fungerer samsoving med knøttet bra? :) Og hvordan går det med jobben til samboeren din? Ordnet seg, eller er det bare tulleball enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått lest deg opp litt på navnefest eller? Jeg syntes det virker veeldig fint jeg!! :)

Vi må bestemme oss innen 18 juli hvis vi skal på seremonien som er i september. Hvis vi velger den i november har vi litt bedre tid på oss. Men får se hva som skjer. Må sette oss ned og snakke skikkelig om det og såvidt begynne å planlegge i såfall!:)

Ang samsoving så prøver jeg stort sett å la lillemann sove i sin egen seng ved siden av meg.. Syntes det er fint å venne han til det først som sist. Men noen ganger klarer jeg ikke motstå å la han ligge heeelt inntil meg. Det er så deilig med den lille bylten! :rodmer: Men er innerst inne veeeldig redd for å legge meg på han eller noe...heh... :sjenert:

Kjære er fortsatt ikke på jobb. Fant ut at sjefen ikke har betalt skatten hans og noen andre bidrag..Han har virkelig vært IDIOT! Så kjære har tenkt å finne seg en ny jobb så fort han får pengene sine og sånn.

Men i helgen, mens jeg var hos mine foredre, var kjære på fest. Og langt ut på natten syntes han det virket smart å sykle hjem. Men med alkohol innabords gikk det rett i grøfta med brukket kragebein! GUD SÅ UNØDVENDIG! Men gjort er gjort. Så nå har jeg 2 "babyer" å passe på..inkludert huset og meg selv. Litt ekstra i noen uker framover. Men vi klarer oss!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på 6 ukers kontroll med lillegull :hjertesmil: Gleder meg til å se hvor stor han er blitt! Tipper han har vokst godt siden fødselen, og han er ganske stor for alderen. Vi har begynt på str 62....særlig i bukser. (Han er så lang) Body`er og gensere holder fortsatt i str 56.

Lillemann hostet litt i natt og i dag..Snakket med mamma på telefonen og hun sa at spedbarn ikke hoster/skal hoste. Leste litt om det og det står at man skal kontakte lege dersom det er hosting på barn som er under 6 måneder... Men det har ikke vært så mye i dag så venter til i morgen når vi alikevel skal på kontroll og har mulighet til å snakke med lege samtidig! Om det blir ille utover natten så ringer jeg selvsagt legevakta!

Ellers går ting veldig bra. Kragebeinsbruddet til kjære gror sakte men sikkert, og selv om han fortsatt har vondt og ikke kan hjelpe særlig til med lillegull, gjør han mye annet bra som f.eks å rydde litt her og der og støvsuge og den slags som er overlevbart å gjøre med èn arm.. Gleder meg til han blir helt frisk igjen!

Etter kontrollen i morgen reiser jeg til mine foreldre igjen. Er så deilig å være der for jeg får masse avlastning(selv om han ikke er noe til bry eller slitsom). Men en time ekstra søvn på morningen er gull verdt :) Og besteforeldrene har ikke akkurat noe i mot å ha lillemann for seg selv en stund! :fnise:

Skal også treffe ei venninne som jeg ikke har sett på lenge. Vi er så dårlige til å treffes men når vi først er sammen så er det verdifull tid! Hun er suuuper! :strix:

Vi regner bort og jeg tror vi snart drukner her....Jeg har ikke trua på norsk sommer lenger. Planlegger en sydentur til høsten når baby er blitt litt større..

Er det forresten noen som kan fortelle meg hvordan jeg endrer dagboktittelen min?? :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å legge igjen et spor :)

Spennende å se hvor stor han har blitt på kontrollen i morgen :jepp:

For å forandre dagboktittel må du gå inn i det første innlegget i dagboken og gjøre det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke skrive så mye, men har akkurat fått oppdatert meg igjen :) Koselig å lese her inne!

Kjedelig og teit det med kragebeinet til kjæresten din.. :fnise: Gutter altså!

Så bra at det funka fett med litt :sengekos: igjen. Hehe! Stå på videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei ara! :)

Hvordan gikk det på kontrollen? Har lillegutt vokst mye? Håper ikke han har blitt syk stakkars.. Kjenner jeg gruer meg til den tiden selv jeg, må være grusomt å se de lille knøttene være i dårlig form. :(

Hvordan går det med deg ellers? Har du det fint?

:klemmer:

Ps. Takk for at du ville være min sladris, du gjorde en bra jobb! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig at det er deilig å være hos besteforeldre med avlastning... vi har bare godt av å få litt pusterom også innimellom, selv med rolige og gode unger. Og så kos og se besteforeldrene kose seg sånt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å legge igjen et spor :)

Spennende å se hvor stor han har blitt på kontrollen i morgen :jepp:

For å forandre dagboktittel må du gå inn i det første innlegget i dagboken og gjøre det der :)

Hyggelig at du titter innom :vinke:

Rekker ikke skrive så mye, men har akkurat fått oppdatert meg igjen :) Koselig å lese her inne!

Kjedelig og teit det med kragebeinet til kjæresten din.. :fnise: Gutter altså!

Så bra at det funka fett med litt :sengekos: igjen. Hehe! Stå på videre! :klemmer:

Ja, er glad for at det funket! :tommel:

Noen mannfolk skulle hatt juling for teite ting dem gjør...(spesielt i fylla!) hehe... Men lærepengen er vel bruddet han fikk... Han får skjønne at det er smartere å bare ta en taxi selv om det er litt dyrt!

Hei-hei ara! :)

Hvordan gikk det på kontrollen? Har lillegutt vokst mye? Håper ikke han har blitt syk stakkars.. Kjenner jeg gruer meg til den tiden selv jeg, må være grusomt å se de lille knøttene være i dårlig form. :(

Hvordan går det med deg ellers? Har du det fint?

:klemmer:

Ps. Takk for at du ville være min sladris, du gjorde en bra jobb! :tommelopp:

Hei duuu!!

Var bare en stor glede å være sladris! :danser:

Enig at det er deilig å være hos besteforeldre med avlastning... vi har bare godt av å få litt pusterom også innimellom, selv med rolige og gode unger. Og så kos og se besteforeldrene kose seg sånt også ;)

Ja, helt herlig! :tommelsmil:

**********************************************

Oppdatering fra 6 ukers kontrollen:

Lillemann har vokst bra og ligger perfekt på kurven :)

Lengde fødsel: 54 cm

Nå: 61 cm

Vekt fødsel: 4350 g

Nå: 5480 g

Hodeomkrets fødsel: 37,5

Nå: 39,5

Ellers er alt bra med både meg og gullet. Legen lyttet godt på han på kontrollen men kunne ikke finne noen ulyder, så hostingen kommer bare av at han har noe rusk som må opp.. Hvis den vedvarer så skal jeg ta kontakt igjen..Han hostet litt i natt..Men har ikke hørt noe særlig i dag. Stakkar, man får så vondt av disse små...Men han er i god form nå altså. Smiler og skravler og koser segwub.png

Vi er på 3 dagen hos mor og far. I morgen må vi nesten komme oss hjem til kjære igjen..Han savner oss fælt!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt :) tenk at gutten din er 6 uker alt!

Vi var på 6ukers kontroll men fikk time litt sent så han var 7 uker.... Og tenk, i morgen er han allerede 8 uker!!

************************************************

Jeg har fått brystbentennelse..... Lite morsomt.

Det startet på fredag kveld med høy feber, og deretter ble den ene puppen helt rød og vondt!! Snufs... :sukk: Heldigvis var det mens jeg fortsatt var hos mor og far, så mens jeg lå i senga hele lørdagen så passet de på lillemann. Kom bare opp på rommet med han når han var sulten. Han oppførte seg eksemplarisk og koste seg med besteforeldrene sine!! :hjerte: Kjære kunne jo ikke tatt seg av han pga kragebeinsbruddet....

Jeg reiste hjem igjen i dag, men er fortsatt slapp. Har fått Apocillin(antibiotika) som jeg skal ta i en uke. Skal amme som før og passe på at han får masse melk av det syke brystet slik at det blir skikkelig tømt. Er fortsatt litt shabby da brystbetennelse ofte gir influensasymptomer...Er stiv og øm i leddene, hodet dunker og feberen gjør litt som den selv vil. Men jeg er alikevel i stand til å ta meg av L, så det er greit!

Ellers er L helt fortryllende om dagen. Han smiler fra øre til øre når vi snakker og smiler til han. Det er så gøy å se utviklingen på de små. Han har også begynt å suge på hånda og fingrene, men er litt vanskelig noen ganger for han har ikke helt kontroll på bevegelsene enda! :fnise:

Også har han begynt å kose med håret sitt når han skal sove eller får pupp. Det er såå koselig å se på. Tenker å innføre en koseklut eller noe lignende etterhvert så han ikke river av seg håret laugh.png Apropo hår så er håret hans i massevis og det bare vokser og vokser! Det er helt rart at en baby har så mye, han ser mye eldre ut.... En dame jeg møtte på Ikea trodde at han var 4 måneder!! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...