ara Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #321 Del Skrevet 5. februar 2012 Høres ut som om du har hatt en veldig fin helg, Ara! Og for en fin mage! Håper ikke det er så alt for lenge til den begynner å vokse skikkelig hos meg og. Her er den litt beskjeden enda. Ja, helgen har vært knall! Magen din skyter nok snart ut skal du se. Min var beskjeden den også..Var nesten ingen som trodde jeg var gravid i uke 18-19 da jeg fortalte det på jobben og sånn Men etter det så poppet den skikkelig! HEHE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. februar 2012 #322 Del Skrevet 5. februar 2012 Min mage vistes heller ikke noe særlig da jeg var 19 uker på vei. Jeg kunne se det så klart, men med klær, og spesielt de som ikke kjente meg så godt at de viste nøyaktig hvordan magen min så ut, så kunne man ikke se det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #323 Del Skrevet 5. februar 2012 Min mage vistes heller ikke noe særlig da jeg var 19 uker på vei. Jeg kunne se det så klart, men med klær, og spesielt de som ikke kjente meg så godt at de viste nøyaktig hvordan magen min så ut, så kunne man ikke se det. Tror det er ganske vanlig at magen er litt beskjeden som førstegangs og med relativt normal kropp fra før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 6. februar 2012 #324 Del Skrevet 6. februar 2012 Hehe, godt jeg ikke er helt alene om det. Jeg blir bare så utålmodig, vil jo gjerne ha en liten kulemage allerede nå. Kommer sikkert til å være glad for at jeg ikke var kjempestor med en gang litt senere i svangerskapet. Ara, har du begynt med innkjøp til babyen? Jeg tenker litt slik at det kan være lurt å kjøpe litt her og litt der så en slipper å måtte kjøpe alt på slutten, kan se for meg at det ikke er så om å gjøre å gå på shopping når det nærmer seg termin. :gjeiper: Synes det er kjempevanskelig å vite hva en trenger jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #325 Del Skrevet 6. februar 2012 Hehe, godt jeg ikke er helt alene om det. Jeg blir bare så utålmodig, vil jo gjerne ha en liten kulemage allerede nå. Kommer sikkert til å være glad for at jeg ikke var kjempestor med en gang litt senere i svangerskapet. Ara, har du begynt med innkjøp til babyen? Jeg tenker litt slik at det kan være lurt å kjøpe litt her og litt der så en slipper å måtte kjøpe alt på slutten, kan se for meg at det ikke er så om å gjøre å gå på shopping når det nærmer seg termin. :gjeiper: Synes det er kjempevanskelig å vite hva en trenger jeg.. Ja, jeg tror det er fint at man ikke blir størrelse KU før man er halvveis! Blir sikkert tungt nok å være oss på slutten! hehe... Kjære og jeg har vært såååå ubeskrivelig heldige når det kommer til utstyr og klær til lillegutt. Vi har arvet en knallfin vogn, bilsete, vippestol og en haug med sengetøy og klær. Og ellers har vi også fått kommode, stellebord og seng med tilbehør av foreldrene våre. Så vi er nesten allerede klare for baby vi Hehe, nei... er ikke så ille altså. Men vi har alt av utstyr, men når det kommer til klær, tepper, ammeutstyr og pleieprodukter så har vi ikke så mye... Jeg syntes også det er veldig vanskelig å vite hva man trenger... Jeg har smuglest og tjuvlånt ting fra andre`s utstyrslister Også er jeg så heldig å ha ei venninne som er 2barns mor som har lovet meg å bli med på litt skikkelig innkjøp av babyklær og sånn etterhvert. Så det er jeg veldig glad for! Kanskje du har ei venninnne som kan hjelpe deg også? Eller moren din. Hun vet garantert hva du trenger hun også.. Jeg kommer ikke til å drøye til siste slutt med innkjøp, for jeg orker nok ikke å vagge rundt fra butikk til butikk da vil jeg tro...Og særlig ikke med dårlig bekken i tilegg... Så om en måneds tid tenker jeg at jeg begynner litt storinnkjøp. Du kan bare stjele fra utstyrslista mi hvis du vil...Den er som sagt satt sammen av flere jeg har funnet på KG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 6. februar 2012 #326 Del Skrevet 6. februar 2012 Ja, jeg tror det er fint at man ikke blir størrelse KU før man er halvveis! Blir sikkert tungt nok å være oss på slutten! hehe... Kjære og jeg har vært såååå ubeskrivelig heldige når det kommer til utstyr og klær til lillegutt. Vi har arvet en knallfin vogn, bilsete, vippestol og en haug med sengetøy og klær. Og ellers har vi også fått kommode, stellebord og seng med tilbehør av foreldrene våre. Så vi er nesten allerede klare for baby vi Hehe, nei... er ikke så ille altså. Men vi har alt av utstyr, men når det kommer til klær, tepper, ammeutstyr og pleieprodukter så har vi ikke så mye... Jeg syntes også det er veldig vanskelig å vite hva man trenger... Jeg har smuglest og tjuvlånt ting fra andre`s utstyrslister Også er jeg så heldig å ha ei venninne som er 2barns mor som har lovet meg å bli med på litt skikkelig innkjøp av babyklær og sånn etterhvert. Så det er jeg veldig glad for! Kanskje du har ei venninnne som kan hjelpe deg også? Eller moren din. Hun vet garantert hva du trenger hun også.. Jeg kommer ikke til å drøye til siste slutt med innkjøp, for jeg orker nok ikke å vagge rundt fra butikk til butikk da vil jeg tro...Og særlig ikke med dårlig bekken i tilegg... Så om en måneds tid tenker jeg at jeg begynner litt storinnkjøp. Du kan bare stjele fra utstyrslista mi hvis du vil...Den er som sagt satt sammen av flere jeg har funnet på KG! Haha, når jeg tenker meg om der faktisk veeeldig greit. Oi, se der ja! Men det er jo kjempekjekt. Sparer både tid, energi og penger på å arve da. Blir jo litt småshopping her og der uansett kan jeg se for meg, alltid noe som er kjekt å ha eller en body(ol) som er alt for søtt til å la vær å kjøpe. Men det skulle bare mangle, vi må jo få lov til å kose oss litt. Begge mine beste venninner har barn fra før, så er alltid noen jeg kan spørre om råd fra og arve fra. Greit å ha! Hun ene skal ha barn selv nå i april så hun får nok bruk for det hun selv har. Men hun andre låner oss gjerne utstyr, alt fra seng, vogge osv.osv. Hun gleder seg så til knøttet vårt kommer at jeg blir rørt. Jeg har ligget et del syk og har egentlig ikke fått tid til å nyte det å være gravid enda, så en dag lå det en hentelappe i postkassen.. Da hadde hun sendt meg den store pakken med masse klær(nøytrale farger) til knøttet, hudpleie til meg, sjokolade og andre søte ting. Også fikk jeg en stor tegning av sønnen(fadderbarnet mitt) som de hadde rammet inn, kjempefint! Og et veldig rørende kort var også med. Så, hun stiller mer enn gjerne opp for meg for å si det sånn. Tusen takk! Da må jeg nok titte litt på utstyrslisten din. Hvordan går det med bekkenet ditt forresten? Tror kanskje jeg begynner å kjenne noe selv, noe jeg ikke liker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #327 Del Skrevet 7. februar 2012 Haha, når jeg tenker meg om der faktisk veeeldig greit. Oi, se der ja! Men det er jo kjempekjekt. Sparer både tid, energi og penger på å arve da. Blir jo litt småshopping her og der uansett kan jeg se for meg, alltid noe som er kjekt å ha eller en body(ol) som er alt for søtt til å la vær å kjøpe. Men det skulle bare mangle, vi må jo få lov til å kose oss litt. Begge mine beste venninner har barn fra før, så er alltid noen jeg kan spørre om råd fra og arve fra. Greit å ha! Hun ene skal ha barn selv nå i april så hun får nok bruk for det hun selv har. Men hun andre låner oss gjerne utstyr, alt fra seng, vogge osv.osv. Hun gleder seg så til knøttet vårt kommer at jeg blir rørt. Jeg har ligget et del syk og har egentlig ikke fått tid til å nyte det å være gravid enda, så en dag lå det en hentelappe i postkassen.. Da hadde hun sendt meg den store pakken med masse klær(nøytrale farger) til knøttet, hudpleie til meg, sjokolade og andre søte ting. Også fikk jeg en stor tegning av sønnen(fadderbarnet mitt) som de hadde rammet inn, kjempefint! Og et veldig rørende kort var også med. Så, hun stiller mer enn gjerne opp for meg for å si det sånn. Tusen takk! Da må jeg nok titte litt på utstyrslisten din. Hvordan går det med bekkenet ditt forresten? Tror kanskje jeg begynner å kjenne noe selv, noe jeg ikke liker.. Åh, så herlig med sånne fantastiske venner som virkelig vet hvordan man kan glede den andre! De er gull verdt og må tas godt vare på! Finnes desverre ikke så mange slike mennesker rundt om i verden.. Men da har du heldigvis noen du kan rådføre deg hos mtp innkjøp av klær og den slags ettersom du har venninner med barn og sånn. Det er bra! Bekkenet mitt er ikke godt, og jeg er sykemeldt på 3.uka nå. Skal til fysio igjen førstkommende tirsdag(14.02) også antageligvis begynne så smått så smått å jobbe litt igjen.... bare noen få prosent, for å se hvordan det går. Har ikke akurat lyst til å slutte å jobbe enda...Dagene blir utroooolig lange når man bare går hjemme syntes jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 7. februar 2012 #328 Del Skrevet 7. februar 2012 God bedring i bekkenet ara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 7. februar 2012 #329 Del Skrevet 7. februar 2012 Åh, så herlig med sånne fantastiske venner som virkelig vet hvordan man kan glede den andre! De er gull verdt og må tas godt vare på! Finnes desverre ikke så mange slike mennesker rundt om i verden.. Men da har du heldigvis noen du kan rådføre deg hos mtp innkjøp av klær og den slags ettersom du har venninner med barn og sånn. Det er bra! Bekkenet mitt er ikke godt, og jeg er sykemeldt på 3.uka nå. Skal til fysio igjen førstkommende tirsdag(14.02) også antageligvis begynne så smått så smått å jobbe litt igjen.... bare noen få prosent, for å se hvordan det går. Har ikke akurat lyst til å slutte å jobbe enda...Dagene blir utroooolig lange når man bare går hjemme syntes jeg..... Vi har vært bestevenninner siden fødselen av omtrent, litt av og på, men uansett hvor lang tid det er mellom hver gang vi møtes er det som om vi skulle ha vært sammen hele tiden. Veldig godt! Og setter stooor pris på henne! Jeg har noen jeg kan spørre, det har jeg. Bare synd de bor i Trondheim og jeg bor i Akershus.. Savn. Huff da.. Ikke bra, ikke bra. Skal du gå til bare fysioterapeut? Fikk tips om min fysioterapeut om å dra til kiropraktor i tillegg, er usikker på om jeg skal. Jeg har vært 100% sykemeldt siden november og til nå midten i januar pga svangerskapskvalme osv.., jobber nå 50% til 19 februar. Må rådføre meg med fysioterapeuten nå på torsdag om jeg burde jobbe 100% etter 19., spent på hva hun sier. Jeg vil mer enn gjerne være i god form og ha en kropp som tillater å jobbe, for det er som du sier at dagene blir ekstremt laaaange. Krysser fingrene for at vi begge kommer oss ordentlig i jobb igjen kjapt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #330 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) God bedring i bekkenet ara! Tusen takk! Håper det går seg til etterhvert! Vi har vært bestevenninner siden fødselen av omtrent, litt av og på, men uansett hvor lang tid det er mellom hver gang vi møtes er det som om vi skulle ha vært sammen hele tiden. Veldig godt! Og setter stooor pris på henne! Jeg har noen jeg kan spørre, det har jeg. Bare synd de bor i Trondheim og jeg bor i Akershus.. Savn. Huff da.. Ikke bra, ikke bra. Skal du gå til bare fysioterapeut? Fikk tips om min fysioterapeut om å dra til kiropraktor i tillegg, er usikker på om jeg skal. Jeg har vært 100% sykemeldt siden november og til nå midten i januar pga svangerskapskvalme osv.., jobber nå 50% til 19 februar. Må rådføre meg med fysioterapeuten nå på torsdag om jeg burde jobbe 100% etter 19., spent på hva hun sier. Jeg vil mer enn gjerne være i god form og ha en kropp som tillater å jobbe, for det er som du sier at dagene blir ekstremt laaaange. Krysser fingrene for at vi begge kommer oss ordentlig i jobb igjen kjapt! Ja, jeg har kun fått beskjed om fysioterapeut, men kan jo hende jeg evt blir henvist til kiropraktor i tilegg hvis fysio ikke hjelper. Huff, ja..er så kjedelig å være sykemeldt. Håper virkelige vi kommer oss i jobb igjen begge to, så fort som mulig! Da vil jeg tro at ventetiden vil føles betydelig kortere..... _______________________________________ I dag har jeg endelig fått kjøpt meg en ny mamma-bukse fra H&M Vanlig dongribukse. Deiilig å ha noe ordentlig å gå i...Har ofte endt opp i joggebukse eller tights om dagen og jeg syntes ikke det er særlig kledlig eller pent! Ellers er jeg ferdig med et hekla-teppe til lillegutt. Skal få tatt bilde av det og legge det ut her. Snart er det helg og på fredag skal jeg reise til Ikea med mor og far for å hente babyseng og alt tilbehør til den. Og i tilegg skal jeg kjøpe ny tv-benk til stua( for den vi har er så liten ), også blir det sikkert litt innkjøp av andre babyting som badebalje og diverse! Jeg gleder meg hvertfall! :jepp: I kveld er min kjære på vei inn til Oslo med en kamerat for å dra på konsert, så da har jeg hele huset for meg selv. Deilig. Skal nok bare slappe av på sofaen og se på tv. Kanskje hekle litt. God onsdagskveld folkens! Endret 8. februar 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #331 Del Skrevet 9. februar 2012 26 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 9. februar 2012 #332 Del Skrevet 9. februar 2012 26 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. februar 2012 #333 Del Skrevet 10. februar 2012 Ukene blir fler gutten vokser te mammaen blir stort snart skal hun bli mor Dagens dikt til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nienna83 Skrevet 10. februar 2012 #334 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) 26 uker!! :hoppe: Jeg får ikke utstyrsliste-linken din til å funke jeg, kommer til ett innlegg fra 24 november uten noe utstyr Kjedelig med bekkenet ditt da Er sjeleglad for hver dag jeg er frisk fremover jeg, for mine gravide venninner rundt meg får mer og mer plager ettersom dagene går Jeg vil også på IKEA og handle babyseng og utstyr, men må vente enda litt til Har lovet sambo å ikke dra flere store ting inn i leiligheten før nærmere mai :Håper du koser deg masse iallefall!! Endret 10. februar 2012 av Nienna83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 10. februar 2012 #335 Del Skrevet 10. februar 2012 26 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #336 Del Skrevet 11. februar 2012 Ukene blir fler gutten vokser te mammaen blir stort snart skal hun bli mor Dagens dikt til deg :hjerte: 26 uker!! :hoppe: Jeg får ikke utstyrsliste-linken din til å funke jeg, kommer til ett innlegg fra 24 november uten noe utstyr Kjedelig med bekkenet ditt da Er sjeleglad for hver dag jeg er frisk fremover jeg, for mine gravide venninner rundt meg får mer og mer plager ettersom dagene går Jeg vil også på IKEA og handle babyseng og utstyr, men må vente enda litt til Har lovet sambo å ikke dra flere store ting inn i leiligheten før nærmere mai :Håper du koser deg masse iallefall!! Hmmm...skal ta en titt på den utstyrsliste-linken jeg! Har sikkert gjort noe feil som vanlig! Ja, bank i bordet og håp at du holder deg frisk og fin gjennom hele svangerskapet! Det må være fantastisk å ikke ha en eneste plage! Men jeg har det ikke så verst jeg heller. Nyter det aller mest! Ikea var utrolig hyggelig, og det var nok dessuten smart å reise på en fredag mens folk enda er på jobb, for det var lite folk der og vi slapp unna masse folk og stress! Hi hi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #337 Del Skrevet 13. februar 2012 Mandag og ny uke med nye muligheter! Skal på time nr.2 hos fysio i morgen. Hun jeg var hos første gangen var privat og jeg fikk derfor ikke behandlingen dekket. Hun jeg skal til nå er kommunal og da slipper jeg å betale selv. Slapp forøvrig å betale for førte timen også, fordi jeg ikke visste om at ting var som de var. Anyways...Håper at det blir orden på sakene snart..Kjenner at bekkenet bare er ute etter å krangle mer og mer... Det vondeste er å snu seg på natten, og jeg skifter stilling veldig ofte for jeg sliter med å finne behagelige sovestillinger.. Tror også at jeg førstkommende mandag skal PRØVE meg på jobb igjen.... Håper jeg kan få det til å fungere, for som jeg har sagt før så er det fryyyktelig kjedelig i lengden å bare gå hjemmme dag ut og dag inn! Har ellers kikket litt på 3D bilder på google...Guuuud så morsomt! Jeg drømmer meg bort... Men kjære syntes ikke vi skal bruke penger på det, ettersom det ikke er sååå lenge til vi får møte veslegutt uansett! Men vi får se..Jeg har en tendens til å få viljen min hvis jeg virkelig ønsker det (Men nei! Jeg er ikke bortskjemt)! Ellers har jeg vel lite uinteresant å melde om dagen...Bare at jeg føler at ukene flyyyyr avgårde! 14 uker igjen til termin! Det går fort! Er sjeleglad for at jeg har så mye utstyr og ting i boks, for ellers ville det vært typisk meg å bli stresset over det nå! Mangler rett og slett bare bleier og stelleprodukter nå..og litt nyfødt-klær. Skal etterhvert stikke innom noen forskjellige apoteker og Rimi og Reflex i byen og hente ut gratispakker og bleiebøtte! Har dere også registrert dere sånn at dere får gratispakker? Kom gjerne med tips..for alt man kan få er bra! Ønsker alle en god uke,jobbende eller hjemmeværende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 13. februar 2012 #338 Del Skrevet 13. februar 2012 Ønsker deg en god uke også! Og at det dumme bekkenet ( ) skynder seg å bli bra så du kommer deg tilbake i jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 14. februar 2012 #339 Del Skrevet 14. februar 2012 Håper virkelig det hjelper med fysioterapi, ikke no gøy å ha det slik. Slipper du å betale for timene i det hele tatt? Greit det da. her betaler jeg 400kr hver eneste gang, blir dyrt om jeg må dit 1-2 ganger i uka fremover. Det er veeeldig kjedelig å gå hjemme dagen lang uten å ha noe å gjøre. Men igjen så er det ikke så greit å være på jobb om en bare blir dårlig av det heller. Vanskelig det der. 3D, det har jeg veldig lyst på selv. Har du funnet noen gode priser? Jeg var jo på ultralyd i går, men føles allerede som en evighet siden.. Vil dit igjen jeg. 14 uker igjen? Oi, det er jo ikke lenge til i det hele tatt! Gleder meg til jeg tipper uke 20 så jeg kan begynne å telle ned! Kjenner jeg er litt småstresset, føler det er så mye som må gjøres innen knøttet kommer til verden. Ha en fortsatt fin dag ara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #340 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Håper virkelig det hjelper med fysioterapi, ikke no gøy å ha det slik. Slipper du å betale for timene i det hele tatt? Greit det da. her betaler jeg 400kr hver eneste gang, blir dyrt om jeg må dit 1-2 ganger i uka fremover. Det er veeeldig kjedelig å gå hjemme dagen lang uten å ha noe å gjøre. Men igjen så er det ikke så greit å være på jobb om en bare blir dårlig av det heller. Vanskelig det der. 3D, det har jeg veldig lyst på selv. Har du funnet noen gode priser? Jeg var jo på ultralyd i går, men føles allerede som en evighet siden.. Vil dit igjen jeg. 14 uker igjen? Oi, det er jo ikke lenge til i det hele tatt! Gleder meg til jeg tipper uke 20 så jeg kan begynne å telle ned! Kjenner jeg er litt småstresset, føler det er så mye som må gjøres innen knøttet kommer til verden. Ha en fortsatt fin dag ara! Jeg har aldri betalt noen ting for fysio.. Men hva får du fysio for? Er det svangerskapsrelatert? For hvis det ikke er det, så er det sikkert derfor du må betale... Ja, hadde vært helt supert å få kikke på lille baby èn siste gang i 3D før vi får han ut i verden..Prisene her ligger på rundt en tusenlapp, så jeg har evt ikke råd før neste lønningsdag, altså 12.mars..Så får se om jeg får overtalt kjære! Nå går det jo kjempe fort til du er i uke 20 da.. Og etter det så går tiden enda fortere enn den allerede har gjort! Skummelt nesten..hehe.. ------------------------------------------------------- I dag har jeg vært på jobb for første gang på ca en måned. Var godt å komme tilbake igjen og treffe store og små! Jobbet fra 0845 til 11.30, så det var en kort og lett dag. Fikk litt ekstra vondt i bekkenet, men jeg satser på at formen blir stigende framover..Nå har jeg jo vært så mye i ro og ikke anstrengt meg noe særlig, så må på en måte "trene" meg litt opp igjen! Jeg er positiv hvertfall!! Også kommer ikke dagene til å bli sååå lange...! Nå har jeg akkurat spist lunsj sammen med min gode nabo. Jeg lagde eggerøre som vi spiste til ferske rundtstykker med agurk og tomater. Deeeeilig!! Nå sitter jeg med en kaffe, mens naboen slokna på sofaen.... Jada, hun bare er sånn. Vi kjenner hverandre så godt og vi oppfører oss som om vi bor hos hverandre når vi er på besøk...Litt spesielt er det jo å sove..det gjør jeg ikke borte..men jeg bryr meg ikke om folk gjør det her. hehe... Så når kaffen er drukket opp blir det litt husarbeid også skal jeg bare slappe av resten av dagen! Skal bli godt. Og jeg har sååå søtsug om dagen! Har lyst på ALT av kaker og sjokolader og søtsaker. Fysj og fy. Hardt å stå i mot. Jeg vil ikke gi velsegutt så mye usunt og heller ikke legge på meg unødvendig mye, så prøver å ty til andre ting som frukt og nøtter, men det er ikke lett!!! Hvorfor kan ikke sjokolade være sunt?? Ha en fortsatt fin dag folkens!! Og forresten : 27 uker i dag!!! :hjerte: Endret 16. februar 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå