Gå til innhold

Mini i magen!

ara

Anbefalte innlegg

Klikker på multisitat under hvert innlegg, og svar nederst når du har valgt alle innleggene du vil svare på :)

Jeg syntes Filipp var finest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Odin er jo så klart finest :nigo: hehe..men bortsett fra navnet til vår egen unge, så liker mange av de navnene der! Hva slags type navn liker kjæresten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker på multisitat under hvert innlegg, og svar nederst når du har valgt alle innleggene du vil svare på :)

Jeg syntes Filipp var finest :)

Ah, det var ikke verre enn det nei! Det var jo lett :lur:

Ja jeg syntes også at Filipp er et veldig fint navn..Er ikke akkurat lett å velge heller... Tok det lang tid før dere ble enige eller var dere enige ganske fort?

Odin er jo så klart finest :nigo: hehe..men bortsett fra navnet til vår egen unge, så liker mange av de navnene der! Hva slags type navn liker kjæresten din?

Hehe, selvsagt liker du også Odin :fnise:

Men det er veldig fint og ikke særlig mange som heter det i dag! :jepp:

Kjæresten min har veldig blandet smak når det kommer til navn..Vi liker mange av de samme navnene, men han syntes noen jeg liker er veldig rare.hehe.. Så skal bli spennende framover dette her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ganske uenige ja. Jeg ønsker Belle så inderlig, men da ble jeg bare ledd av.. Så, vi satt oss ned å skrev opp en liste, krysset bort et og et navn, endte opp med to, og det ble da fornavn og mellomnavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ganske uenige ja. Jeg ønsker Belle så inderlig, men da ble jeg bare ledd av.. Så, vi satt oss ned å skrev opp en liste, krysset bort et og et navn, endte opp med to, og det ble da fornavn og mellomnavn :)

Ah, ok! Men det var jo en grei måte å løse "problemet" på da! :) Vi må nok ty til samme metode etterhvert vi også, mistenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med navn er vanskelig ja!

Venter med å se nærmere på det til etter jeg vet hvilket kjønn det blir, men vet at det kommer itl å bli en del diskusjoner om navn her i heimen ja! :sjenert:

God helg! Måtte bekkenet oppføre seg fint.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med navn er vanskelig ja!

Venter med å se nærmere på det til etter jeg vet hvilket kjønn det blir, men vet at det kommer itl å bli en del diskusjoner om navn her i heimen ja! :sjenert:

God helg! Måtte bekkenet oppføre seg fint.. :)

Hehe, ja.

Vi hadde senest i dag en liten samtale om navn og vi er sååå ulike altså.. :fnise:

Man blir jammen meg kjent på en litt annen måte igjen når man venter små... Og enda mer kjent blir man vel når ungen kommer og hverdagen blir snudd på hodet..

Bekkenet har oppført seg heller dårlig i helgen. Dustete opplegg! Har så vondt! I symfysen, innsiden av lårene og litt rompa! Fyttikatta. Dette har jeg ikke tid til :gjeiper:

Skal til jordmor på tirsdag så tar det opp med henne da..Også får vi se hva som skjer!

Har hatt en stille og rolig helg og har ikke gjort stor mye. Men har hilst på verdens søteste lille tante-barn som er 22 dager gammel. Hun har masse masse svart hår og ser rett og slett ut som et lite lykketroll! Nydelig :rodmer:

Også hadde vi spillekveld hos svigers i går. Spilte engelskmann og amerikaner. Artig :jepp:

Nå har kjære reist på Gokart-kjøring med noen kamerater og familiemedlemmer, så nå sitter jeg her alene og koser meg. Skal straks lage meg litt usunn søndagsmiddag og etterpå skal jeg fortsette å hekle på vognteppet til lillemann :babygutt:

Har forresten gått opp 6 kg hittil i svangerskapet og syntes ikke det er så alt for ille med tanke på at det kun er igjen ca 3 1/2 mnd igjen til termin. Men er vel nå framover at vekta vil stige kanskje?

Erfaringer?

Jaja, god søndag alle sammen. Håper helgen har vært god!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.

Vi hadde senest i dag en liten samtale om navn og vi er sååå ulike altså.. :fnise:

Man blir jammen meg kjent på en litt annen måte igjen når man venter små... Og enda mer kjent blir man vel når ungen kommer og hverdagen blir snudd på hodet..

Bekkenet har oppført seg heller dårlig i helgen. Dustete opplegg! Har så vondt! I symfysen, innsiden av lårene og litt rompa! Fyttikatta. Dette har jeg ikke tid til :gjeiper:

Skal til jordmor på tirsdag så tar det opp med henne da..Også får vi se hva som skjer

Nå har kjære reist på Gokart-kjøring med noen kamerater og familiemedlemmer, så nå sitter jeg her alene og koser meg. Skal straks lage meg litt usunn søndagsmiddag og etterpå skal jeg fortsette å hekle på vognteppet til lillemann :babygutt:

Har forresten gått opp 6 kg hittil i svangerskapet og syntes ikke det er så alt for ille med tanke på at det kun er igjen ca 3 1/2 mnd igjen til termin. Men er vel nå framover at vekta vil stige kanskje?

Erfaringer?

Jaja, god søndag alle sammen. Håper helgen har vært god!

:)

Jeg er enig med alle andre her inne, maaange fine navn på listen din! Hihi, ja det blir en spennende tid fremover. Blir fort bedre kjent med hverandre, på godt og vondt. :)

Æsj da, så kjedelig at du sliter med bekkenløsning. :( Når dro du til jordmor for første gang? Lurer på om jeg skal ringe å bestille time snart jeg og, men vet ikke når det er "normalt" å dra.. :P

Jeg har aldri heklet noe før, men får jo litt lyst til å prøve å lage noe til knøttet. Har du noen eeenkle oppskrifter? :sjenert:

6kg er da ingenting! Ser mange som er inne på min terminklubb har gått opp 4kg i løpet av de 12 første ukene. Om du skulle gå opp i vekt nå er det kun baby-vekt så da er det ikke så farlig. :)

Håper du har hatt en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med alle andre her inne, maaange fine navn på listen din! Hihi, ja det blir en spennende tid fremover. Blir fort bedre kjent med hverandre, på godt og vondt. :)

Æsj da, så kjedelig at du sliter med bekkenløsning. :( Når dro du til jordmor for første gang? Lurer på om jeg skal ringe å bestille time snart jeg og, men vet ikke når det er "normalt" å dra.. :P

Jeg har aldri heklet noe før, men får jo litt lyst til å prøve å lage noe til knøttet. Har du noen eeenkle oppskrifter? :sjenert:

6kg er da ingenting! Ser mange som er inne på min terminklubb har gått opp 4kg i løpet av de 12 første ukene. Om du skulle gå opp i vekt nå er det kun baby-vekt så da er det ikke så farlig. :)

Håper du har hatt en fin helg! :)

Jeg var hos jordmor i uke 14.. Men du kan bare ringe og snakke med henne så forteller hun deg når det er vanlig at man kommer..Men tror det er mellom uke 14-16 at man går til første time hos jordmor :jepp:

Jeg har ingen oppskrifter på hekling. Kan bare å hekle "bestemorruter", men greier ikke forklare hvordan man gjør det :fnise:

Nei, da høres ikke 6 kg så mye ut, nei... Men man kan vel fortsatt få en del vann i kroppen og sånn som gjør vektoppgangen større.Men altså, jeg er ikke fanatiker og jeg er forberedt på å gå oppp, så gjør meg ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikaner er gøy!!

Vekten min føyk i været i 2. trimester, også gikk jeg sakte men sikkert opp i 3. 6 kg er ikke dårlig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg i rykk og napp hele svangerskapet. Hele 24 kg, hehe..men de raser fort av. Har bare tre kg igjen nå, plus masse tapt muskelmasse da.

Uke 16 var jeg til jordmor første gang. Savner å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kan du få legen til å skrive henvisning til fysioterapeut. Men husk at det må stå bekkenplager med gangvansker for at det skal bli gratis. Jordmor kan ikke gjøre noe særlig med det dessverre. Hvis du har tilgang til svømmehall så er det godt for bekkenet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg nesten krabbe ut av og senga og brukte lang tid på å stable meg opp på beina. Den bekkenløsningen blir bare verre.

Ringte jobben og sa jeg måtte bli hjemme også reiste jeg til jordmor etterpå. Hun ba meg ta det med ro, ga meg nummeret til en dyktig fysioterapeut og ba meg kontakte legen for å få henvisning. Så da får vi se hva legen sier i morgen.

Jeg greier ikke å jobbe med disse smertene så må nok antagelig sykemeldes litt og få en behandling eller to før det blir bedre. Gleder meg til det hvertfall, for jeg har ikke som mål å slutte å jobbe enda.. Vil gjerne jobbe så langt det er mulig, men dette bekkenet kan jeg jo ikke styre da...

Håper så mange som mulig slipper unna det her, for det er skikkelig dustete greier.

Ellers var alt bra med lille nurket og meg selv :rodmer: Jernlageret hadde gått ned fra 13 til 11 så hvis det fortsatte sånn ville hun sette meg på jerntilskudd..

Hva slags matvarer inneholder masse jern da tro? Kan søke på google kanskje.. Vet at leverpostei er bra..og grønne grønnsaker.. men leverpostei liker jeg ikke :sjenert:

Var forresten ute og spiste med kjære i stad, for ingen av oss orket å lage middag. Var ikke akkurat på no fancy restaurant da, men havnet på "Veikroa" der vi spiste kjøttkaker med kålstuing, poteter og tyttebær :fnise: Skikkelig godt! Også reiste vi på Mix i byen og kjøpte soft-ice til dessert. Så det var koselig. Da vi kom hjem så vi film i hjemmekinoen som kjære har bygd. En mafia film som jeg ikke husker navnet på, men den var veldig bra!!

Nå skriver jeg bare alt som faller meg inn..(..igjen)... så da er det er tegn på at jeg burde avslutte.

God tirsdag alle sammen. Snart helg igjen nå! :lur:

God natt!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rød paprika er bra! Jeg kjøper den søte spissvarianten og spiser som snacks.. ;) Og tørkede aprikoser er bra! Ha en pose i veska, og knask i vei ved behov utover dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød paprika er bra! Jeg kjøper den søte spissvarianten og spiser som snacks.. ;) Og tørkede aprikoser er bra! Ha en pose i veska, og knask i vei ved behov utover dagen ;)

Jasså? De er jo supergode, så da skal jeg gå til innkjøp av sånne! Takk for tips! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litago-primen er tilsatt jern. Den synes jeg er veldig god i alle fall. :)

Prim er godt, så det skal jeg også kjøpe! :jepp: Takk for tips!

23 uker!!

I dag tidlig fikk kjære kjenne spark fra veslegutt!! :rodmer:

I dag skal jeg til legen og få henvisning til fysioterapeut og en sykemelding enn så lenge... Men han fysioterapeuten jeg fikk anbefalt av jordmor har ca 3 ukers ventetid, og det var lenge syntes jeg...Får høre om kanskje legen vet om noen andre som man kan komme til litt fortere.... Men det er kanskje ikke overflod av dem som er gode på bekkenløsning heller..?

Jaja, vi får se.

Elles har jeg ikke så mye å melde om i dag egentlig....Håper det står bra til med alle søte KG-damer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 23 uker :hoppe:

Fint du skal få deg sykemelding :) Det hjalp ihvertfall meg noe utrolig når jeg hadde verste perioden med bekkenløsning.

Den gule, firkantede, ferske leverposteien er rik på jern. Husker ikke hva den heter, men det er den eneste leverposteien jeg liker :fnise: Spiste masse av den mens jeg gikk gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert Gilde fersk leverpostei.

__

23 uker! :hoppe:

Jeg måtte vente to uker på fysio da jeg ble henvist til det. Ikke det at det egentlig var nødvendig, for bekkenløsningen ga seg etter bare noen dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei! DU har kommet langt! Så koselig :rodmer: skummleste litt igjennom her og så en del navn. Landet du på Odin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...