Gå til innhold

handletur på kjøpesenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal en baby i det hele tatt lære å kjede seg? Jeg er helt med på at et litt eldre barn har godt av å lære at det ikke må være full fart hele tiden og at andre ikke skal underholde dem til enhver tid, men å derfra mene at en baby skal ligge og skrike fordi den har godt av å kjede seg synes jeg er drøyt. Den babyen vil ikke lære noe som helst annet enn at mamma og pappa ikke gjør noe når hun sier i fra at hun ikke har det bra.

det var godt sagt. nei jeg skal ikke lære henne å kjede seg på kjøpesenteret. jeg får heller bøye ryggen på vognen litt opp og finne fram masse morsomme leker å se på. orker ihvertfall ikke mer av denne babystol-bæringen.

men kjapt inn og ut av dagligvare butikker.. noen gode råd da? ser for meg at det fortsatt blir bilstolen da :(

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men kjapt inn og ut av dagligvare butikker.. noen gode råd da? ser for meg at det fortsatt blir bilstolen da :(

ts

Som sagt før: bæretøy!! Det er lett som en plett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsetet vårt var vel knapt ute av bilen to ganger. Vogn ble kun brukt til trilling hjemmefra og til nærbutikker.

Skulle jeg ut med baby og bil, knøt jeg på meg elastisk bæresjal, og tok babyen ut når vi kom til bilsetet, og opp igjen når vi kom til kjøpesenter. Bar gjerne flere timer. (Med stelle og ammestopp. Dvs. etter hvert lærte jeg meg å amme diskret gående i sjalet også...)

Etter hvert gikk vi over til å ha bæresele (Manduca) liggende i bilen.

Tok på denne ved bilen, og bar til vi satte oss i bilen igjen.

Mye lettvintere enn handlevogn med barnesete og bæring i armene.

Ved 7 mnd ville ungen uansett sitte selv og vi byttet til større bilsete, som ikke kunne taes ut av bilen.

Men vogn i butikker blir ikke noe mer praktisk av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vogn i butikker blir ikke noe mer praktisk av den grunn...

Det er det delte meninger om. De få gangene vi har brukt bæresele til barna våre synes jeg det har vært ubehagelig og upraktisk. Jeg synes det er klamt og varmt å bære en baby så tett på kroppen. Å måtte ha en ryggsekk på i tillegg for å kunne ha med bleie, våtservietter, flasker og mat gjør ikke saken bedre, men alt jeg handler må i tillegg bæres med hendene. For meg blir derfor bæresele veldig tungvindt til slikt bruk. Med vogn trenger jeg ikke bære noe som helst. Babyen ligger/sitter i vognen, jeg har stellevæske på styret til alt jeg trenger å ha med og varer kan enkelt legges i handlekurven under vognen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det delte meninger om. De få gangene vi har brukt bæresele til barna våre synes jeg det har vært ubehagelig og upraktisk. Jeg synes det er klamt og varmt å bære en baby så tett på kroppen. Å måtte ha en ryggsekk på i tillegg for å kunne ha med bleie, våtservietter, flasker og mat gjør ikke saken bedre, men alt jeg handler må i tillegg bæres med hendene. For meg blir derfor bæresele veldig tungvindt til slikt bruk. Med vogn trenger jeg ikke bære noe som helst. Babyen ligger/sitter i vognen, jeg har stellevæske på styret til alt jeg trenger å ha med og varer kan enkelt legges i handlekurven under vognen.

Vogn til og fra butikker er noe helt annet... Har vel vær ganske mye observert med vogn fyllt med handleposer, mens ungen satt på magen i sjal eller sele... (Og etter hvert på ryggen.)

Trange butikker har ofte ikke plass til vogn. Og da er det greiere med baby på seg. (Jeg har båret så mye at jeg egentlig blir litt kald når jeg går uten baby jeg da, så jeg "trenger" den ekstra varmekilden.)

Stelleveske hadde jeg sjelden med meg på kjøpesenter. Den lå i bilen, og så hadde jeg det viktigste, altså kluter i lomma.Og kanskje en vannflaske til oss begge i hånda.

Poser kunne jeg slenge i bilen hvis de ble tunge.

Nå skal det nevnes at vi ofte kunne ha to-tre timer på kjøpesenter uten behov for bleieskift, bare ungen fikk potte før vi dro, og når vi kom hjem... (Hadde uansett i bilen, just in case...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg bruker/har brukt bæresele har det bare vært for korte turer rett inn på butikken for å ha noe smått, eller om jeg har storesøster også med og vil ha henne sittende i handlevogn(noe jeg foretrekker, ellers er hun overalt). Og da trenger jeg ikke noe stellevæske med. Men enig i at det kan bli fryktelig klamt.. Var iallefall det i sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bruker bæretøy i butikk og sånn: hvordan gjør dere det med påkledning av den lille?

Jeg tenker jo at babyen må ha på seg en jakke og lue når vi går fra parkeringsplassen og inn (og når jeg styrer med å putte henne oppi. Vi bruker fortsatt nyfødtinnlegg i Ergoen og da må jeg legge henne ned i passasjersetet først - det innebærer jo ut i vinden før hun kommer seg nedi selen), men når vi kommer inn blir det jo altfor varmt. Jenta mi har sovnet på den lille turen og da vil jeg jo ikke vekke henne ved å styre og stelle med å ta av henne jakken igjen. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker bæretøy i butikk og sånn: hvordan gjør dere det med påkledning av den lille?

Jeg tenker jo at babyen må ha på seg en jakke og lue når vi går fra parkeringsplassen og inn (og når jeg styrer med å putte henne oppi. Vi bruker fortsatt nyfødtinnlegg i Ergoen og da må jeg legge henne ned i passasjersetet først - det innebærer jo ut i vinden før hun kommer seg nedi selen), men når vi kommer inn blir det jo altfor varmt. Jenta mi har sovnet på den lille turen og da vil jeg jo ikke vekke henne ved å styre og stelle med å ta av henne jakken igjen. :klo:

Bæreomslag! :tommelsmil: Og lue og evt booties som kan nappes av når man er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sånt et fungerer bra over elastisk sjal også, eller?

Jada, fungerer over alt bæretøy vi har ihvertfall, og det er en del forskjellig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fantastisk genialt! Da kan man jo gå tur når det regner også da jo. :nigo:

Hvis du skal ut i skikkelig regnvær, ville jeg på sikt satset på en regnponcho. (Var lite info der nå, men den er fra Suse's Kinder, og de pleier å ha den.) Bæreomslaget tåler litt regn, men er ikke laget for lange turer i pøseregn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en del meitai de første månedene, og da brukte jeg bare en hettegravidjakke til å ha rundt oss begge :). Så det går også an.

Jeg synes bæretøy er tungt, jeg. Foretrekker vogn på kjøpesenter, men synes det hjelper å ha Bugaboo som er lettkjørt innendørs og kan snu på en femøring. Fint å ha hendene fri når man har shoppet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...