Gå til innhold

handletur på kjøpesenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det er jo det som er hele poenget. De skal helst ikke sitte i bilsete. Bilsetet er ikke bra for ryggen, men man må jo av og til frakte de små i bil og da er selvfølgelig sikkerheten med tanke på kolisjon viktigere enn belastningen for ryggen. Men ideelt sett så satt babyer aldri i bilstol (og kjørte dermed aldri bil)

Så ja de kan sitte i bilsetet, men bør kun gjøre de når de må. De kan sitte i vogn, men bør kun gjøre det når de må. Også blir spørsmålet; når må man sitte i vogn?

Det blir litt for ekstremt for meg. Å heve ryggen på vogna et par hakk gjør kun at barnet kan se, ryggen har støtte hele veien.

Barn på 5 mnd kjører bil, jeg har aldri hørt at det er farlig å ta dem med på en kjøretur. De ligger ganske komfortablet i bilsetet også.

Kan du beskrive litt nærmere hva du egentlig mener, evt vise til forskning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker bilstol+vogn på korte handleturer. Lengre turer, da bruker vi dypvogna. Kommer nok til å ha med ergoen (bæresele) under vogna etter hvert for da kan jeg variere. Ellers prøver jeg nok helst å gjøre unna handling når pappaen kan være hkemme med ham, men det er jo ikke alltid det lar seg gjøre heller.

Endret av Samba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er de handlevognene med babyseter på? (ofte blå)

kan babyen ligge i en slik et par timer på handletur?

De er som gamle bilseter, så det er vel samme "reglene". Men de er helt fæle å manøvrere, så jeg tar heller babyen i sele og triller handlevogn i tillegg om det trengs. Eventuelt tar jeg barnevogna og setter en handlekurv oppå, om det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Skal jeg handle masse mat tar jeg å putter han i en av de vognene med barnesete på. Skal jeg litt kortere ærend putter jeg han i ergoen (det går kjapt!) eller bare har han i vognen. Før han satt i sportsdel prøvde jeg å time handlingen til sovetiden hans slik at han bare kunne sove seg igjennom nedi bagdelen på vognen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører mange sier at det er så fælt at babyene sitter i bilstol eller i vogn i korte perioder. Samtidig oppmuntres man til å ha babyen mest mulig på fanget ;). Er fullt klar over at en baby varierer stillingen mye mer på et fang hvor man flyttes rundt og hupses opp og ned og så videre. Likevel tilbringer ihvertfall minsten her MYE tid sittende på rumpa på fanget vårt, og det har han gjort omtrent siden han kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her funker det bare med vogn hvis hun sover, så bæresjalet blir flittig brukt. Hvis jeg en sjelden gang bruker bil så knyter jeg bare sjalet først så jeg kan putte henne raskt oppi rett fra bilstolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men han syns jo det er utrolig kjedelig å ligge der når han er våken.

hva gjør dere?

Må han synes alt er gøy hele tiden? Kan han ikke lære seg å kjede seg?

Dette var jo et luksus"problem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må han synes alt er gøy hele tiden? Kan han ikke lære seg å kjede seg?

Dette var jo et luksus"problem".

Om ungen hyler og griner pga at den kjeder seg så er det ikke så enkelt å få handlet da. Vet ikke om det er slik han reagerer men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungen hyler og griner pga at den kjeder seg så er det ikke så enkelt å få handlet da. Vet ikke om det er slik han reagerer men..

Det er vel fodi han ikke ennå har lært å kjede seg da.

Det er noe barn må lære, vet du. Og læring er av og til ikke så enkelt, slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fodi han ikke ennå har lært å kjede seg da.

Det er noe barn må lære, vet du. Og læring er av og til ikke så enkelt, slik er det.

Skjerp deg. Det er snakk om en 5 mnd gammel baby, ikke en 5 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerp deg. Det er snakk om en 5 mnd gammel baby, ikke en 5 åring.

Du kan vel akseptere at andre har ulike meninger enn resten i tråden?

En baby har ikek vondt av å være i vognen under en handletur, selv om den kjeder seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel akseptere at andre har ulike meninger enn resten i tråden?

En baby har ikek vondt av å være i vognen under en handletur, selv om den kjeder seg. :)

Den har meget vondt av det om det betyr at den griner jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har meget vondt av det om det betyr at den griner jo.

Vel...jeg har fått beskjed på helsestasjonen fra jordmødrene at det er helt i orden at babyen gråter av og til. Det behøver ikke å være noe galt av den grunn (om bleien er tørr, den har spist og ikke er syk/feber o.a).

En handletur i vogn ble jeg rådført til at det er helt i orden og at babyer tåler slikt, selv om de gråter av og til. Handleturen varer jo gjerne ikke så lenge, og en kan trekke ned kalesjen slik at babyen ser mer lys, om den heller liker det en stund.

Forstår ikke hvorfor du sier "skjerp deg" av andre meninger enn din egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel...jeg har fått beskjed på helsestasjonen fra jordmødrene at det er helt i orden at babyen gråter av og til. Det behøver ikke å være noe galt av den grunn (om bleien er tørr, den har spist og ikke er syk/feber o.a).

En handletur i vogn ble jeg rådført til at det er helt i orden og at babyer tåler slikt, selv om de gråter av og til. Handleturen varer jo gjerne ikke så lenge, og en kan trekke ned kalesjen slik at babyen ser mer lys, om den heller liker det en stund.

Forstår ikke hvorfor du sier "skjerp deg" av andre meninger enn din egen :)

Sikkert fordi hun, som jeg, oppfatter deg som empatiløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fodi han ikke ennå har lært å kjede seg da.

Det er noe barn må lære, vet du. Og læring er av og til ikke så enkelt, slik er det.

:fnise: Ser for meg at det ikke blir så veldig hyggelig for resten av kundene at TS skal lære den lille babyen å kjede seg akkurat der og da...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en baby i det hele tatt lære å kjede seg? Jeg er helt med på at et litt eldre barn har godt av å lære at det ikke må være full fart hele tiden og at andre ikke skal underholde dem til enhver tid, men å derfra mene at en baby skal ligge og skrike fordi den har godt av å kjede seg synes jeg er drøyt. Den babyen vil ikke lære noe som helst annet enn at mamma og pappa ikke gjør noe når hun sier i fra at hun ikke har det bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...