Gå til innhold

Fristet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, men LP kurs er ikke udelt positivt. Han sa jo det selv og, at hadde han visst at hun ble bedre hadde han gitt henne det..

Jeg mener ikke at hun skal jobbe å spare til de pengene. Men han er ung å frisk, å det er ikke så vanskelig da å kunne spare opp 15 000 hvis han føler for det..

Nei, men ettersom hun hadde ME, regner jeg med at både hun og sønnen hadde lest en del om LP, og det virket jo som hun hadde lyst iforhold til måten hun reagerte på.. Det var nok sønnen ganske klar over han og. Og regner med at hun var villig til å prøve det meste for å bli frisk, deriblandt LP. Er jo både positivt og negativt om det.. Det er jo ganske mye å spare opp 15.000 mener jeg da, men..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sa jo selv at han visste det ikke var sikkert hun ble frisk, så jeg syns det tvertimot hørtes ut som om han hadde lest endel om det, men ikke var helt solgt, og det er faktisk folk som har blitt verre av det! google it. Har selv me, og har selv valgt å ikke gå på LP kurs.

Men, jeg er helt enig emd dere i at programmet er helt grusomt og uetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa jo selv at han visste det ikke var sikkert hun ble frisk, så jeg syns det tvertimot hørtes ut som om han hadde lest endel om det, men ikke var helt solgt, og det er faktisk folk som har blitt verre av det! google it. Har selv me, og har selv valgt å ikke gå på LP kurs.

Men, jeg er helt enig emd dere i at programmet er helt grusomt og uetisk.

Ja, men som jeg sa så hørtes det ut som om mora var villig til å prøve det da, og det var tross alt hun som var syk :P Har ME jeg og, og hadde ikke dratt på LP selv, men jeg syns at han gjorde feil valg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklas eller hva han het fikk velge mellom å sende sin ME-syke mor på et Lightning Process-kurs (?), som er et slags opplegg som mange mener kan ha god effekt for ME-syke, som det står om i et par innlegg over her, eller å få penger til laget sitt. Han velger pengene.

Ei annen der inne kunne velge mellom å sende faren sin til Thailand for å besøke graven til sin avdøde bror, som han aldri har sett, eller å få penger til laget sitt. Hun velger også pengene.

Jeg fikk bare så vondt da han Niklas ringte moren sin og fortalte at han valgte pengene fremfor å gi henne en mulighet til å ta dette kurset. Han var gråtkvalt, og jeg fikk bare så utrolig vondt av moren. Hun forstod ingenting. Og hvorfor han valgte pengene. Huff.

Seriøst?! :sjokkert:

Får nesten lyst til å sende inn en klage til tv3. Dette programmet er jo bare helt sykt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte ting burde Tv3 holde seg god for, men skjønner nå at de ikke har noen grenser. Ufattelig at de kan stille mennesker i denne posisjonen som han som valgte pengene i stedenfor moren sin. Jeg hadde lett valgt behandling dersom min mor hadde vært syk. En frisk mor kan ikke måle seg med 15.000 kr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men LP kurs er ikke udelt positivt. Han sa jo det selv og, at hadde han visst at hun ble bedre hadde han gitt henne det..

Jeg mener ikke at hun skal jobbe å spare til de pengene. Men han er ung å frisk, å det er ikke så vanskelig da å kunne spare opp 15 000 hvis han føler for det..

For det første er det vel mer vesentlig hva MOREN syns og det virket som hun hadde lyst å prøve. Jeg hadde lett prøvd alt hvis det var meg som hadde ME (nå kan det faktisk være at jeg har det så).

Og for alle er det ikke like lett å spare opp 15 000... Så vet du det. For oss går vi ca 10000 i MINUS hver mnd. Så ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa jo selv at han visste det ikke var sikkert hun ble frisk, så jeg syns det tvertimot hørtes ut som om han hadde lest endel om det, men ikke var helt solgt, og det er faktisk folk som har blitt verre av det! google it. Har selv me, og har selv valgt å ikke gå på LP kurs.

Men, jeg er helt enig emd dere i at programmet er helt grusomt og uetisk.

Det blir jo selvfølgelig noe annet når man har penger til å gjøre noe slikt, jeg mener du kjøper ikke den beste TVen på markedet om du ikke har råd til det, men fikk du penger av noen til å kjøpe den ville du vel tatt sjangsen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrudde tilfeldigvis på Fristet tre minutter før Niklas og hun andre jenta fikk gå inn på fristelsesrommet. Synes det var skikkelig trist, og grusomt!

MEN jeg toklet det virkelig ikke som at moren ble skuffet og lei seg, men mer at hun ikke helt forsto hva som ble sagt. Det var jo tydelig at hun ikke helt visste hva konseptet var fra begynnelsen av, da han begynner å forklare. Som sagt, for meg virket det som at det kanskje var litt vanskelig å forstå hva han sa (dårlig dekning, han snakket langt fra mikrofonen i telefonen, han gråt ganske kraftig). Hun hørtes fortvilet ut, men jeg synes det virka som at hun var fortvilet fordi sønnen hennes var så lei seg, og hun skjønte ikke helt greia.

Men som sagt, dette var jo bare min tolkning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Men hvordan har tv3 fått vite om disse sakene? Jeg kan skjønne at det kanskje har kommet fram på et intervju at niklas har en mor med ME, men jeg ser ikke helt hvordan det kommer like naturlig fram i en samtale at pappan til hva hun nå het har en avdød bror i Thailand som han gjerne vil besøke graven til. Da er det nesten som man mistenker at de før programmet har svart på spørsmål om store ønsker for familiemedlemmer, og om man skriver ned det før man deltaer på et slikt konsept så har vel deltagerne nesten seg selv å takke?

Synes mye mer synd på familiemedlemmene som ble berørt, spesielt om dette kom som lyn ut av blå himmel på dem, og det virket det jo som det gjorde..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen, er det dumme folk eller??? Begge to trykka, heldigvis var knivbladene frakoblet, men hva faen er det med hun dumme dama som ble skuffa fordi hun var interressert å se smørja (hennes egne ord)....

Forbanna blir jeg

Det er visse fordeler ved å ikke ha tv, ser jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hæ? hva mente du med det? :klo:

For at søppeltvkanalene skal tjene penger trenger de at noen ser på programmene de sender. Om det innebærer å mose levende fisk, kappe bein av hunder eller kjøre over katter for gøy, så sender kanalene dette så lenge noen ser på. Med andre ord, dere som ser på LaOssMoseLevendeFisk programmer er direkte årsaken til at disse programmene lages. For uten at dere ser på så er det ikke grunnlag for dem.

At folk sitter og er sjokkerte for potensiell mosing av levende fisk er så patetisk og dobbeltmoralsk at det er latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett det første programmet.

Er det sånn at det er disse deltagerne denne uken, så kommer det andre deltagere neste uke? Eller er det samme deltagere helt til programmet er slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg har bare sett det første programmet.

Er det sånn at det er disse deltagerne denne uken, så kommer det andre deltagere neste uke? Eller er det samme deltagere helt til programmet er slutt?

det er de samme hver gang, men de stemmes sakte men sikkert ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Makan til søppelprogram har jeg aldri sett i hele mitt liv. Også når de skulle velge mellom foreldre med sykdom eller penger for laget, ja der.. fikk jeg lyst å krype inn i tven og trashe hele greia. Møkkafolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, vi kan jo regne med at han er frisk nok til å jobbe en fulltidsjobb. Og da tjener man greit.

Han er ung, og har mest sannsynlig ikke masse utgifter i form av huslån, billån osv. Så innom 5mnd. bør han klare å skrape sammen 15 000 hvis det er så viktig for han som han gir utrykk for. kan være det er derfor han sa nei til det og, for at han vet med seg selv at han skal gjøre opp for det når han kommer hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, vi kan jo regne med at han er frisk nok til å jobbe en fulltidsjobb. Og da tjener man greit.

Han er ung, og har mest sannsynlig ikke masse utgifter i form av huslån, billån osv. Så innom 5mnd. bør han klare å skrape sammen 15 000 hvis det er så viktig for han som han gir utrykk for. kan være det er derfor han sa nei til det og, for at han vet med seg selv at han skal gjøre opp for det når han kommer hjem..

Han kan jo også allerede ha pengene for det vi vet... Og hvis han vinner 1 mill. har han jo penger til massevis av disse behandlingene.

Men det JEG syns var drøyt var at han sa nei til sin skaper på TV!!!! Hadde aldri vurdert det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i det, men det er vel ikke for ingenting at disse folkene er med på dette..

Regner med at de er litt drøye generelt.

Jeg mener, hvem i helvette tatoverernavnet til Xen på rumpeballen etter man har innrømmet at de ikke har så godt forhold nå... halo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...