Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Ubehagelig med sterke kynnere altså... Men det er sikkert lurt av deg å ta det litt penere om dagen!

Jeg merker at jeg har færre og mindre plagsomme kynnere når jeg har fri enn når jeg er på jobb. Da får jeg kraftige kynnere både i bilen, på jobb og hjemme. Så for meg hjelper masse hvile hvertfall!

Vekta ja..Ikke så lett å kontrollere den når man er gravid har jeg funnet ut.. Bare sett den vekk og kos deg med graviditeten du! :klemmer: Det har jeg begynt med nå. Veier meg kun den dagen jeg skal til legen/jordmor.. Desverre er jeg utsatt for strekkmerker, så det plager meg mer enn at jeg faktisk har gått opp en del. Det ser jo helt forferdelig ut..Men man får jo ikke gjort noe særlig med det! :sjenert:

Helt fantastisk med liv i magen! Den aller beste følelsen!! :rodmer:

Håper du også får en strålende uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har satt bort vekta en periode, jeg ble alt for opphengt i den :sjenert:

Tror det bør gjøres her også.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehagelig med sterke kynnere altså... Men det er sikkert lurt av deg å ta det litt penere om dagen!

Jeg merker at jeg har færre og mindre plagsomme kynnere når jeg har fri enn når jeg er på jobb. Da får jeg kraftige kynnere både i bilen, på jobb og hjemme. Så for meg hjelper masse hvile hvertfall!

Vekta ja..Ikke så lett å kontrollere den når man er gravid har jeg funnet ut.. Bare sett den vekk og kos deg med graviditeten du! :klemmer: Det har jeg begynt med nå. Veier meg kun den dagen jeg skal til legen/jordmor.. Desverre er jeg utsatt for strekkmerker, så det plager meg mer enn at jeg faktisk har gått opp en del. Det ser jo helt forferdelig ut..Men man får jo ikke gjort noe særlig med det! :sjenert:

Helt fantastisk med liv i magen! Den aller beste følelsen!! :rodmer:

Håper du også får en strålende uke!!

Ja, nå blir det ikke mer veiing før lege/jordmor. Men det er litt skummelt å tenke på hvor fort jeg går opp..! Har jo mange uker igjen som gravid. Men nå skal vekta bort, håper det letter humøret litt ;)

Kjedelig med strekkmerker da.. Det kan jo skje hvem som helst. Jeg smører magen hver kveld, men vet ikke om det har noe effekt. Det er vel mest for å vite at da har jeg hvertfall gjort alt jeg kan om strekkmerkene skulle komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå blir det ikke mer veiing før lege/jordmor. Men det er litt skummelt å tenke på hvor fort jeg går opp..! Har jo mange uker igjen som gravid. Men nå skal vekta bort, håper det letter humøret litt ;)

Kjedelig med strekkmerker da.. Det kan jo skje hvem som helst. Jeg smører magen hver kveld, men vet ikke om det har noe effekt. Det er vel mest for å vite at da har jeg hvertfall gjort alt jeg kan om strekkmerkene skulle komme ;)

Ja, tror det er lettere om man greier å ikke henge seg opp i vekta hele tiden. Og selv om du går opp litt nå så er det ikke sikkert det kommer til å fortsette sånn framover. Kanskje du og lillegull bare har en liten vokseperiode akkurat nå! :jepp:

Ja,jeg har smurt meg hver dag hele svangerskapet, men her hjelper ikke det. Men som sagt, man kan ikke styre det... Må bare leve med det. Premien er uansett verdt litt strekkmerker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å plages med så mye kynnere! Kanskje lurt å få tilrettelagt så snart som mulig slik at plagene ikke eskalerer ihvertfall.

Tror det er lurt å ikke bli for opphengt i vekta, men heller veie seg de dagene man skal til kontroll. Det rådet prøver jeg å følge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi har det ganske likt når det kommer til kynnere og vekt.. :sjenert: Kynnere er veldig plagsomt. Er vondt og man blir sliten av det! Jeg kommer nok mest sannsynligvis til å bli sykemeldt 100% fremover pga bekkenløsning og kynnere. Her kan jeg også få kynnere uansett tid på døgnet, men de blir sterkere og vondere og kommer oftere når jeg er i aktivitet rett og slett. Bare det å gå frem og tilbake til butikken kan være en utfordring. Du er i jobb enda? Hva med å gå forsøke å gå jobbe halve dager f.eks? Kanskje det kan hjelpe..?

Vekta er gruuusom, hater virkelig det temaet. :tristbla: Legger på meg i rekordfart jeg og. :( Plages du med i vann i kroppen til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som vi har det ganske likt når det kommer til kynnere og vekt.. :sjenert: Kynnere er veldig plagsomt. Er vondt og man blir sliten av det! Jeg kommer nok mest sannsynligvis til å bli sykemeldt 100% fremover pga bekkenløsning og kynnere. Her kan jeg også få kynnere uansett tid på døgnet, men de blir sterkere og vondere og kommer oftere når jeg er i aktivitet rett og slett. Bare det å gå frem og tilbake til butikken kan være en utfordring. Du er i jobb enda? Hva med å gå forsøke å gå jobbe halve dager f.eks? Kanskje det kan hjelpe..?

Vekta er gruuusom, hater virkelig det temaet. :tristbla: Legger på meg i rekordfart jeg og. :( Plages du med i vann i kroppen til vanlig?

Ja, da har vi det rimelig likt, bortsett fra at jeg ikke sliter med bekkenet.. Jeg er i 100% jobb ja, så å jobbe litt mindre kan kanskje hjelpe..? Har egentlig ikke samvittighet til det heller jeg, så håper på å få klare formaninger fra legen om hva jeg må gjøre.. Flink-pike-syndromet står sterkt, så jeg trenger strenge beskjeder ;)

Kynnere har hvertfall vart i mange uker nå, så skal komme meg til legen og høre om det er noe "farlig", eller om det er het greit..

Ja, vekta er vanskelig å forholde seg til. Prata med en kollega i går som fortalte at hun kun gikk opp 8-10 kg i sine 3 svangerskap, og det er jo der jeg er nå! Så må prøve å glemme sånne kommentarer, og ha fokuset på at jeg er frisk, med en frisk baby i magen. Men kjenner jeg gruer meg til neste kontroll, og hvilket vektsprang jeg har kommet til da!

Plages ikke med vann i kroppen så vidt jeg vet. Har alltid fått sokkemerker, så tenker at så lenge ringen min passer har jeg ikke vann..? Vet ikke hvordan vann i kroppen kjennes ut heller tror jeg..

Nesten godt å lese at du sliter med det samme som meg.. (sorry) ;) for da føler man seg ikke sååå rar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi det rimelig likt, bortsett fra at jeg ikke sliter med bekkenet.. Jeg er i 100% jobb ja, så å jobbe litt mindre kan kanskje hjelpe..? Har egentlig ikke samvittighet til det heller jeg, så håper på å få klare formaninger fra legen om hva jeg må gjøre.. Flink-pike-syndromet står sterkt, så jeg trenger strenge beskjeder ;)

Kynnere har hvertfall vart i mange uker nå, så skal komme meg til legen og høre om det er noe "farlig", eller om det er het greit..

Ja, vekta er vanskelig å forholde seg til. Prata med en kollega i går som fortalte at hun kun gikk opp 8-10 kg i sine 3 svangerskap, og det er jo der jeg er nå! Så må prøve å glemme sånne kommentarer, og ha fokuset på at jeg er frisk, med en frisk baby i magen. Men kjenner jeg gruer meg til neste kontroll, og hvilket vektsprang jeg har kommet til da!

Plages ikke med vann i kroppen så vidt jeg vet. Har alltid fått sokkemerker, så tenker at så lenge ringen min passer har jeg ikke vann..? Vet ikke hvordan vann i kroppen kjennes ut heller tror jeg..

Nesten godt å lese at du sliter med det samme som meg.. (sorry) ;) for da føler man seg ikke sååå rar...

Heldiggrisen! Jeg skulle ønske jeg hadde hatt energi, bekken og en mage/kropp som hadde tillatt meg å jobbe. Hadde sikkert vært enklere for meg å jobbe noen % om det ikke hadde vært for den lange veien til jobb. Men-men. Jeg har snakket med jordmor to ganger nå pga kynnerne mine og hun sa at kroppen sier i fra om jeg skal bremse ned. Kjenner godt på magen de dagene jeg har mer å gjøre eller de dagene jeg er litt stresset, så det er noe i det hun sier altså. Jeg ville ha snakket med legen min om det jeg, spørre om du ikke kan få prøve deg på kortere dager en stund bare for å se om det hjelper. Vet liksom ikke før en har prøvd heller.. Jeg blir helt sliten av å ha kynnere og magen blir veeldig øm, så jeg tørr rett og slett ikke å ta i for mye når jeg kjenner hvor vonde de kan bli. Skummelt.

Vekt er veldig vanskelig å forholde seg til. Blir frustrert over å legge på meg, jeg hater det virkelig. Og da er det ikke sååå kult å høre at kolleger/venner at de kun la på seg 8-12 kg da de gikk gravid nei. :( Så lenge du ikke propper i deg masse godis så er det jo ikke så mye du kan gjøre med det da. Hormonene som bestemmer dette. Jeg har alltid gått opp i vekt pga p-piller eller annet hormonelt prev., så for meg er det ikke noe sjokk å gå opp i vekt når jeg er gravid. Jeg skal prøve å veie meg 1 gang i uka, bare for å følge med.. Jeg vil ikke få sjokk før jeg skal ti jordmor. :P

Jeg har allerede begynt å hovne opp om kveldene, dessverre. :( Og da må ringen av.. Blæh, skikkelig pølsefingre..Jeg blir øm i hendene når jeg får vann i kroppen, er skikkelig ubehagelig. Vil tro du legger merke til det om du plutselig får det.

Jeg skjønner hva du mener.. ;) Men, tror nok det er mange der ute som har det likt eller har det verre, er bare vanskeligere å snakke om det da man hører om hvor "flott og enkelt" det skal være å gravid. Er som regel solskinnshistoriene som blir fortalt og alt annet blir hysj-hysj føler jeg. Vi får trøste oss med at det er noen sunne og sterke knøtt som ligger i magene våre. :)

Hvor lå du på sf-kurven rundt uke 22-23 da? Har du fått stor mage? Føler min er veldig liten enda, selv om den var litt over den streken. Hadde vært litt enklere å tåle vektoppgang om magen hadde vært stor.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kryss på SF-kurven i uke 24, lå midt på streken, akkurat på gjennomsnittet liksom. Så ser ut som jeg vokser som jeg skal :) synes ikke magen er spesielt stor heller, egentlig bare akkurat passe ;) så skjønner egentlig ikke hvor alle kiloene har lagt seg heller.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret blir stadig tyngre, blodvolumet øker, brystene vokser, kanskje kommer det til litt væske osv, så så lenge blodtrykk og urinprøven er fin, så er det nok ikke noe å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den typen som får dårlig samvittighet for å være borte fra jobb når jeg er syk...Og har aldri vært sykemeldt før.. Men da bekkenet slo seg vrangt hadde jeg ikke sjangs til å jobbe fullt, så da måtte jeg bare kaste inn håndkle og krabbe til korset.. Og jeg hatet å stå der på kontoret til sjefen med sykemeldinga i hånda. Men har jo skjønt nå i ettertid at det har gjort meg godt. Så ikke press deg selv for hardt og PRØV å roe ned litt på "flink-pike-syndromet ditt! :fnise:

Når skal du til neste legekontroll da?

Går det bra med deg ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den typen som får dårlig samvittighet for å være borte fra jobb når jeg er syk...Og har aldri vært sykemeldt før.. Men da bekkenet slo seg vrangt hadde jeg ikke sjangs til å jobbe fullt, så da måtte jeg bare kaste inn håndkle og krabbe til korset.. Og jeg hatet å stå der på kontoret til sjefen med sykemeldinga i hånda. Men har jo skjønt nå i ettertid at det har gjort meg godt. Så ikke press deg selv for hardt og PRØV å roe ned litt på "flink-pike-syndromet ditt! :fnise:

Når skal du til neste legekontroll da?

Går det bra med deg ellers? :)

Ja, med kranglete bekken er det nok lurt å ta det mer med ro!

Jeg var en liten tur hos legen denne uka, men legen virket ikke bekymret, selv om j hadde sterke kynnere under hele legetimen! Fikk bare beskjed om å "se an litt", og evt prøve å roe ned hvis det hjelper. Så ingen klare svar å få... Skal til jordmor neste uke da, så får høre hva hun sier.. Jeg er ikke superbekymret, og det hemmer meg ikke veldig (foreløpig). Men jeg blir allikevel engstelig for at det skal føre til for tidlig fødsel.. Så håper jordmor klarer å berolige med meg enn det legen gjorde ;)

Ellers er alt bare bra! Er i godt humør om dagen, sola hjelper godt på! Og er lykkelig fordi det er helg og jeg har planer om å late meg skikkelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, med kranglete bekken er det nok lurt å ta det mer med ro!

Jeg var en liten tur hos legen denne uka, men legen virket ikke bekymret, selv om j hadde sterke kynnere under hele legetimen! Fikk bare beskjed om å "se an litt", og evt prøve å roe ned hvis det hjelper. Så ingen klare svar å få... Skal til jordmor neste uke da, så får høre hva hun sier.. Jeg er ikke superbekymret, og det hemmer meg ikke veldig (foreløpig). Men jeg blir allikevel engstelig for at det skal føre til for tidlig fødsel.. Så håper jordmor klarer å berolige med meg enn det legen gjorde ;)

Ellers er alt bare bra! Er i godt humør om dagen, sola hjelper godt på! Og er lykkelig fordi det er helg og jeg har planer om å late meg skikkelig :fnise:

Syntes den legen din kunne gitt deg evt litt mer info eller prøvd å berolige deg litt. Godt du har jordmortime til uka. De pleier som regel å være litt mer "hjelpsomme" og snille i forhold til legene..hehe..

Koooos deg masse med en lat og deilig helg!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er dansk og jeg forstår ikke mer enn 20% av det han sier (mumler i tillegg!!). Også er han tyseligvis mer interessert i å snakke om været og andre ting enn det jeg faktisk kom dit for! Takk og lov og jordmor sier bare jeg! :fnise: Håper du fikk latet deg skikkelig i helga - ikke noe er bedre enn det kombinert med :sol: !

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jordmor er godt å ha :)

Fikk latet meg rimelig greit i helgen :) Har sittet litt ute i sola, gått en lang tur og vært på kafetur med venninner. Herlige sol!

Men nattesøvnen har blitt dårligere, så sitter på jobb og føler jeg kan sovne når som helst.. Våknet ekstremt tidlig både lørdag og søndag, og i natt lå jeg våken fra kl 3-5.. :Gjesp: Men skal prøve å ikke klage, har ennå ikke behov for å stå opp om natta og tisse, så får være fornøyd med det ;)

27 uker nå, og om 3 uker er jeg hele 30 uker på vei! :hoppendeglad:

Lillebaby sparker i øst og vest, virker osm hun strekker seg skikkelig ut der inne! Hun får nyte den gode plassen mens hun kan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:Gjesp: Dårlig med søvn i natt.. Våknet av kynnere, og fikk ikke sove igjen. Gleder meg til at arbeidsdagen er over så jeg kan slenge meg ned på sofaen...! :sove:

Pratet forresten med en bekjent her om dagen, som sa at "du har jo ikke lagt på deg et gram!". Sånn helt uten videre :fnise: Syntes det var hyggelig å høre jeg, når jeg ellers går rundt og tenker at jeg har lagt på meg unormalt mye.. :sjenert: 10 kg opp nå, og virker ikke som vektøkningen skal stoppe med det første. Men om det er sant som hun sa kan jeg i allefall trøste meg med det :) at det ikke synes så godt som tallene på vekten skulle tilsi.

Noen andre som bruker KG på mobil, og som har merket at man blir logget av hele tiden, og ikke får svart på innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med sånne kommentarer når man føler seg en smule stor i forold til hva man pleier :jepp: Er ikke så godt å vite akkurat hvor kiloene setter seg, og mye av vekten (blodvolum, brystvev, livmor, morkake, babyen) er jo ikke synlig for noen.

Så deilig å kjenne all bevegelsen. Det kommer nok til å bli et savn etterpå mistenker jeg. Men så får vi jo verdens beste skatt i hendene da, så vi får vel andre ting å tenke på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Dårlig med søvn i natt.. Våknet av kynnere, og fikk ikke sove igjen. Gleder meg til at arbeidsdagen er over så jeg kan slenge meg ned på sofaen...! :sove:

Pratet forresten med en bekjent her om dagen, som sa at "du har jo ikke lagt på deg et gram!". Sånn helt uten videre :fnise: Syntes det var hyggelig å høre jeg, når jeg ellers går rundt og tenker at jeg har lagt på meg unormalt mye.. :sjenert: 10 kg opp nå, og virker ikke som vektøkningen skal stoppe med det første. Men om det er sant som hun sa kan jeg i allefall trøste meg med det :) at det ikke synes så godt som tallene på vekten skulle tilsi.

Noen andre som bruker KG på mobil, og som har merket at man blir logget av hele tiden, og ikke får svart på innlegg?

Heeelt greit med slike kommentarer! Heldiggrisen. Tror jeg må reise hjem en snartur jeg også, for å høre hva de andre mener.. Hehe. Men det vises godt på meg dessverre, blitt rundere i ansiktet.

Kjedelig med kynnere.. :( Har du vært hos lege/jordmor? Hva sier de? Her ble jeg sykemeldt ut svangerskapet pga sterke kynnere og bekkenløsning.. :(

Tenk at du er over 27 uker på vei!! Ikke lenge igjen nå. :)

Håper du har det fint-fint. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å få forstyrret nattesøvnen slik! Dumme kynnere! Men håper det roer seg litt..

Så herlig å høre at man ikke ser ut til å ha gått opp noe som helst når man egentlig har det :fnise: De gravidkiloene er kanskje flinke til å gjemme seg godt på visse personer..Jeg har som Angel-A fått litt rundere ansikt også får jeg lett dobbelthake! :fnise:

Nå er det snart helg og påskeferie. Håper du får roet ned da slik at kanskje kynnerene tar det litt roligere også?! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...