Gå til innhold

Amming og alkohol


Gjest BettyBoop

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Jeg reagerer på at de hadde kjøpt seg flereretters middag og VIN... skulle hun amme babyen rett etter hun hadde drukket eller? Og jeg hadde nok reagert negativt om jeg var på en finfin reaturant og noen begynt å amme,iallefall om hun ikke la noe over. Er ellers ikke noe motstander av offentlig amming!

Ja, den reagerte jeg også på, den med at de hadde bestilt vin. Tenkte for meg selv at jeg håpte ikke mora selv drakk av den vinen eller at hun bestilte alkoholfri.

Ellers ser jeg ikke problemet med offentlig amming så lenge man er diskret, bruker ammesjal eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den reagerte jeg også på, den med at de hadde bestilt vin. Tenkte for meg selv at jeg håpte ikke mora selv drakk av den vinen eller at hun bestilte alkoholfri.

Ellers ser jeg ikke problemet med offentlig amming så lenge man er diskret, bruker ammesjal eller lignende

Morsmelka får da vel promille, ikke prosenter .

En kamerat av meg som er barnelege sier at den største grunnen til å fraråde mødre å drikke mens de ammer er for å forhindre at de mister ungen i gulvet eller noe .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Morsmelka får da vel promille, ikke prosenter .

En kamerat av meg som er barnelege sier at den største grunnen til å fraråde mødre å drikke mens de ammer er for å forhindre at de mister ungen i gulvet eller noe .

Jeg trodde da alkoholen gikk i melka jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde da alkoholen gikk i melka jeg da.

Melka får samme promille som mors blod .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Melka får samme promille som mors blod .

ja.. og da vil jo ungen få den promillen i seg den og da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Melka får samme promille som mors blod .

Nei, det gjør den ikke. Morsmelka inneholder ikke samme mengde promille som blodet, men mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja.. og da vil jo ungen få den promillen i seg den og da...

Ja, men promiller . Melka får ikke samme prosent som vinen mor drikker .

Ungen blir ikke full av promiller .

Altså ungen ender ikke opp med samme promille som mor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja, men promiller . Melka får ikke samme prosent som vinen mor drikker .

Ungen blir ikke full av promiller .

Altså ungen ender ikke opp med samme promille som mor.

Nei kanskje ikke men alkohol får den jo i seg likevel selv om det er mindre. Og bare litt er ille nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kanskje ikke men alkohol får den jo i seg likevel selv om det er mindre. Og bare litt er ille nok.

Dersom man drikker et par glass vin med alkoholprosent på 10 får man ikke over 0,7 promille i blodet på det høyeste .

Altså 140 ganger lavere enn vinen .

Når det er sagt er det jo ikke lurt å være beruset når man har ansvar for et spedbarn , uansett om man er mor eller far , og ammer eller ikke .

Men de fleste av oss blir vel ikke beruset av et par glass vin ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dersom man drikker et par glass vin med alkoholprosent på 10 får man ikke over 0,7 promille i blodet på det høyeste .

Altså 140 ganger lavere enn vinen .

Når det er sagt er det jo ikke lurt å være beruset når man har ansvar for et spedbarn , uansett om man er mor eller far , og ammer eller ikke .

Men de fleste av oss blir vel ikke beruset av et par glass vin ?

Men hvor mye promille går i melka da av 0,7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye promille går i melka da av 0,7?

ifølge mine kilder , samme i melka som i blodet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

ifølge mine kilder , samme i melka som i blodet .

Jamen 0,7 promille for en baby er jo mye mer enn for en voksen. Babyen er jo bitteliten. Dessuten er bilkjøring forbudt med en promille på bare 0,2. men dette blir jo en annen diskusjon da.

Endret av BettyBoop28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen 0,7 promille for en baby er jo mye mer enn for en voksen. Babyen er jo bitteliten. Dessuten er bilkjøring forbudt med en promille på bare 0,2. men dette blir jo en annen diskusjon da.

Babyen får ikke promille på 0.7. Den drikker noe med promille på 0.7 . Melka skal jo tynnes ut i babyens kropp og .

Men om en ikke er konfertabel med å drikke i ammeperioden , går det sikkert fint å la vær .

Poenget mitt var at en er ikke en dårlig mor om en tar et glass vin og ammer .

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jamen 0,7 promille for en baby er jo mye mer enn for en voksen. Babyen er jo bitteliten. Dessuten er bilkjøring forbudt med en promille på bare 0,2. men dette blir jo en annen diskusjon da.

Men det er ikke babyen som får 0,7 promille, det er melka. Det blir som om du skulle drikke vin med 0,7 promille...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men det er ikke babyen som får 0,7 promille, det er melka. Det blir som om du skulle drikke vin med 0,7 promille...

Jo men når melka får o,7 promille og barnet drikker det, så får jo ungen i seg den promillen da. HALLOOO

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Babyen får ikke promille på 0.7. Den drikker noe med promille på 0.7 . Melka skal jo tynnes ut i babyens kropp og .

Men om en ikke er konfertabel med å drikke i ammeperioden , går det sikkert fint å la vær .

Poenget mitt var at en er ikke en dårlig mor om en tar et glass vin og ammer .

Ok men likevel om den ikke får i seg 0,7 så får den i seg noe av den promillen likevel. Kanskje 0,2? Hvorfro blir ammende frarådet å drikke alkohol liksom? Og hva vet du om at hun bare drakk ett glass?

Endret av BettyBoop28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo men når melka får o,7 promille og barnet drikker det, så får jo ungen i seg den promillen da. HALLOOO

Barnet får ikke 0,7 promille. Alkoholprosenten er 0,7. Det er ikke det samme. Du får for eks. ikke 7,5 promille fordi du drakk alkohol med 7,5.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Barnet får ikke 0,7 promille. Alkoholprosenten er 0,7. Det er ikke det samme. Du får for eks. ikke 7,5 promille fordi du drakk alkohol med 7,5.

ok men hvor mye promille får uungen i seg ut ifra 0,7, det er jo ikke 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok men hvor mye promille får uungen i seg ut ifra 0,7, det er jo ikke 0.

Det er så og si null.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så og si null.

Å dette vet du med sikkerhet?

Om en mor drikker vin med 0,7% slik at mor får promille, så drikker faktisk dette lille barnet også. Spiller ingen rolle om det er 0,7 eller 0,1 i promille barnet får.. Dette barnet kan bli "brisen" på laaaaaangt mindre en voksne. Ikke det at jeg tror barnet får i seg spesielt mye alkohol, men jeg vil påstå å si det er passe teit å drikke alkohol å amme samtidigt uansett hvor mye % det er i drikken.

Hensynsløst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...