Gå til innhold

Spørsmål om offentlig amming


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

Du skal få lov til å mene det du mener, men synes argumentet om at "det er naturlig" blir litt rart. Det er jo mye som er naturlig, uten at det dermed er naturlig å gjøre det i enhver setting. Det er naturlig å sove, men vi gjør det helst i vår egen seng. Det er naturlig å gjøre sitt fornødne, men da gjør vi det helst på et toalett. Det er naturlig at to mennesker som elsker hverandre har sex, men da gjør de det helst på et privat sted.

Amming er både naturlig og nødvendig, men at det er naturlig er ikke et godt argument for at man dermed skal kunne gjøre det hvor som helst - helt uten å ta hensyn til andre.

Skal man sammenligne offentlig amming med offentlig do besøk?! :ler:

Jeg ville vel heller foretrukket en ammende kvinne fremfor en mann som legger igjen dritten sin på gulvet før han går.

...

Disse to tingene kan ikke sammenlignes.

Før i tiden ammet man overalt og i fellesskap rundt de man var med. I takt med naturen.

Men man dreit ikke rundt bålet!

Sier seg selv at dette er to vidt forskjellige ting. Herregud amming er jo helt harmløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ofte savnet et slikt sjal for min egen del. Jeg har absolutt ikke noe imot offentlig amming, men har selv satt meg på do for å amme (heslig, jeg vet..) fordi babyen kaver sånn og river det sjalet jeg pleier å bruke bort. (Det sitter ikke fast..)

Ellers savner jeg absolutt ammerom flere steder! Jeg har prøvd å pumpe, men bruker ca 4 timer (fordelt på 4 omganger) for å få til et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare på KG jeg hører om ammende mødre som blotter puppene på restaurant.

Enig. Og så slenger de dem alltid rundt så melkespruten står, hiver dem oppi tallerknene til folk på andre siden av rommet og lufttørker puppene etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i den virkelige verden så er det bare å amme i vei, uten ammesjal. De aller, aller fleste ammer diskret og puppen er det enkleste, rensligste og beste for små babyer (som fullammes fra før). Hvorfor skal man styre med å varme opp flasker når babyen hyler og er sulten NÅ? Man har jo fiks, ferdig mat i puppen i perfekt temperatur og med perfekt konsistens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg ikke riktig skjønner. Hvis barnet blir ammet like før man drar hjemmefra, skulle det ikke være nødvendig med mer på noen timer. Er dere spebarnsmødre i byen hele dagen, ettersom dere finner det nødvendig å amme hvor som helst?

Ja, jeg var ofte ute og gikk en god stund, som regel med sovende baby i vogna. Det hendte jo at barnet våknet etter en stund og da er det stort sett klart for mer mat. Jeg er av dem som har ammet overalt, uten problem. Jeg har alltid vært diskret og ingen har stirret eller vist tegn til noen sjenanse. Jeg føler egentlig at hvis man ammer diskret så legger ikke folk engang merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sitter og funderer på om jeg skal kjøpe meg et ammesjal jeg også :)

og som du sikkert så i den forrige tråden finner jeg ingenting galt med å amme offentlig så lenge du gjør det diskret :)

men som sagt over her er det bare på KG jeg leser om kvinner som tydeligvis kaster ut puppen og lar den henge der i 5 minutt før ungen begynner å amme og gjerne lufttørker den oppå en annens tallerken etterpå.

det samme gjelder det at småbarnsmødre til stadighet skifter bleie på babyen opppå cafebordene etter de har ammet..

dette har jeg enda tilgode å se i virkeligheten :roll:

Endret av ^me^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og så slenger de dem alltid rundt så melkespruten står, hiver dem oppi tallerknene til folk på andre siden av rommet og lufttørker puppene etterpå.

For deretter å skifte en bæsjebleie på bordet. Gjerne på bordet til han som sitter ved siden av ;)

Når det gjelder offentlig amming synes jeg selvfølgelig dette er helt greit så lenge det gjøres diskret. Jeg ville personlig ikke reist på resturant om kvelden om jeg måtte amme. Har noen "babykafeer" som jeg er på dagtid, her ammer jeg. Men ikke med "puppen slengende rundt"..

Og jeg lurer fortsatt på HVA som er ekkelt med ammingen. Er det puppen, er det tanken på hva som skjer, er det eventuelle lyder babyen lager?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer fortsatt på HVA som er ekkelt med ammingen. Er det puppen, er det tanken på hva som skjer, er det eventuelle lyder babyen lager?

Godt spørsmål. Lyden kan det ikke være, på cafe er det alltid et konstant surr av snakking, at jeg ikke kan tenke meg noen hører de små gryntelydene fra et ammende barn. Det er vel faren for å få et glimt av bar hud som er avskrekkende? I dont know, men jeg tror ikke problemet egentlig er så stort utenfor diverse nettforum.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer fortsatt på HVA som er ekkelt med ammingen. Er det puppen, er det tanken på hva som skjer, er det eventuelle lyder babyen lager?

Det lurer jeg også på. Synes egentlig litt synd på de som mener offentlig amming er så forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...