Gå til innhold

Kastrering av voldtektsmenn


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Det som er så synd med dere jenter er at dere ikke evner til å se årsaksvinklinger her....

Hallo, jeg tør påstå at ikke alle menn er voldektsmenn, jeg tør også påstå at voldekt kan være et resultat av en langvarig....hva skal vi si....vise en "man kan ikke holde på sånn" holdning...

Det er ikke bare menn som har skyld i voldekten, man må være to for å gjennomføre en voldtekt, når skal kvinner fatte det?

Kvinner tror den eneste løsningen er straff... hva med å forebygge litt, og hvorfor skal ikke kvinner også ta sin del av ansvaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er så synd med dere jenter er at dere ikke evner til å se årsaksvinklinger her....

Hallo, jeg tør påstå at ikke alle menn er voldektsmenn, jeg tør også påstå at voldekt kan være et resultat av en langvarig....hva skal vi si....vise en "man kan ikke holde på sånn" holdning...

Det er ikke bare menn som har skyld i voldekten, man må være to for å gjennomføre en voldtekt, når skal kvinner fatte det?

Kvinner tror den eneste løsningen er straff... hva med å forebygge litt, og hvorfor skal ikke kvinner også ta sin del av ansvaret?

skriver du inlegg bare for å provosere, eller er du bare sånn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn voldtar jentebabyer på under året fordi gammel overtro sier at slik kvitter de seg med kjønnsykdommer og hiv - så er ikke forståelse og tilgivelse det første jeg tenker. Jeg tenker jævla svin som synes det er en grei deal å kvitte seg med gonorré ved å ødelegge noen andres liv. Du skjønner vel at de fysiske skader blir ganske store når et erigert mannslem presses inn i vaginaen på en 9 måneder gammel jentebaby?

Jeg skjønner jo selvsagt at folk blir sint på slikt. Jeg gjør det faktisk selv!! MEN DET ER DA FOR FA*EN INGEN GRUNN TIL Å KAPPE KROPPSDELER AV ET MENNESKE FOR DET!!!!! Har kvinnfolk blitt helt "Talibanske" ? Hva hadde DU sagt hvis vi menn begynnte å prate om å kappe av pupper o.a. hver gang kvinner gjorde noe galt? Nei vi vestlige menn gjør ikke slikt, for vi har da i alllefall et bittelite snev av forståelse for menneskeverd!!!

Dette er faktisk et stort problem i Afrika, har lest om det før. Mener å huske at i Sør-Afrika har de rundt 6000(!) voldtekter av småttiser i året. Men det må jeg lete opp og lenke til før det blir "sant" seff.

Vi norske menn har også et problem. Vi lever blandt kjønnfascistiske norske kvinner som har arvet tankegangen til Talibanregimet! Jævl* terrorister!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postmannen, jeg skjønner du er frustrert pga det fascistiske tankegangen som gjennomsyrer feministstaten. Men det er sånn det er.... Man skal altså kastrere menn fordi de er uheldige med omgivelsene sine...og alle kvinner som frister menn (i fylla f eks skal kvinner alltid bli sett på som noen uskyldige individer som fortjener pengebeløper i hundretusenkronerklassen.....fordi hun senere har fått angst pga sexen).

Skal vi begrensevoldekter i fremtiden så må vi gå litt unna den ensidige avsporingen "mann=overgriper" og "kvinner = uskyldige ofre som aldri gjør noe gærent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man tenner på er jo så mangt...

Sikre oss fullt og helt kan man aldri, men jeg tror man hadde kommet et stykke på vei med kjemisk kastrering.

Poirot, du ditt oppegående menneske du.

Voldtekt har ikke noe med sekslyst å gjøre.

Makt derimot. Kastrering vil i de normale voldtektsmenns tilfeller hjelpe like mye som å prøve å slå igjennom et bankhvelv med knyttneven.

Pedofili, og i de få voldtekter som sekslyst faktisk var den avgjørende faktoren derimot, blir en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror du er den beste løsningen da ?

Vel, i motsetning til deg, ei jente på 23, som tydeligvis lærte å slå når nabojenta tok det siste pizzastykket når du var 6, så mener jeg at man er nødt til å se dette individuelt. Hver enkelt sak har sin egen bakgrunn.

I voldtekter er det to offer. Og jeg har fremdeles til gode å se (eller høre om) en voldtektsmann gjøre handlingen sin på pur faen.

Høres kanskje litt rart ut. Men se på selvmord... det er ironisk nok et skrik om hjelp. (a little contradicting, wouldn't you say)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manji, at mange uskyldige menn henger seg på fengselscella blir ikke sett på som et problem iblant de kvinnene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Kjemisk kastrering senker rett og slett sexlysten.

De fleste voldtektsmenn ("avhengige", sådan) voldtar vel kanskje mer for makt og hevn enn for sexlyst?

EDIT: og sånn går det når man ikke leser hele tråden før man svarer selv. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voldtektsmenn ("avhengige", sådan) voldtar vel kanskje mer for makt og hevn enn for sexlyst?:

Jo, du sier noe der (selv om det var til Poirot). Dette med at menn voldtar er ofte et problem som "går i arv" fra far til sønn. Men hva kan VI gjøre for å hindre at dette går i arv? Det å se på nettopp denne vinklingen, _kan_ gi positive resultater, men det er jo selvsagt ingen som gidder å vinkle inn på denne måten for "menn fortjener å få seg en ballkappings uansett"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voldtektsmenn ("avhengige", sådan) voldtar vel kanskje mer for makt og hevn enn for sexlyst?

Det er mulig, og jeg er egentlig enig i at hver sak må sees for seg. Men å komme uttalelser som waco gjør er respektløst. En mann som voldtar har skylden selv. Om det er ønske om makt eller hva det er, så er det uansett ikke greit. Voldtekt er en så grusom handling at den kan ikke unnskyldes.

Hva som må til er vel kanskje å jobbe prevantivt. Prøve å få folk til å forstå at det er alvorlig galt, og at ofrene må slite med overgrepet resten av livet.

Hvis en person ikke virker som å skjønne at det er galt, bør kanskje kastreres kjemisk? Eller ikke ha lov til å bevege seg uite i samfunnet. Selvfølgelig skal man ikke kasterere menn hvis det er tvil om de har gjort det.

Huff! Jeg er glad jeg ikke skal bestemme sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Postmannen.

Selvsagt må det jobbes forebyggende.

Det er vel ingen som heller er imot nettopp det?

Grunnen til at mange har holdningen du blir så forbanna av, er vel heller at det ødelegger så mye for offeret, at det ikke er særlig givende å prøve seg frem med mulige metoder.

Det mest effektive er opplagt hva er - og siden risikoen for ødeleggelse på andre mennesker er så stor, så nedprioriteres personen som "står for" volden.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det.

Jeg er absolutt for forebyggende arbeid, som du sier.

Samtidig så er jeg ikke villig til at uskyldige mennesker skal bli ødelagt fordi èn har det vondt.Å bli "kastrert" er kanskje ikke så ille, sett i forhold til å ha voldtekt på samvittigheten..?

Eller hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

optimist.

Nå må vi skille på typer personer som utøver vold her.

Vi kan ikke sammenligne en mann som voldtar i fylla "fordi hun hadde så kort skjørt", med en mann som voldtar fordi han holder på å sprekke av fortvilelse inni seg.

Jeg diskuterer sistnevnte her... Det er jo også disse som helst vil gjenta overgrep, og komme inn i en ond sirkel som vi da altså må prøve å få brutt.

Her diskuterer vi ulike måter å bryte dette mønsteret på...

En mann som voldtar har skylden selv.

Ingen sier at det er kvinnen som har skylda.

Alt jeg mener er at det ligger årsaker bak enhver handling - og slike menn vi snakker om her, har ingen normal bakgrunn.

Det er ingen unnskyldning, men en årsak - og det skal tas hensyn til.

Klart dette ikke kan diskuteres av de som er berørt av saken personlig - men vi som da ikke er det, må holde løsningene mest mulig objektive, og med fokus på nettopp løsninger - ikke hevn.

Om det er ønske om makt eller hva det er, så er det uansett ikke greit. (...)

Hva som må til er vel kanskje å jobbe prevantivt. Prøve å få folk til å forstå at det er alvorlig galt, og at ofrene må slite med overgrepet resten av livet.

Poenget er at dette ønsket om makt, ikke er tatt ut av lufta, "optimist".

Det er en grunn til at personen er så desperat følelsesmessig at h*n har behov for å ødelegge et annet menneske.

Å fjerne denne følelsen som fører til behovet, vil være det beste.

Spørsmålet er jo så klart hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Postmannen.

Selvsagt må det jobbes forebyggende.

Det er vel ingen som heller er imot nettopp det?

Men det er jo INGEN politikere som gjør noe med dette heller! Det er jo ikke oppe til diskusjon i stortinget engang og i allefall ikke blandt kvinner generellt!!

Samtidig så er jeg ikke villig til at uskyldige mennesker skal bli ødelagt fordi èn har det vondt.Å bli "kastrert" er kanskje ikke så ille, sett i forhold til å ha voldtekt på samvittigheten..?

Eller hva mener du?

Jeg mener at jeg er i mot all form for kjemisk og fysisk kastrering. Og former for kjemisk kastrering, bør bare foregå på gjerningsmenneskets godkjenning. Ballekapping er uhørt (puppekapping for den saks skyld også)!! En aktuell metode for å sikre seg at mennesker som har lett for å begå gjentagende forbrytelser mot andre, er å oppbevare dem i fengsel, eller sette dem under overvåkning til samfunnet er sikre på at dette mennesket ikke begår ugjerningene igjen. "For dyrt" vil vel mange si, men det er samfunnet som skaper uhyrer (av begge kjønn), og det er samfunnet som må rydde opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke personlig berørt...bare veldig engasjert. Kanskje fordi jeg så en film om en jente som ble voldtatt i går.

Skjønner jo at voldtekt har en årsak, men selv om en person er frustrert gir det han/hun ikke rett til å voldta.

Gi han psykiatrisk behandling han også, men dersom behandlingen ikke gir resultat, hva da?

I prinsippet er ikke hven noen god løsning, men av og til tror jeg man må gå til drastiske tiltak for å stoppe mennesker fra å ødelegge andres liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Men det er jo INGEN politikere som gjør noe med dette heller! Det er jo ikke oppe til diskusjon i stortinget engang og i allefall ikke blandt kvinner generellt!!

Hvilke forslag har du selv?

Hva som er "oppe til diskusjon" blant kvinner generelt, vet du vel ikke så alt for mye om.

Voldtekts-problematikk er selvsagt noe alle vil løse på best mulig måte, men hva skal komme aller først, da Postmannen?

Aller, aller, aller først - dersom vi MÅ velge?

Jeg gjentar meg selv:

Å bli "kastrert" er kanskje ikke så ille, sett i forhold til å ha voldtekt på samvittigheten..?

Hvilke tanker har du om det utsagnet?

Må bare si her at jeg absolutt er imot fysisk kastrering. :o

Det er et ikke-alternativ.

Kjemisk derimot, er en litt annen sak. Men, dersom dette da ikke vil fungere på de som voldtar for andre grunner enn sexlyst, så er vi jo igrunnen tilbake på scratch?

(Noen som har erfaring fra dette i jobbsammenheng f.eks.?)

En aktuell metode for å sikre seg at mennesker som har lett for å begå gjentagende forbrytelser mot andre, er å oppbevare dem i fengsel, eller sette dem under overvåkning til samfunnet er sikre på at dette mennesket ikke begår ugjerningene igjen.

Så du tror fengsel er et bedre alternativ enn f.eks. kjemisk kastrering? Hvorfor det?

Hva om en person får hjelp til å kunne fungere ute i samfunnet igjen, ved hjelp av denne formen for behandling?

Jeg mener forøvrig at det bør være frivillig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lekebøll
Skjønner jo at voldtekt har en årsak' date=' men selv om en person er frustrert gir det han/hun ikke rett til å voldta.[/quote']

Synes du tar for lett på bakgrunnen til handlingene, optimist.

Enig, men en forståelse for problemet helhetlig som ligger cirka på 0, vil aldri hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp p i k k e n og balla av dem og tving dem til å spise den rå.saklig :roll:

bør være helt sikker på at det er en voldtekt før man går til det drastiske skritt å kastrere noen

hva med de tilfellene der jentene angrer på sexen og skriker opp om voldtekt..

de ødelegger bare for seg selv da og andre kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...