Gå til innhold

Kastrering av voldtektsmenn


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig enig. Jeg faller slett ikke for det pjattet om at "alle mennesker har menneskeverd og man skal ikke ta fra dem seksualiteten".

Hvorfor ikke? De synes jo det er helt greit å ødelegge andres liv?

Enda et eksempel, en kjernekar i Larvik som burde fått samme behandlingen. Når hans adferd gjentatte ganger skader omgivelsene, så er det han som må vingeklippes. Han er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal det legges til at mange voldtekter ikke er et resultat av seksuell legning, men snarere en naturlig reaksjon for mennesker som er psykisk undertrykket. Og som har vært psykisk undertrykt over lengre tid. De fleste voldtektsmenn gjør handlingene pga maktfølelsen de får av å ha den kontrollen over et annet menneske.

Det at voldtektsmenn er perverse monstre er en normal feiltolkning. (dessverre).

Når det kommer til de som gjør overgrep på barn, så kunne dette kanskje være en ide, hvis det skulle hvis seg å ha en preventiv effekt. Men jeg er uansett ikke sikker på om det ville vært den beste løsningen, siden det blir det samme som å sabotere et menneske.

Å svare med samme mynt tilfredstiller kanskje mobben, men er ikke nødvendigvis den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Hvorfor ikke, Manji ?

Hvorfor ikke ta fra dem "våpnet" ?

Jeg synes ikke argumentene dine holder...

At det ikke er den seksuelle legningen som har skyld,- hva så ?

Uansett bakgrunn, så stopper vel de fleste voldtektstmenn ikke av seg selv ? Eller gjør de ?

Det er likevel nødvendig å hindre disse "##¤%&//¤# å gjøre slikt, og tror du noen timer med psykiater holder ?

Hvis en skal gjøre noe med saken, og forhindre dette, ( ta hensyn til ofre og potensielle ofre for en gangs skyld ) så synes jeg dette er på sin plass!

Føler og at "alle" mener voldtektsforbrytere er ofrene. De har sikkert hatt en jævlig oppvekst, men jeg synes fokuset skal være på de som virkelig lider! Nemlig de som blir voldtatt og misbrukt.

Reagerer også litt på setningen "...siden det blir det samme som å sabotere et menneske"....

?? Hva tror du disse gjør med sine ofre da ?

Jo, de ødelegger liv!!!

Hva tror du er den beste løsningen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kjemisk kastrering er ideelt hvis man voldtar noen ved mer enn en enledning (først må man få mulighet til å vise at man kan oppføre seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et problem er at også menn med impotens voldtar - men da med andre "redskaper"...

Kjemisk kastrering senker rett og slett sexlysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicity

Slik jeg ser det så burde kjemisk kastrering blitt utført på seksuelle overgripere.

For eksempel pedofile, pedofili er en legning - en medfødt sådan så lik linje med homofili. Dette betyr at man våkner ikke opp en morgen og er plutselig blitt pedofil eller lesbisk.

Dette betyr i praksis at det ikke er en kurerbar sykdom vi snakker om, og da nytter det ikke med utallige timer hos en psykolog ettersom denne legningen alltid vil være en del av en. Den kan muligens til en vis grad undertrykkes men vil alltid til syvende og sist komme frem, og da er det våre uskyldige barn det går ut over.

Så min konklusjon er enkel - kjemisk kastrering av seksuelle overgripere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedofili er en legning - en medfødt sådan så lik linje med homofili.
¨

Derom strides de lærde, hvorvid man er født slik eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk kastrering senker rett og slett sexlysten.

Vil tro mange ikke gjør det pga sexlyst. Hva har en negleklipper i rompen på ens barn med sexlyst å gjøre? De er syke i hodet sitt og det har lite/ingenting med sex å gjøre.

Men NOEN gjør det sikkert pga sexlyst. Men hvordan skal vi klare luke de ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro mange ikke gjør det pga sexlyst. Hva har en negleklipper i rompen på ens barn med sexlyst å gjøre? De er syke i hodet sitt og det har lite/ingenting med sex å gjøre.

Men NOEN gjør det sikkert pga sexlyst. Men hvordan skal vi klare luke de ut da?

Hva man tenner på er jo så mangt...

Sikre oss fullt og helt kan man aldri, men jeg tror man hadde kommet et stykke på vei med kjemisk kastrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mange tilfelle dreier seksuelle overgrep seg om utøvelse av makt, og i de tilfellene vil ikke kjemisk kastrering være nok.

Jeg er absolutt ikke negativ til tanken, men det er nødt til å gjennomføres sammen med terapi og ikke bli en "enkel" løsning som man tror vil gjøre alt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Afrika har de neppe ressurser (medisiner + personale til å følge opp) til å drive med kjemisk kastrering. Da synes jeg fysisk kastrering er en god toer. Jeg tror et såpass drastisk tiltak må på banen for å kontre gammel overtro - en smekk på lanken vil ikke røske opp i det. I Norge er jeg enig i at man kan prøve ut kjemisk kastrering først - hvis overgriper ikke følger opplegget men "lurer" seg unna og så misbruker igjen, så synes jeg man skal frem med saksa. Det er vel det at jeg ikke stoler på kjemisk kastrering slik det er idag, det skal jeg jammen lese meg litt opp på.

Men viktigst av alt - slutte å synes synd på dem som "ikke kan noe for at de voldtar" og sette inn effektive tiltak. Så kan man jobbe med psyken deres mens de går på piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimist!
I mange tilfelle dreier seksuelle overgrep seg om utøvelse av makt, og i de tilfellene vil ikke kjemisk kastrering være nok.

Hvis det bare handler om makt; hvorfor begår de akkurat seksuelle overgrep da? Å slå noen er da også maktutøvlese? Å nekte noen å få dekket basalbehov er også maktutøvlese? Sier ikke at det er greit å slå eller å bli nektet å få dekket basisbehovene, men jeg skjønner ikke hvorfor noen begår selsuelle forbrytelser hvis det bare er snakk om maktutøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinner som slår og voldtar menn psykisk, bør berøves sin kvinnelighet, gjennom å gi dem behandling med mannlige kjønnshormoner. Det letteste ville kanskje være å drepe dem alle sammen, gjerne med skyting eller halshugging på Akershus festning.

Ja, jeg er kanskje litt ekstrem her, men poenget mitt er at mange kvinner har et så negativt syn på menn (gjennom ett mannsideal de selv har skapt), at fascisme ville være det rette stemplet å sette på dem...

Mange kvinner vil/kan ikke forstå, at menn som har gjort noe galt, faktisk er mennesker. Vanligvis gir man mennesker en sjanse til å forbedre seg, og til slutt også tilgivelse, men menn er tydeligvis IKKE mennesker..

Jævla nazifeminister!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn voldtar jentebabyer på under året fordi gammel overtro sier at slik kvitter de seg med kjønnsykdommer og hiv - så er ikke forståelse og tilgivelse det første jeg tenker. Jeg tenker jævla svin som synes det er en grei deal å kvitte seg med gonorré ved å ødelegge noen andres liv. Du skjønner vel at de fysiske skader blir ganske store når et erigert mannslem presses inn i vaginaen på en 9 måneder gammel jentebaby?

Dette er faktisk et stort problem i Afrika, har lest om det før. Mener å huske at i Sør-Afrika har de rundt 6000(!) voldtekter av småttiser i året. Men det må jeg lete opp og lenke til før det blir "sant" seff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronja_80 ikke innlogget

Vil tro mange ikke gjør det pga sexlyst. Hva har en negleklipper i rompen på ens barn med sexlyst å gjøre? De er syke i hodet sitt og det har lite/ingenting med sex å gjøre.

Men NOEN gjør det sikkert pga sexlyst. Men hvordan skal vi klare luke de ut da?

Har snakket med en psykiater som er spesialisert på pedofili, og hun sier at det ikke har noe med seksualitet å gjøre, at det bare ligger i hodet. Det er der de er syke, og ikke i pilten.

Jeg var selvfølgelig veldig uenig med henne og ble skikkelig sint på henne.

Følte nesten som om hun satt der og forsvarte overgriperen.

For min del er det det samme enten de er syke i hodet eller det er en seksuell legning. Har de først begått en forbrytelse på barn, er det ikke da MYE bedre at de får ødelagt sitt liv gjennom kastrering, enn at de får mulighet til å ødelegge flere barn? Hvis ikke denne problemstillingen svarer seg selv, så blir jeg ekstremt målløs :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som slår og voldtar menn psykisk, bør berøves sin kvinnelighet, gjennom å gi dem behandling med mannlige kjønnshormoner. Det letteste ville kanskje være å drepe dem alle sammen, gjerne med skyting eller halshugging på Akershus festning.

Ja, jeg er kanskje litt ekstrem her, men poenget mitt er at mange kvinner har et så negativt syn på menn (gjennom ett mannsideal de selv har skapt), at fascisme ville være det rette stemplet å sette på dem...

Mange kvinner vil/kan ikke forstå, at menn som har gjort noe galt, faktisk er mennesker. Vanligvis gir man mennesker en sjanse til å forbedre seg, og til slutt også tilgivelse, men menn er tydeligvis IKKE mennesker..

Jævla nazifeminister!!!! :evil:

Jo,da menn er mennesker de også. Det var ikke det som var poenget. Men dersom en mann voldtar (kvinner også for den saks skyld), er det noe alvorlig galt som skjer. Nå argumenetet at " de blir jo ødelagte for livet" kommer opp i diskusjonen om kastrering, så spør jeg meg: blir ikke også ofrene for voldtekt ødelagt for livet? En ting er hva de må slite med psykisk resten av livet, noe annet er hvordan unge jenter blir totalt ødelagt fysisk.

Å gi folk en ny sjanse? Jeg vet ikke, får offeret en ny sjanse? Dessuten mener jeg også det er forskjell på om en mann begår et overgrep en gang, skjønner hva han har gjort og ALDRI gjør det igjen. Men hva med de som begår stadig nye overgrep? Skal de dulles med mens mange menneskeliv blir ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...