Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Sulten -men har ikke lyst på noe! Velkjent problemstilling?

Kan noen please tipse meg om mat som er greit når man ikke har så lyst på noenting? Hva spiser dere om dagen?

Min JA mat liste: nudler, egg, solfrokost, chips, pepsi, kjeks (drikker ikke mye pepsi altså)

NEI mat: middag, skiver/pålegg, hmmm... mesteparten...

Nå skal jeg koke meg to egg, spises med litt meierismør og salt... nam. får i meg litt viktige stoffer da. (nudler holdt dessverre ikke til middag) :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det er et veldig velkjent problem, Aurelia! Jeg har ikke lyst på noen ting, men jeg er jo sulten.

Jeg har en veldig hang til sure ting, spesielt sur frukt (kiwi, druer, grønne epler etc), mens ting som brød, stekt kjøtt, fisk, egg og havregrøt orker jeg ikke tanken på :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så plutselig så :kvalm: jeg også. Men jeg er ikke syk eller kvalm mer, og har dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb. Nå er jeg i full gang med klesvask, dag-TV, internett og gnafser skolebolle (det eneste som fristet i dag..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lyst på relativt sunne ting denne gangen, sammelignet med da jeg var gravid med Turnerose, ihvertfall. Men i dag ble jeg ultrauggen av frokosten (havreknekkebrød med gulost + et lite glass appelsinjuice), så det er jamen ikke så lett, dette her! :ler: Men her går det mye i grovbrød (ikke altfor grovt, dog, og det må være saftig) med majones, tunfisk og agurk, nevnte knekkebrød med vellagret Norvegia, pærer (knallgode norske sådan), Biola med 4-crisp-mix og - ikke minst - sjokolademelk. Og dette for en som normalt sett ikke liker melk og yoghurt, og som spiser litt ost i ny og ne... :fnise: Men melkeproduktene virker for det meste litt kvalmedempende på meg, så der har man det. Utenom graviditet drikker jeg virkelig aldri et glass melk frivillig, hverken med eller uten sjokopulver. ;) Ikke så veldig på søtt om dagen, men lagde råsjokoloade her om dagen, og det smakte godt. :sikle: Også vedvarer lysten på popcorn med næringsgjær. :ler:

Edit: Jo, og Farris! Grønn, vanlig, ikke Bris. Det smaker tusen ganger bedre enn vann om dagen, og jeg drikker normalt sett myyye vann.

Jeg lurer på om dette sunnere kostholdet henger sammen med at vi i stor grad har kuttet ut sukker av kostholdet det siste året eller så. Altså, ikke at vi ikke spiser søtt, men mye mindre enn tidligere, og lager en del snop selv, sånn som råsjokolade. Ikke vet jeg... :vetikke:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mer dilla på salt. Har ikke hatt behov for sjokolade mer enn et par ganger siden august, og det er uvanlig for meg altså. Spiste det gjerne daglig før. Og sist jeg var gravid spiste jeg på det verste 200 g daglig. Fysj!

Er salami som har vært i micro lov? Altså skive med salami og smeltet ost? Har så lyst på! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet langt nok enda til å ha fått noen spesielle lyster tror jeg, men ting har begynt å smake anderledes. Fiskekarbonader, som jeg har spist nesten hver dag på jobb i lange tider, kan jeg plutselig ikke klare. Og så klarer jeg ikke havregrøt til frokost lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle dere her inne på mai/juni gruppa. Nå sier jeg hadet til dere og ønsker dere hjertelig lykke til videre. Jeg var til andre ultralyd i dag, og de fant ikke vekst eller hjerteaktivitet, og fosteret er konstantert død:(

Skal på sykehuset til utskraping i morgen.

Håper jeg kommer tilbake snart, men det blir da i en ny gruppe som enda ikke er opprettet. Legen var optimist, og mente jeg hadde gode sjanser for å bli gravid snart igjen. Så selv om jeg er veldig lei meg nå, må jeg tenke positivt. Jeg har jo to barn fra før, og er veldig heldig uansett.

Lykke til jenter:)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle dere her inne på mai/juni gruppa. Nå sier jeg hadet til dere og ønsker dere hjertelig lykke til videre. Jeg var til andre ultralyd i dag, og de fant ikke vekst eller hjerteaktivitet, og fosteret er konstantert død:(

Skal på sykehuset til utskraping i morgen.

Håper jeg kommer tilbake snart, men det blir da i en ny gruppe som enda ikke er opprettet. Legen var optimist, og mente jeg hadde gode sjanser for å bli gravid snart igjen. Så selv om jeg er veldig lei meg nå, må jeg tenke positivt. Jeg har jo to barn fra før, og er veldig heldig uansett.

Lykke til jenter:)

Klem fra meg

supertrist! Det verste som kan skje.. hvor langt var du på vei ved UL? :tristbla: Det kan være en liten trøst at det er naturlig og kanskje som følge av f.eks en feildannelse. men det er jo skikkelig trist for det.

Lykke til med å bli gravid igjen, måtte det skje fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 8+1 første gangen, så 8+4 i dag...uke 9 altså. Fosteret hadde sluttet å leve for en uke siden:(

Legen sa det helt sikkert skyldtes en kromosmfeil. Så da ordnet kroppen opp selv. På en måte er det jo bra. Prøver igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 8+1 første gangen, så 8+4 i dag...uke 9 altså. Fosteret hadde sluttet å leve for en uke siden:(

Legen sa det helt sikkert skyldtes en kromosmfeil. Så da ordnet kroppen opp selv. På en måte er det jo bra. Prøver igjen:)

så godt mot du har! Man må jo nesten ha det, men kjenner jeg blir veldig trist av å tenke på at det kan bli sånt på UL neste uke..

jeg føler liksom at dette er IT. (men man kan bare ikke være sikker, slik er livets realiteter)

stor klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Ambera, men likevel en trøst at våre fantastiske kropper ordner opp for oss. Stor klem til deg, og lykke til videre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hvordan er formen deres om dagen, altså ved fysisk aktivitet? Jeg er og har alltid vært mye i aktivitet, men nå er alt mye tyngre. Altså det er jo ingen mage der, men jeg blir andpusten bare jeg går over gården, og etter en rolig dagstur i skog og mark er jeg helt utslitt!

Både i går og i dag har jeg blitt liggende på sofaen, kjempetrøtt etter turen.

Går dette over etterhvert, eller skal det være slik hele svangerskapet?

Slik det er nå kan jeg nesten ikke gå sammen med andre enn mannen, siden han er den eneste som vet om det. Ikke likt meg å puste og pese etter 10 meters gange.. :overrasket:

Er mye trøtt også, kommer som kastet på meg gjennom dagen, men det har jeg skjønt at er vanlig i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Uff, så trist ambera!

Jeg er veldig trøtt, og blir fort sliten. Omtrent all min energi går til babyproduksjon :) I dag har jeg og snuppa vært på fjelltur og det tok på! Jeg er helt ødelagt og hadde jeg ikke måtte vente til M har lagt seg, så hadde jeg sovna tvert :fnise:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Ambera! :klemmer: Lykke til videre!

Her i gården går det meget bra. Er som dere andre trøtt og sliten, sover mye. Men har også noen oppturer innimellom, idag fikk jeg f.eks. til en joggetur, det var veldig godt!

Ellers har jeg kjøpt meg ny bh, 70E! Er det flere enn meg som har et puppeproblem for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Sist gikk jeg opp fra 75C til nå å bruke 75F, føler ingen behov for enda større pupper...

Her er det nedtelling til kjærestehelg. Fredag skal M til besteforeldrene sine, og vi skal reise vekk og være helt for oss selv :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...