Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Så koselig da, Stinelin! Disse mennene er søte da :fnise:

Fy fader i dag er jeg kvalm! :kvalm: Har fått i meg noen hermetiske pærer, og det er det jeg orker. Lurer på om ungen får avesjon mot frukt med tanke på at det er alt h*n får om dagen.

7 uker i dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh fy søren. I dag er jeg skikkelig dårlig. Var helt på nippet til å kaste opp i sted, men jeg gikk og la meg i stedet, og da passerte det verste etterhvert. Men jeg er ultrakvalm, og lurer vel på om spyinga kommer snart. Vi får se. Jeg tror meget mulig at kvalmen har sammenheng med søvn og stress for min del, og i natt ble det lite søvn og litt styr. Så nå har jeg sovet siden klokka 10.15... Mat begynner også å bli skikkelig vanskelig, og dermed blir kvalmen vanskeligere å håndtere, også. Har ikke lyst på noen verdens ting, men må få i meg noe for å holde kvalmen i sjakk... Til frokost klarte jeg et lite glass eplejuice, men det er det ikke akurat mye næring i. Nå har jeg spist en skive med kjedelig gulost. Uff. Så langt ser dette ut til å gå litt bedre enn med Turnerose, men det er ille nok likevel. :sukk: Håper det i det minste avtar litt før denne gangen... Jeg spøy til uke 18-19 med henne, og så igjen mot slutten. :(

Stinelin, så herlig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så synd på dere som er kvalme! Krysser fingrene for at jeg slipper unna, hater å være kvalm, og har ikke tid til det heller (akkurat som noen har det :gjeiper: ).

Godt å ha et sted å klage på graviditetssymptomer! Andre steder får man fort beskjed om at det ikke er lov å klage. :sjenert:

Jeg har egentlig ingen særlige symptomer, men synes det stikker i eggstokkene, og "knytter" seg nederst i magen av og til. I dag gikk jeg fort 3-4km, og syntes det kjentes hele turen. Føler meg oppblåst, men vet at alt dette kan være psykisk, ble plutselig veldig oppmerksom på hva som skjer i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All støtte til de kvalme og gravide! Kvalmhet er ikke å anbefale for noen.. Har heldigvis ikke kjent noe til det selv. Men det kan vel ramme alle.. uff.

Jaja, så lenge dere får i dere litt så... ta livet med ro og sov masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tilståelse :sjenert:

Spiste blåmuggost i dag, uten snev av dårlig samvittighet. :lete:

I går leste jeg at ei jordmor mente at det viktigste var å kose seg og ta det med ro, og at en spekeskinkebit ikke var verdens undergang. Jeg klarer bare ikke ta disse kostholdsrådene så tungt, og lever visst slik jeg alltid har gjort.

Alkohol er enkelt å holde seg unna, og jeg prøver å holde meg til maks en kopp kaffe pr dag.

Spiser vitaminer, omega3 og folat, og er aktiv som vanlig.

Men maten, den sliter jeg med å ta alvorlig. Kan noen forklare meg hvor farlig det er, eventuelt gi meg noen trøstende ord..? :flau:

Mulig at jeg skjerper meg etterhvert, men nå sliter jeg virkelig med motivasjonen til å hoppe over osten jeg tydeligvis har blitt avhengig av.. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok akkurat en test til jeg, har jo så lite symptomer! Var heldigvis fortsatt positiv :hjerte:

Jeg er så trøtt i dag! Vanligvis har jeg bare halv dag fredager, men tok på meg litt ekstra. Jeg angrer.. Også får vi middagsgjester kl18, så det er bare å stå på. Heldigvis skal jeg få sove lenge i morgen :)

Jeg er helt enig at det er godt å ha en plass der man kan klage litt! Er godt å få ut frustrasjon..Sist graviditet fikk jeg bare høre at "det er helt vanlig" og " å være gravid er ingen sykdom". Endte med at jeg i uke 30ish ble 100% sykmeldt pga utmattelse/utslitt, vet ikke hva jeg skal kalle det. Men jeg klarte rett og slett ikke mer.

Er enig i at det ikke er noen sykdom, men for noen hører det med plager som mennesker som ikke er gravide er hjemme/sykmeldt for også.

Kjenner jeg er irritert ennå :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men maten, den sliter jeg med å ta alvorlig. Kan noen forklare meg hvor farlig det er, eventuelt gi meg noen trøstende ord..?

Fordi at i mat som ikke er varmebehandlet kan det være listeriabakterier som er veldig skadelig for et foster.

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/listeria_og_toxoplasma_kan_skade_fosteret

Vil anbefale å lese brosjyren med statens kostholdsråd for gravide "Lev sunt i svangerskapet" :)

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/article779.ece/BINARY/Lev+sunt+i+svangerskapet+%28PDF%29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner vel på uke 7 i morgen, er 6+0 i dag. Kvalmen er så smått begynt, og er veldig trøtt. Jeg blir stresset av å lese om hvor mange som får SA og MA i de første ukene,begynner neste å tro at det er det som er det vanligste....huff...prøver å tenke positivt, og håper det skal gå bra med oss alle her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener, ambera! Men man må nesten la være å lese om det, det hjelper jo ikke akkurat. Man blir bare stressa. Vi får satse på at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu, fant akkurat ut at min favoritt-blåmuggost Selbu Blå er laget av pasteurisert melk!! :danse:

Her skal det spises med god samvittighet! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter?

Nå er jeg faktisk 6 uker på veg. Føltes som i går jeg fikk positiv test, så dette går raskt :) Jeg har fått ømme pupper, så nå kjenner jeg endelig at jeg er gravid også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menslignende smerter her, og litt ømme pupper.

Snakka med legekontoret i dag og fikk time hos jordmor 12.oktober. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter?

Nå er jeg faktisk 6 uker på veg. Føltes som i går jeg fikk positiv test, så dette går raskt :) Jeg har fått ømme pupper, så nå kjenner jeg endelig at jeg er gravid også!

joa, har hatt det bedre, er sinnsykt kvalm, det er døds kjedelig. Orker jo nesten ikke mat (eller det eneste jeg vil ha er typisk junk food og ostesmørbrød, ikke rart jeg har lagt på meg den siste uka)

det er forsåvidt upraktisk i en barnehage at jeg ikke spiser det barna spiser, og dessuten småspiser hele dagen, så hadde vært fint å si ; jeg gjør det fordi jeg er gravid:p

ellers har jeg hatt magesmerter siste dagene, og når jeg leser på nettet at dette kan være et symptom på gravid utenfor livmora, ble jeg bekymret, og fikk legetime med en gang:)

Men heldigvis så alt normalt ut, legen så et foster i livmora, og magen min var helt normal

:) :)

puppa er omme og brystvortene såre, og i helga var jeg ute å kjøpte større bh, men nå må ikke puppene vokse mere, for da passer jeg ikke de nye bh`ne heller..

Endret av babyblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin form her.. men svært kveldstrøtt, legger meg iallfall 21 hver kveld. deilig! Ellers større og ømme bryst, og litt murringer i magen. :rodmer: Nyter dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vi skal i bryllup på lørdag. Det varer hele dagen, og jeg har så vanvittig lav energi nå for tiden; kommer til å bli utslitt. :sukk: Det er et vennepar av oss, og de vet at jeg er gravid heldigvis, så kanskje vi kan bli unskyldt tidlig.

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "godt" å høre det er flere enn meg som er trøtte! Sover så utrolig mye for tiden. Har tre netter nå, men etter disse er det langfri og jeg gleder meg allerede til å sove, sove og sove litt til!

Symptommessig er murringene i magen rimelig plagsomme, kjennes ut som milde menssmerter, kvalmen er absolutt tilstede men værst om morgenen og puppene er ømme som fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, i dag har jeg også vært kvalm. Godt å kjenne jeg er gravid, men hadde et lite håp om å slippe unna denne gangen..Ja, ja!

Så nå er symptomene her: kvalme, ømme pupper, humørsvingninger, trøtt. Begynner å bli en passelig liste :fnise: I tilleg så er jeg supertett hver morgen, og full i slim. Skal tro om det er noe symptom? Også forkjølet da, men det går vel over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på farta hele helga, og det ble tre kvelder hvor jeg triksa med alkoholfritt øl i Ringnesglass, alkoholfri vin i annen flaske, og "skåling" uten å drikke. Gikk fint ;)

Eneste symptom er ømme pupper og oppblåst mage som føles stor.

Endret av Stinelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :goodbye:

Da kan jeg faktisk melde eg inn her jeg.. Fikk to possitive tester i dag, hvor jeg skal være 1-2 uker på vei ifølge digitaltesten..så da blir velmtermin i starten av juni :rodmer: det er fortsatt rart og uverkelig, og jeg tenker at nå kommer sikkert mensen.. Men jeg er uggen og små kvalm og har dilla på iste :) sfor samboer er de nok fortsatt et lite sjokk, han har ille sagt stort gitt enn oj, og moro da :fnise:

Dette er første gang jeg er gravid, så dette blir spennende. Skal få time hos legen, men det er visst mye kø der for tiden og jeg skal få hentet litt brosjyr jeg kan lese på.

Ja, kjappt innom for å tømme hodet litt for rare tanker, gått rundt meg selv i hele dag :fnise:

Jo, er straks 23 år sånjeg blir ung mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Cupcakes, så koselig! :hallo:

Kjenner følelsen med å gå rundt seg selv, var også slik de første dagene. Første natta lå jeg bare å stirr ai taket mens jeg planla alt fra fødsel til skolestart.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...