Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hurra for Ls første skritt! (og alle de andre små sjøulkene som vagger avgårde nå) :bolledeig:

Nektarin: Syns det høres ut som dere har tenkt nøye gjennom ting, jeg. Krysser fingrene for at alt går etter planen!

Vi har en ny tannperiode, tror jeg. Det spyttes over en lav sko og ungen er mildt sagt hissig. Ganske slitsomt, blir skikkelig huskestue om vi setter ham ned, tar fra han noe han uansett ikke burde gnage på eller er så ufine at vi prøver å skifte bleie på'n.

Men han har tydeligvis begynt å leke "med" andre unger de siste ukene (mulig det har skjedd i åpen barnehage, sammen med pappaen). Da vi hadde besøk her i helgen, jaget han nemlig en liten venninne rundt. Eller var det omvendt? Det var i hvert fall morsomt!

Snart helg, igjen. Har dere noen trivelige planer? Jeg håper på å få sove lenge en dag, men det er så langt jeg har kommet i de planene :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart å tenke på at på denne tiden i fjor ventet og ventet jeg. Termindagen hadde passert og jeg trodde babyen var rett rundt hjørnet.. han var jo forsåvidt det, men jeg så for meg en dag eller to, ikke uker.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en merkedag, mini sovnet i stillestående vogn! :hoppendeglad:

Vi har vært bevisste og trent på å trappe ned trilling og rugging av vogna i det siste, og jammen gikk det å bare legge han ned i dag! Herlig følelse, ble bare sittende ved vogna og nyte sola og lure på om det virkelig skjedde. :kul:

Jeg håper, håper, håper at vi skal få det til med nestemann også, vi trillet jo i desperasjon for å få førstemann til å sove. Der og da føltes det som om vi ikke hadde noen annen mulighet, men nå skal vi være mer bevisste på å prøve å unngå det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, Stinelin! :)

Har dere andre lagt merke til at prisen på Ellas smoothie plutselig doblet seg fra en dag til en annen i alle butikker tidligere i uka? Er det økte tollsatser eller noe sånt? Veldig teit!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger ellas smoothies på Iherb... du kan bestille ganske så mange for 200 kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, Stinelin!! :)

Mohair: Jeg la også merke til prisøkning på disse smoothiene. Teit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg levert lille plutten til mine foreldre. Han skal sove der til i morgen for vi skal på surprise-party for et vennepar som har kommet hjem fra Spania etter å ha bodd der i 3 år. Blir nok gøy! :) L bare vinka til meg og brydde seg ikke særlig om at jeg skulle dra :fnise: Godt det er sånn. Han elsker besteforeldrene sine og det er jeg så glad for!

Gruer meg litt til å omgås folk som skal drikke i mange timer. Får se hvor lenge jeg orker å se på at folk blir mer og mer apekatter utover kvelden :laugh:

God helg alle fruer og barn! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara: er det første natta vekke fra dere begge? Håper alt går bra, noe det helt sikkert gjør :)

Jeg skal ut i dag for første gang...! Mannen skal være hjemme med E, og jeg er kjempespent! Han nattammes fortsatt, og det kan jo by på en utfordring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang han er borte fra begge ja. Fikk melding av mamma i stad. De har kost seg masse og bada og lekt i det fine været. Jeg gleder meg såå til å se han i morgen!! Har savnet han i hele dag, selv om det også har vært godt å bare slappe av uten å måtte skifte bleie, mate, legge, leke...Bare ha tid til seg selv og venner.

Så gøy å gå ut en tur da, Nektarin! Håper kvelden ble fin og at ikke natten ble alt for utfordrende for mannen i huset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut i dag for første gang...! Mannen skal være hjemme med E, og jeg er kjempespent! Han nattammes fortsatt, og det kan jo by på en utfordring...

Hvordan ble natta for gutta? Håper du koste deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble natta for gutta? Håper du koste deg :)

Natta gikk ganske greit. Jeg endte med å amme rundt kl 5 den natta (drakk ikke så veldig mye akkurat), så lenge har det aldri gått før.

E har lært å si bø, og han elsker når vi later som vi skvetter :ler: han er fantastisk når han har planer om å si bø, og så skal vente litt før han sier det. Hele han viser hva han skal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert sagt det før, men jeg synes det er så fin alder akkurat nå. De er så veldig direkte, alle følelser vises i sanntid. Det er helt herlig når de ler villt eller gir deg klemmer og nuss.

Jeg syns faktisk til og med Småen er søt når han blir sint for noe. Da kjefter han nemlig, "dididididi!"

Er dere andre i boks med barnehageinnkjøpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, Schaden! En heeelt fantastisk alder. Man kan faktisk kommunisere skikkelig med dem og de er så morsomme og gode.

Her får jeg kjeft ved at han slår i bordet/gulvet o.l mens han sier "nejnejnejnejnej"! Jeg har skikkelig problemer med å holde meg alvorlig :fnise:

Barnehageinnkjøp sier du? :laugh:

Joda, jeg tror faktisk det meste er i boks, men jeg vet ikke helt hvor jeg har alt. Vimsete? Ja...

Men vi har tøfler/innesko, utesko, regntøy, parkdress, matboks, flaske/tutekopp(begynt å drikke av vanlig kopp nå), bhg-vogn, klær, sekk.....tja..som sagt, tror det meste skal være på plass. Så får vi kjøpe litt ting underveis.

Har dere fått oppstartsdato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tøfler, men de passer ikke enda. Må kjøpe. Har yttertøy tøfler, flaske, bhg-vogn og alt av klær. Har ikke kjøpt sko enda, for E går ikke og jeg er usikker på om jeg bør kjøpe sko enda da. Har lyst til å vente litt og se :) sekk venter vi også litt med for å se om vi savner.

Vi begynner 05. August.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke kjøpt sko. Har innetøfler og fotposer, men fordi den lille turboen ikke går ennå har jeg ikke tørt å kjøpe sko. Syns han gror som ugress nå om dagen, så skoa hadde garantert blitt for små før han går skikkelig.

Fant en fin ulldress til småen også, så nå begynner vi å ha det meste av vintertøy på plass. Har litt følelsen av at jeg aldri kjøper ting til her og nå, men hele tiden rasker med meg saker på salg som legges i "passer snart"-skuffen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå på sofaen og hvilte litt etter jobb i dag, og da kom Frøken Fryd krypende opp i sofaen og lente seg mot meg med et "Eh?" som for å spørre om det gikk bra *smelt* :rodmer: Det har liksom aldri vært så mye ro i kroppen hennes etter at hun begynte å krabbe og gå at hun har hatt tid til å kose mer enn 10 sekunder, men de siste par månedene har hun blitt riktig så kosete og legger gjerne hodet mot brystet mitt/pappa'n sitt eller kommer med den store lille trutmunnen og skal gi oss et kyss :hjerte:

Frøkna begynner i barnehagen 19. august, og vi mangler fremdeles litt sånne praktiske ting som innsko/tøfler, vogn, matboks og støvler, men parkdress, regntøy, drikkeflaske, plastkopp og sekk har vi ihvertfall på plass. Får gjøre unna kjøpene når jeg går ut i ferie på fredag, tenker jeg :)

Snuppa vår skal jo være brudepike om 17 dager, og kjolen, hårbåndet, sandalene og den lille søte blondetrusa til å ha utenpå bleia har vi naturligvis prøvd allerede og hun blir såååå søt! Men jeg tror vi må øve på å gå med en blomsterkurv i hånda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter 20.aug. Har det meste på plass, men jeg vet jo ikke helt hvordan det fungerer i praksis. Hjemme går han bare i sklisokker, men i barnehagen trenger han kanskje tøfler? Må begynne å trene på tøffelbruk ;) Mangler regnvotter, har vanntette fotposer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotposer? :klo:

Hehe.. Vanntette poser med fleecefor, festes med strikk rundt ankelen. Veldig kjekt når han leker ute, eller sitter i bæreselen. Skofunksjon uten det stive ved skoen liksom.

Kjøpte dem på en lokal butikk, merket er Celavi, men finner dem ikke på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...