Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Åh, herlige planer, Dorey! :hjerte: Haha... Vår romantiske kveld blir som følger: Jeg skal på BU-møte ifbm FAU/barnehagen kl 18.30, svigermors buss ankommer bussterminalen omtrent samtidig, så enten skal mannen ta med jentene og hente henne, eller hun kommer med banen. Når jeg kommer hjem tipper jeg at huset står på hodet med en ellevill to-dager-fra-4-år-jente og en stuptrøtt Snorkfrøken som må ha puppen for å sove, svigermor som forsøker å pakke ut, og... ja. :ler: Men vi skal ta det igjen på søndag, har planer om å mekke sushi på kvelden etter at jentene er i seng. :)

Snorkfrøken spiser gladelig skive og sånt, og jeg har allernådigst fått lov til å gi henne disse middagsrettene fra Ella's et par ganger. Riktignok maks 1/4 av posen til et måltid, men... Mos på skje går fortsatt ikke an. :ler: Dagens frokost består av en Kornmo, en neve tørkede jordbær, litt smoothie (hjemmelaget) og en sukkerert. :fnise: Og vann! Vann er toppen av lykke. Særlig når det søles litt på brettet til stolen. Tallerkener har vi også gitt opp, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har aldri hatt tradisjoner på Valentines day.. Men ut å spise hørtes fryktelig koselig ut, Dorey! :) Håper dere får en kjempefin kveld :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, idag fikk jeg et "happy fuckin' valentines", og to brødskiver til frokost på senga.

Synes ikke det helt lever opp til her for et par år siden han tok meg med på Fløyen og drakk champis i snøen, god middag på restaurant og "Valentines Day" på kino :fnise:

Men jeg får si meg fornøyd, fikk tross alt blomster og kake på morsdag, og vi spiser ute titt og ofte.

Igår trodde vi lillemor var på bedringens vei, men idag kastet hun opp igjen og er slapp.

Og i overmorgen er jeg tilbake i jobb! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb allerede, Andrea89!? Hvordan føles det? Jeg skal også snart ut i jobb igjen men bare 2 dager i uka. Pappa`n tar gradert permisjon. Helt okei for meg hvertfall! ;)

God bedring til lillemor :) Håper det går fort over!

Hva og hvor mange måltider får barna deres pr.dag nå? Jeg er så usikker på hvor lenge de egentlig kan gå uten mat og hva jeg skal gi. Her er vi jo oppe rundt 7 hver morgen. Da får han grøt rett etter vi har stått opp. Så spiser vi lunsj rundt 10-1030. Så pleier han å få noe frukt i 2 tiden(men er kun frukt nok?), middag 16-1630 og grøt 18.30.

Jeg ammer ikke ila dagen, simpelthen fordi han ikke vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi gjør heller ikke mye ut av valentinsdagen. Tror jeg har brukt å fått blomster (sånn noen av gangene sikkert). I dag kjøpte jeg blomster til mannen da :) Tulipaner fordi jeg ønsket meg det på spisebordet :ler: Mannen hadde glemt av hele dagen, så han var fornøyd med at hans "gave" gledet meg også.

T får 5 måltider. Først mme når han våken (rundt 6), så grøt, frukt/brød, middag og grøt igjen. Går ca 3+ timer mellom hvert måltid, kommer an på hvordan sovingen er.

Og to tannebisser er på vei :) (9mnd gammel i morgen....:fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå snakket jeg samboeren min ned. Han var nettopp ute og kjøpte vin, og skal bestille sushi når lillemor har lagt seg. Han er nå god. :vin:

Det føles veldig rart å gå ut igjen i jobb, men jeg tror det kan bli litt godt også. Det er ikke fulltid, ca 30 timer i uken, så jeg håper det går fint. Dessuten jobber samboer offshore og er hjemme 2/3 av tiden, så da er det ikke så ille :) Men tiden vil jo vise hvordan det virkelig er.

Han har ikke tatt ut noe permisjon. Eller, han har tatt ut permisjon, men i friperiodene sine, så vi sitter med litt ekstra penger til renoveringen vi begynner med til sommeren (sukk, gruer meg...)

Lillemor spiser 4-5 måltider om dagen. MME når hun våkner, en skive noen timer etter, MME og frukt til lunsj, middag og MME og grøt til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valentinsdagen har vi aldri feiret, og aldri savnet :)

E får ett måltid per våkentid, oftest 3 om dagen. Går ca 4 timer mellom, og da ammer jeg han 2 ganger mellom hvert måltid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kom med en flott bukett røde roser og sjokolade :sikle: Pluss at jeg skal få massasje av han. Veldig koselig, og han har virkelig slått på stortromma i år. Men hverdagene er det tross alt flest av, og å få en bukett helt ut av det blå på en helt vanlig tirsdag er minst like bra, om ikke bedre :Nikke:

Frøkna spiser 3-4 måltider med fast føde om dagen, og så kommer litt amming i tillegg innimellom måltidene, og en stund etter kveldsgrøten når hun skal legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tenner titta så fint opp nede hos mini idag, så da krysser jeg fingre og tær for at det er grunnen til nattevåk de siste dagene... Mest lyst til å hoppe ut av vinduet i andre etasje til tider, blir så zombie..

Og fryktelig mannevond på morran, sukk..

I tillegg har frøkna funnet ut hvordan hu reiser seg i senga, så nå reiser hu seg opp omtrent før hu treffer madrassen :/ hurra.. Trur jeg finner senga, gjesp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen får 4-5 måltider om dagen, litt ettersom når han våkner. Er som regel våken kl.5, men i dag fikk jeg stagget han med ei flaske melk, så han sov til kl.7. Ny rekord!

Brødskive

Grøt

Middag

Kveldsgrøt kl.17.30, eneste som har fast tidspunkt.

Så blir det et fruktmåltid, en kjeks el. innimellom, litt ettersom hvordan vi timer resten av måltidene.

Han er ikke lett å legge om dagene, men nå fungerer det faktisk å sove sammen i senga vår! Herlighet, idag sov vi plutselig nesten 2 timer, mot normalt en halvtime! :danse: (Og kom for sent til svangerskapskontroll ;)

Edit: Her feires heller ikke Valentinsdagen. Mannen bare pekte på rosene jeg fikk på morsdagen.. :fnise: Men jeg planlegger overraskelsesdate på lørdag ettermiddag, på ny sushirestaurant! Småen blir med da, men likevel. :)

Endret av Stinelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper tydeligvis å sutre litt på KG :fnise: for i går dukket en liten bit av den første tanna opp! Tar vel noen dager før den er helt oppe, men da håper vi på bedre netter om ikke så aaaltfor lenge :tommel: Zombietendenser her også.. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå kan jeg ikke slippe ungen av syne i to sekunder! Det nye trikset er å åle seg frem til trappa og leke geitebukk. Dvs, stange trappa gjentatte ganger :fnise: Han kan jo ikke holde på sånn, får jo vondt i huet av det.

Og ethvert forsøk på å si "Nei!" eller "Fy!" bestemt, resulterer i skrattlatter fra den onde, lille babyen. :rolleyes:

Hvor lang tid tar det før neste runde med tenner er igang? Nå har'n hatt sine to tenner nede i halvannen uke cirka, men syns han er igang med enda mer sikling og sutring nå (dessuten hadde bæsjen en delikat, oransje farge her om dagen)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag var jeg, mannen og småen på sushirestaurant og koste oss, veldig koselig! Litt ekstra styr er det jo med barn, men vi begynner å få taket på det.

I går var det litt dårlig stemning i heimen under oppussing, men i dag kjente jeg hvor godt vi har av å komme oss litt ut og bare kose oss sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut, Stinelin :) Huff, oppussing tærer på selv det stødigste forhold, men det kan jo være greit å få ut litt damp. Ha en fortsatt fin helg alle store og små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på vestlandet i helga og besøkt mannen sin slekt. Utfordrende å reise med småbarn, altså! Lillemann sier veldig tydelig i fra hva han vil og ikke vil om dagen. :sur: Nå satt vi på flyet i 45 min, men tenk på dem som reiser til Thailand med småbarn!!! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det trivelig på Vestlandet, Mohair? Jeg fatter heller ikke at man orker å fly langt med baby, vi skal til Gotland i sommer og tror at en èn times flytur med et ettåring holder i masser, hehe.

Jeg har søkt opptak til masterstudie i dag! Jeg hadde overhode ikke tenkt å studere mer nå, men det kom en innom forelesning og minnet om fristen 1. mars, og vips fikk jeg lyst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en helg... Veldig mye action på småenfronten, gitt. Han har knekt ålekoden en gang for alle nå og er OVER alt før jeg får sukk for meg. Må sikre stikkontakter nå. Plutselig var han oppi søplebøtta (altså, ikke oppi, men på god vei og lokket var av), han åler seg bort til veska mi og heller ut innholdet, prøver å ete litt på potteplanta (satt opp fra gulvet nå). Og eter hver minste lille dustesmule han finner på gulvet... Streeeess!

Dessuten, helt over natta, nekter han nå å ta puppen på dagtid. Det er jo uansett ikke snakk om store slantene (pumpet vel en dl totalt på dagen i går) mer, men han biter HARDT en gang før han bender seg vekk. Det gjorde leggetiden ganske utfordrende, for det virket som om han savnet nattapuppen (selv om han nektet å ta den). På natta tok han puppen som normalt... Men den lille melka jeg har igjen forsvinner jo fort om det ikke blir en bedring på puppenekten i løpet av et par dager :S

Må nok belage meg på å gi ungen mer MME, men hvordan går jeg egentlig frem? Frem til nå har han fått pupp i forbindelse med hvert måltid, i tillegg til vann, og så pupp som mellommåltid. Han spiser seg jo mett på mat, så han trenger vel ikke MME for vektas del, men kanskje fettet og vitamninene? Og ikke minst væsken? Ååh, så komplisert!

Innrømmer at jeg syns det er trist at han nekter puppen nå. Har kost meg sånn med ammingen, og har følt at det er så viktig for ham å få i seg den melka. Håper det går over og vi får noen uker til med amming, om enn bare slanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det trivelig på Vestlandet, Mohair? Jeg fatter heller ikke at man orker å fly langt med baby, vi skal til Gotland i sommer og tror at en èn times flytur med et ettåring holder i masser, hehe.

Jeg har søkt opptak til masterstudie i dag! Jeg hadde overhode ikke tenkt å studere mer nå, men det kom en innom forelesning og minnet om fristen 1. mars, og vips fikk jeg lyst :fnise:

Var veldig hyggelig. Lillemann fikk hilst på oldefar! :)

Så gøy med masterstudier, da! Jeg har også tenkt masse på videreutsanning, helt til jeg fant ut forrige uka at det er oppstart i januar og ikke i august. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg heller ikke på de som legger ut på skikkelig langtur med fly, Mohair. Det sagt - til Madeira, hvor vi har vært to ganger med Turnerose, tar det 5-6 timer, og det har gått over all forventning. Mine stikkord er bestikkelser, bestikkelser, bestikkelser og massevis av morsomme pusleting å holde på med på flyet. iPad, Ella's Kitchen og rosiner er gull. ;) Så lenge hun var liten var også puppen et trumfkort, men det varte jo ikke evig.

Høres ut som om det var en allright tur vestover, flyturen til tross? :) Misunner litt at dere har familien sånn at det er greit å fly, for svigers blir det litt knotete... De må kjøre halvannen time for å komme til flyplassen, nemlig. Og da går vinninga litt opp i spinninga.

Samme master som bachelor, Dorey? Spennende! :hoppe:

Bedagelig anlagt unge, sa du, Schaden? :fnise:

Ikke så mange råd å komme med ang MME, men håper det går seg til. Finnes det forumet som heter Flaskeposten fortsatt, kanskje? :klo: Det var et forum for flasking da Turnerose var liten, ihvertfall. Ah, se her. Håper det kan finnes noen tips der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...