*Joyce* Skrevet 29. september 2014 Forfatter #4761 Del Skrevet 29. september 2014 Oi, Mohair! Gratulerer så mye med lillesøster! Håper det går like bra i fortsettelsen, gleder meg til å høre mer om henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 29. september 2014 #4762 Del Skrevet 29. september 2014 Gratulerer så mye, Mohair! Godt å høre at det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. september 2014 #4763 Del Skrevet 29. september 2014 Gratulerer med lille jenta, Mohair! Så godt at det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 30. september 2014 #4764 Del Skrevet 30. september 2014 Oioi! Gratulerer, Mohair! Blir spennende å høre mer fra deg. Godt at alt gikk bra! Travel liten frøken.. Hadde vel ikke tid til å vente med å treffe familien sin Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 30. september 2014 #4765 Del Skrevet 30. september 2014 Oi, gratulerer Mohair! Godt alt gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. oktober 2014 #4766 Del Skrevet 7. oktober 2014 Er dere flinke å gjøre dere i flid med barnas matpakker? Jeg føler meg ikke særlig kreativ der og lager ikke spesielt spennende mat! Hvis dere har noen fine tips så sier jeg ikke nei takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. oktober 2014 #4767 Del Skrevet 7. oktober 2014 Er dere flinke å gjøre dere i flid med barnas matpakker? Jeg føler meg ikke særlig kreativ der og lager ikke spesielt spennende mat! Hvis dere har noen fine tips så sier jeg ikke nei takk Jeg lager "gammeldagse" matpakker bevisst, type 2 skiver med vanlig pålegg. Er bare en dag i uka det er matpakke med da (turdag), og jeg har av og til lagt med en liten kjeks, halvt eple eller lignende. Er litt "motstander" av å måtte gjøre mat kjempefancy for å kunne spise den, jeg husker da at maten skled ned på høykant da vi var små... ikke noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. oktober 2014 #4768 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg vet! Men personlig synes jeg det er kjedelig med det samme hver dag selv om jeg bytter på med pålegg og sånn.... Vi får heller ikke lov å sende med barna yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #4769 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hehe, mens jeg virkelig hatet de tørre brødskivene med pålegg på... Jeg blir fort matlei, og det har jeg alltid blitt, og jeg mistenker at særlig Turnerose er av samme ulla. Jeg lager ikke "fancy" matpakker i den forstand at jeg pynter maten, men de får ikke bare brødskiver. Vi har med ettermiddagsmat daglig, og der får jentene en type grønnsak, en type frukt, en yoghurt eller smoothie, litt karbohydrater av noe slag, kanskje en liten boks med rosiner eller frysetørret yoghurt, frysetørret frukt, ofte noen små biter kjøtt (skinke, pølse eller middagsrester). Til turmatpakkene (som Turnerose har med 2-3 dager i uka, Snorkfrøken én dag i uka) blir det enten brødskiver med litt godt pålegg (f.eks. egg og spekeskinke eller tunfisk og majones), middagsrester hvis de egner seg, lomper med godt pålegg e.l. Turnerose har også relativt ofte med seg pølser til grilling på bål. I tillegg får de ha med seg varm drikke på tur, enten kakao eller varm saft hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. oktober 2014 #4770 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg synes det er så teit at vi ikke kan sende med smoothie eller yoghurt. Det er såå Poppis her. Men han får det jo hjemme så da MÅ han jo ikke ha det i barnehagen. Lomper med pålegg var jo lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. oktober 2014 #4771 Del Skrevet 7. oktober 2014 I fjor fikk vi lov til å ha med yoghurt og smoothie i barnehagen, men nå har de bestemt at det ikke skal være lov lenger Argumentene er at a) de kaster så mye mat og det blir dyrt (Men det er jo foreldrene som sender med disse tingene, og dermed taper ikke bhg noe på det!) og b) at det er urettferdig for de andre som ikke får det (Hallo?! Verden ER urettferdig! Barna kan like gjerne lære det når de går i bhg som når de blir eldre.) Og i fjor skulle vi smøre matpakke både til frokost og lunsj (som de også spise rester av til frukt/grøntmåltidet i 14-tiden), men nå skal vi bare smøre til frokosten hvis de kommer i bhg før/under frokosttiden, så nå lager vi kun matpakke når Mannen leverer før han skal på jobb, så det blir 2-3 dager i uka bare. Men da sender vi med skiver med pålegg (gjerne smørepålegg á la kaviar, leverpostei, smøreoster osv), og en liten ting eller to ved siden av, f.eks. noen paprikastaver, skinke-/kjøttbiter (Falukorv, bogskinke, karbonade), druer, litt pære/eple, ostebiter, minigulrøtter, agurkskiver e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #4772 Del Skrevet 7. oktober 2014 Skjønner vi er heldige som får sende med yoghurt og smoothie. Glemte å nevne Babybel-oster! Snorkis liker best den lilla typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 7. oktober 2014 #4773 Del Skrevet 7. oktober 2014 I barnehagen vår oppfordrer de til å sende med yoghurt. Det spises sammen med fruktmåltidet. Småen får brødskive + frokostblanding, samt et eller annet ved siden av, enten frukt, oppskåret agurk eller ost. Men han er ganske kresen om dagen, så det er veldig begrenset hva han gidder å røre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 8. oktober 2014 #4774 Del Skrevet 8. oktober 2014 Vi får heller ikke lov til å sende med yoghurt fordi det er så usunt. Men i matpakkeforslaget de sendte står det at man gjerne får sende med rosiner. Det skjønner jeg ikke helt.. Er rosiner så veldig sunt, da? Vi kjører stort sett et par skiver med varierende pålegg og litt avokado, gulrøtter, tomat eller noe frukt. Sjelden han får middagsrester egentlig.. Vi sendte med noen kjøttboller i går, men de ble ikke rørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. oktober 2014 #4775 Del Skrevet 8. oktober 2014 Tror kanskje jeg skal gjøre litt med matpakken jeg også, det er tross alt bare 1 gang i uka, og da er det tur! Må handle inn noen egnede matbokser, kanskje en med fryseelement? Da kan jeg sende med henne "yndlingsfrokosten" hennes: overnight oats med bær på. Og evnt. legge med en liten frukt, noen dadler eller lignende. litt kos på tur må være lov. Yes, må ha ny matboks... den vi har nå er det bare plass til 2 skiver i. (og 2 skiver er kanskje litt lite, i og med at hun ikke spiser skorpene....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. oktober 2014 #4776 Del Skrevet 8. oktober 2014 Vi kjøpte nye matbokser i sommer (både til Frøken Fryd og oss selv) av typen Sistema Triple split. Den rommer MYE, og definitivt mer enn frøkna spiser til frokost, men jeg liker at det er ett stort rom til brødskiver (evt. salat/middagsrester o.l.) og to små som det er plass til yoghurtbeger og frukt/grønt/matbiter oppi, og så følger det med en liten boks til f.eks. granola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 8. oktober 2014 #4777 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Jeg er glad de er ganske avlappa i barnehagen vår .Yoghurt er virkelig ikke den store synderen i kostholdet. Vi sender med en yoghurt og havregryn til ettermiddagsmaten og en brødskive til frokost. Endret 9. oktober 2014 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. oktober 2014 #4778 Del Skrevet 12. oktober 2014 Denne uken er Fløtepusen blitt bleiefri!! *stolt* Tidlig i uka proklamerte hun at hun IKKE skulle ha bleie i barnehagen, så da fikk hun truse på. De i barnehagen har skrytt masse av hvor flink hun er, hun sier fint ifra at hun må tisse eller bæsje. Hun har kun hatt ett tisseuhell der, første dagen. Og med DEN suksessen fant vi ut at vi liksågreit kunne droppe nattbleia. Første natta var det tiss i senga når hun våkna, 2. natta helt tørt. Lurer på hvordan det har gått i natt (3. natt). Hvordan vi har jobbet med bleieavvenning: Startet med pottetrening... (i våres engang... hun har hatt potta lenge og "lekt" med den tidligere) Men hun var lite interessert i å gjøre noe på potta. kjøpte så doring og en pottetreningsbok. Leste boka, og Fløtepusen ble sååå inspirert og sprang på do/dro ned buksene. Hun har heldigvis aldri vært redd for å gå på do/få noe ned i do. (selv om det jo var litt rart i starten). Vi har aldri følt behovet for noe belønning, men hun har fått veldig med skryt og positiv oppmerksomhet. type synging, gledesutbrudd og high fives. Før slutt nå denne uka (som hun tydeligvis var klar for, hun tok jo styringen selv...), så har hun trent seg masse med truse hjemme siden i sommer. HUn brukte bleie ute/i barnehagen, men her hjemme har hun gått lenge med truse. Det har jo gått bedre og bedre, relativt få uhell, og hun ble flinkere og flinkere til å si ifra. Vi har også prøvd å ta henne på do til faste tider, og sagt "Nå må vi gå og tisse osv". Av og til hvis vi spør: Må do på do? så har hun bare sagt. Nei, tomt for tiss osv.. Det er uansett skikkelig stas for både henne og oss, og litt merkelig at vi nå har en liten haug med bleier som trolig aldri blir brukt, bodyer osv må legges vekk.. Så søt i de de artige trusene sine atte!! (boxer truser fra Lindex). -- Måtte forøvrig ut og handle nye dyner og styr grunnet uhellet, så nå har hun oppgradert til juniordyne. Jeg landet på dun, så får jeg heller vaske og tromle (hos svigers) når det trengs. Gråtass sengesett slo godt an 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 12. oktober 2014 #4779 Del Skrevet 12. oktober 2014 Oj! Så deilig med bleiefri unge! Lillemann går støtt og stadig naken her hjemme, men å sitte på potte eller dosete vil han ikke. Ihvertfall ikke mer enn to sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. oktober 2014 #4780 Del Skrevet 12. oktober 2014 I dag skulle småen ha "hjelp-på-seg" på brødskiva. Eller leverpostei, som vi kaller det. Har noen pottetreningsbok å anbefale? Fant en som var for prinsesser eller sjørøvere og den var så teit at jeg ikke klarte å la være å syte til ekspeditøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå