Schadenfreude Skrevet 27. februar 2013 #3461 Del Skrevet 27. februar 2013 Småen satte ny sovnerekord til første dagslur i dag. La'n ned i vogna og gikk rett ut. Forventet at han skulle surve litt (gjør som regel det i et minutt eller to), men det kom bare en halvkvalt uææh og så ble det stille! Var bare våken én gang i natt også, selv om det selvsagt ble morgen alt for tidlig. Han må gjerne gjenta det der! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. februar 2013 #3462 Del Skrevet 27. februar 2013 Flott at det begynner å ordne seg med søvnen hos flere her! Småen sover veldig godt og lenge for tiden, dog med tidlige morgener. Jeg har fått rødt utslett over hele kroppen som klør noe så inni hampen! Blir helt sprø, og sov dårlig i natt. Minner om et kjempe myggangrep. Var hos legen nå, som mente det var ufarlig. Håper for all del et ikke er en slags svangerskapskløe som skal vare et halvår til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. februar 2013 #3463 Del Skrevet 27. februar 2013 Frøkna vår har sovet på siden fra hun var 2 uker gammel og aldri hatt noe problem med at hun har rullet rundt på magen. Nå snur hun seg gjerne rundt på magen og turner litt når hun skal sove, men hun sovner ikke når hun ligger på magen (eller ryggen for den del). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 27. februar 2013 #3464 Del Skrevet 27. februar 2013 Frøkna her sover i alle mulige stillinger, aldri samme stilling når jeg kommer opp på kvelden. Ellers så koser vinoss i de siste ukene med termin, begynner igjen i påskeuka, tida har gått fort syns jeg :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #3465 Del Skrevet 27. februar 2013 Gah! Jeg blir helt krøllete inni meg av å lese det uforståelige byråkratspråket i barnehagesøknadsskjemaet. Herregud så kronglete det er skrevet! Tydelig at bydelen vår ikke har hatt språkvask mtp leselighet og tilgjengelighet... Har alle andre søkt bhg? Her har det blitt utsatt til siste slutt siden det er litt mye rot og tull fra bydelens side ifbm at barnehagen til Turnerose skal rives og bygges ny. Krysser fingrene for at de gjør unntak for søsken, men jeg føler meg slettes ikke trygg på at de gjør det... Snorkfrøken sover også på siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 27. februar 2013 #3466 Del Skrevet 27. februar 2013 Vi søkte før jul. Er blitt litt usikker på valgene våre nå de siste dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #3467 Del Skrevet 27. februar 2013 Vi søkte før jul. Er blitt litt usikker på valgene våre nå de siste dagene... Kan dere ikke endre, eller blir det ikke som del av hovedopptaket når dere søkte i forrige kalenderår? Det er skikkelig vanskelig å velge, og særlig med første, syntes jeg - man har liksom ikke det helt store nettverket å be om erfaringer fra, som regel. Vi kjente ihvertfall ikke så veldig mange med eldre barn da Turnerose skulle i bhg. Er det noe spesielt som gjør deg usikker? Vi byttet bhg etter et år for Turnerose, den første var vi virkelig ikke fornøyde med. Men det var litt spesielle omstendigheter, ny styrer, ny avd.leder på disp og markant endring fra et år til det neste. Er visst knapt noen igjen av de som gikk på Turneroses avdeling det året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 27. februar 2013 #3468 Del Skrevet 27. februar 2013 Vi kan endre, skal ta en kjapp titt i kveld. Er et par fine rett borti gata her som tilhører en annen bydel. Vanskelig å velge, ja. Man aner jo ikke hva man går til. Min store frykt er at han får plass i basebarnemaskinen borti dumpa med 450 unger. Ellers har vi jo søkt på de vi tror er greie. Så dere bytta etter et år, ja? Regner med at vi flytter neste år, så blir jo bare for et år nå sannsynligvis, men vil jo at han skal ha det best mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #3469 Del Skrevet 27. februar 2013 Ah, dere har en sånn gigabhg i nærheten, ja... Kinkig. Det poenget jeg prøvde å få frem i sted er at det kan skje ting som gjør at gode bhg plutselig ikke er så gode likevel. Det var tilfellet med den første bhg til Turnerose. Det er jo umulig å ta høyde for alt sånt... Men ja, det er ikke noe godt å gå og lure på om ungen har det bra i bhg. Vi var veldig usikre på det det første året til Turnerose. For all del, det var noen supre voksne der som vi stolte på og likte, men helheten var ikke særlig "confidence inspiring", og det var så avhengig av hvem som var der. Turnerose ble mye tryggere på barnehagesettingen etter at hun byttet. Hun gikk i den første et knapt år, begynte i midten av august og begynte i den hun går i nå 1. juni året etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. februar 2013 #3470 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Vi har søkt (og fristen gikk ut den 15. februar her), og har ingen å høste erfaringer fra, men det åpnet en ny barnehage ikke så mange hundre meter fra oss i høst og det jeg har lest om dem på nettsidene, hørt fra både sikre og usikre kilder, og lest på FB i en lokal babygruppe høres bra ut, så vi håper at frøkna får plass der (søkte hhv. 100% og 80% der på 1. og 2. plass for å kanskje ha en litt større sjanse), men om hun kommer inn i barnehagen like ved der jeg jobber (3. plassen vår), så tror jeg også at hun vil få det fint der utifra hva jeg har hørt. Men hvor lang tid går det fra søknadsfristen går ut til man kan forvente noe svar? Uker? Måneder? *fersking* Endret 27. februar 2013 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 28. februar 2013 #3471 Del Skrevet 28. februar 2013 Her er fristen 1, mars, så jeg søkte for noen uker tilbake. Har besøkt én barnehage og snakket med naboer og bekjente om andre. Fordelen her er at det er så inmari mange unger i nabolaget, så jeg kjenner noen med sneip i alle barnehagene i mils omkrets Vil antagelig være fornøyd så lenge jeg får en av de tre jeg satte på ønskelista. Aner ikke når man kan forvente svar her i kommunen, forresten. Er det forresten lurt å ha to stk høst/vårdresser til barnehagen? Foreløpig har vi bare én vinterdress, men fant noen fine Reflex-dresser på Barnas Hus-outleten her. Kjøpte ikke, men burde kanskje ha gjort? Jeg er snart over i ubetalt perm, så jeg prøver å være litt forsiktig med pengene. Ikke så lett, gitt... Det er alltid så enkelt å argumentere for at "men det trenger småen jo!". Selv har jeg vel knapt kjøpt et plagg siden ungen kom (unntatt noe ammetøy)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. februar 2013 #3472 Del Skrevet 28. februar 2013 Men hvor lang tid går det fra søknadsfristen går ut til man kan forvente noe svar? Uker? Måneder? *fersking* Jeg tror det er måneder...Men jeg husker ikke, altså! Mai, kanskje? Vi søkte for en uke siden. M går jo der fra før, så var ikke så mye å stusse på De har en veldig fin småbarnsavdeling! Jeg tror ikke vi har hatt 2 dresser før nå jeg..Har bare brukt regnklær om vi har måttet vaske parkdressen, og det har jeg nesten aldri gjort. De sitter jo bare i ro når de er så små, og blir jo nesten ikke skitten..Men vi var skjelden ute når vi kom hjem og tok dressen med hjem i helgene. hadde vi vært mye ute ettermiddagene, så hadde jeg nok kjøpt 2 Men jeg synes hel regndress er bedre enn 2-delt på disse små. Da kommer det ikke vann inn noen steder Jeg er så svimmel om dagen, tror kanskje jeg mangler noe jern..Men jeg passer på å spise mye leverpostei Våknet i natt og da følte jeg meg dritings, da. Hele rommet snurret rundt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. februar 2013 #3473 Del Skrevet 28. februar 2013 Vi har også søkt bhg, men her er kapasiteten så sprengt at det ikke er sikkert vi får i bydelen en gang. I fjor var det 450 barn for mange eller noe. Lillegutt har de to siste nettene bare våknet èn gang! OG sovet til kl 0600 *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #3474 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Her kommer svaret i mai omtrent, ja. Vi har vel stort sett hatt to vinterdresser, to sett med regntøy, en vår-/høstdress. Barnehagen til Turnerose er flink til å bruke regntøy når det trengs (og det gjør det i grunnen ofte), så den tynne dressen brukes strengt tatt ikke så mye. Jeg er glad vi har den, den er jo å foretrekke fremfor regntøy når det er vær til det, for regntøy blir klamt, men det er ikke så altfor mange dager hvor det er for kaldt til å gå uten yttertøy, men samtidig tørt og fint. Ellers brukes den med ulltøy under i den perioden hvor vinterdressen blir for varm, men da er det jo også ofte vått ute. Vinterdress og regntøy tørker også seinere, så derfor synes vi det har vært kjekt å ha dobbelt opp. Hos oss tørker det ikke helt over natta, selv om vi setter på maskinen i det vi kommer inn døra. Men vi har hverken trommel eller tørkeskap, da. Og jeg synes det er greit å slippe å drasse det med frem og tilbake hver dag. (Og jeg er en kløpper til å handle på salg, om jeg skal si det selv, tror vi har kjøpt én dress til fullpris hittil, og et par luer og sånt. F.eks. har Barnas Hus tilbud på Reflex-regntøy nå, så da har vi hamstret. Reflex og Troll er det eneste regntøyet som holder stand her i huset, det øvrige vi har prøvd har fått hull etter type en dag, og Turnerose er ikke spesielt herjete av seg.) Endret 28. februar 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 28. februar 2013 #3475 Del Skrevet 28. februar 2013 Tre skikkelige drittbleier på én time! Hvorfor kan han ikke drite fra seg når han først er igang, istedenfor å vente til bleia er rein for å komme med ny ladning? Men han er jo fin om dagen. I sta lo han seg skakk av at jeg prøvde å hindre ham i å klisse det han gulpa utover gulvet. Kjempegøy å bli vippet over på ryggen og skjøvet til siden, ja! Jeg var visst også litt treig med å mekke lunsj i dag (han sto opp med pappaen og fikk frokost en time tidligere enn normalt, noe som datt helt ut av huet mitt). Han ålte seg bort til meg og fant litt blottet sideflesk (apropos dårlig med kleskjøp til meg selv: har knapt noe som egentlig passer om dagen) som han prøvde å gnage på! Syns igrunn det er litt kjipt at nå som jeg begynner å kose meg skikkelig med sneipen, DA skal jeg tilbake i jobb. Får se om jeg ikke stikker og kjøper sånn Reflex-dress i løpet av helgen. Den outleten er jo genial, der har de alt man trenger og til en ganske grei penge. Jeg driter vel i at det er fjorårets modeller, og det gjør nok ungen også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. februar 2013 #3476 Del Skrevet 28. februar 2013 (Og jeg er en kløpper til å handle på salg, om jeg skal si det selv, tror vi har kjøpt én dress til fullpris hittil, og et par luer og sånt. F.eks. har Barnas Hus tilbud på Reflex-regntøy nå, så da har vi hamstret. Reflex og Troll er det eneste regntøyet som holder stand her i huset, det øvrige vi har prøvd har fått hull etter type en dag, og Turnerose er ikke spesielt herjete av seg.) Og jeg har ikke kjøpt en eneste til fullpris ennå Vi har jo hittil aldri hatt mye penger, så tilbud og finn har vært fint mange som selger ubrukte og veldig fint brukte dresser på finn! Barnehageklær er vanskelig synes jeg, og jeg er veldig glad for at jeg har hatt noen år på innsiden sånn at jeg har fått sett hva alle andre bruker og hva som fungerer og ikke Er ikke få ganger jeg har sjekket merkelapper for å se hvor klær er kjøpt og hvilket merke det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. februar 2013 #3477 Del Skrevet 28. februar 2013 Her går barnehagefristen ut 15.mars, så jeg har goood tid. Har egentlig bare ett reelt valg, en ren småbarnsavdeling. Kan også få plass i barnehage med 0-6år, håper ikke det selv om den er nærmere. Synes det er vanskelig med klær som skal brukes langt frem i tid, klarer liksom ikke se for meg at han skal bli større. Og vanskelig å vite når de vokser mest, og hva de egentlig trenger. Fint å få tips fra dere erfarne her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 2. mars 2013 #3478 Del Skrevet 2. mars 2013 Åååh. Småen har visst funnet en ny måte å vise at han er sulten på. Her om dagen prøvde han seg jo på sideflesket, men det viser seg at hva det nå er han kommer til er passende å ete på. I dag har han gnagd på håndleddet mitt, og da jeg ikke var kjapp nok med å lage middagen (stekte fiskekaker) så gikk han for tusan løs på tærne mine! Måtte faktisk tråkke unna ungen konstant, sånn at han ikke skulle gnage på føttene mine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 2. mars 2013 #3479 Del Skrevet 2. mars 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 2. mars 2013 #3480 Del Skrevet 2. mars 2013 Vi har netthandlet til barna for tusenvis på jollyroom.no i dag! Elsker netthandel, hater å gå i butikker. Ble søskenvogn, grind foran ovnen, ny bilstol, bilstolpose osv. Veldig fornøyd, så nå håper jeg bare at kvaliteten er høyere enn prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå