Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

*sliten* her i huset har det vært mer husmorsdag enn morsdag. Mannen bryr seg ikke om slikt, og har ikke engang gratulert meg. Men derimot vært "sliiiten" og teit... Jeg har vasket klær, hengt opp klær, skifta på senger, støvsugd og vaska litt i stua, bakt boller, hatt Fløtepusen mye osv...

Kan visst se langt etter massasjen jeg ønsket meg...

Dumme helga!! Ille når man gleder seg til å gå på jobb igjen.

Fkløtepusen har hatt en 3-4 skikkelige vriene dager nå, med grining og sutring og hyling og urolige netter. Og en ny tann nede, nå har hun 2!! Hurra! Og vært forkjølet også...

*lukke øynene og late som jeg er i et varmt spaanlegg, liggende på et varmt, rent og hvitt frottehåndkle og blir massert over hele kroppen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen alle sammen!

Huff Pasjonsblomst... :hug:

Jeg fikk frokost på senga, boller med krem, verdens største bukett med roser og kort fra lillemann. Og elektrisk visp som ønska meg til jul. ;) Og dagen fri til å kose meg på langtur på hesten mens mannen og lillegutt besøkte oldemor, herlig!

I morgen er det skole igjen, og mannen skal være alene med småen et par dager. Må si at jeg synes han er veldig flink, selv synes jeg synd i meg selv om jeg går et døgn uten noe avlastning fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fin morsdag igår :) Fikk sove til jeg våknet av meg selv, så lå jeg en stund i sengen og bare koste meg med avis :) Deilig, har ikke gjort det på evigheter, sto opp kl 11! Storebror hadde presset juice til meg og tegnet kort. Pappa laget deilig frokost. Jeg skiftet ikke en eneste bleie, pappa ordnet alle dupper og lagde middag osv. Pappa var sliten til kvelds, jeg veldig pigg :) Vi var ute lørdag fordi pappa ville kjøpe en utebukse til meg fra gutta, de hadde ikke størrelsen så utsatte, helt greit. Og gan hadde ment å stikke ut søndag og kjøpe blomster, det ble det ikke tid til, så det beklaget han. Jeg sa at å ikke skifte en eneste bleie oppveide godt for blomster :D Så jeg var godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en drømmedag, Stinelin!! :rodmer:

Jeg hadde en sånn gørring-samboer som hverken gratulerte eller gjorde noe annet bra for meg.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg hadde en fin samboer som kjøpte armebånd (som jeg pekte ut..) og en eske sjokolade til meg sammen med M :) Men det har tatt ett par år å lære han opp! Han er ikke noen gi-gaver-mann, og jeg synes å huske at jeg sist bursdag gråt og skubbet ut døren, og han fikk ikke komme tilbake før han hadde kjøpt gave :ler: Jeg er gave-menneske og jeg synes i alle fall at bursdag og morsdag skal markeres litt. Men jeg er fornøyd med en liten sjokolade, jeg, trenger ikke være noe dyrt fra gullsmeden hver gang.

Men etter at jeg hadde fått gaven, så ble det en helt vanlig dag igjen, der jeg gjorde det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til pasjonsblomsten og Ara, morsdagen burde faktisk markeres...

Vi spiste middag hos svigers. Jeg fikk faktisk ingenting av mannen, for jeg har ikke kommet på noe jeg har lyst på (vi kjøper bare gaver vi faktisk ønsker oss). Men jeg har en gave til gode :ler:

Han bakte kake da, så jeg er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel i grunnen etterhvert slått meg til ro med at mannen er helt håpløs på alt som er av merkedager, enten det er morsdag, bursdag eller bryllupsdag. Han bare er sånn, og selv om jeg synes det er litt kjipt, så er det ikke noe poeng i å bli skuffet gang på gang. Han har lært seg å huske på bursdager, og det er ikke verst bare det, skal jeg si dere! :fnise: Så jeg forventet ingenting, og fikk en liten gratulasjon, men dett var dett. Greit nok - for sånn i det store og det hele er han ikke så verst. ;) (Men jeg har bestilt kjærestekveld på søndag, for vi har vært sammen i 10 år snart!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde barnevakt lørdag til søndag så vi var ute og spiste middag og var kjærester på lørdagen <3

Sov til tolv, med en drøss oppvåkninger og steinharde meloner da jeg tusla ned fra soverommet :)

Mini hadde vært effektiv prevensjon for lillebror på 27, våken fra tolv til to og starta dagen i seks-sju tida Hihi.

Fikk gave fra jentene, sambo var ute og kjøpte gave til meg på lørdag ;) Tusen ord til verdens beste mamma og en bamse. Pluss jeg fikk en sjokolade av sambo, den nye freia premium med karamell, ganske god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert mer morsdagsfeiring når kidsa begynenr i barnehage! :Nikke:

Vi har fått lekegrind til lillemann, akkurat i tide. Han reiste seg opp for første gang i dag. Har klart å reise seg opp med litt hjelp, men nå fikk han det til helt selv! Og det er visst veldig gøy å både sitte og stå i leikegrina. :tommelopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en skikkelig sovebaby! 2,5 time morgenlur, 1,5 time ettermiddagslur. I tillegg til 12 timer i natt (dog med tre matinger).

Skjønner ingenting.. Mulig det er forkjølelsen som gjør det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått lekegrind til lillemann, akkurat i tide. Han reiste seg opp for første gang i dag. Har klart å reise seg opp med litt hjelp, men nå fikk han det til helt selv! Og det er visst veldig gøy å både sitte og stå i leikegrina. :tommelopp:

Så gøy! De ser så store ut når de står :) Her er det også gøy å klatre i lekegrinda, såfremt noen er i stua, ellers kjeder han seg og roper til vi kommer :fnise:

Deilig med sovebaby, shaden! Her har vi gått fra tre korte lurer til to lange, men det funker jo det også :) God bedring til lillegutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! De ser så store ut når de står :) Her er det også gøy å klatre i lekegrinda, såfremt noen er i stua, ellers kjeder han seg og roper til vi kommer :fnise:

Ja, nå er de liksom blitt små gutter. Er ikke baby lenger. Både gøy og litt trist.

Men lillemann sov faktisk en time på brystet/magen min på morgenen i går. Våkna 05.30 og klarte ikke å sovne igjen etter spising. Både han og jeg syntes det var aaaalt for tidlig å stå opp så jeg la han bare der for å teste ut. Han sovnet med en gang!! :rodmer: Han har jo ikke gjort det siden han var to-tre måneder gammel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel i grunnen etterhvert slått meg til ro med at mannen er helt håpløs på alt som er av merkedager, enten det er morsdag, bursdag eller bryllupsdag. Han bare er sånn, og selv om jeg synes det er litt kjipt, så er det ikke noe poeng i å bli skuffet gang på gang. Han har lært seg å huske på bursdager, og det er ikke verst bare det, skal jeg si dere! :fnise: Så jeg forventet ingenting, og fikk en liten gratulasjon, men dett var dett. Greit nok - for sånn i det store og det hele er han ikke så verst. ;) (Men jeg har bestilt kjærestekveld på søndag, for vi har vært sammen i 10 år snart!)

Dette må nok jeg også bare belage meg på framover. Han er litt unnskyldt da, ettersom store deler av familien hans er Jehovas Vitner, så han er jo ikke vant til å feire noe fra han var liten og det henger nok i selv om han er 33 år og har levd sitt eget liv. (Ikke JV).

Så godt at tassen din sover bra, Scahden. Det må jo være himmelsk. Får håpe det ikke er forkjølelsen og at han fortsetter sånn framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå er de liksom blitt små gutter. Er ikke baby lenger. Både gøy og litt trist.

Men lillemann sov faktisk en time på brystet/magen min på morgenen i går. Våkna 05.30 og klarte ikke å sovne igjen etter spising. Både han og jeg syntes det var aaaalt for tidlig å stå opp så jeg la han bare der for å teste ut. Han sovnet med en gang!! :rodmer: Han har jo ikke gjort det siden han var to-tre måneder gammel.

Å, så koselig! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med fangsoving :strix:

Vi prøver å endre leggerutinene her til at pappaen også skal kunne legge. Til nå har jeg ammet i søvn oftest. Han tar ikke smokk, så det er den muligheten ut av vinduet.

Jeg er veldig klar for å kunne dele mer på disse tingene, som legging og mating.

Hvordan legger pappaene hos dere andre? Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen bysser småen i søvn etter nattapuppen. Har ham liggende på fanget og gynger på sengekanten. Tar som regel ikke mer enn et par minutter når vi timer det rett.

Vi tar ting litt steg for steg med småen, det har vi måttet hele veien. Feks satt jeg med ham (sovende) på fanget hele kvelden i tre uker før han vente seg til at kveld var sovetid. Nå har vi gått derfra via amming i søvn i senga vår til at pappaen kan legge, stadig kjappere og enklere.

Vi jobber jo videre, selv om legginga fungerer sånn passe greit nå. Småen ser ut til å klare å sovne av seg selv når han ligger mellom oss på natta, så vi prøver å gi ham sjansen. Satser på å få "videreutviklet" dette til at vi etterhvert bare kan legge ham i senga og han sovner. Men av erfaring ser det ut til at småen responderer best på at vi tar ett og ett skritt. Slitsomt, men jeg ser jo fremgangen. Det hadde jeg ikke trodd for to måneder siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk, en dag kan man si til poden "nå er det sengetid, marsj i seng!" og så tusler han ivei, pusser tenna, og legger seg - resultatet av 1000 bittesmå fremskritt :)

Mannen legger her ved å bysse og synge lavt. Det går ganske fort og greit, såfremt han ikke må ha pupp, da er det ingenting som stogger gråten. Jeg har gått tilbake til å prøve å legge ham halvvåken og døsig, så han skal sovne selv, med varierende hell. Må innimellon ta opp og bysse bysse mere først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gårsdagen, alle flotte mammaer! :)

Jeg så ikke noe til blåbærmuffinsene Mannen lovte meg, men jeg fikk et "muntlig gavekort" på time hos frisør for å gjøre hva jeg vil + hodebunnsmassaje (I :hjerte: hodebunnsmassasje). Og ellers var det en vanlig dag med bleieskift, byssing og mating... Må nok bare senke alle forventninger her også, men Mannen er veldig flink til å stille opp ellers i hverdagen (fikk en slippe-å-skifte-bleie-mate-og-legge-frøkna-dag for ikke så lenge siden, helt ut av det blå), så jeg skal ikke klage :)

Frøkna er 8 måneder i dag og har brukt dagen på å prefeksjonere ålingen sin, så nå er det virkelig fart i den lille kroppen. Og hun setter seg opp på egenhånd og er ganske nær ved å krabbe virker det som. Og endelig, etter 3 uker med sovetrøbbel og oppvåkninger en gang i timen, sov Frøken Fryd fra 20-24, ammet, sov til 05, ammet og sov til 08 igjen. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen går tiden fort! Synes ikke det er lenge siden jeg satt å fulgte med på at alle i termingruppa poppet, og om bare noen måneder så er ungene 1 år!! :sjokkert:

Hurra for 8 mnd, Haley! :) Hun er kjempeflink! Også så deilig med flere timer sammenhengende søvn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at tassen din sover bra, Scahden. Det må jo være himmelsk. Får håpe det ikke er forkjølelsen og at han fortsetter sånn framover :)

Det var nok forkjølelsen. Han gjentok ikke bragden i dag ;) Men virker som om småen også nå dropper lur nummer tre på ettermiddagen, mot at han utvider de to andre lurene sine litt. Er snart en uke siden han hadde en tredje dupp..

Ser ut til at tatasene snart streiker her. Er ikke mye å hente om dagen... :( Syns igrunn det er veldig trist, for jeg hadde håpet på å amme til han var over året, i hvert fall. Vi får se. Enn så lenge godtar han jo å få det lille som er, har i hvert fall gjort det hittil (men i natt var det klaging over tom pupp.. usj!). Får håpe det holder til jeg klarer å få ham til å sove uten å gi pupp. Ellers kan nettene bli morsomme fremover..

Men hvis han ikke får noe særlig MM lenger (er kanskje snakk om 30ml i slengen), bør han få MME da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...