Schadenfreude Skrevet 16. desember 2012 #2921 Del Skrevet 16. desember 2012 Småen har begynt å løfte seg opp på alle fire de siste dagene nå. Det går egentlig ikke helt ennå, og når rumpa kommer opp, planter han som regel ansiktet i gulvet... (Ja, det er litt slemt å le, men det ser veldig morsomt ut og han ligger på et mykt underlag, så han slår seg ikke så alt for ille.. ) Han var med og pakket inn julegaver igår også. Det var STOR stas! Alt det fiiine papiret, for ikke å snakke om gavebåndene. Kan bli spennende på julaften, dette. Hvor feirer dere jula, jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. desember 2012 #2922 Del Skrevet 16. desember 2012 Vi feirer første halvdel hjemme på gården, andre halvdel hos mora mi. Har tenkt å gjøre akkurat som vanlig med rutinene våre, dvs at timene mellom 16-18.30 vies den krevende lille sjefen i huset. Vet at noen i familien vil at han skal være opp ekstra lenge siden det er jul, men det er ikke aktuelt. Hos mora mi håper jeg at hun kan være barnevakt, slik at jeg og mannen kan treffe venner ihvertfall en kveld. Ellers blir det lunsjtreff. Ellers gleder vi oss til god mat, slekt og venner. Håper været holder slik at vi får vært ute på trilleturer når familien blir for intens. I helga har han hatt sin første runde med feber og oppkast. Kasta opp i ett kjør i går natt, men var blid som ei sol, og sovna lett etter hver runde med vask og skift. I går lå han på mannen og sov hele dagen omtrent. Mannen syntes det var perfekt å ta seg av syk sønn når de bare kunne sløve på sofaen, hehe. Jeg benyttet anledningen til å ta en tur på julehandel alene, herlig! I dag har lille vært sutrete og krevende, og ved skifting til pysj hadde han røde utslett over hele kroppen! Sikkert ubehagelig, siden han klager uansett hva vi gjør. I alt det røde er det små bleke prikker. Noen som vet hva det kan være? Han sovna heldigvis som vanlig, håper han sover lenge og vel. Etter at vi begynte med velling spiser han forresten bare èn gang om natta, utrolig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 16. desember 2012 #2923 Del Skrevet 16. desember 2012 Huff da, Stinelin! Det hørtes ikke noe særlig ut. Håper han blir frisk fort! (Kjempebra at hoftene hans var bra forresten ) Vi feirer jul hjemme hos oss selv, med min mamma, bror og bestefar&mormor. Vil være hjemme så småtten kan få følge sine rutiner ift til soving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 16. desember 2012 #2924 Del Skrevet 16. desember 2012 Stinelin: fjerde eller femte barnesykdom? Lillemann har fått sin første vannkopp i dag. Heldigvis har ha ikke feber og virker ikke noe plaget, men det blir vel kanskje verre etterhvert. Håper vi er ferdige til jul. Vi skal jo til svigers som bor på andre siden av landet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. desember 2012 #2925 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Stinelin: jeg er sikkert overhysterisk, men jeg ville hatt veldig lav terskel for å ta kontakt med legevakta ved dårlig allmenntilstand og utslett. Om enn bare for å ha tatt den telefonsamtalen. Lar heller de avgjøre om det må. sjekkes nærmere.. god bedring til lille i alle fall! Og god bedring til småtten din, Mohair! Sikkert greit å ha unna vannkoppene, men litt småkjip timing.. Endret 16. desember 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. desember 2012 #2926 Del Skrevet 16. desember 2012 Stinelin: Jeg signerer Schaden her.. Og da jeg var hos lege med utslett på småen sa han at som test kunne man dra i huden der prikkene er.. Blir prikkene borte når du strekker huden, er det ikke noe fare. Men om prikkene ikke blir borte er det viktig å kontakte lege.(Hjernehinnebetennelse og sånn tror jeg...) Håper formen hans snart blir bedre hvertfall! Jula her blir feiret sammen med 2 av samboers tanter (faktisk) Med søskenbarn og det hele. Og babyjente på 5,5 mnd. Så vi blir tilsammen 9 stykker. Jo fler jo bedre synes jeg. Selv om vi skal være der blir leggingen like striks som før. Vi er naboer så han får sove der til vi ser oss fornøyde med feiringen, også går vi ned til oss selv igjen Ellers skal jeg kose med med noen venninner 2.juledag så da skal mamma og pappa passe småtten. Gleder meg til å komme meg litt ut. (Ja, jeg trenger luft under vingene). Også skal vi ha familie(tragedie)samling 4.dag. Har blitt to nye medlemmer, så skal bli koselig å treffe lillegutten til søskenbarnet mitt da! Mohair: God bedring til tassen. Håper han blir fort ferdig med vannkoppene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. desember 2012 #2927 Del Skrevet 16. desember 2012 Hvor feirer dere jula, jenter? Vi blir hjemme i julen. Omtrent hele familien bor like i nærheten Julaften skal vi være med svigers og da kommer vi til å overnatte, så slipper vi å pakke med oss sovende barn og haugevis med gaver hjem midt på natta. Blir gøy! Eneste jeg synes er litt kjedelig er at jeg likte veldig godt i fjor da vi bare kunne stå opp hjemme og så var alle nye lekene til M her og vi kunne ta en helt rolig 1. dags formiddag. Resten av julen er det selskap i hytt og pine, vi har både bursdager og bryllupsdag som blir feiret i tillegg til julefrokoster og andre "selskap", så nok av kaker og god mat! Uff, så mange syke! God bedring til alle sammen Vi har forresten kontaktet legevakt ved alle utslett, og fått beskjed 3 ganger at M har hatt den 4. barnesykdom Så jeg lurer på om grunnen til at M aldri blir smittet av vannkopper i bhg, er at ho faktisk hadde det som veldig liten.. Ara: Her skal det også feires sammen med mannens tanter Og foreldre og bror. Synes det er så kjekt at mannens familie er så nær! Føler jeg kjenner bedre mannens tanter enn mine egne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 16. desember 2012 #2928 Del Skrevet 16. desember 2012 Idag har lille frøkenen vår vært mye sur og grinete, kanskje det er tenner på vei likevel? Hvis ikke det var på grunn av full fart og mye besøk idag. Først til farmor i formiddag, og til bestemor og bestefar i ettermiddag og kveld. Når vi endelig var hjemme for en times tid siden var hun ihvertfall i storhumør. Borte bra, men hjemme best, kanskje? Vi har også en litt "splittet" familie som så mange andre i disse dager. Samboers foreldre er skilt, og gift på nytt, så vi har tre familier å besøke. Heldigvis bor alle innen rimelig avstand. Lørdagen skal vi til svigersøs, julaften blir med mine foreldre og søsken sammen med min farfar, onkel, tante og søskenbarn, første juledag med hans mor++ og andre med hans far++ Andre skal vi ta turen på konsert vi har gledet oss lenge til, og så blir det byen, så baby blir igjen hos bestemor og bestefar. Denne uken gjelder det å pønske ut hva jeg skal kjøpe til samboer til jul. Han ønsket seg i utgangspunktet en klokke, men har funnet ut at han heller vil kjøpe den når vi er på en utenlandstur, så jeg må nok legge hjernen i bløt. Babyen får Brio-gåvogn og Hinkel Pinkel-dukke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. desember 2012 #2929 Del Skrevet 16. desember 2012 Har sett på bilder av fjerde og femte barnesykdom, og det ligner ikke på noen av dem, men ikke vet jeg. Ringte søstera til mannen som har 3 unger, hun sa feber ofte var fulgt av utslett, og mente vi kunne se det an om han ikke var i dårlig form. Har vært sutrete, men ikke mer enn det. Han lo godt av "Lille Petter Edderkopp" før sengetid, og har spist som vanlig, så vi ser det an til i morgen. God bedring til småen din Mohair, håper det går over før jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 16. desember 2012 #2930 Del Skrevet 16. desember 2012 Skulle egentlig ønske vi skulle være hjemme i jula, men regner med at det blir til det i årene fremover. Stinelin: Takk for det, god bedring til din lille tass også. Håper han er bedre i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. desember 2012 #2931 Del Skrevet 16. desember 2012 Høres ut som travle juledager på flere. En del av meg synes det er trivelig å være med slekta, men for å tekkes alle sider blir det fullt program alle dager på oss. Og da har vi i tillegg måttet takke nei til flere invitasjoner.. Hadde jula vært dobbelt så lang så hadde vi kanskje rukket alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. desember 2012 #2932 Del Skrevet 17. desember 2012 Ved utslett tar du et glass og trykker mot flekken. Forsvinner den, er det bra. Forsvinner den ikke, er det ikke bra og du kontakter legevakt. Utslett kan være alt fra varmeutslett (ulltøy inne i varmt hus?) til hjernehinnebetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 17. desember 2012 #2933 Del Skrevet 17. desember 2012 God bedring til småtten mohair! Håper det blir fort overstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. desember 2012 #2934 Del Skrevet 17. desember 2012 Har tatt glasstesten, og det er i orden. Han hatt noen dager med feber i det siste, så det kan jo hende det er pga varme. Flekkene flytter seg rundt på kroppen, men jeg synes de er færre i dag. Har temp på bare 36,4, er det vanlig? Har hatt 37 de gangene jeg har friskmeldt han for feber. Formen ellers er god, har nettopp lagt i seg ei brødskive med banan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 17. desember 2012 #2935 Del Skrevet 17. desember 2012 Julaften blir feiret hos mine foreldre med mine to brødre og kjæresten til den ene av dem, mens nyttårsaften antageligvis blir feiret hos hans foreldre med søsken. Mine foreldre og Mannens foreldr bor bare 10 min kjøring fra hverandre, og vi bor 1 times kjøretur unna, så i romjulen tar vi det litt som det kommer. Blir et par juleselskap og en bursdag som skal feires, men jeg kjenner veldig på behovet for å fortsette med de faste rutinene og aller helst skulle vi gjerne feiret her hjemme hos oss for frøkna sin del, men det var dette med plass da.. Er vant til og vil gjerne ha familien samlet i jula, så å feire helt alene oss tre er ikke et alternativ. Men når det er sagt, så tror jeg det blir en koselig jul uansett Stinelin: 36,4 er helt fin temp God bedring til lillegutt! Mohair: Litt greit å ha vannkopper unnagjort såpass tidlig da God bedring til lillemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 17. desember 2012 #2936 Del Skrevet 17. desember 2012 God bedring til guttene deres, Stinelin og Mohair! Vi feirer julaften hos mamma, og i utgangspunktet skal vi sove hos broren min (som bor 500 meter unna henne) til dagen etter. Veldig spent på om det går etter planen. Hvis ikke E roer seg greit kjører vi hjem og opp igjen dagen etter. Nyttårsaften blir hos pappa. Jeg skulle egentlig ut og ordne resten av julegavene nå, men det passa ikke for lillegutt i dag. La han i senga mens jeg gjorde de siste tingene klare i sted, og da jeg kom inn igjen sov han. Snart to timer siden han sovna nå, og nå tror jeg heller jeg venter til i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #2937 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Sykdom her også, Snorkfrøken har diaré og Turnerose kaster opp, så de har vel fått omgangssyken i hver sin ende... Feber på begge to, og de er litt slappe, men ikke så altfor ille form, likevel. Mannen og jeg er heldigvis friske, da. Å ta seg av spyende barn mens man spyr selv er ikke noe særlig, har testet det før. God bedring til de andre sjuklingene! Vi skal være hjemme alene på julaften, bare oss fire, og gleder oss til det. Jeg er ærlig talt glad for å slippe å være sammen med min familie på julaften, det blir mye styr og mas og ikke så mye kos, samt at de ikke er så flinke til å ta hensyn til de små (vi er de eneste med småttiser), hverken i forhold til (legge-) tid eller alkohol (ikke at noen blir overstadig beruset, men det går med en god del alkohol i løpet av kvelden, mer enn nok til at jeg merker at de endrer seg, og jeg synes ikke det hører hjemme i selskaper der det er barn til stede). Når det insisteres på at julemiddagen skal serveres klokka 17, og jentene skal være i seng til senest 20, da blir det mye som skal presses inn på tre timer! Dessuten måtte vi vel nesten dratt hjemover i 18.30-19-tiden, og da er det jo bare halvannen-to timer det er snakk om. De skjønner ikke at vi ikke bare kan la dem være oppe lenger på julaften, "det er jo bare en dag i året". Joda, kunne godt gjort det, om de hadde kommet og sørget for legging en uke fremover når de ikke vil legge seg... Mannens foreldre kommer ikke fra pga dyr, og vil ikke at vi skal kjøre over fjellet midtvinters med to små i bilen. Så da blir vi hjemme. Jeg tror det blir veldig godt for alle, så kan vi ta ting i vårt eget tempo og gjøre som vi vil. Det blir vel kanskje et selskap eller to i jula. De kan vel klare å arrangere noe litt tidligere på dagen på de øvrige juledagene. (Jeg har et noget anstrengt forhold til familien, om noen ikke har skjønt det til nå. ) Endret 17. desember 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. desember 2012 #2938 Del Skrevet 17. desember 2012 God bedring til alle sjuklingene! Småen fikk sin første, skikkelige middag i dag. Laks, pasta og gulrot. Han satt i vippestol og fikk maten mens vi også spiste og det var tydeligvis STOR stas! Han var faktisk helt ekstatisk, sprella og gliste som bare det. Var visst veldig nam også, hver smule gikk ned på høykant. Vi feirer jul hjemme, bare vi tre. Familien ellers var lite interesserte i å tilrettelegge en julefeiring med baby, så da gjør vi det heller sånn enn å ende opp med vanskelig baby i en uke etterpå. For ikke å snakke om at julaften i seg selv ikke ville blitt så trivelig med overtrøtt og grinete unge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 18. desember 2012 #2939 Del Skrevet 18. desember 2012 God bedring til alle sjuklingene! Småen fikk sin første, skikkelige middag i dag. Laks, pasta og gulrot. Han satt i vippestol og fikk maten mens vi også spiste og det var tydeligvis STOR stas! Han var faktisk helt ekstatisk, sprella og gliste som bare det. Var visst veldig nam også, hver smule gikk ned på høykant. Artig at han er så glad i mat! Hvordan er det med deres små, liker de å være på gulvet? Vår har ca 1min tålmodighet, og skal helst være i armene konstant. Hvordan takler dere dette? Får stadig høre at han er bortskjemt, men han kan jo ikke ligge der å skrike heller... Blir det bedre når han begynner å bevege seg rundt tro? Prøver å ta han opp før han sutrer, men det er vanskelig om jeg har noe som må gjøres. Nå som han er syk er det helt aktuelt å ligge på gulvet uansett, men det har jeg forståelse for. (Har fått halsbetennelse selv, og vil helst bli båret rundt og dullet med jeg også.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 18. desember 2012 #2940 Del Skrevet 18. desember 2012 Småen kan fint leke 15-20 minutter alene dersom humøret er rett for det. Faktisk blir han temmelig grinete om han ikke får en sånn lekerunde eller to i løpet av dagen. Aller helst ligger han på magen og han snurrer rundt sin egen akse og sklir bakover når han prøver å komme seg opp på alle fire. Jeg finner han ihvertfall aldri på samme sted om jeg ser bort et øyeblikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå