Gå til innhold

Tynne vs. tykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost: Juice tåler vel alle, men husk at det er mye sukker i juice. Den italienske salaten inneholder mye fett. Men egentlig ganske greit!

Lunsj: Veldig bra, men er det sukker i yoghurten? Jeg er tynn og spiser aldri yoghurt på grunn av sukkerinnholdet. Spiser heller Skyr.

Middag: Hvorfor spiser du 4 poteter med saus til koteletten? Det blir omtrent samme forhold av fett/karbohydrater og proteiner som i en hamburger. Dropp sausen og potetene og lag heller en blanding salat med en "naturlig" saus i form av oljer. Eller evt. bruk en saus og lag grønnsaker til, men begrens mengden.

Kvelds: Kutt ut isen. Lag heller en kakao fra helsekosten av melk, råkakao-pulver og Sukrin(.no) hvis du vil kose deg. Evt. proteinpannekaker eller annet. Kjempegodt! Nøttene skal du huske er utrolig kaloririke. Lag heller en fruktsalat med vaniljekesam.

HUSK at det er forskjell på hva folk anser som "mye", "lite" osv. Noen føler kanskje at de spiser kjempemasse når de egentlig spiser ganske lite, og får fortere dårligere samvittighet enn andre. Ergo, ikke sikkert dere spiser spesielt likt. Prøv å kom deg ut på noen gåturer i første omgang, og kjenn hvor forfriskende det er :) Tror du trenger å trene litt. Tommel opp for at du prøver, fortsett sånn! Man må ta det i et par steg, men det føles så vanvittig mye bedre når man passer litt på formen sin. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å bruke 4 poteter til kotelett er da ikke noe, jeg og broren min spiste mer poteter enn det når vi spiste kotelett, når vi var yngre. Ikke vær helt overhysterisk når det gjelder fordeling. Det er antall kcal man får i seg, ikke fordelingen, som har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bruke 4 poteter til kotelett er da ikke noe, jeg og broren min spiste mer poteter enn det når vi spiste kotelett, når vi var yngre. Ikke vær helt overhysterisk når det gjelder fordeling. Det er antall kcal man får i seg, ikke fordelingen, som har noe å si.

Når en var yngre kunne man tillate å spise mer karbs...mannen min er idrettsutøver og har altid vært super slank og deffet, og kunne spise HVA han ville da han var yngre;Han savner den tiden :fnise:

Jeg var også tynn som en strek...kunne spise en hel grandis alene da jeg gikk på barneskolen uten problem...Men med alderen må en bli mer bevisst på hva og hvor mye en spiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg er 29, og spiser fortsatt like mye karbs som før. Det er ikke karbohydratene man legger på seg av, men noen, og jeg skriver _NOEN_ kan få ustabilt blodsukker av karbohydrater og bli fort sulten, selv etter et stort måltid, hvis måltidet består av en god del karbs.

Men man legger ikke på seg av karbohydrater alene, for da skulle jeg, som egentlig bare er gjennomsnittlig aktiv ha vært rund som en kule. Myter, myter og atter myter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg skal prøve å ikke være for frekk nå,

men den dietten er fakta!

Tro det eller ei..

Det er ikke MIN feil, jeg kan ikke noe for det, og det er ikke SÅ kult å kunne spise alt mulig UTEN å legge på seg.

Sånn sett alle i min familie (spess kvinner) er tynne, fra min mors side i allefall, der har vi alle den typiske " tynne modell kroppen" bortsett fra min bestemor da, som nesten ser ut som ett vandrende skjelett ( men hun spiser MASSE, både junk og ikke junk, men må likevel passe på kolesterolet) min mor er tynn & slank hun også, hun er 160, men hun har en litt annen bein bygning og kroppsform enn meg, men hun veier ca 55, altså normal vekt, men så har hun jo gått igjennom 3 fødsler, har litt større bryst enn meg, og hun har hofte (jeg har slank midje, det har ikke hun!) xD

I allefall, i vårs familie, har vi alltid spist hverandre ut av huset, og når min bror vokste opp så gikk det ofte 5-6 hjemmelaga brød dagen o_O + middag, og snacks osv osv osv, men vi har alltid vært aktiv innenfor sport (ikke jeg lengre pga skaden i ryggen, hvor jeg ikke får lov å trene diverse ting + ikke jobbe innenfor noe som har mye med tunge løft å gjøre)

Men uansett!

Dere AB der ute, som tror jeg skrøner med dere, HVORFOR gå under AB? klarer dere ikke å stå fram med deres eget nick? når dere trur dere er så tøffe, å skrive slikt?

ingen er lik, sånn er det bare.

Å de som ikke like det, er mye mulig misunnelig på oss som har det slikt, fordi dere spiser 1 sjokolade å legger på dere med engang!

Jeg for min del, kunne ønske jeg hadde det slikt istede. Jeg kunne ønske at jeg veide 55-60 kilo, jeg har lyst på mer kvinnelige former, å har bare lyst å høre " Mer å ta i, mer å vær gla i!" å faktisk bli gla av det ^_^

men men...

sånn er det bare..!

(owh kan ikke spise nøtter..buh nøtteallergi!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo passe dum ms_kwang, ingen legger på seg av å spise en sjokoladeplate alene. Det kommer helt an på om man ligger i overskudd eller underskudd. Og det er bs, du er nok ekstremt dårlig til å teller kalorier. Jeg har lest mye på nett, og ingen, absolutt ingen har klart å ligge på det du ligger på uten å gå opp. Du burde som sagt donere bort kroppen din når du dør, for du er tydeligvis et unikum som overgår alle andre kropper på denne planeten. Sitter og humrer godt for meg selv ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er seff totalt kaloriinntak per dag i forhold til hva som går ut som avgjør om du går ned, opp eller holder stabil vekt, men karbs binder mer vann og da blir en ikke like definert. Føler meg dessuten bedre av å spise mer kjøtt og sunt fett og få i meg karbs gjennom frukt, olje etc fremfor poteter(som jeg ikke kan spise pga intoleranse), pasta, ris etc....

Kommer jo an på hvordan en VIL at kroppen skal se ut...kunne spist annerledes og mer, men da ville jeg ikke oppnådd de resultatene jeg vil ha for meg om min kropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at karbohydrater binder vann gjelder kanskje for noen, men ikke alle. Men, for de som binder mye vann så må du tenke over at det er KUN vann, som blir borte igjen iløpet av et par dager. Så at det binder vann skal man ikke tenker over, det er vekt som blir borte igjen på kort tid. Det er verre med kalorioverskudd, det må trenes bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at karbohydrater binder vann gjelder kanskje for noen, men ikke alle. Men, for de som binder mye vann så må du tenke over at det er KUN vann, som blir borte igjen iløpet av et par dager. Så at det binder vann skal man ikke tenker over, det er vekt som blir borte igjen på kort tid. Det er verre med kalorioverskudd, det må trenes bort.

Joda, men spiser en mye karbs hver dag så vi jo en ikke bli kvitt vannet...

Dette er selvsagt individuelt, men de fleste jeg kjenner ser strammere ut om de får i seg karbs gjennom andre kilder enn poteter, pasta, ris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...