LovelyMonroe Skrevet 9. februar 2012 #701 Del Skrevet 9. februar 2012 Når jeg sto opp idag(har fri fra skole), slo det meg en ting... og det er dette "sitatet" her: Det er kun DU som kan legge ALLE forutsetninger til grunn for at nettopp IDAG skal bli en perfekt dag! DU vet hva som skal til for at dagen IDAG blir perfekt! Og da tenker jeg at, ja, det er det jammen! Så jeg sto opp, lagde meg en goood smoothiegrøt... gikk meg en tur med hunden(og katten, den følger alltid etter oss... ) ned til fjæra. Tuslet rundt der, hørte på musikk og bare koste meg. Fant også mye kult rekved og fine greiener som jeg har brukt her hjemme til interiør. Så tenkte jeg at idag så skal jeg virkelig stå på når det gjelder treningen, skal ikke tenke på imorgen, eller en uke frem i tid, men IDAG. JEG skal sørge for at jeg er fornøyd med denne dagen idag når jeg legger meg, både treningsmessig og ellers. Så jeg skal snart opp på trening(gå opp og ned), og løpe på mølla, så skal jeg hjem igjen og spise en deilig middag, før jeg skal på trening igjen på stram opp time senere, og tar meg kanskje 15-20 min intensiv løping på mølla når jeg egentlig skulle tatt utøying på timen(tar d etterpå). Da, kan jeg garantere at min dag hadde føltes veldig så bra ut når jeg kom hjem ikveld. Det er så greit å bare ta EN dag om gangen, og om man tenker sånn som det her hver dag, må man jammen få mange gode dager. Så har jeg laga tre nye liter med havremelk(går fort opp....) og en av de med sjokoladesmak, namnam Ha en flott dag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 9. februar 2012 #702 Del Skrevet 9. februar 2012 Yay! Løp 10 min på 12km/t og 10 min på 9km/t og resten opp og nedvarming, eller hva jeg skal kalle det. 31 min på mølla til sammen, 4411km. og tok litt styrke etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #703 Del Skrevet 9. februar 2012 Når jeg sto opp idag(har fri fra skole), slo det meg en ting... og det er dette "sitatet" her: Det er kun DU som kan legge ALLE forutsetninger til grunn for at nettopp IDAG skal bli en perfekt dag! DU vet hva som skal til for at dagen IDAG blir perfekt! Og da tenker jeg at, ja, det er det jammen! Så jeg sto opp, lagde meg en goood smoothiegrøt... gikk meg en tur med hunden(og katten, den følger alltid etter oss... ) ned til fjæra. Tuslet rundt der, hørte på musikk og bare koste meg. Fant også mye kult rekved og fine greiener som jeg har brukt her hjemme til interiør. Så tenkte jeg at idag så skal jeg virkelig stå på når det gjelder treningen, skal ikke tenke på imorgen, eller en uke frem i tid, men IDAG. JEG skal sørge for at jeg er fornøyd med denne dagen idag når jeg legger meg, både treningsmessig og ellers. Så jeg skal snart opp på trening(gå opp og ned), og løpe på mølla, så skal jeg hjem igjen og spise en deilig middag, før jeg skal på trening igjen på stram opp time senere, og tar meg kanskje 15-20 min intensiv løping på mølla når jeg egentlig skulle tatt utøying på timen(tar d etterpå). Da, kan jeg garantere at min dag hadde føltes veldig så bra ut når jeg kom hjem ikveld. Det er så greit å bare ta EN dag om gangen, og om man tenker sånn som det her hver dag, må man jammen få mange gode dager. Så har jeg laga tre nye liter med havremelk(går fort opp....) og en av de med sjokoladesmak, namnam Ha en flott dag! Inspirerende innlegg! Det er så sant det du sier om å leve i dag, og være til stede i det som skjer her og nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 9. februar 2012 #704 Del Skrevet 9. februar 2012 Anonymbruker: Hey! Så koselig du synest det! Og ja-det er jo helt sant! Tror slike ting er lett å glemme... Men viktig å ta en dag om gangen, og som du sier, leve hver dag. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 9. februar 2012 #705 Del Skrevet 9. februar 2012 Yay! Løp 10 min på 12km/t og 10 min på 9km/t og resten opp og nedvarming, eller hva jeg skal kalle det. 31 min på mølla til sammen, 4411km. og tok litt styrke etterpå. OI! For en kondis! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 10. februar 2012 #706 Del Skrevet 10. februar 2012 Takk så da fikk jeg det til, kom hjem i halv ni tiden med en god følelse, på at idag hadde vært en fin dag, spesielt på trening. Idag vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, er kondisjon på planen men jeg har litt vondt i beina etter mye løping/trening oppå hverandre så det beste hadde jo å gjort noe som ikke belastet dem så mye... Svømming eller noe.. Kanskje jeg kan ta meg en sykkeltur, belaster jo på en annen måte jeg er litt redd for at jeg spiser for mye kcal jeg, altså for å klare å gå ned. Jeg spiser sunt, veldig sunt men til frokost/kvelds har jeg gjerne både banan,rosin,valnøtter,ananas,solsikkekjerner og linfrø pluss kanel i havregryn skålen. Er jo for all del bare sunne og viktige næringsstoffer, men kan hende d er best å spise sånn når man vil holde vekta? Og heller ha en enkel en med bare rosiner kanskje nå? Bare lufter tankene litt... Er jo viktig å spise mye sånt når man trener mye, men ja... Vet ikke jeg... Blir litt forvirra av alt kcal og sånn og sånn. Men det å spise sunt i seg selv, et ikke vanskelig da! Ha en fin dag, skjønne dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #707 Del Skrevet 10. februar 2012 Beklager at jeg har vært litt fraværede, men nå har tiden kommet for å skryte av dere og megselv. Så mye bra aktivitet å lese om, så mye sunne måltider. Jeg er imponert. Og jeg er ganske fornøyd med egen innsats også, selv om jeg faktisk ikke føler at jeg har gjort så mye. Ned 1 kg i dag! Det er 1,5 kg de første to ukene. Hvis dette tempoet skulle opprettholdes, er det bare to uker igjen (Nei, det kommer selvsagt ikke til å skje, men jeg er i det minste veldig motivert) Ser fram til helga, men må tenke litt mer på hva jeg skal kose meg med. Det er litt farlig for meg når sånne ting ikke er bestemt på forhånd.. God helg til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 10. februar 2012 #708 Del Skrevet 10. februar 2012 Syns det er best å kose seg med absolutt alt man vil, jeg. Ellers begynner jeg å sprekke ellers i uka. (Blir så godtesjuk). Men det er jo opp til den enkelte! :-) Du er råflnk som har gått ned 1,5 kilo! Bra jobba!! Wow, du har stålkondis, Monroe! Jeg klarer ikke å LØPE i det hele tatt. Jogging går fint, men løping, nei, da detter jeg sammen etter sikkert 30-40 meter! Du hadde en skikkelig produktiv treningsdag! Da er det jo viktig med proteiner og ting som restituerer kroppen igjen, så de dagene du trener såpass hardt er ikke dager du bør kutte kalorier, i alle fall. Var gøy på Boot Camp’en igår. Men enkelte øvelser var skikkelig, skikkelig slitsomme! Jeg liker veldig godt at det er veldig konkretisert, da. Man skal gjøre akkurat det og det fire ganger på hver stasjon, og så er det neste. Og siden vi skriver opp resultatene hver gang er det lettere å se hvor fort vi kan bli bedre, alle sammen. Hørte noen klarte å ta 24 catslide-repetisjoner (stå med armene i planken, og føttene på hver sin catslide, og trekke beina inn til albuene og ut igjen). Jeg klarer maks 18, og da er jeg heelt ferdig! Argh, jeg fikk mensen i går, så nå når jeg har hatt en kjempebra uke hvor jeg har vært flink er jo vekta bare ondskapsfull likevel, og sier jeg har gått opp 200 gram fra forrige fredag. *Lære seg at det aldri er noe lurt å veie seg under mensen*. Da blir jeg jo bare kjempefrustrert og irritert over at ingenting skjer. I dag blir det bare tur med horsey, og etedagen er utsatt til i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 10. februar 2012 #709 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei. Er litt fraværende for tiden så her kommer en liten update. Jeg veier nå 57,8 kg. Jeg startet nå sist på 59, 2 trur jeg. Så fremover går det Siden feb 2011 er det nøyaktig 11 kg Trener litt for lite pga vonde legger. Må ned 2-3 til i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 11. februar 2012 #710 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Beklager at jeg har vært litt fraværede, men nå har tiden kommet for å skryte av dere og megselv. Så mye bra aktivitet å lese om, så mye sunne måltider. Jeg er imponert. Og jeg er ganske fornøyd med egen innsats også, selv om jeg faktisk ikke føler at jeg har gjort så mye. Ned 1 kg i dag! Det er 1,5 kg de første to ukene. Hvis dette tempoet skulle opprettholdes, er det bare to uker igjen (Nei, det kommer selvsagt ikke til å skje, men jeg er i det minste veldig motivert) Ser fram til helga, men må tenke litt mer på hva jeg skal kose meg med. Det er litt farlig for meg når sånne ting ikke er bestemt på forhånd.. God helg til alle! Takk og god helg til deg også helenaa! 1,5 de to første ukene er bra...!!! dere er heldige som går ned så mye.. får det ikke helt til jeg, selvom jeg trener masse og spiser sunt, må kanskje være enda strengere Tror ikke det er mange ukene, kanskje bare en mnd, til du har nådd målet jo? Flink du! Bør være stolt! Syns det er best å kose seg med absolutt alt man vil, jeg. Ellers begynner jeg å sprekke ellers i uka. (Blir så godtesjuk). Men det er jo opp til den enkelte! :-) Du er råflnk som har gått ned 1,5 kilo! Bra jobba!! Wow, du har stålkondis, Monroe! Jeg klarer ikke å LØPE i det hele tatt. Jogging går fint, men løping, nei, da detter jeg sammen etter sikkert 30-40 meter! Du hadde en skikkelig produktiv treningsdag! Da er det jo viktig med proteiner og ting som restituerer kroppen igjen, så de dagene du trener såpass hardt er ikke dager du bør kutte kalorier, i alle fall. Var gøy på Boot Camp’en igår. Men enkelte øvelser var skikkelig, skikkelig slitsomme! Jeg liker veldig godt at det er veldig konkretisert, da. Man skal gjøre akkurat det og det fire ganger på hver stasjon, og så er det neste. Og siden vi skriver opp resultatene hver gang er det lettere å se hvor fort vi kan bli bedre, alle sammen. Hørte noen klarte å ta 24 catslide-repetisjoner (stå med armene i planken, og føttene på hver sin catslide, og trekke beina inn til albuene og ut igjen). Jeg klarer maks 18, og da er jeg heelt ferdig! Argh, jeg fikk mensen i går, så nå når jeg har hatt en kjempebra uke hvor jeg har vært flink er jo vekta bare ondskapsfull likevel, og sier jeg har gått opp 200 gram fra forrige fredag. *Lære seg at det aldri er noe lurt å veie seg under mensen*. Da blir jeg jo bare kjempefrustrert og irritert over at ingenting skjer. I dag blir det bare tur med horsey, og etedagen er utsatt til i morra. Joda, sant det Men føler likevel jeg "spiser for mye" men samtidig ligger jo alltid under 1500 kcal da, gjerne 1200 og sånn, hvertfall om jeg har regnet riktig. Men føler de site MÅNEDENE, så har jeg vært opp og ned fra 59 og 60... kan den ikke bare gå ned til 58 da?? hihi. Men jeg har ingen problem med å være streng med meg selv, så vet ikke helt hvorfor jeg ikke går ned, men nå har jeg sittet opp en plan med enda mer kondisjon, så får håpe på det beste. Spisedagene mine er ganske så sunne de også. Åh! Når du forteller om boot campen høres det skikkelig kjekt ut!! Da må du vel virkelig sitte igjen med en deilig følelse etter hver trening? Hihi. Mensen ja... flott! Det er så typisk og veie seg uansett, og tenke; neida, skal ikke bry meg om vekta som vises, for jeg har jo mensen så.... også veier man seg, og iiiiiiinnerst inne så går man og erger seg litt over de ekstra grammene/kiloene fordiom...RESTEN AV UKA Åh, heldig du som har hest nå... savner gampen min.. men når du er i stallen gjør du vel mye fysisk arbeid?(spørs hvordan stall du står på), da jeg hadde min, gjorde vi MYE fysisk og tungt arbeid hele tiden når vi laget til til hestene og ellers styret rundt der, hadde sikkert hjulper på vekta og hatt hest nå...(den gikk faktisk opp, altså mer... når jeg måtte sette ham vekk.. ) Hei. Er litt fraværende for tiden så her kommer en liten update. Jeg veier nå 57,8 kg. Jeg startet nå sist på 59, 2 trur jeg. Så fremover går det Siden feb 2011 er det nøyaktig 11 kg Trener litt for lite pga vonde legger. Må ned 2-3 til i allefall Åååååååå. Jeg også vil være 57 komma noe............ HELDIG! Jeg blir overhappy når jeg kommer ned på 58, selvom det liiiiiksom er så lett, tydevis ikke for meg, uansett hvor streng jeg er... menmen, får trene enda mer kondis tenker jeg! det går om jeg vil Har du også vonde legger? Sikkert pga mye jogging, spes om det er på mølle. Da kan det være lurt med noen turer i svømmehallen, for når du svømmer belaster du igrunn ikke noe annet enn skuldre... sånn mye ihvertfall. Tenk da, 11 kilo på et år??? det er BRAAAA JOBBA! Tenk at DU har klart det....!! Hvordan går det med å kutte ut snopet forresten? Hvor høy var dere forresten igjen? Jeg hadde"spisedagen" min igår. Var hos en veninne og det var veldig koselig, vi prøvde å ha fokus på en litt sunnere fredag, så vi lagde en slags tapas om man kan kalle det det. Vi lagde agurkruller med hjemmelaga nøtteost og hjemmelaga guacamole inni, paprika med dette på, og guacmole og nøtteost til å dyppe grønnsaker i. Mozzarella og tomatsalat, kiwi med nøtteost,guacamole,avokado og paprika oppå etc. Til søtt lagde vi noen sjokoladekuler som er laget av mandler,dadler, litt olje, og kakopulver.. ikke så veldig usunne montro Nøtteosten bare MÅ dere prøve. Den var laga av USALTET cashewnøtter og div snadder, VELDIG enkel og kjeeeeeeeeeempegod til dip, skive, som ost på pizza og alt mulig! Guacamolen var også nyyyydelig, mye bedre enn de man kjøper! Sjokokulene MÅ dere prøve, og de er også sunnere enn vanlig. Brukte dadler som søtning(VIKTIG og ha myke og gode dadler, ikke de harde og tørre). Og du kunne IKKE smke de var dadler i, smakte bare deilig deilig søtt.. smakte som brownies... eller browniesdeig. Såååå søtt og godt...!! Trenger bare mandler som knuses i blender, litt raps olje, 5 dadler eller noe og kakopulver( kan legge ut oppskrift om dere vil). Og hadde ikke dårlig samvittighet etterpå, og de smaker GARANTERT sjokolade, søtt... osv. Tar søtsuget!!! Kan fint erstattes med vanlig lørdagsnop, fordi dette er garantert akkurat likt mtp at det tar søtsuget, og var kjempegodt, og tar bare 5 minutter! Var så utroooolig mett etterpå, men sånn godmett, selvom jeg hadde vondt i magan omtrent. Var så mye lett vi hadde spist idag blir det vanlig dag, men mye smoothie og den slags, kanskje smoothiegrøt til kvelds osv.(men ikke mer kcal enn vanlig). Fikk ikke trent igår, så da trener jeg idag. Kondisjon på mølla. Ønsker dere virkelig en finfin lørdag alle sammen, husk at det bare er DU som kan bestemme om DU vil at akkurat IDAG skal bli en perfekt dag!! Endret 11. februar 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 11. februar 2012 #711 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Poster oppskriften på sjokoladekulene her uansett jeg. For de skal dere prøve, UANSETT OM DERE VIL ELLER IKKE 1,5 dl mandler 1,5 dl dadler(VIKTIG: de myke og gode, ikke de harde og tørre) 5 ss myk kokosolje/eller rapsolje 4 store ss kakaopulver/eller rått kakaopulver 1 ts vaniljepulver noen klyper salt Hiv mandlene i en blender eller en foodprossesor for at de skal grovhakkes. Ta resten av ingrediensene(HUSK Å TA UT STEIN AV DADLENE) oppi og kjør dette til en deig og vips så er det jo ferdig!!! Du kan tilsette mer dadler om du vil tykne deigen, eller mer olje om du vil gjøre den mer flytende. Skal være en grov deigkonsistens. Enten kan du spise deigen sliiiiik , eller så ruller du de i håndflaten sammen til noen kuler, settes litt i kjøleskap, evnt frem til servering. Kjempegodt!! Og ekstra deilig om du kjenner nøttebiter inni, kan sikkert også rulle disse i knuste mandler. Ang dadlene: Var på seriøst fem butikker for å finne igår... men på en av de to bunnprisene jeg var på hadde de noen PERFEKTE. Til den nette sum av 30kr for en del. De ligger med frukten, i en hvit boks som det er bilder av noen dadler utenpå også står det noe med juicy dadles eller noe på(nå aner jeg ikke hva dadler er på engelsk så jeg ler om det heter noe helt ant også kommer jeg med sånn norskengelsk; daaaddllllees!!! ). De er hvertfall helt innpakka i en hvit papirboks. HUSK og sjekk oppi(bare å åpne plastikken) at de ikke er mygla. De kan fint være litt grå utenpå, men ikke mygla. Vi fikk nemlig en som var det, og merket det heldigvis da vi kom ut i bilen og byttet i en an pakke og de var heeeelt fine. Endret 13. februar 2012 av LovelyMonroe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 11. februar 2012 #712 Del Skrevet 11. februar 2012 Åh! Når du forteller om boot campen høres det skikkelig kjekt ut!! Da må du vel virkelig sitte igjen med en deilig følelse etter hver trening? Hihi. Mensen ja... flott! Det er så typisk og veie seg uansett, og tenke; neida, skal ikke bry meg om vekta som vises, for jeg har jo mensen så.... også veier man seg, og iiiiiiinnerst inne så går man og erger seg litt over de ekstra grammene/kiloene fordiom...RESTEN AV UKA Åh, heldig du som har hest nå... savner gampen min.. men når du er i stallen gjør du vel mye fysisk arbeid?(spørs hvordan stall du står på), da jeg hadde min, gjorde vi MYE fysisk og tungt arbeid hele tiden når vi laget til til hestene og ellers styret rundt der, hadde sikkert hjulper på vekta og hatt hest nå...(den gikk faktisk opp, altså mer... når jeg måtte sette ham vekk.. ) Hvor høy var dere forresten igjen? Åh, du har SÅ RETT! Det er akkurat sånn det er! "Nå skal jeg ikke tenke noe på den vekta der, for jeg har jo mensen..:" *veie seg* "Neimen i helvete, daaaa, hvorfor har jeg gått opp!!!??" *Irritere seg i dagevis* Men nå klarte jeg å veie (som om det er noe jeg kan prestere) 59,8! Først var det 59,9, men så ble jeg skikkelig irritert og vrengte av meg truse, sokker og klokke og da var det 100 gram ned. Så da er det faktisk litt gøy at jeg har mensen, for da er det kanskje litt mer! OG det betyr at jeg har gått ned akkurat ni kilo siden begynnelsen av september. Ja, det er moro med Boot Camp! Det er også veldig slitsomt, men det er jo det som er moro også! Veldig tilfredsstillende å klare øvelsene, og så se at jeg klarer flere repetisjoner bare fra gang til gang! Også er det veldig fint å se at alle de andre også synes det er tungt. Før om åra, når jeg bare trente en veldig kort periode før jeg gikk tilbake til å være lat, var jeg den som ble mest sliten på alle mulige timer. Og nå ser jeg både på Boot Camp og kickboxing at det er flere som blir mer slitne enn meg! Har absolutt ikke stålkondis ennå, altså. Du er jo utrolig på den fronten, som kan LØPE på mølla. Syns forøvrig at du er kjempeflink med kosthold, så det må nok heller være det med cardio-treninga. Og at kroppen holder igjen nå, fordi den har bestemt seg for at nå holder det, hehe! Siste biten er nok alltid vanskeligst. Ja, blir mye arbeid i stallen. Har henne på en liten gård, så gjør alt stallarbeid selv. Får bare hjelp til å ta ut og ta noen foringer (Jeg finner ikke opp ned v til å ha over o’en på macen, hehe). Så det blir mye møkking og vannbøttebæring. Og rydding av beite, oppsetting av gjerder, flytting av høy og flis etc. Har jo skjønt på folk som ikke møkker så ofte at de blir støle av det, så det er vel bra trening det også. Hesten min er oppi åra, så vi rir ikke så mye tempo lenger, men jeg leier deler av turen, så da får jeg jo endel mosjon da også, selv om det går sakte. Har du satt hesten bort på for, eller solgt ham? Jeg er vel kanskje den laveste i hele tråden, 164 cm. Poster oppskriften på sjokoladekulene her uansett jeg. For de skal dere prøve, UANSETT OM DERE VIL ELLER IKKE De ligger med frukten, i en hvit boks som det er bilder av noen dadler utenpå også står det noe med juicy dadles eller noe på(nå aner jeg ikke hva dadler er på engelsk så jeg ler om det heter noe helt ant også kommer jeg med sånn norskengelsk; daaaddllllees!!! ). De er hvertfall helt innpakka i en hvit papirboks. HUSK og sjekk oppi(bare å åpne plastikken) at de ikke er mygla. De kan fint være litt grå utenpå, men ikke mygla. Vi fikk nemlig en som var det, og merket det heldigvis da vi kom ut i bilen og byttet i en an pakke og de var heeeelt fine. Wow, så flink du er til å spise sunt og likevel få godteri-smaken! Disse hørtes gode ut! Takk for at du la ut en detaljert oppskrift. Jeg er ikke akkurat noe flink på kjøkkenet (har klart å ødelegge brun saus), så detaljer er bra! Måtte le høyt av daaaadlllles!! hahahaha! Vet ikke hva det heter på engelsk jeg heller, thjihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 11. februar 2012 #713 Del Skrevet 11. februar 2012 Haha, Rainbow og Monroe, sånn er jeg også!! "Jeg har jo mensen, så denne uka teller ikke. Hører du det, hjerne? Den teller ikke!" *går på vekta* "Har jeg ikke gått ned mer ENDA???? AAAARRRRRGGGGGHHH!!!!! Jeg kan jo bare drite i hele greia!" Og så blir jeg superfornærma på den stakkars vekta, akkurat som det er hennes feil (ja, vekta er en hun, tror jeg, for hun har så stilige mønstre på seg). Denne uka har jeg faktisk ikke mensen, men jeg virrer rundt på samme vekt enda, sikkert fordi jeg har vært syk så lenge. Nå er det bare litt forkjølelse og slitenhet som henger i. Har så lyst til å jogge en tur i dag, men det blir nok ikke noe av. Må være litt forsiktig etter sykdom, spesielt siden jeg er utbrent i tillegg, ellers blir det dårlig treningsuke neste uke også. Og neste uke får jeg faktisk mensen, så da blir det enda en dårlig vektuke Men da får jeg satse på at uka etter der, når jeg har kommet ordentlig i gang med jogging igjen, så får jeg en fantastisk uke! Rainbow, hvordan går det med kondistrening med deg? Jeg har så mye styrke på planen med de boot camp-greiene at jeg har ikke fått trent kondis siden før jeg ble syk... Er som jeg kan kjenne kondisen svinne hen her jeg sitter. Er jo litt kondis på boot campen også, men ikke mye. Tror jeg tok i litt for mye sist jeg var der, for jeg hadde cat slides ganske på starten, tror jeg klarte 21 eller 22 eller noe på den ene serien, og da jeg kom til kettlebellsøvelsen var jeg så kvalm at jeg så meg rundt etter et sted å spy... Det gikk bra heldigvis, jeg slapp å spy, men tror det ikke var så lurt å ta i så hardt mens jeg fortsatt egentlig er litt syk. Monroe, jeg tror nok kondistrening er nøkkelen til å gå ned mer! Jeg merker hvert fall hvor stille vekta står nå som jeg trener mest styrke. Men det viktige er at vi har begynt med en sunn livsstil nå, så får vi prøve å tenke at de siste kiloene har vi veldig god tid på oss til å bli kvitt Jeg vet ikke om du lurte på min høyde også, Monroe, men jeg er i hvert fall 166, og veier 62 i dag (grrr... vipper mellom 61,8 og 62 hver uke nå). Så BMIen min er 22,5 Den var 24,7 da jeg begynte, og den blir 21,8 når jeg kommer ned til 60, så jeg skal prøve å være fornøyd med 60 Jeg gikk ned til 57 eller noe en gang for noen år siden, men da hadde jeg nesten ikke pupper igjen, så det vil jeg ikke nå. Men kanskje 59? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 11. februar 2012 #714 Del Skrevet 11. februar 2012 Poster oppskriften på sjokoladekulene her uansett jeg. For de skal dere prøve, UANSETT OM DERE VIL ELLER IKKE 1,5 dl mandler 1,5 dl dadler(VIKTIG: de myke og gode, ikke de harde og tørre) 5 ss myk kokosolje/eller rapsolje 4 store ss kakaopulver/eller rått kakaopulver 1 ts vaniljepulver noen klyper salt Hva er egentlig forskjellen på vanlig og rått kakaopulver? Kokosolje har jeg ikke hørt om en gang, bare kokosmelk. Hvor får man kjøpt det? Du vet så mye om matlaging, så jeg stiller sikkert helt idiotiske spørsmål, litt sånn som når man rir og folk spør "hvorfor har hesten sånn ting i munnen" eller "er det en fullblods" hvis man rir en kaldblods. Haha, how 'bout them daddles Jeg vet heller ikke hva det heter Men i motsetning til rått kakaopulver vet jeg da hvert fall hva dadler ER! Eller, stryk den, jeg vet hvert fall hvordan det ser ut! *googler dadler* Ååå, det er egentlig et bær... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 13. februar 2012 #715 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Åh, du har SÅ RETT! Det er akkurat sånn det er! "Nå skal jeg ikke tenke noe på den vekta der, for jeg har jo mensen..:" *veie seg* "Neimen i helvete, daaaa, hvorfor har jeg gått opp!!!??" *Irritere seg i dagevis* Men nå klarte jeg å veie (som om det er noe jeg kan prestere) 59,8! Først var det 59,9, men så ble jeg skikkelig irritert og vrengte av meg truse, sokker og klokke og da var det 100 gram ned. Så da er det faktisk litt gøy at jeg har mensen, for da er det kanskje litt mer! OG det betyr at jeg har gått ned akkurat ni kilo siden begynnelsen av september. Ja, det er moro med Boot Camp! Det er også veldig slitsomt, men det er jo det som er moro også! Veldig tilfredsstillende å klare øvelsene, og så se at jeg klarer flere repetisjoner bare fra gang til gang! Også er det veldig fint å se at alle de andre også synes det er tungt. Før om åra, når jeg bare trente en veldig kort periode før jeg gikk tilbake til å være lat, var jeg den som ble mest sliten på alle mulige timer. Og nå ser jeg både på Boot Camp og kickboxing at det er flere som blir mer slitne enn meg! Har absolutt ikke stålkondis ennå, altså. Du er jo utrolig på den fronten, som kan LØPE på mølla. Syns forøvrig at du er kjempeflink med kosthold, så det må nok heller være det med cardio-treninga. Og at kroppen holder igjen nå, fordi den har bestemt seg for at nå holder det, hehe! Siste biten er nok alltid vanskeligst. Ja, blir mye arbeid i stallen. Har henne på en liten gård, så gjør alt stallarbeid selv. Får bare hjelp til å ta ut og ta noen foringer (Jeg finner ikke opp ned v til å ha over o’en på macen, hehe). Så det blir mye møkking og vannbøttebæring. Og rydding av beite, oppsetting av gjerder, flytting av høy og flis etc. Har jo skjønt på folk som ikke møkker så ofte at de blir støle av det, så det er vel bra trening det også. Hesten min er oppi åra, så vi rir ikke så mye tempo lenger, men jeg leier deler av turen, så da får jeg jo endel mosjon da også, selv om det går sakte. Har du satt hesten bort på for, eller solgt ham? Jeg er vel kanskje den laveste i hele tråden, 164 cm. Wow, så flink du er til å spise sunt og likevel få godteri-smaken! Disse hørtes gode ut! Takk for at du la ut en detaljert oppskrift. Jeg er ikke akkurat noe flink på kjøkkenet (har klart å ødelegge brun saus), så detaljer er bra! Måtte le høyt av daaaadlllles!! hahahaha! Vet ikke hva det heter på engelsk jeg heller, thjihi! Hihihi, dere er herlige... lo godt av de siste innleggene her ja.. Ni kilo siden september er skikkelig braaaaa! Er jammen ikke mange månedene siden...!! Gøy når man ser man er i så god form, at man ser man er bedre enn de andre på timen... Gir deg liksom en deilig mestringsfølelse! Men det at du er i fysisk aktivitet en stor del av dagen pga stallen er veeeeeldig bra, og hjelper på!! Du er heldig som kan være med hesten din... savner virkelig min! Har ikke solgt ham, han står på et hestepensjonat pga studier, men jeg har ikke annet valgt enn å selge ham til våren. Heldigvis vil de gjerne kjøpe han, da han er så snill og grei og de liker han godt, og det er VIRKELIG drømmestedet... SÅ idyllisk der han er nå. Så unner ham virkelig det. Han blir 18 i sommer. Men det er leit, veldig veldig leit.. ha jo hatt ham i mangen år... men jeg skal ikke slutte med hest, må bare ha en pause pga tidsmangel og studie noen år. Husk å ta ut steinen av dadlene(skal skrive d på oppskriften), det glemte jeg igår... haha(men gikk bra, tok de jo ut av deigen, de var like hel). Dæææddllls, hohohohoho Haha, Rainbow og Monroe, sånn er jeg også!! "Jeg har jo mensen, så denne uka teller ikke. Hører du det, hjerne? Den teller ikke!" *går på vekta* "Har jeg ikke gått ned mer ENDA???? AAAARRRRRGGGGGHHH!!!!! Jeg kan jo bare drite i hele greia!" Og så blir jeg superfornærma på den stakkars vekta, akkurat som det er hennes feil (ja, vekta er en hun, tror jeg, for hun har så stilige mønstre på seg). Denne uka har jeg faktisk ikke mensen, men jeg virrer rundt på samme vekt enda, sikkert fordi jeg har vært syk så lenge. Nå er det bare litt forkjølelse og slitenhet som henger i. Har så lyst til å jogge en tur i dag, men det blir nok ikke noe av. Må være litt forsiktig etter sykdom, spesielt siden jeg er utbrent i tillegg, ellers blir det dårlig treningsuke neste uke også. Og neste uke får jeg faktisk mensen, så da blir det enda en dårlig vektuke Men da får jeg satse på at uka etter der, når jeg har kommet ordentlig i gang med jogging igjen, så får jeg en fantastisk uke! Rainbow, hvordan går det med kondistrening med deg? Jeg har så mye styrke på planen med de boot camp-greiene at jeg har ikke fått trent kondis siden før jeg ble syk... Er som jeg kan kjenne kondisen svinne hen her jeg sitter. Er jo litt kondis på boot campen også, men ikke mye. Tror jeg tok i litt for mye sist jeg var der, for jeg hadde cat slides ganske på starten, tror jeg klarte 21 eller 22 eller noe på den ene serien, og da jeg kom til kettlebellsøvelsen var jeg så kvalm at jeg så meg rundt etter et sted å spy... Det gikk bra heldigvis, jeg slapp å spy, men tror det ikke var så lurt å ta i så hardt mens jeg fortsatt egentlig er litt syk. Monroe, jeg tror nok kondistrening er nøkkelen til å gå ned mer! Jeg merker hvert fall hvor stille vekta står nå som jeg trener mest styrke. Men det viktige er at vi har begynt med en sunn livsstil nå, så får vi prøve å tenke at de siste kiloene har vi veldig god tid på oss til å bli kvitt Jeg vet ikke om du lurte på min høyde også, Monroe, men jeg er i hvert fall 166, og veier 62 i dag (grrr... vipper mellom 61,8 og 62 hver uke nå). Så BMIen min er 22,5 Den var 24,7 da jeg begynte, og den blir 21,8 når jeg kommer ned til 60, så jeg skal prøve å være fornøyd med 60 Jeg gikk ned til 57 eller noe en gang for noen år siden, men da hadde jeg nesten ikke pupper igjen, så det vil jeg ikke nå. Men kanskje 59? Haha!! vekta er en jente ja?? hihihoho! rart med det der med vekta... det betyr liksom ikke SÅ mye, men så gjør den det likavel.. skumle greier Synes det er veldig flott jeg Dragonfly, at du trapper forsiktig opp når det gjelder treningen og ikke bare suser på, for deretter å bli syk igjen, d har jeg erfart.. kjedelig! Så du er smart og fornuftig! Og jupp, den uka blir akkurat sånn som du vil ha den; fantastisk! Nå spurte du Rainbow ang kondis, men må bare svare noe jeg også. Kjenner meg igjen i den der, at man føler kondisen bare blir litt og litt dårligere når man er/har vært syk. Men den kommer heldigvis veldig fort tilbake da! Rart med det... men tar bare en ukes tid så er du tilbake igjen på der du var tenker jeg meg(når du er frisk og fin da). Løper du bare ute eller på mølle og? Har ikke fått helt med meg hvem som er mølle-joggere og ute-joggere her inne... selv jogger jeg bare på møllen nå pga årstiden, og at jeg yter best da. Ja, er nok kondisjonstrening som gjør jeg står stille, så denne uka her(har hatt litt ekstra kondi-trening forige uke og), blir det endel kondistrening. Tenker å ha tirsdag og fredag som kondisjonstreningsdager, og avogtil når jeg føler det passer, løpe en kort økt(15-20min) intesivt på mølle etter gruppetimene, hvertfall mand og onsd. Så kan jo hende jeg til slutt trener kondis alle dager utenom torsdagene(i tilegg til timene tre ganger i uka), så det kan jo hjelpe på! Må finne en god balanse når det gjelder treningen, og mengde mat jeg inntar også. Kjedelig det der med at man mister puppene... eller hva jeg skal si , men jeg vil helle være slank enn å være feit og ha store pupper. Får ta en operasjon jeg da... Neida, jeg har en c-cup nå så håper den er der hele veien ned... da skal jeg ikke klage! Hva er egentlig forskjellen på vanlig og rått kakaopulver? Kokosolje har jeg ikke hørt om en gang, bare kokosmelk. Hvor får man kjøpt det? Du vet så mye om matlaging, så jeg stiller sikkert helt idiotiske spørsmål, litt sånn som når man rir og folk spør "hvorfor har hesten sånn ting i munnen" eller "er det en fullblods" hvis man rir en kaldblods. Haha, how 'bout them daddles Jeg vet heller ikke hva det heter Men i motsetning til rått kakaopulver vet jeg da hvert fall hva dadler ER! Eller, stryk den, jeg vet hvert fall hvordan det ser ut! *googler dadler* Ååå, det er egentlig et bær... Haha. Det med varm og kaldblods ja, so true! Men nei, er IKKE teite spørsmål, for to/tre mnd siden aaaante jeg ikke hva rått kakaopulver og kokosolje var, det er noe nytt jeg har "begynte å få interesse for" nå i det siste, mange kaller det supermat. Men vet ikke jeg, tenker bare på det som mat kroppen min faktisk vil ha og trenger. At kakaopulveret er rått, betyr at det ikke er blitt varmet opp over 41 grader celsius. Rå kakao er mye mer næringsrikt enn sjokolade eller kakao som har blitt varmet opp. I oppvarmingen mister kakaoen mye av de unike næringsstoffene den har. Vanlig bakekakao eller drikkekakao vi kjenner fra før, er varmet opp i produksjonsprosessen og kan være tilsatt sukker og andre stoffer. Rå kakaopulver er ikke tilsatt noe. Vanlig kakao regnes derfor som usunt, men rått er 100%naturlig og faktisk bra og helsebringende for deg. Rå kakao er en av naturens rikeste kilde til antioksidanter. Kokosolje er jeg ikke helt for... jeg bruke raps. Men man kan bruke det, så jeg skriver flere alternativ med skråstrek i oppskrifter, slik at man forstår man har flere alternativer(kan bruke det man ha av de forskjellige oljene f.eks), men skriver bare opp "de sunne". Anbefaler å ha to oljer på kjøkkenet, det er extra virgin kaldpresset olivenolje, og rapsolje(helst ikke billigvariantene, og olivenoljer SKAL være på mørke glassflasker...). Kokosmelk... da velger jeg havremelk eller mandelmelk. Kalorifattigere og sunt, men dette er jo individuelt hva man ønsker. Jeg har hatt en fin helg igrunn, fredagen gikk jo med til mye sunn tapasspising med grønnsaker, og litt sunn sjokolade. Lørdagen var helt ok, spiste ikke noe usunt men spiste andre godsaker, som frukt og yoghurt og sånn. Søndagen var og ok. Lagde deeeeilige frokostrundstykker med gulerot i, og også den gode sjokoladen... SOM JEG ENDTE OPP MED Å SPISE OPP SELV!???? Skulle lage til mamma på morsdagen men ble så sent før jeg fikk kommet meg ut og de hadde SÅ mye mat der fra før, så den ble stående hjemme. Spiste sikkert 9 kuler... Men, har ikke dårlig samvittighet da, er jo bare som å spise litt dadler og mandler... hehe! er jo omtrent bare det som er i! Igår tok jeg meg en økt på mølla og, nå klarte jeg 12min i strekk på 12km/t, så nå er neste mål 15min i strekk løping på 12km/t. (tenkte jeg kunne ha 14 min som mål, men da er det liksom bare et minutt igjen til 15 så da tar jeg 15min). Jogget resten på ni, og varmet også opp og ned, tilsammen en økt på 30 min. Idag er det bosustyrke,og jeg tar meg en økt på mølla nå før trening, eller etterpå. GOOOO DADDLLLLEEEZZZZ Endret 13. februar 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 13. februar 2012 #716 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) JEEZ. Måtte ta vekk MANGE smilyer for å poste... følte det ble et rart innlegg da... fikk ikke ha smiley der det liksom skulle væææære. blæh. Men å. Jeg må bare fortelle hvor utrolig motiverendes denne tråden er, med denne herlige gjengen Når jeg løper på mølla og har det forjævlig så tenker jeg at nei, jeg skal faen med klare det... det har jeg "lovet", også er det også motivasjon og vite man kan fortelle noen at man mestret den og den treningsformen/økten etc, OG at de faktisk bryr seg(er i samme situasjon). Og det gir meg også mye det å høre og følge deres utvikling, såååå kjeks syns jeg!!!! Blir trist når vi "splittes", får opprette en annen tråd vi da Go'jenter MEN HVOR ER DERE 123SPORT OG HONEYDEW? Endret 13. februar 2012 av LovelyMonroe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 13. februar 2012 #717 Del Skrevet 13. februar 2012 Okei folkens, I'm back! Nå har jeg hatt to helt utrolig usunne uker... Jeg har hatt bursdag, og med det 3 (!!) bursdagsfeiringer, i tillegg til at to venninner har hatt bursdag, OG det var morsdag i går. På toppen av dette har jeg vært forkjølet, og ikke orket å trene, og da jeg endelig ble bedre fikk jeg noen helt grusomme gnagsår av noen nye sko som har gjort at jeg rett og slett har måttet gå så lite som mulig. Jeg har virkelig kastet alle hemninger og falt inn i en skikkelig dårlig periode, type "jaja nå har jeg spist så mye usunt at jeg like godt kan ta det kakestykket også". Summen av alt dette... + 1.8 kg. MENMEN, det er ikke noe å gjøre med nå. Jeg er i hvertfall VELDIG klar for å starte på nytt nå! Har bestemt meg for å være skikkelig flink frem til påske. Jeg håper jeg klarer å ha en stabil nedgang på 0,5-1 kg i uken frem til det. Forresten pleier jeg vanligvis ikke å snakke om at jeg prøver å gå ned i vekt. Men på lørdag (i litt alkoholisert tilstand :gjeiper:) fortalte jeg noen venninner at jeg hadde lyst å gå ned 10 kg. Da ble de kjempesinte og sa jeg kom til å se ut som et skjelett om jeg gjorde det. Så vi får se, kanskje 10 kg er litt vel mye. Men jeg SKAL ned til 60 før sommeren. Status per i dag: 68 kg og fortsatt 178 høy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 13. februar 2012 #718 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Takk for matforklaring, Monroe! Honeydew: 178 og 68 er da absolutt ikke ille! Trente i dag. Det gikk faktisk bra, selv om jeg fortsatt føler meg kvalm... Merkelig. Jeg hadde jo omgangssyke/mageinfluensa/hva det nå enn var en uke, og så var jeg forkjøla ca en uke. Og nå er jeg fortsatt kvalm ganske ofte. Spesielt om morgenen! Heldigvis er jeg lesbisk, ellers hadde jeg lurt veldig på den morgenkvalmen :gjeiper: Skjønner virkelig ikke hvorfor kvalmen henger så veldig i. Men det blir bedre, så det tar vel bare litt ekstra tid. Boot camp i morgen, som blir spennende med tanke på at jeg sikkert blir støl etter i dag. Håper jeg får til kettlebellsøvelsen litt bedre i morgen, for jeg fikk vondt i korsryggen av sist gang... Endret 13. februar 2012 av Dragonfly84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 13. februar 2012 #719 Del Skrevet 13. februar 2012 Rainbow, hvordan går det med kondistrening med deg? Jeg har så mye styrke på planen med de boot camp-greiene at jeg har ikke fått trent kondis siden før jeg ble syk... Er som jeg kan kjenne kondisen svinne hen her jeg sitter. Er jo litt kondis på boot campen også, men ikke mye. Tror jeg tok i litt for mye sist jeg var der, for jeg hadde cat slides ganske på starten, tror jeg klarte 21 eller 22 eller noe på den ene serien, og da jeg kom til kettlebellsøvelsen var jeg så kvalm at jeg så meg rundt etter et sted å spy... Det gikk bra heldigvis, jeg slapp å spy, men tror det ikke var så lurt å ta i så hardt mens jeg fortsatt egentlig er litt syk. Jeg gikk ned til 57 eller noe en gang for noen år siden, men da hadde jeg nesten ikke pupper igjen, så det vil jeg ikke nå. Men kanskje 59? Kondistreninga mi er det litt så som så med. Jeg har kikboxing, og det er veldig bra kondistrening, da. Men når jeg har boot campen to dager i uka får jeg ikke gjort så veldig mye mer. Men har lyst til å prøve meg på en jogge- eller skitur snart. Kanskje en kondisvideo på lørdag, hvis jeg orker. Det med å trene annenhver dag har blitt litt vanskelig nå i februar når jeg har tre faste økter. Men å trene 3-4 ganger i uka er jo bra det også! Likevel merker jeg jo at de siste kiloene går mye saktere, som du også sier. Men det er vel håp om at det løsner etter hvert. Prøver å tenke at det viktigste er ikke at det går fort - men at det blir varig! Hihihi, dere er herlige... lo godt av de siste innleggene her ja.. Ni kilo siden september er skikkelig braaaaa! Er jammen ikke mange månedene siden...!! Gøy når man ser man er i så god form, at man ser man er bedre enn de andre på timen... Gir deg liksom en deilig mestringsfølelse! Men det at du er i fysisk aktivitet en stor del av dagen pga stallen er veeeeeldig bra, og hjelper på!! Du er heldig som kan være med hesten din... savner virkelig min! Har ikke solgt ham, han står på et hestepensjonat pga studier, men jeg har ikke annet valgt enn å selge ham til våren. Heldigvis vil de gjerne kjøpe han, da han er så snill og grei og de liker han godt, og det er VIRKELIG drømmestedet... SÅ idyllisk der han er nå. Så unner ham virkelig det. Han blir 18 i sommer. Men det er leit, veldig veldig leit.. ha jo hatt ham i mangen år... men jeg skal ikke slutte med hest, må bare ha en pause pga tidsmangel og studie noen år. Husk å ta ut steinen av dadlene(skal skrive d på oppskriften), det glemte jeg igår... haha(men gikk bra, tok de jo ut av deigen, de var like hel). Dæææddllls, hohohohoho Igår tok jeg meg en økt på mølla og, nå klarte jeg 12min i strekk på 12km/t, så nå er neste mål 15min i strekk løping på 12km/t. (tenkte jeg kunne ha 14 min som mål, men da er det liksom bare et minutt igjen til 15 så da tar jeg 15min). Jogget resten på ni, og varmet også opp og ned, tilsammen en økt på 30 min. Idag er det bosustyrke,og jeg tar meg en økt på mølla nå før trening, eller etterpå. GOOOO DADDLLLLEEEZZZZ Så trist at du måtte sette bort hesten pga tid og studier. Han er bare en unghest i forhold til min, hun er over 30! Men fortsatt i god form, selv om turene ikke er så fartsfylte lenger. Bra hesten din har et godt hjem og at han står på drømmestedet! Men skjønner godt at det blir utrolig trist å selge ham. Bra du ikke skal slutte helt med hest, det er jo så koselig! :-) Herregud for en kondis du har!! Jeg bruker myyye mer tid enn det der. DU ER SÅ FLINK!! Daddlleeess for the people! Okei folkens, I'm back! Nå har jeg hatt to helt utrolig usunne uker... Jeg har hatt bursdag, og med det 3 (!!) bursdagsfeiringer, i tillegg til at to venninner har hatt bursdag, OG det var morsdag i går. På toppen av dette har jeg vært forkjølet, og ikke orket å trene, og da jeg endelig ble bedre fikk jeg noen helt grusomme gnagsår av noen nye sko som har gjort at jeg rett og slett har måttet gå så lite som mulig. Jeg har virkelig kastet alle hemninger og falt inn i en skikkelig dårlig periode, type "jaja nå har jeg spist så mye usunt at jeg like godt kan ta det kakestykket også". Summen av alt dette... + 1.8 kg. MENMEN, det er ikke noe å gjøre med nå. Jeg er i hvertfall VELDIG klar for å starte på nytt nå! Har bestemt meg for å være skikkelig flink frem til påske. Jeg håper jeg klarer å ha en stabil nedgang på 0,5-1 kg i uken frem til det. Forresten pleier jeg vanligvis ikke å snakke om at jeg prøver å gå ned i vekt. Men på lørdag (i litt alkoholisert tilstand :gjeiper:) fortalte jeg noen venninner at jeg hadde lyst å gå ned 10 kg. Da ble de kjempesinte og sa jeg kom til å se ut som et skjelett om jeg gjorde det. Så vi får se, kanskje 10 kg er litt vel mye. Men jeg SKAL ned til 60 før sommeren. Status per i dag: 68 kg og fortsatt 178 høy Velkommen tilbake! Det er lov å kose seg litt når det er bursdag! Jeg har bursdag denne uka selv, så den dagen går det nok litt over med kaloriene. Men får være flink til å trene i dagene rundt. Gnagsår er jo noe helt utrolig vondt, og fryktelig irriterende! Typisk at folk reagerer sånn, man får nesten kjeft for å ville bli sunn og slankere. Men du er jo sikkert veldig slank allerede når du er så høy! (Likevel syns jeg det var en dårlig reaksjon, altså). Jeg er 164, og veide det samme som deg da jeg starta. Men til syvende og sist handler det jo om hva man trives med! :-) Jeg har heller ikke sagt til så mange at jeg har vært på slanker’n, for er redd folk skal si at "det trenger du jo ikke". Men jeg trengte jo det, for jeg hadde så dårlig selvtillit og passa ikke inn i klærne mine lenger. Er mye gladere nå! Og folk virker så redde for å si noe om det. Men her om dagen var jeg for å hente fôr til hesten min, og da sa han ene eldre karen som jobber der (vi har hatt samme leverandør i årevis, et stort firma i Oslo) at "du har slanka deg!!" Og ikke på en sånn "du var feit før"-måte, og heller ikke på en slesk måte, men på en måte som gjorde meg skikkelig glad! Da hadde jeg til og med på meg boblejakke! Så jeg bare "ja, jeg har gått ned 8 kg", som var sånn det var da, og jeg følte meg glad hele dagen! Så folk må være litt mindre redde for å si noe feil! I dag var jeg på kickboxinga, og vi hadde en skikkelig hard styrkeøkt på slutten, som blant annet besto av at trenerne gikk rundt og boksa oss rett i magen mens vi lå på gulvet. Guuud så støl jeg kommer til å være i morra! Bra du kom deg på trening igjen, Dragonfly! Håper kvalmen gir seg og at du snart er helt frisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 13. februar 2012 #720 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg glemte å si at jeg har kommet inn i en sånn "åh herregud jeg har så lyst på godteri hele tida"- bølgedal! I starten var det veldig mye lettere å holde seg sunn fram til etedagen enn det er nå. Jeg kan plutselig ta noe usunt midt i uka, som en sjokolade eller en bolle. Det er sjelden, men det irriterer meg at det skjer, for sist jeg slanka meg (da kom jeg ikke så langt ned som nå) endte det med at jeg tenkte "jaja, litt er lov" og plutselig var det lov hver dag igjen. Jeg går rundt og har søtsug og usuntsug hele tida. Gleder meg til etedagen. Klarer som oftest å holde meg, men plutselig ser jeg at jeg står med en skje nugatti i hånda, haha! Hva skal jeg gjøre? Krom har ikke funka før, og selv om jeg erstatter med frukt og andre ting (og altså stort sett klarer å motstå fristelsene) er de i hodet mitt hele tida . Og det er irriterende! For hvis jeg ikke klarer å fortsette å holde meg sunn og slank, blir det sånn her igjen: Og det vil jeg hvertfall ikke!! Heldigvis er treningsmotivasjonen der fremdeles, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå