Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake fra ferie, Monroe! Tror det er veldig bra at du har fått et litt nytt forhold på dette med kosthold og vekt! Du er jo kjempeslank allerede! :-) Og det er lov å kose seg litt, man blir jo helt gal om man skal tenke på det hele tida.

Jeg har brukt Mylog til å føre kalorier siden slutten av januar, men føler ikke at det har hatt noe spsielt å si for vekttap. Mer for dårlig samvittighet og "nå er jeg sulten, men jeg burde ikke spise mer"-tanker. Og man må jo spise når man er sulten! Så jeg tenkte å slutte med det nå når februar er ferdig. Heller bruke fornuften og velge ting med lavt kaloriinnhold enn å veie og tenke så mye på det.

Også må jeg jo ha etedag! :-) Har jo fint klart å gå ned uten å tenke detaljer på kalorier.

I dag var det kickboxing, det var vinterferieder forrige uke. Var fint å komme igang med det igjen! Hadde noen lange kombinasjoner som var litt vanskelige å få taket på med min koordinasjonsevne, men det gikk da bra til slutt!

Syns det er bra du prioriterer familieidyll noen ganger også, Helenaa, det er jo koselig det også!

Enig i at den bloggen er inspirerende, Monroe! Men jeg syns hun er altfor tynn, da. Er jo veldig senete og mager, nærmest. Men veldig inspirerende at hun tok sånn tak i ting og greide å forandre seg så drastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen tilbake fra ferie, Monroe! Tror det er veldig bra at du har fått et litt nytt forhold på dette med kosthold og vekt! Du er jo kjempeslank allerede! :-) Og det er lov å kose seg litt, man blir jo helt gal om man skal tenke på det hele tida.

Jeg har brukt Mylog til å føre kalorier siden slutten av januar, men føler ikke at det har hatt noe spsielt å si for vekttap. Mer for dårlig samvittighet og "nå er jeg sulten, men jeg burde ikke spise mer"-tanker. Og man må jo spise når man er sulten! Så jeg tenkte å slutte med det nå når februar er ferdig. Heller bruke fornuften og velge ting med lavt kaloriinnhold enn å veie og tenke så mye på det.

Også må jeg jo ha etedag! :-) Har jo fint klart å gå ned uten å tenke detaljer på kalorier.

I dag var det kickboxing, det var vinterferieder forrige uke. Var fint å komme igang med det igjen! Hadde noen lange kombinasjoner som var litt vanskelige å få taket på med min koordinasjonsevne, men det gikk da bra til slutt!

Syns det er bra du prioriterer familieidyll noen ganger også, Helenaa, det er jo koselig det også!

Enig i at den bloggen er inspirerende, Monroe! Men jeg syns hun er altfor tynn, da. Er jo veldig senete og mager, nærmest. Men veldig inspirerende at hun tok sånn tak i ting og greide å forandre seg så drastisk!

Takk takk! Var godt med ferie! Og det er jammen bare 1,5 uke til vi sees igjen(meg og min kjære) ... :)

Sikkert en god idé å slutte med mylog mtp på kalorioppføring ja, man blir bare alt for fokusert på det... og man skal trosalt ha i seg endel kcal når man trener mye. Vi får lytte til kroppen vår, velge de sunne alternativene og spise mat som metter, så tenker jeg det går så bra så! Og spisedag er selvfølgelig lov ja, den må du nesten beholde!! Kan tenke meg det var kjekt å komme tilbake til kickboksinga, og når du trener det får du vel både en god dose styrke OG kardio?? :)

Enig i det, bra du prioriterer familien Helenaa, de kommer først i køen! :) Bloggen hennes er inspirerende ja, men det er sant hun er tynn, hvertfall på de forsidebildene(men hun sa selv hun var for tynn der, tror jeg). Men god inspirasjon, og jeg vil selv(etter å ha hatt noen runder med tenking i ferien) begynne å trene en del styrke, vil få markere og flotte muskler :) Så planen min fremmover ser litt annerledes ut nå, mer styrke enn før - selvom det er styrke på hver time. Det er deilig å ikke være SÅ fokusert på kalorier som før, jeg merker jo jeg spiser vanvittig(!!) sunt i forhold til for et år siden... jeg holder på å lage en kake nå, en supersunn en, hele kaken inneholder bare rundt 70-80 kcal, så det blir sånn 10kcal per stk, hoho :nigo:

Min treningsplan fremmover(fra neste uke av ca):

Mandag: Styrke før skolen + Bosu-styrke gr.time(styrketime m/ kardio)

Tirsdag: Resitusjon(fri)

Onsdag: Svømming + Cardiopower gr.time(kardio time/m styrke)

Torsdag: Styrke før skolen + Stram opp gr.time (styrketime m/kardio)

Fredag: Svømming

Lørdag: Resitusjon(fri)

Søndag: Styrke + kondisjonstrening(mølle/tur/jogge ute,svømme)

Alle dagene går jeg også en del turer med hunden min. Tror dette kan bli en grei plan.

Jeg har vært å hentet 6 iherb pakker idag!!!!!!!!!!!! :nigo: :nigo: og det er tre til som kommer denne uken!!!! ni pakker tilsammen... hohohoho.

Har fått meg: Himalaya salt, sukrin, stevia, thickening shampo og balsam(som faktisk fungerer!), mandelmel, rått kakaopulver, carob pulver, blender/shaker, småpakker med gojibær, lip balm, vanilje ektrakt, jordbær essens/ekstrakt, null kalorier shirataki nudler, bakepulver, vanilje te, glutenfri havregryn, supersunn og protein/fiberrik naturlig frokostblanding, SPIRULINA, kaloriFRI sjokoladesaus( SMAKTE HIMMELSK!!!! NO MORE USUNN MONROOOOE :fnise: ). Husker ikke om det var noe mer, men i de andre tre pakkene får jeg stevia flytende med smaker og masse gøy!!!! gleder meg!!! Iherb er farlig....! :fnise:

Den kalorifrie sjokoladesausen kommer til å bli tom på en uke....... de har kalorifri pannekakesirup, caramel dip, pastasaus, thosusand island dressing etc... fantastisk og alt fra iherb er som oftest 100& naturlig, supersunt og bra. Mye organisk,økologisk,vegan vennlig, glutenfri,melfri,eggfri,melkfri, zero cal, og 100% ekte og naturlige produkter der inne. :)

Jeg har vurdert å lage en dagbok her inne, det hadde vært gøy å hatt et sted å kunne fortelle ting, uttrykke seg, og dele sorger og gleder... og blogg orker jeg ikke! Men om jeg legger ut oppskrifter der, eller lage en egen oppskrifts"bok" vet jeg ikke??

Idag har jeg ikke trent, fikk ikke tid rett og slett. Imorgen skulle jeg egentlig ha fri men hiver inn litt hjemmetrening. Gleder meg til neste uke, da har jeg masse energi igjen håper jeg! Blir gøy å begynne med de grønne shakene mine om morgenen, men bl.a spirulina, kamut og just barley i... alger og hvetegress... håper på mer energi og ellers bedre til sinns. Første uken kan jeg bli litt dårlig, fordi pulverene gjør at kroppen min renses, så all ulumskheter kommer ut... deilig :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du har funnet mange Iherb-greier! Men hvordan kan det ikke være kalorier i ting? Hva er det i det da? Høres veldig mystisk ut, hehe! En sjokoladesaus som ikke har kalorier hørtes jo helt fantastisk ut!

Gleder meg til å følge med på dagboka di! :duskedame:

I dag var det siste Boot Camp! Og jeg satte ny rekord på mange av øvelsene!

Ta for eksempel cat slides, som er den tyngste øvelsen.

Man er to på hver stasjon. Da jeg tok det 2. februar klarte jeg (det er fire repetisjoner med 30 sekunder i mellom - på de tredve er det den andre som tar så mange vedkommende klarer):

14, 13, 11, 12

I dag klarte jeg: 21, 22, 21, 19! :hoppendeglad:

Og sånn var det på flere øvelser! Lurer jommen på om jeg skal prøve cat slide-øvelser hjemme også, med ullsokker, hehe! Instruktøren skrøyt av meg også, og sa hun har sett skikkelig bedring i blant annet stabilitet!

Mulig jeg slenger meg på en måned i framtida også!

Hva med deg Dragonfly? Gikk den siste timen bra?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Utrolig at det finnes... men her er ingrediensene og jeg synes ikke de høres så gale ut må jeg si! Yummi! Fikk Yaconsirupen min(den er ikke uten kcal, men du kan lese om den HER :) ) og den smakte kjempenam, en blanding mellom hapå og maple syrup?.. hehe! Luktet på steviaen min som er flytende med english toffee og det luktet helt sinnsykt godt!!!! luktet english toffe... sånn sjokoladekaramell lukt, og den smaker nok det samme! tenk å ha den i muffins eller kaker da :rodmer:

Her er ingrediensene på sjokoladesausen: Ingredients*: Triple filtered purified water, defatted cocoa powder, caramel color, natural flavors, cellulose gum, sucralose, salt, vanilla flavor, lactic acid, xanthan gum, sodium benzoate (to preserve freshness)

Så gøy rainbow!! Jeg vet ikke heeeelt hva kettlebels er.... bør ta meg en kjappis på google tenker jeg! :lur: Men uansett er det suuuupert at du har klart å øke nå! Det er SÅÅÅ kjekt å se fremgang, for da går det jo bare fremmover... og man får masse motivasjon!!! Fortsett sånn! Når du er i den motivasjonen du er, så ville jeg bare gått for det, og begynt å trene kettlebels hjemme om det ikke er det på treningen!! :jepp:

HER er alle walden farms produktene(kaloriefrie alle sammen) som iherb selger :) Jeg vil prøve alt utenom peanut spread'en, har hørt den er dårlig... men de andre har bare veldig positive tilbakemeldinger!

Igår trente jeg en styrkeøkt på treningen, egentrening. Det var kjekt å trene styrke utenom timene også! Også blir det enda bedre når jeg begynner å gjøre det før skolen mandag og torsdag(i halv syv tiden), for da er det ingen der og da kan jeg pushe meg mye mer føler jeg... hoho! Jeg husker ikke alle øvelsene helt, men ca ca sånn her var det igår:

Gikk til trening, 15 min så varmet litt opp da.

10 min ellipse rask gange/m motstand.

3x10 35kg lårpress

2x10 30kg legcurl

3x10 15kg arm/skuldre(husker ikke hva apparatet het)

3x10 10kg(tror jeg) skulderpress

2x20 20kg rygg/skuldre

3x10 35kg utside lår

2x20 med et sånn magetrenings apparat.

Tror jeg må skrive ned alle apparatene så jeg husker det :gjeiper:

Idag har jeg også tatt meg en økt med styrketrening, og senere idag er det cardio time pluss egentrening kardio etterpå!

Igår tilbrakte jeg BOKSTAVELIG talt omtrent hele dagen på kjøkkenet, det er så kjekt! Må snart begynne å legge ut oppskrifter på dagboken min for er såååå mye jeg vil dere skal smake! Igår lagde jeg meg smoothie med bær og spirulina til frokost, til lunsj ble det sjokoladegrøt(med havregryn,carobpulver(sjokoladesubstitutt),vaniljeessens) med gojibær,nøtter og kanel på toppen. Til middag ble det hjemmelaget fiskegrateng og til kvelds lagde jeg meg proteinrull, en med yaconsirup som pålegg på og en med ost inni. Prøvde den Sunnøve gulost SÅ LETT, men vet ikke om jeg synest det smaket noe...følte jeg spiste på ingenting?? Men må prøve igjen idag... da kan jeg liksågodt droppe den og ta en annen ost altså! Ogsåååå lagde jeg rundstykker til å ha med på skolen, gulerotrundstykker! nomnom, og alt ble laga igår :sjenert: Idag SKAL jeg ha mandelpannekaker og eller bananpannekaker til kvelds etter trening!!! :hjerte: MED sjokoladesaus eller yaconsirup, eeeller lage en egen saus med stevia english toffe sammen med kesam kanskje? Også med verdens beste samvittighet!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det siste Boot Camp! Og jeg satte ny rekord på mange av øvelsene!

Ta for eksempel cat slides, som er den tyngste øvelsen.

Man er to på hver stasjon. Da jeg tok det 2. februar klarte jeg (det er fire repetisjoner med 30 sekunder i mellom - på de tredve er det den andre som tar så mange vedkommende klarer):

14, 13, 11, 12

I dag klarte jeg: 21, 22, 21, 19! :hoppendeglad:

Og sånn var det på flere øvelser! Lurer jommen på om jeg skal prøve cat slide-øvelser hjemme også, med ullsokker, hehe! Instruktøren skrøyt av meg også, og sa hun har sett skikkelig bedring i blant annet stabilitet!

Mulig jeg slenger meg på en måned i framtida også!

Hva med deg Dragonfly? Gikk den siste timen bra?:-)

Jaaa, det gikk kjempebra! :biggrin: Ble mer motivert enn noensinne, egentlig! Cat slides som brukte å være et h****** var plutselig... ikke akkurat fantastisk, men ganske så greit! Jeg klarte også å øke drastisk i repitisjoner, kjempegøy! :biggrin: Og clubbells var også helt vilt mye lettere. Første gangen var en 10lbs-clubbell mer enn tung nok, og nå bytta jeg på med 10 og 15 :nigo: Utfall går også myyye lettere nå enn før denne måneden, jeg har aldri gjort det med vekter før, men denne måneden her har jeg gjort det med 8 kg (den rosa kettlebellen hvis dere også brukte den) i hånda to ganger i uka :) Og det har gått helt fint, jeg økte repitisjonene veldig der også! Jeg vurderer også å ta en måned til ved en senere anledning, kanskje hvis jeg mister motivasjonen ved egentrening for eksempel. Det er hvert fall kjempebra trening!

Her er ingrediensene på sjokoladesausen: Ingredients*: Triple filtered purified water, defatted cocoa powder, caramel color, natural flavors, cellulose gum, sucralose, salt, vanilla flavor, lactic acid, xanthan gum, sodium benzoate (to preserve freshness)

HER er alle walden farms produktene(kaloriefrie alle sammen) som iherb selger :) Jeg vil prøve alt utenom peanut spread'en, har hørt den er dårlig... men de andre har bare veldig positive tilbakemeldinger!

Igår trente jeg en styrkeøkt på treningen, egentrening. Det var kjekt å trene styrke utenom timene også!

Igår tilbrakte jeg BOKSTAVELIG talt omtrent hele dagen på kjøkkenet, det er så kjekt! Må snart begynne å legge ut oppskrifter på dagboken min for er såååå mye jeg vil dere skal smake!

...og der er det skumle, sucralose. Det er litt det samme som aspartam. Jeg skal ikke si noe særlig på det, jeg, altså, for jeg drikker både lettbrus og fun light-saft... Men hvis du ikke er klar over det ville jeg bare si fra til deg :)

Hvis du vil ha litt mer inspirasjon til styrketrening kan du sjekke ut RYP-programmet! <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_jupp2.gif' alt=':jepp:'> Det var det som fikk meg til å begynne med styrke, og til å ikke være så redd for frivekter og "gutterommet" i styrkeavdelingen. Hvis du er interessert finner du øvelsesguide her.

Det er et veldig enkelt program, du bare tar grunnprogrammet på side 19 og det tar kanskje 30-40 minutter med styrkedelen, avhengig av modifikasjoner. Jeg bruker litt lenger tid enn jeg hadde trengt, siden jeg ikke tør å ta knebøy pga dårlige knær, så jeg tar en drøss med andre fysio-øvelser for knærne i stedet. Det er hvert fall veldig enkel og grei trening, sju øvelser og så har du trent hele kroppen. Gjør du det to ganger i uka ser du forbedringer. Jeg har stort sett gjort det en gang i uka pga utbrenthet som har gjort det umulig for meg å ta det oftere, og jeg har sett skikkelige forbedringer selv om jeg bare tok det en gang i uka (i tillegg til litt annen styrketrening).

Nå høres jeg vel ut som en reklame, men tech nutrition har også gode proteinshakes, både prozyme og sprek. Problemet er at det er fryktelig dyrt i forhold til annet proteinpulver. "Forskningen" deres bør man også ta med en klype salt, siden det dreier seg om en undersøkelse av noe sånt som 20 personer, altså er det ikke særlig vitenskaplig. Så moralen er, ryp er bra hvis man husker på å tenke selv og være kritisk i tillegg :)

Haha, du skrev at du vil vi skal smake så mye av det du lager: Jeg klarer ikke en gang å få vafler til å smake like godt som mamma sine! En gang var hun til og med i samme hus, så jeg spurte henne kontinuerlig om oppskrifta og hva jeg skulle gjøre nå, og likevel ble det ikke halvparten så godt som hennes. Så jeg tror at hvis jeg lager det samme som deg, så kommer din mat til å smake kjempegodt, mens jeg kommer til å tenke "hmm, skjønner ikke hvorfor Monroe syns det her er så godt, det smaker i grunn bare brent..." :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo boot campen ferdig, så da ble det en tur på treningssenteret i dag. Var egentlig ikke særlig motivert. Enten skulle jeg jogge ute i sola eller dra til senteret, og siden jeg var så lite motivert at jeg ikke orka å finne en rute å jogge en gang, så endte jeg opp med senter.. Føltes litt teit å jogge inne mens det var strålende sol ute, men men.

Uansett.

Jeg klarte å jogge mye lenger sammenhengende enn jeg hadde trodd! :hoppendeglad: Jeg ble så inspirert av Rainbows joggetur der hun plutselig kunne jogge så langt, så jeg tenkte at nå skulle jeg se hvor langt jeg klarte å jogge. Jeg gikk 500 meter, jogga TO OG EN HALV KILOMETER, gikk 500 meter og jogga 1,5 km og gikk 500 meter igjen. :) 5,5 km var da unnagjort på 42 minutter, som sikkert er kjempedårlig for mange, men for meg var det skikkelig bra! :nigo:

Etterpå trente jeg litt styrke på overkropp og mage. Skråbenkpress, bicepscurl, arnoldpress og en sånn mageøvelse der man holder oppe overkroppen med underarmene og beveger beina fra hengende løst til 90 grader.. Fryktelig dårlig forklaring merker jeg! Tror apparatet er et dip-apparat eller noe... Et slags kneløft, bare at jeg har rette bein.

Men knærne mine syns det var en fryktelig dårlig idé å jogge så langt. Jeg har nesten bare trent styrke i det siste, så jeg har liksom glemt at knærne mine er kranglete etter cardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dere er bra! (men pass på knærne, Dragonfly!)

Jeg er ikke så sikker på om jeg er glad eller sur nå. Står på samme vekt som forrige uke (som var litt opp). Men: Jeg har mensen, og da er jo alt litt surr. Så nå må jeg ikke spise for mye tull i helga, og satse på bedre tall neste uke.

Startet dagen med en lett styrketrening: Hadde tre-åringen på skuldrene på vei til barnehagen. Hun er jo nærmere 20 kg, så det var noe mer anstrengede enn vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var bra styrketrening på starten av dagen! :)

Menstid er jo bare håpløst å regne med når man skal slanke seg, for da kan jo vekta vise opptil flere kilo feil. Så det kan hende du har et bedre resultat enn du tror! Syns du heller skal være glad, det å holde vekta stabil er jo også vanskelig!

Jeg var noen hundre gram opp fra forrige uke, men det kan jo være hva som helst, trenger ikke bety noe (sier jeg til meg selv med bestemt stemme). I dag ER det uansett etedag. Er jo uansett under det som var det opprinnelige målet mitt, og selv om jeg har satt et nytt mål får jeg nok bare tåle at den siste lille kiloen er litt ekstra vanskelig å bil kvitt. Men jeg veit jo at det hjelper med cardio, så tenkte å få jogga i dag. Skulle egentlig gjort det i går, men da sa utbrentheten nei. Var så sliten at jeg bare måtte sitte i sofaen hele ettermiddagen og kvelden. Så nytt forsøk i dag!

Wow, så flink du var med jogging, Dragonfly! Kjempebra jobba! Du klarer å jogge lenger enn meg! Men jeg bruker ikke mølle, så er litt vanskeligere å måle. Blir mer sånn at jeg ser det når jeg kommer hjem og får sjekka distansen og sett om ipodens forslag stemmer med virkeligheten. Må være moro å trene sånn at du får det nøyaktig med én gang! Vær forsiktig med knærne dine!

God helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der er det skumle, sucralose. Det er litt det samme som aspartam. Jeg skal ikke si noe særlig på det, jeg, altså, for jeg drikker både lettbrus og fun light-saft... Men hvis du ikke er klar over det ville jeg bare si fra til deg :)

Hvis du vil ha litt mer inspirasjon til styrketrening kan du sjekke ut RYP-programmet! <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_jupp2.gif' alt=':jepp:'> Det var det som fikk meg til å begynne med styrke, og til å ikke være så redd for frivekter og "gutterommet" i styrkeavdelingen. Hvis du er interessert finner du øvelsesguide her.

Det er et veldig enkelt program, du bare tar grunnprogrammet på side 19 og det tar kanskje 30-40 minutter med styrkedelen, avhengig av modifikasjoner. Jeg bruker litt lenger tid enn jeg hadde trengt, siden jeg ikke tør å ta knebøy pga dårlige knær, så jeg tar en drøss med andre fysio-øvelser for knærne i stedet. Det er hvert fall veldig enkel og grei trening, sju øvelser og så har du trent hele kroppen. Gjør du det to ganger i uka ser du forbedringer. Jeg har stort sett gjort det en gang i uka pga utbrenthet som har gjort det umulig for meg å ta det oftere, og jeg har sett skikkelige forbedringer selv om jeg bare tok det en gang i uka (i tillegg til litt annen styrketrening).

Nå høres jeg vel ut som en reklame, men tech nutrition har også gode proteinshakes, både prozyme og sprek. Problemet er at det er fryktelig dyrt i forhold til annet proteinpulver. "Forskningen" deres bør man også ta med en klype salt, siden det dreier seg om en undersøkelse av noe sånt som 20 personer, altså er det ikke særlig vitenskaplig. Så moralen er, ryp er bra hvis man husker på å tenke selv og være kritisk i tillegg :)

Haha, du skrev at du vil vi skal smake så mye av det du lager: Jeg klarer ikke en gang å få vafler til å smake like godt som mamma sine! En gang var hun til og med i samme hus, så jeg spurte henne kontinuerlig om oppskrifta og hva jeg skulle gjøre nå, og likevel ble det ikke halvparten så godt som hennes. Så jeg tror at hvis jeg lager det samme som deg, så kommer din mat til å smake kjempegodt, mens jeg kommer til å tenke "hmm, skjønner ikke hvorfor Monroe syns det her er så godt, det smaker i grunn bare brent..." :hoho:

Jeg er bare glad for at du sier ifra, for jeg har aldri tenkt over hva sucralose egentlig er, så det skal jeg definitift lese mer om! Jeg har heldigvis veldig lite(i forhold til hva jeg kunne hatt) light produkter og den slags i hus, så jeg prøver å tenke at litt, som den sausen og en fun light saft ikke skader, MEN det er jo best å holde seg helt unna slikt om man kan! Men så er det jo aspartam i alt mulig, tyggis og... desverre! Har bestilt en 100pk(sykt billig) fra iherb med tyggis nå! HER . Den innheolder ikke aspartam og alt mulig skjit, også er det jo veldig mye billigere med en 100pk til 36kr enn å kjøpe de små 10 pakningene hele tiden!

Tusen takk for at du tipset meg om RYP! :) Det skal jeg virkelig sjekke ut! Jeg merker jeg synes det er veeeeldig gøy med styrke, jeg har liksom tvinget meg selv til å ikke gå på trening for å trene styrke fredag og lørdag, og innimellom hadde jeg skiiiikkelig lyst å bare ta noen småøvelser hjemme men fikk ikke lov av meg selv(pga mye styrke uka som har vært, helt støl i kroppen..). Så idag gleder meg meg til trening!!! Styrke og langkjøring cardio tenkte jeg! Proteinshakes er bra, i hvertfall om man ikke tar hva som helst, men finner orndetlige og gode produkter som inneholder over(mener jeg) 24g protein per servering. De har veldig mye bra på iherb, fra kjente merker, til en VELDIG MYE billigere pris enn i norge!! Jeg har kjøpt tre forskjellige nå, en med whey protein sjokoladesmak, en BCAA og en med jorbærsmak. Det er også en der inne som er veldig kjent og bra, som inneholder 50gr protein per serving, og det er mye! Men bestilte ikke den da, for ville ha med smak.. Proteinpulver er veldig greit å ha i bakst også, så får du i deg mer enn bare mel og den slags. Da er det derimot og å ha en uten smak også(feks til brød etc), også kan du bruke den med sjokolade i, i kaken din f.eks :)

Hihihihi! Jeg skjønner hva du mener! Men jo mer du er på kjøkkenet og baker, og gjerne feiler en del, så lærer du også, og lærer hva som vil lønne seg angående dosering og bla bla bla, så blir man så glad når noe blir vellykket at man bare vil fortsette! Problemet mitt nå er at jeg vil bake hele tiden(har bakt noe hver dag i det siste), at det blir jo så mye mat, selvom det forholdsvis er sunt(bruker jo verken hvitt mel eller sukker i), så blir det jo mye mat, og jeg er bare en person her liksom.. menmen... får prøve å spare litt på kruttet! Hihihi....

Nå er jo boot campen ferdig, så da ble det en tur på treningssenteret i dag. Var egentlig ikke særlig motivert. Enten skulle jeg jogge ute i sola eller dra til senteret, og siden jeg var så lite motivert at jeg ikke orka å finne en rute å jogge en gang, så endte jeg opp med senter.. Føltes litt teit å jogge inne mens det var strålende sol ute, men men.

Uansett.

Jeg klarte å jogge mye lenger sammenhengende enn jeg hadde trodd! :hoppendeglad: Jeg ble så inspirert av Rainbows joggetur der hun plutselig kunne jogge så langt, så jeg tenkte at nå skulle jeg se hvor langt jeg klarte å jogge. Jeg gikk 500 meter, jogga TO OG EN HALV KILOMETER, gikk 500 meter og jogga 1,5 km og gikk 500 meter igjen. :) 5,5 km var da unnagjort på 42 minutter, som sikkert er kjempedårlig for mange, men for meg var det skikkelig bra! :nigo:

Etterpå trente jeg litt styrke på overkropp og mage. Skråbenkpress, bicepscurl, arnoldpress og en sånn mageøvelse der man holder oppe overkroppen med underarmene og beveger beina fra hengende løst til 90 grader.. Fryktelig dårlig forklaring merker jeg! Tror apparatet er et dip-apparat eller noe... Et slags kneløft, bare at jeg har rette bein.

Men knærne mine syns det var en fryktelig dårlig idé å jogge så langt. Jeg har nesten bare trent styrke i det siste, så jeg har liksom glemt at knærne mine er kranglete etter cardio.

KJEMPEBRA Dragonfly! Syns du skal være stolt over deg selv!!!!! :strix: 5,5 kilometer er jo mer enn en halv mil! Fortsett sånn, er jo kjempebra!!! Men ser at knærne ikke likte det så godt... er vel best å løpe på mark eller i ujevnt terreng? Asfalt er vel fy fy for deg? jeg har ryggproblemer og asfalt og mølle er derfor ikke det beste, men trenger veldig mye styrke på rygg gjennom hele uka at jeg tror det går fint! Vet hvilket apparat du mener, heter abdominal eller noe? husker ikke.... den er deilig i hvertfall! Får aldri gangsperr i magemusklene uansett hvor hardt jeg trener de, men får det etter den!..

Wow, dere er bra! (men pass på knærne, Dragonfly!)

Jeg er ikke så sikker på om jeg er glad eller sur nå. Står på samme vekt som forrige uke (som var litt opp). Men: Jeg har mensen, og da er jo alt litt surr. Så nå må jeg ikke spise for mye tull i helga, og satse på bedre tall neste uke.

Startet dagen med en lett styrketrening: Hadde tre-åringen på skuldrene på vei til barnehagen. Hun er jo nærmere 20 kg, så det var noe mer anstrengede enn vanlig...

Mensenvekt = bare lureri!! Har selv mensen nå, man føler jeg så mye mer jævlig, feit, og oppblåst når man har det, æssa! Men tar ikke det som verdens undergang, vi må jo ha mensen iblandt også.. desverre... men vekta må du ikke tro på nå i hvertfall! Herlig start på dagen da, de veier jo jammen litt de småtassene der!! :)

Hehe, det var bra styrketrening på starten av dagen! :)

Menstid er jo bare håpløst å regne med når man skal slanke seg, for da kan jo vekta vise opptil flere kilo feil. Så det kan hende du har et bedre resultat enn du tror! Syns du heller skal være glad, det å holde vekta stabil er jo også vanskelig!

Jeg var noen hundre gram opp fra forrige uke, men det kan jo være hva som helst, trenger ikke bety noe (sier jeg til meg selv med bestemt stemme). I dag ER det uansett etedag. Er jo uansett under det som var det opprinnelige målet mitt, og selv om jeg har satt et nytt mål får jeg nok bare tåle at den siste lille kiloen er litt ekstra vanskelig å bil kvitt. Men jeg veit jo at det hjelper med cardio, så tenkte å få jogga i dag. Skulle egentlig gjort det i går, men da sa utbrentheten nei. Var så sliten at jeg bare måtte sitte i sofaen hele ettermiddagen og kvelden. Så nytt forsøk i dag!

Wow, så flink du var med jogging, Dragonfly! Kjempebra jobba! Du klarer å jogge lenger enn meg! Men jeg bruker ikke mølle, så er litt vanskeligere å måle. Blir mer sånn at jeg ser det når jeg kommer hjem og får sjekka distansen og sett om ipodens forslag stemmer med virkeligheten. Må være moro å trene sånn at du får det nøyaktig med én gang! Vær forsiktig med knærne dine!

God helg, jenter!

Helt riktig tenking! Noen gram om BETYR ingenting.... det kan være alt muuuulig! Har ikke noe å si uansett, for er vel det du ser i speilet som teller?? ;) Det er bra du klarer å lytte til kroppen din, at når den sier nei, så tar du deg en rolig dag! :) Jeg er stolt av dere som jogger så mye ute jeg, er mye lettere på mølla enn ute vil jeg si, men kan jo hende det er feil... men nå er det jo snart vår ute, eller strengt tatt ER det vel vår, så da er det deilig å trene ute!! :)

Husker ikke helt sist jeg skrev her, altså hvilke ukedag det var men uansett.. på onsdag så skulle jeg på cardiotime, men den var blitt bytta ut med en annen ny styrketime fordi ho instruktøren var syk, hev meg på den styrketimen men den var forferdelig kjedelig, og med en dritt dårlig trener!!! Gleder meg til mandag og torsdag hvor det er ordentlige styrketrenings timer, og onsdag igjen hvor det er en ordentlig cardiotime! Jeg jogget sammenhengene til treningen og hjem igjen på onsdagen, ca 7 min strekk hver vei, er ikke så mye men var deilig å varme opp(og ned) på den måten, og å holde pulsen gående hele tiden, tror jeg vil begynne å jogge til treningen, men evnt gå halve veien for å varme opp, og så jogge de få siste minuttene(som det og er oppoverbakker på), hoho! Torsdagen ble det styrketrening før skolen, var deilig å kunne være helt aleine på senteret og bare ta i! Skulle egentlig på styrketime om kvelden og, men kroppen sa nei. JEG ville, men jeg hadde problemer med å få på meg skoa til og med pga gangsprerr så da droppa jeg det! Fredagen ble fridag, og igår skulle jeg egentlig på fjellet men fikk ikke tid, fikk gått en times tur med hunden da(pluss morgen og kveldstur) så var i det minste ute! Idag blir det styrke og cardio på senteret :)

Jeg må bare si hvor utrolig stolte jeg er av dere, det er så godt å tenke på hvor vi alle en gang var, og hvor vi er nå! Uansett om man ikke har gått ned så mye, så er det den livsstilsendringen som også virkelig betyr noe... jeg synes det er herlig! Det er så kjekt å være på butikken og bare kunne gå fordi pizza og snop uten å registrere at det er der!!! Har aldri vært spesiiieeeelt glad i pizza og sånn da menmen, uansett!

Selv ser jeg at jeg har mer fett på kroppen nå enn for rundt tre uker siden, fordi jeg var vekke på ferie og alt, så jeg håper å komme litt ned igjen dit jeg var, men det tar nok ikke lange tiden, og etter det vil jeg få mye mer muskler på kroppen... men nå kombinerer jeg kardiotrening og styrke gjennom uka, så får vi se hvor vi ender! Er først den uka som kommer at jeg får kommet inn i den gamle rytmen, fordi det ikke ble noe særlig med gruppetimer sist uke, og ferie før der igjen. Så nå er jeg klaaaaaaaaaaar!!!!! :hoppe:

Skal prøve å få oppdatert og lagt inn litt bilder i daboken nå! :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å skryte :)

Fikk kake på jobben i dag, og takket nei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Er bare innom for å skryte :)

Fikk kake på jobben i dag, og takket nei!

Det er jo kjempe flott! Det er stor forskjell på å ikke kjøpe godt selv og å takke nei når det allerede er framfor deg. Det siste er definitivt mye vanskeligere!

Jeg har vært lite aktiv på denne tråden i det siste, men jeg har fulgt med på dere. Dere gjør en kjempejobb! :jepp:

Jeg har ikke merket noe spesielt på vekten siden jeg begynte treningen for to måneder siden. Jeg har gått ned 4 kilo, så det går sakte. Men jeg merker det veldig godt på humøret og energien. Jeg har tidligere vært den late som ofte kan avlyse avtaler fordi jeg ikke gidder å gå ut. Jeg orket bare ikke. Men nå sitter jeg så vidt i ro før jeg er ute å farter igjen. Så der ser jeg en stor forbedring!

Jeg har vært på 30 min pulse og 30 min core i dag, samtidig som jeg gikk fram og tilbake til trening noe som tok 40 min til sammen (men det var rolig gange). Så jeg er fornøyd med dagens innsats. Jeg må også legge til at kostholdet er blitt mye bedre! Nå kan jeg kose meg med frukt når jeg får lyst på noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo kjempe flott! Det er stor forskjell på å ikke kjøpe godt selv og å takke nei når det allerede er framfor deg. Det siste er definitivt mye vanskeligere!

Jeg har vært lite aktiv på denne tråden i det siste, men jeg har fulgt med på dere. Dere gjør en kjempejobb! :jepp:

Jeg har ikke merket noe spesielt på vekten siden jeg begynte treningen for to måneder siden. Jeg har gått ned 4 kilo, så det går sakte. Men jeg merker det veldig godt på humøret og energien. Jeg har tidligere vært den late som ofte kan avlyse avtaler fordi jeg ikke gidder å gå ut. Jeg orket bare ikke. Men nå sitter jeg så vidt i ro før jeg er ute å farter igjen. Så der ser jeg en stor forbedring!

Jeg har vært på 30 min pulse og 30 min core i dag, samtidig som jeg gikk fram og tilbake til trening noe som tok 40 min til sammen (men det var rolig gange). Så jeg er fornøyd med dagens innsats. Jeg må også legge til at kostholdet er blitt mye bedre! Nå kan jeg kose meg med frukt når jeg får lyst på noe godt.

Ble skikkelig glad når jeg leste dette Thessie! jeg må ærlig talt innrømme at du gjør meg imponert! Du er utrolig flink!! :) Fire kilo på to mnd er jo faktisk en del! Tenk litt over hvor mye fire kilo faktisk er ;) ... bare stå på... og det tar gjerne lang tid, men da varer det også, jojo slanking liker vi ikke! Og du sier jo selv du har fått mye mer energi, og vil gjerne spise frukt når du får lyst på noe søtt, super vei til livsstilsendring! Good good good!!! Stå på, dette går virkelig rette veien!! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å skryte :)

Fikk kake på jobben i dag, og takket nei!

Ooooh! så braa! Som thessie sier er det mye vanskeligere å holde fingra av fatet når noe blir servert til deg enn når du kan dra å kjøpe deg selv, STOR forskjell faktisk! Supert!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode damer - det er fredag! Jeg er veldig klar for helg, kjenner jeg. Både fordi det er hyggelig å kunne spise noe ekstra godt, og fordi denne jobbeuka har vært ganske dårlig. Satser på at noen dager nå skal gjøre susen både for humøret og motivasjonen (både jobb- og slankemessig).

Hvordan går det med dere?

Heldigvis er vekta på vei nedover igjen, etter 2 dårlige uker. Husker ikke helt hva minste tallet var forrige gang, men nå er det i alle fall enda lavere. Tror det er riktig å si 0,4 kg mindre. Alt i alt har jeg en plan om å bli 1,8 kg mindre enn jeg er nå. Det bør gå, i alle fall før 17.mai (hadde håpet på påske, men det kan jeg bare glemme)! Må bare presisere at jeg veier mer enn dere andre her, men min trivselsvekt er høyere også! Det er ikke viktig for meg å være tynn, jeg vil bare ikke være overvektig. Så målet mitt er å komme innenfor "normalvekt" på BMI. Da pleier jeg å finne klær jeg trives i, også.

Er inne i en dårlig trend med treningen nå, for jeg klarer ikke å legge inn mer enn 1 time i uka. Neste uke blir også vanskelig. Men det får bare være. Livet er jo ganske mye mer enn trening. Jeg får benytte meg av alle muligheter til å gå trapper o.l... :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med dere? Jeg føler meg ikke heeelt ok kroppsmessig for tiden, ble veldig mye rart i helgen, greit typen var på besøk... men angrer alltid etterpå.. og jeg fikk ikke trent igår... og jeg er ikke motivert i det hele tatt for å trene idag... også regner det ute ooog! Og typen er dratt :trist:

Har så lyst å ha en sånn super-uke. Hvor jeg spiser supersunt, altså, like mye og fornuftig men kutte ut all den bakinga mi, greit det er sunt, men det må jo være grenser... og at jeg den uken SKIKKELIG tar i treningsmessig... superuke kom til meg! :lete:

Håper dere har det bra, og at dere er mer motivert enn meg akkurat nå :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to ganske tunge uker, med merkelige symptomer, som f.eks. vekttap på 2 kg uten noen form for trening/aktivitet, og muskelsvakhet. Har jo også vært helt energiløs og ikke orket noe omtrent. Fikk ihvertfall påvist jernmangel, så tar tilskudd for det. Skal til legen igjen for å sjekke ut litt andre ting i løpet av uka. Prøvde meg på en treningsøkt i dag (har ikke trent på over to uker), bare 30 lette minutter på ellipsemaskinen. Det gikk helt greit, men føler jeg begynner fra "scratch" igjen. Jaja...

Håper dere andre har det fint :)

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to ganske tunge uker, med merkelige symptomer, som f.eks. vekttap på 2 kg uten noen form for trening/aktivitet, og muskelsvakhet. Har jo også vært helt energiløs og ikke orket noe omtrent. Fikk ihvertfall påvist jernmangel, så tar tilskudd for det. Skal til legen igjen for å sjekke ut litt andre ting i løpet av uka. Prøvde meg på en treningsøkt i dag (har ikke trent på over to uker), bare 30 lette minutter på ellipsemaskinen. Det gikk helt greit, men føler jeg begynner fra "scratch" igjen. Jaja...

Håper dere andre har det fint :)

Så kjekt det var å se deg igjen antibac :) vekttap på 2 kg?? Det er IKKE bra, altså viss det er pga noe annet enn slanking... huff... hva kan dette være da? Skummelt med slike ting.... Håper ting går bra med deg og at du får litt lettere uker foran deg, vi går heldigvis mot vår og da blir de fleste av oss lettere til sinns :) prøv å tenk positivt og at ting skal ordne seg, for som oftest... så gjør det det tilslutt, noen ting tar bare litt lengre tid! Vi har alle vært igjennom slike kjipe perioder, men det går alltids over en eller annen gang, kos deg... tar vare på deg selv, spis sunt og næringsrikt(VIKTIG når du er syk), og slapp av ift treningen, ta heller å gå deg noen turer om dagen....

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...