Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Ååå... :( Jeg er hos mamma og pappa på en liten påskeferie, og det drives og planlegges etedag rundt meg... God middag, dessert, så antakeligvis en middag til hos noen venninner... :( Tenkte å jogge en tur for å prøve å bøte på skadene som kommer, men jeg veit ikke om det blir nok. :sukk: Er redd det ikke akkurat blir nedgang de dagene her. Samtidig vil jeg jo ikke bare tenke kalorier når jeg får god, hjemmelaga mat! Merker jeg har blitt litt manisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, skjønner hvordan det er, Dragonfly! Håper du får litt trening, men du må nyte påskeferien også. Er jo trist om du skal ha dårlig samvittighet for alt du spiser mens du er der.

Jeg ble sånn i jula. Vanskelig når foreldrene står for maten. De pleier vel ikke bry seg så veldig om kalorier. Mine går hvertfall rundt og er veldig imponert over at jeg har gått ned i vekt, mens de gumler sjokolade og baguetter! :gjeiper:

Jeg på min side glemmer litt å spise nå. Surrer jeg rundt med alt mulig som skal ordnes, og ender med å spise middag klokka halv åtte. Og lunsj litt sånn i forbifarten når jeg husker at jeg må kjøpe noe.

Menne...

I dag har jeg jogga igjen! Lang tur med masse bakker i skogen! :-) Rundt ni kilometer på litt over 1 time. Det var slitsomt til tider, for det var så mye bakker. Men syns det gikk veldig bra! Hadde en tur på noenlunde samme runde med hesten min i fjor, og det tok myyye lengre tid. Litt lettere med meg som kan løpe på asfalten!

Har forresten kjøpt Nike+, så nå skal kanskje turene bli bedre beregna.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TJUE MINUTTER!! :bolledeig: Jeg jogga i TJUE MINUTTER! I STREKK! JEG! TJUE! :hoppendeglad: Det har jeg aldri klart før! Og det var i skogen i tillegg, med ganske kupert terreng her og der. Jeg gikk i kanskje femten sekunder inni der da, for jeg ble så sliten i en oppoverbakke at jeg tryna og mista stien og ja, men så jogga jeg igjen :) Wohoo!

Rainbow: Ja, det der med samvittighet er ikke så lett... Foreldrene mine tenker ikke så mye på kalorier, de heller. Mamma lager mat med masse brun saus, desserter og baker og styrer, og jeg kan jo ikke la være å spise det hun lager, heller. Men i dag har jeg hvert fall jogga! Oi, din joggetur hørtes helt ekstrem ut! NI kilometer på en time?? :o WOW! Bra gjort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, der er så flinke!!! Ihiiii! Ni kilometer er suuuupert. Og tjue min i strekk dragonfly??? det er kjeeempebra!! Store fremskritt, og det er alltid like gøøy!

Har dere av og til den følelsen av at bare dere spiser to,tre sjokoladebiter så KJENNER dere at dere kjennes tykkere ut? Det er sykt, og det er nok psyken som spiller meg et puss, men nå er det skikkelig kjipt kjenner jeg. Jeg har spist tilsammen kanskje 5-6 godteribiter idag, og det blir ikke flere enn det, men jeg føler meg kjempefeit nå, jeg føler meg ekkel, og går og ser meg i speilet, kjenner meg på magen, og kjenner meg på ryggen om jeg får mer sånne "merker" etter bhen enn vanlig. Det er ekkelt å ha det sånn, skjønner ikke hvorfor jeg får det akkurat nå, kanskje fordi jeg ikke spiser snop til vanlig. Og selvom det er bare noen biter så føler jeg at det er jo kanskje sånn 30kcal i en, det blir jo en del. Og ja, jeg er aktiv her ute, men åå, jeg blir så lei av å ha det sånn, men føler jo ikke slik til vanlig da så det går jo over. Får ALLTID sånn når jeg er på reise, fordi det da blir mer "vanlig" mat slik som jeg spiste på mitt forige kosthold. Idag har min farmor laget pølse med potetstapp, kan ikke huske sist jeg spiste det, og kjenner jeg gruer meg til å spise. Greit det bare er noen dager til jeg kommer hjem, men likevel så føler jeg at jeg legger på meg superfort. Gleder meg til jeg flytter til sommeren, da slipper jeg disse reisene på en ukes tid en gang hver mnd, hvor jeg alltid føler meg ekkel. For da er jeg jo hjemme hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... :( Jeg er hos mamma og pappa på en liten påskeferie, og det drives og planlegges etedag rundt meg... God middag, dessert, så antakeligvis en middag til hos noen venninner... :( Tenkte å jogge en tur for å prøve å bøte på skadene som kommer, men jeg veit ikke om det blir nok. :sukk: Er redd det ikke akkurat blir nedgang de dagene her. Samtidig vil jeg jo ikke bare tenke kalorier når jeg får god, hjemmelaga mat! Merker jeg har blitt litt manisk.

Ååå :( Føler med deg... blir sånn her på hytta hos mine besteforeldre også... mat med fett og diverse, prøver å ta små porsjoner og droppe evnt dressinger, men farmor blir seriøst lei seg om jeg spiser lite...og det er IKKE en unnskyldning, hun gjør det bokstavelig talt! Også er det alltid dessert... OG hun har laget påskeegg til meg, som hun gjør til alle som kommer på besøk, og blir lei om jeg ikke spiser. Menmen, tar bare noen få biter hver dag, eller så tar jeg, og kaster det så hun tror jeg har tatt litt. Kjedelig det her!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere av og til den følelsen av at bare dere spiser to,tre sjokoladebiter så KJENNER dere at dere kjennes tykkere ut? Det er sykt, og det er nok psyken som spiller meg et puss, men nå er det skikkelig kjipt kjenner jeg.

Får ALLTID sånn når jeg er på reise, fordi det da blir mer "vanlig" mat slik som jeg spiste på mitt forige kosthold. Idag har min farmor laget pølse med potetstapp, kan ikke huske sist jeg spiste det, og kjenner jeg gruer meg til å spise. Greit det bare er noen dager til jeg kommer hjem, men likevel så føler jeg at jeg legger på meg superfort.

Jeg har hatt det litt sånn jeg også nå, for når mamma lager middag og masse annet, så føler jeg at jeg har mye mindre kontroll. Jeg må spise det jeg får servert. I tillegg går foreldrene mine rundt og spiser is, påskegodt, nøtter osv., og spør om jeg vil ha :sukk: Tror det er at vi får mindre kontroll som gjør at vi føler oss tykkere. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, tenker bare at "nå er det påske, og de få dagene her spiller ingen rolle, det er hverdagen som teller". :)

Skjønner hva du mener, når mamma har lagd den sjokolademoussen hun vet jeg liker best, og når hun står og baker horn, noe hun veldig sjelden gjør, så kan jeg jo ikke si "nei du, jeg kan ikke ta bare litt en gang, sorry!". Men det er nok sunt å klare å ikke tenke så mye på det, det er jo ikke bra å bli helt manisk og ikke kunne kose seg med noe heller.

Haha, leser du tegnehanne? Jeg kom til å tenke på farmoren hennes da du skrev om tvungen påskeeggspising: (les fra "Matpress") Farmoren til Tegnehanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: :hoho: :skratte:

Jeg lo godt når jeg leste "matpress" ja.... er ganske så likt.....ja! :skratte: Den bloggen må jeg begynne å lese!

Ja, jeg tror du har et godt poeng der dragonfly... jeg tror det er det at ting er så kontrollert i hverdagen(på en god måte), og jeg har mine rutiner og den slags. Det er vel det at jeg blir litt stressa av å ikke ha kontroll. jeg ble med en gang litt roligere nå når jeg tenkte litt mer over hvorfor jeg faktisk har den følelsen nå, så takk for at du nevnte det :)

Det er sant at " det er jo påske " .. men jeg liker ikke å bruke det som en unnskyldning, for "det er jo bursdag " , " det er jo jul " , " det er jo 17.mai " , "denne dagen må feires", "det er jo helg" ...."jeg gjorde det jo bra på den prøven og kan skeie litt ut"... blir fort endel sånne... jammen jammen! Så jeg prøver å forbeholde det gode til lørdagene uansett høytid, rett og slett fordi jeg føler det fungerer best slik. Men synes det er ok at jeg kan slippe tøylene litt når det er f.eks påske og jeg er vekkreis, dvs at jeg spiser "vanlige" middager f.eks, og drikker appelsinjuice. Mange gjør jo det ofte men for meg er det litt luksus, fordi juice inneholder enormt mye sukker, så jeg drikker ikke det til vanlig(bare ferskpresset selv evnt). Så ja. Men hihi... matpress :hoho:

Hverdagen er som du sier viktigst, trosalt mest hverdager - i ett år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg tenker over det.. hadde aldri trodd jeg skulle bli så opptatt av å spise sunt som jeg er nå, det er så kjekt. Det er kjekt å kjenne på den følelsen at jeg faktisk blir litt stressa av å spise usunt, for jeg vet det da er lang vei om jeg skulle blitt "usunn" igjen. Må si jeg trives godt med det kostholdet jeg har til hverdags, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen jenter, da! Dere er jo ikke feite i det hele tatt! Så det er ingen grunn til å føle det sånn av litt god mat noen dager. Dere får huske hvordan dere tenkte i jula. "Det er bare noen få dager, og man må kose seg litt også". Påskegodt er jo så..godt! :-)

Og Monroe, du er 173 og veier rundt 60 kilo. Det er som om jeg skulle veid 47 eller noe. Da hadde jeg jo omtrent vært død. Så du må være fornøyd, du kan ikke være annet enn supersuperslank! Da gjør ikke noen godtebiter store skaden, altså. Men det er bra du vet at det er psyken som lurer deg.

Kaste innholdet av påskeegget?! Det er jo...påskeegg!:hakeslepp:

Og du, Dragonfly, som er nede på 60 og jogga SÅ Langt i dag. Det var virkelig imponerende, altså! Det må føles kjempebra!! :duskedame: (nå holdt jeg på å skrive same). Du må være stolt, ikke gå rundt og tenke sånt. Det er bra du klarer å huske på at noen få dager ikke spiller noen rolle. Det må være lov å spise litt usunt, det er jo en tid der man SKAL på en måte.

Når formaningene er over merker jeg jo at jeg har blitt litt ødelagt sjøl, for jeg ser på reklame for sjokolade og tenker "vet ikke folk hvor mye kalorier det er i det der?" Er litt lettere for meg å sitte her og si sånn, når jeg ikke har familie som prøver å mate meg med kaloribomber! HAHA; den tegnehannegreia var morsom. TA KAKE!!! :kjempesinna: Sånn er det!!

Dessuten kjøpte jeg en eplemuffins i dag. Sånn, føler dere dere bedre nå? :tongue:

Forresten, dere må lese de andre innleggene mine på side 43. :-)

Ooog....jeg googla hva dadler heter på engelsk. Og det er ikke daddleees!:fnise: Det er dates! Så hvis du skal på date kan du ta med deg en date! : :erter:

Lager ny post for dagens trening, for dette ble langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg brukte så lang tid på å skrive forrige innlegg (fordi jeg hadde siden oppe når jeg hadde begynt å skrive, og så begynte jeg å lese modding istedet), at du rakk å skrive mer. *lese*

Ja, jeg ser den med at man plutselig slipper helt opp og så er alt lov. Har vært sånn selv. Herregud så usunn jeg var før. På jobben jeg hadde fant vi en unnskyldningsregel for hvorfor man skulle få lov å spise noe godt - type boller eller sjokolade - hver dag.

Mandag: Da er det jo MANDAG, man må ha noe for å komme igang med uka.

Tirsdag: Deadline, mye stress, vi trenger noe å trøste oss med.

Onsdag: Lilleløøørdaaag!

Torsdag: Deadline igjen. Og fortsatt mye stress igjen.

Fredag: Fredag, fredag, fredag!! :hoppendeglad:

Og sånn var det altså at jeg havna på nesten 70 kilo... :gjeiper:

Anyway, i dag har jeg satt ny løperekord!! Jeg har løpt over 1 mil! EN MIL!! MIL!!! : :danser:

Løp en tur med masse veier og en liten runde i skogen, og så løp jeg til stallen for å ta inn hesten min. Da satte jeg ipoden på pause, og håpa at jeg kunne løpe hjem etterpå og adde på det strekket. Men da hadde den stoppa økta pga for lang pause mens jeg var i stallen, og det sto 1 mil! På 1 time og et kvarter. Med en gjennomsnittsfart på 7.10/km! Eneste dumme er at jeg ikke hørte gratulasjonen som leses opp når man har satt ny rekord.

Jeg som trodde det var en ikke sånn kjempelang tur der jeg var litt treig i bakkene og gikk flere strekk. Også var det ny rekord!

Så da er vi flere med rekorder her, vi er flinke, folkens!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med dere, jenter?

Jeg har en dårlig dag i dag. Hadde tenkt å trene Jillian med "Ripped in 30". Eller jogge. Eller dra på kickboxinga som har treninger i dag som man kan ta igjen den som var i går på (siden det var 2. påskedag). Hadde store planer, og var veldig fast bestemt, ettersom påsken har vært litt løssluppen på kalorifronten, spesielt helga.

Men jeg orker ingenting. ARGH! Hater når utbrentheten kommer og hiver seg over meg igjen og minner meg om at jeg ikke er helt frisk. Nå har jeg ikke trent siden fredag. Da jogga jeg 5-6 kilometer. Glemte visst å skrive om det her. Men....Nå er det jo tirsdag!! Vil ikke ha det sånn...

:kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Savner dere i tråden! Særlig du, Monroe, som er så flink til å oppdatere.

Jeg jogga seks kilometer i går, og veide 58.4 i dag. Så nå begynner det endelig å stabilisere seg rundt 58!

Det ble ukas eneste treningsøkt, er ikke lett når jeg er så mye sliten...!

Driver og snakker med med meg selv her inne, jeg... :rosaengel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow da, du er så herlig!!! :fnise::kose:

Det er litt mye som skjer fortiden, men imorgen looooover jeg å oppdatere, har IKKE slutta å skrive her inne altsåååå!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere? Savner dere i tråden! Særlig du, Monroe, som er så flink til å oppdatere.

Jeg jogga seks kilometer i går, og veide 58.4 i dag. Så nå begynner det endelig å stabilisere seg rundt 58!

Det ble ukas eneste treningsøkt, er ikke lett når jeg er så mye sliten...!

Driver og snakker med med meg selv her inne, jeg... :rosaengel:

Suuupert!!! du er heldig som er på 58! Husk og vær stolt over deg selv og alt du har klart! Blir så glad jeg! Hihihihi! 6 km er kjempebra!! lenger enn iform løpet jo! :-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda jeg også, altså! Men jeg har hatt ei skikkelig dårlig uke. Mye stress, for mye planer, tidlig opp og lite søvn, og da blir det jo mer mat :( så var det spisedag og en annen dag ble det litt alkohol, og da var jeg plutselig to kg tyngre :( håper det er mest pga at jeg akkurat har hatt mensen og pga stress, sånn at jeg går ned en del igjen til neste fredag. Kan jo ikke ha gått opp to kg på ei uke!

Skjønner hvordan du har det, rainbow. Med alt som skjedde denne uka ble det bare ei treningsøkt på meg også. Kan ikke gjøre mer enn jeg har energi til. Håper jeg er i gang igjen med treninga i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan lese innlegget jeg nettopp postet i dagboken min, orker ikke skrive alt på nytt: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=634797&st=100

Kjedelig med en dårlig uke dragonfly, er sikkert ingen trøst at jeg også har hatt en dårlig uke, men da er vi ihvertfall begge klar for en bedre uke? eller hva :fnise: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

angående det med å skifte navn på tråden... vet ikke jeg?? da blir det liksom ikke det samme, og ja.. da blir det jo bare en ny tråd med mange nye folk, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, jeg syns tittelen er bra, fem kilo til jul høres ut som en grei plan, for jeg går opp og ned de samme kiloene hele tida! :gjeiper: Så hvis jeg går fra 61 til 62 til 61 til 62, så tar det jo bare 5 opp- og nedturer før jeg har gått ned samme kiloen fem ganger. Får sikkert til det til jul! :gjeiper:

Ja, neste uke blir bedre, Monroe! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei, ingen tittelendring!

Håper du føler deg bedre nå, Monroe! :klem:

I dag var det kickboxing igjen, det kjenner jeg i beina allerede! Men var artig, da! :-) Starta med spark, og det er alltid ekstra slitsomt. Glad jeg har med meg innhalator!!

Fint å være tilbake igjen, nå har det vært to uker uten kickboxing pga påsken. Selv om jeg er sliten er jeg ikke helt ødelagt. Så da går det nok rette veien. Men er spent på om det blir Jillian eller jogging denne uka. Vi får se hvordan formen er de neste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke fått trent, jeg var for sliten. Men det ble en bra økt i går heldigvis, og vekta begynner heldigvis å normalisere seg etter uka som ble dårlig både mat- og treningsmessig. Så det føles ikke så ille. Det skjer en del om dagen, og det er spennende, selv om jeg blir sliten av stress. Spiller forsåvidt ingen rolle hva det er, poenget er at jeg klarer å stresse av det meste, og stress gjør meg syk... Så jeg må klare å slappe av og sitte på rumpa for å kunne trene, men å sitte på rumpa er så kjeedelig, og da gjør jeg masse, og så blir jeg syk. Kjedelig catch 22 det der. Men men. Jeg håper jeg klarer hvert fall en treningsøkt til denne uka, i tillegg til å være flink med maten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...