Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Skal forresten også dra på en privatklinikk og få spurt om alle tinga etter ferien, dyrt ja, men det er VELDIG flinke der og gjør sitt ytterste for deg :)

Helenaa:

Var veldig greit eksempel der ja! Det er jo faktisk helt sant! Og der ser vi ja, eeenda et eksempel på at du går ned selvom du spiser mye og sunt til måltidene dine, holder deg til snop en gang i uka og trener, ikke mer som skal til for å gå VARIG ned, og å endre livvstilen for alltid :)

Supert at buksene passer!! Know the feeling! Gøøøøy! :nigo: Og så herlig at du har en liten tass da.. :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, synes det er skikkelig vanskelig det her, og det er jo kjipt å tenke på at slankinga har gjort meg slik. Jeg har idag automatisk sjekka kcal men slutter idet jeg har tatt meg selv i det, men synes det er vanskelig å skulle få lov til å spise mer. Skulle spise pitapizza med min kjære nå og merker jeg automatisk ble litt påpasselig, var egentlig mett etter en men tok to og har skikkelig vondt nå for jeg er så mett :P håper bare det varer! Men kjenner snevet av den samvittigheten, gleder meg til den har roa seg! Hvordan er det med dere? :-)

Jeg driver også å føler meg feitere, helt absurd og sykt synes jeg... Gleder meg til kroppen har roa seg ang maten og psyken også :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å gjennomføre "ikke spis før du er sulten"-greiene i dag, og ikke tenkt kalorier, og det har funket helt fint! I kveld har jeg dog spist masse pizza og godteri, men hadde lagt opp til kosekveld og med den nye tenkemåten min kom jeg frem til at jeg faktisk hadde spist veldig lite før middagen, så det gjør ikke så mye. Håper det blir lettere for deg også etterhvert! Jeg føler det i alle fall som en stor lettelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før jeg joiner dere på å hive vekta langt pokker i vold. 59.9 IGJEN!! Må vel være på femte uka nå....Er nødt til å være fordi jeg nesten ikke har trent kondis siden januar pga Boot Campen.

Men likevel. ARGH!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver også å føler meg feitere, helt absurd og sykt synes jeg... Gleder meg til kroppen har roa seg ang maten og psyken også :)

Jah, det er absurd! Men ikke så rart egentlig, siden du har vent kroppen til at mat er farlig. Da tar det litt tid før den skjønner at det går faktisk greit å spise :)

Men jeg skjønner hva du mener, jeg er også litt sånn. Regner gjennom sånn ca hvor mye kcal jeg har spist og får dårlig samvittighet av mat. Men vi trenger jo mat!

Nå er det like før jeg joiner dere på å hive vekta langt pokker i vold. 59.9 IGJEN!! Må vel være på femte uka nå....Er nødt til å være fordi jeg nesten ikke har trent kondis siden januar pga Boot Campen.

Men likevel. ARGH!!

Vet AKKURAT hva du mener :sukk: Først var jeg syk, og så ble det så mye styrketrening at jeg ikke har orka å trene kondis. Pokkers 62,1 IGJEN. Før jeg ble syk var det 61,8, og nå er det plutselig stabilt på 62,1. Har ikke gått ned noe særlig siden uke 2, da gikk jeg ned til 61,9 og har vært opp og ned rundt der hele tida siden. Frustrerende! Jeg kan ikke bare trene mer heller, for da blir jeg utbrent-syk. Er for sliten i dag, det går ikke, da blir jeg bare mer sliten. Har jo trent hardt tre ganger denne uka, så det får holde. I dag er det spisedag, og jeg får egentlig litt dårlig samvittighet. Skal jo kose meg med fastelavensbolle også.

Jeg kjøpte ei bukse som var litt for trang, siden jeg uansett skulle ned to kilo til. Nå begynner jeg å tvile litt på hele greia... Noen som har noen motiverende ord? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det like før jeg joiner dere på å hive vekta langt pokker i vold. 59.9 IGJEN!! Må vel være på femte uka nå....Er nødt til å være fordi jeg nesten ikke har trent kondis siden januar pga Boot Campen.

Men likevel. ARGH!!

Hvor lenge har Boot Campen vart? Og hvor ofte er det? Det kan jo hende at du har fått mer muskelmasse, og det er derfor vekta ikke vil rikke på seg. Ser du forskjell på klær og i speilet? Bruk målebånd!

Antibac: Ja, når du sier det så kan det jo faktisk være det? Merker du klar forskjell nå etterpå? Tell me about it :) Men har vart over en lang periode, så tror det er noe gale der nede altså... kanskje for mye syreproduksjon? Ikke sikker. Jeg spiste to knekkerbrød (med eple på) iste, og ble sulten nøyaktig 15 min senere, sitter sulten nå, men skal ikke spise før rundt 16.00. Håper legen kan finne utav noe, men han gjør det nok ikke før evnt prøvesvar så blir rart å være med kjæresten min en uke, for vi skal være hos hans mor/familie en del av dagene, og jeg får jo kanskje beskjed av legen og å spise/ikke spise div matvarer, så... håper det går bra siden jeg er der. Så kjedelig å ikke kunne spise ditt og datt.. :fnise:

Jeg merker forskjell når jeg tar Nexium (syreregulerende tabletter). Da føles magen bedre. Jeg sliter fortsatt med litt sultfølelse, som egentlig bare er magesyre (jeg har litt slapp lukkemuskel fant de ut på gastroskopi). Er egentlig ganske vant til det nå, og så lenge jeg får tatt Nexium før trening går det greit. Er ikke hver dag jeg trenger det heller, kommer an på hvor mye jeg har spist.

Ellers har jeg ikke vært særlig aktiv her, prøver å sitte minst mulig foran dataen pga ryggen og armene. Sliter litt med smerter der, selv om det bedrer seg med trening. Ligger på ca 61 kg nå, jobber meg "sakte" men sikkert ned mot 55 kg, selv om jeg kommer til å slappe litt mer av når jeg kommer meg ned til 58 kg. Unne meg litt mer kanskje, uten å legge på meg. Treningen kommer jeg til å fortsette med så ofte som jeg gjør nå (4-5 dager i uka). I morgen skal jeg på fjellet, gleder meg! Kjøpte meg nye slalomski i dag, jippi!

God lørdag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ei bukse som var litt for trang, siden jeg uansett skulle ned to kilo til. Nå begynner jeg å tvile litt på hele greia... Noen som har noen motiverende ord? :tristbla:

Kommer du på noen årsaker til hvorfor du ikke går ned i vekt? Kan det hende at du mister centimeter men ikke vekt pga muskelmasse? Eller kan det rett og slett hende at du spiser mer enn du tror, og beveger deg for lite iht det? Hva slags trening driver du med, hvor lenge varer øktene og hvor ofte?

Eneste grunnen til at jeg bryr meg om vekta mi er pga en sport jeg driver med, hadde det ikke vært for den hadde jeg heller målt fremgang med målebånd. Det kan jo hende buksa di kommer til å passe selv om du ikke går ned 2 kg... Jeg ville uansett ikke gitt opp! Hva godt kommer utav det? Da ender du tilbake i gamle vaner, og kiloene kommer tilbake. Det er bedre å bare fortsette (selv om jeg skjønner at det er demotiverende at ingenting skjer!), det går seg til etter hvert. Jeg hadde 4-5 uker der INGENTING skjedde, så bare raste 4 kg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, antibac! :klemmer: Jeg vet jo at det har vært sånn hele tida nå, det skjer ingenting i mange uker, og så går jeg plutselig ned masse. Det er bare mer frustrerende nå som jeg har vært syk og ikke fikk trent på lenge (har akkurat kommet ordentlig igang igjen), og jeg er så sliten akkurat nå, så trening er utelukket i dag. Føles nok bedre i morgen :)

Det er nok fordi det har blitt så lite kondistrening. Jeg vant også sånn boot camp-trening som rainbow vant, så det har vært 45 minutter med HARD styrke to ganger i uka. Sånn at man skjelver og svetten bare siler. Og så har det blitt litt gruppetimer med mest styrke men litt kondis. Nå skal jeg prøve å få inn mer jogging og kondistrening, sånn at jeg får has på de siste par kiloene!

Er egentlig dumt av meg å bli så opphengt i de kiloene, det viktigste er jo at jeg blir sterk, sprek og frisk! Jeg merker at kroppen er sterkere, orker mer og knærne mine er ikke så vonde lenger. Det føles bare så surt å nekte meg selv ting uten å få noe igjen for det i form av vekttap. Men nå har jeg fortsatt mensen, så jeg kan kanskje skylde litt på det også!

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det spisedag, med taco, fastelavensbolle, cola, maaaaasse potetgull og sjokolade :nigo:

I dag ble det jogge/gåtur på ni kilometer. Ble mest gåing, for kondisen min har virkelig blitt dårligere av sykdomsperioden! Det var kjempetungt. Jeg er likevel fornøyd med at turen ble såpass lang, og at jeg fikk inn noen ganske lange joggestrekk. Ble også en del oppoverbakker.

Hvordan har dere hatt det i helga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AI, her har det vært veldig mange flere utskeielser enn jeg hadde tenkt. Men nå skal jeg virkelig klare meg i uka som kommer. Er litt usikker på hvordan jeg skal takle en bursdags"fest" som er lagt midt i uka, men må vel bare stålsette meg.

Skulle vært på trening i dag, men har vært hjemme med sykt barn. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få lagt inn treningen framover, men får benytte de lukene som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere :) har ikke data før om en uke så blir nok ikke så aktiv her, men er innom å leser oppdateringer fra dere hver dag. Anbefaler dere å lese linkene AB la ut, utrolig mye bra fra den siden der, virkelig fått noe å tenke på i ferien og vet jeg har litt å endre på når jeg kommer hjem. Ellers så går det fint her. Lørdag ble det popcorn,sjokolade og pistasjnøtter, gikk fint og søndagen gikk også bra på matfronten. Er på hytta denne uken og det kommer til å bli en sunn og flott uke har jeg bestemt men om jeg vil kose meg med litt snop sammen med min kjære lager jeg ikke noe utav det, litt er lov :-) det er også ferie, og han elsker mørk sjokolade så blir nok det... Og kanskje dyppet i frukt? :-)

Ønsker dere en fin ferie jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen ble litt for full av utskeielser for min del, men i dag er jeg back on track :) Til middag spiste jeg tomatsuppe med kikerter i, herregud så godt og mettende! Og det er også både sunt og kalorifattig, OG billig. Skal definitivt begynne å spise en del av det! Ellers er det mensen på gang her, så jeg holder meg unna badevekten frem til neste uke :)

Kos deg på hytten LM!

Dragonfly, 9 km er jo kjempebra! Husk at i forhold til kaloriforbrenning har det ikke noe særlig å si hvorvidt man jogger eller går, det er distansen som er det viktigste for akkurat den biten. Så 9 km tilbakelagt er superbra, selv om en del av det var i et litt lavere tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har Boot Campen vart? Og hvor ofte er det? Det kan jo hende at du har fått mer muskelmasse, og det er derfor vekta ikke vil rikke på seg. Ser du forskjell på klær og i speilet? Bruk målebånd!

Ellers har jeg ikke vært særlig aktiv her, prøver å sitte minst mulig foran dataen pga ryggen og armene. Sliter litt med smerter der, selv om det bedrer seg med trening. Ligger på ca 61 kg nå, jobber meg "sakte" men sikkert ned mot 55 kg, selv om jeg kommer til å slappe litt mer av når jeg kommer meg ned til 58 kg. Unne meg litt mer kanskje, uten å legge på meg. Treningen kommer jeg til å fortsette med så ofte som jeg gjør nå (4-5 dager i uka). I morgen skal jeg på fjellet, gleder meg! Kjøpte meg nye slalomski i dag, jippi!

God lørdag folkens :)

Boot Campen begynte første torsdagen i februar, og er hver tirsdag og torsdag ut måneden. Så jeg har vært der fem ganger og har tre igjen. Merker ikke så veldig stor forskjell på klær, men syns det ser ut som magen er strammere. Målte meg før jeg begynte med det (mest for å se hvordan måla var i forhold til i fjor sommer, når jeg målte meg sist, men er en god indikator på om boot campen hjelper også. I tillegg tok jeg bilder av kroppen etter første trening, og skal gjøre det igjen etter siste.

Men hadde jo vært hyggelig om ikke kroppen var helt fastlåst på samme vekta for evig, hehe! Jeg fikk inn en joggeøkt i løpet av helga. Merka at det var en stund siden, men kondisen er i alle fall ikke helt i kjeller’n. Men var godt å få rørt seg litt igjen!

Takk til AB for linker. Er jo mye selvsigende der som man ikke tenker på når man blir så besatt av vekta. Skal prøve å holde fokus på bevegelse og sunn kost, ikke bare på de tallene der.

Høres ikke bra ut med smerter i armene! Har du noen betennelser eller noe? Jeg lurer på om jeg har noe galt i hofta- eller lysken på en måte. Kjente det litt etter sist boot camp, og etter jogginga er det plutselig vondt å gå. Men han ene treneren er en eller annen slags behandler (husker ikke hva slags, hehe), så skal spørre ham om råd i dag.

Var ikke kickboxing i går pga vinterferie, og jeg rakk ikke trene fordi jeg hadde så mye som måtte ordnes. Så da får jeg gi jernet på boot campen i kveld!

Høres deilig ut med ferie, Monroe, du får kose deg og nyte late dager med din kjære!

Klar for sunn og aktiv uke! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, klarte meg på tross av mange fristelser i dag! Tok en liten bit mørk sjokolade, men stoppet med det.

Her gjelder det å glede seg over det man kan...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut, og det selv om jeg liker sjokoladen bedre jo lysere den er!

Var slitsomt på Boot Campen i dag, men jeg fikk ny rekord på flere av øvelsene! På Catslide har jeg fått max 19 repetisjoner før, nå fikk jeg 21 på den ene runden! (Hmm, dette sier jo ikke dere så mye, men... ) var hvertfall gøy at jeg både på den og flere andre øvelser kom bedre ut enn tidligere uker.

Nå er det bare to ganger igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Rainbow! Catslide syns jeg er absolutt verst... Og mountain climbers er overraskende slitsomt, vanlige er liksom ikke så ille, men når man må reise seg opp for hver gang tar det ikke lang tid før beina svikter.

Tror jeg bare fikk rekord på jaw press denne gangen, vet ikke hvorfor alt var så slitsomt... Jeg har følt meg mye mer sliten før trening andre ganger, så jeg vet ikke hva det var. Dårlig dag, kanskje? :klo:

Uansett er jeg god venn med vekta i dag. :rodmer: Snille vekta! 61,7!! Det er ny rekord :nigo: ENDELIG vekk fra å surre rundt på 62 og 61,9. Det er ikke mye forskjell akkurat, men det betyr mye for meg. Endelig synlig resultat som motiverer meg videre. Apropos synlig resultat, jeg lurer jammen på om ikke rumpa mi har blitt litt finere i det siste...

I dag tenkte jeg kanskje å jogge litt på mølla, lenge siden jeg har jogga inne. Men jeg må se an formen litt, har vært litt sliten i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...