Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul

helenaa

Anbefalte innlegg

Argh, jeg har også veldig lyst på noe godt. Tror det var senest i går at jeg tenkte "dette går jo strålende, jeg har jo knapt noe søtsug"... Jaja, har stått imot til nå, og skal klare det hele dagen! Satser på en kopp te snart.

Og jeg er litt forkjøla, så det ble ikke noe trening i går eller i dag. Satser på torsdag og søndag i stedet. Synes ikke det er noe vits i å slite seg ut. Bedre å bli frisk!

Snik-veide meg i dag, og var det samme som på fredag, så det lover egentlig ganske bra. Håper bare denne spise-lysten går over.

Og så må jeg bake nye knekkebrød snart. Plan for i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thessie!

Jeg glemte å si at jeg har kommet inn i en sånn "åh herregud jeg har så lyst på godteri hele tida"- bølgedal! I starten var det veldig mye lettere å holde seg sunn fram til etedagen enn det er nå. Jeg kan plutselig ta noe usunt midt i uka, som en sjokolade eller en bolle. Det er sjelden, men det irriterer meg at det skjer, for sist jeg slanka meg (da kom jeg ikke så langt ned som nå) endte det med at jeg tenkte "jaja, litt er lov" og plutselig var det lov hver dag igjen.

Jeg går rundt og har søtsug og usuntsug hele tida. Gleder meg til etedagen. Klarer som oftest å holde meg, men plutselig ser jeg at jeg står med en skje nugatti i hånda, haha! :sjokolade:

Hva skal jeg gjøre? Krom har ikke funka før, og selv om jeg erstatter med frukt og andre ting (og altså stort sett klarer å motstå fristelsene) er de i hodet mitt hele tida . Og det er irriterende! :kjefte:

For hvis jeg ikke klarer å fortsette å holde meg sunn og slank, blir det sånn her igjen: :vekt:

Og det vil jeg hvertfall ikke!! Heldigvis er treningsmotivasjonen der fremdeles, da!

Dette kjenner jeg meg igjen i. Den eneste forskjellen er at du har mye mer viljestyrke enn meg. Jeg har spist omtrent bare usunt i fra søndag til mandag :hakeslepp: Dette har resultert i at jeg har lagt på meg 1 kg! Men jeg var sunn i dag, og motivasjonen er på topp. Så satser på at den holder seg der. Jeg skal ihvertfall på spinning og pulsecore i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg trenger litt tid på å venne meg til å spise lite igjen.. Jeg har spist lite både i går og i dag, men det krever helt utrolig mye mer viljestyrke enn det gjorde før :( Nå ligger jeg på sofaen og er IKKE sulten, men likevel har jeg så lyst å bare spise og spise... Kjøpte meg en pakke Nutrilettbarer + en boks druer i sted for å dempe søtsuget (og fordi jeg da bare lå på 900 kcal for dagen), og nå må jeg virkelig holde meg i skinnet for å ikke spise den andre baren og hele boksen med druer. Men nå har jeg skrevet her at jeg skal la være, så da skal jeg klare det!

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg har også veldig lyst på noe godt. Tror det var senest i går at jeg tenkte "dette går jo strålende, jeg har jo knapt noe søtsug"... Jaja, har stått imot til nå, og skal klare det hele dagen! Satser på en kopp te snart.

Og jeg er litt forkjøla, så det ble ikke noe trening i går eller i dag. Satser på torsdag og søndag i stedet. Synes ikke det er noe vits i å slite seg ut. Bedre å bli frisk!

Snik-veide meg i dag, og var det samme som på fredag, så det lover egentlig ganske bra. Håper bare denne spise-lysten går over.

Og så må jeg bake nye knekkebrød snart. Plan for i morgen!

Oooh, knekkebrød, god idé! Det er jo en av de få tingene jeg klarer å lage! Jeg har også hatt skikkelig godtesug i det siste, og varme, nylagde knekkebrød hjelper jo litt :)

Lurt å la være å trene når du er forkjøla! :)

...forresten, jeg er sulten. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg på sofaen og er IKKE sulten, men likevel har jeg så lyst å bare spise og spise...

Jeg vil oooog!! Sjokolade og muffins og cola og... :sukk: Sulten!!

*går og tar en riskake* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oooog! Bra det er flere som har det sånn!

Gikk så fint helt fra september til nå, egentlig. Og nå bare går jeg og stirrer i skuffer og skap, i håp om at det skal dukke opp godteri der! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjipt det der med søtsuget. Vet hvordan det er. Veldig mange som får sånn når de har slanka seg en stund, og klart seg fint, så kommer det en sånn berg og dalbanemåned, der man har lyst på mye snop, og alt sammen. Gjerne mister motivasjonen også. Men det har du jo heldigvis ikke, Rainbow! :) Det vil nok gi seg, så beste er selvfølgelig å prøve å la vær. Prøve sunnere alternativ. Greit, så kommer jeg med mine DÆÆDLS igjen, men prøv... viss du liker dadler; ta en eller to når du får søtsug, for de er søte!! Jeg lagde meg tre muffins igår(til tre dagers lunsj), ville de skulle være sunne så de kunne være "lunjsmuffins", og jeg tok bare sunne ting i, også tok jeg fire dadler i(og raps istedenfor smør), og den smakte heeelt likt muffinsdeig, så dadler... er FANTASTISK! Smaker ikke dadler når man bruker det i bakst, men jeg liker smaken på de også da så hadde ikke gjort noe!

Viss ikke er det jo nøtter, eller som honeydew spiste... druer! .. Men huff, er kjipt når man virkelig føler at ingenting kunne erstattet en sjokolade nå. Viss du virkelig må ha noe, lag deg de sunne sjokkokulene med dadler i, de blir du garantert kvalm av om du spiser for mye så kjør på.. hihi! og de er superenkle å lage, det klarer hver og en! :)

Selv så skal jeg veie meg på fredag(egentlig idag men vil prøve å drøye den til fredag), og jeg forventer ikke å ha gått ned, jeg føler meg liksom ikke noe lettere i det hele tatt.. og da føler jeg alltid jeg har lagt på meg. Menmen, siden jeg har vært syk og alt det der, så er jeg fornøyd om jeg er på det jeg var for en mnd siden, håååper ikke jeg har gått opp, selvom jeg av en eller annen merkelig grunn føler det...?? :sukk: Skal jo være en uke sammen med kjæresten nå, MEN har BESTEMT meg for å være like sunn og IKKE spise noe godt utenom lørdagen(og da begrense det veldig), og ikke drikke alkohol, utenom et glass el to på lørdagen, får velge mellom det og snop... jeg får ikke vært like aktiv da, men håper vi får gått endel turer på fjellet og sånn, har også med meg hunden så ut må jeg hver dag uansett! :) Skal bli en fin ferie, det har jeg nemlig bestemt!

På mandag kom jeg forseint til gruppetimen noe som resulterte i at jeg gikk glipp av oppvarmingen og begynte RETT PÅ styrke som gav belastning på beina, nedre del av innside legg. Dette merker man ikke til om man har varma opp men jeg fikk VELDIG vondt i beina under timen fordi jeg ikke hadde varmet opp, og på slutten da jeg egentlig hadde tenkt og løpe på mølla måtte jeg bare droppe det for min eget beste, for å ikke gjøre vondt verre. Neste morgen skulle jeg egentlig på trening før skolen men hadde enda vondt, og tenkte da og vente til kvelden, men igår kveld var jeg rett og slett for sliten til å trene, så jeg gikk meg heller en ekstratur med hunden, så fikk jeg iallefall gått litt ekstra. Idag skal jeg på vanlig trening igjen, pluss mølle etterpå.

Ha en flott dag! Jeg mååå løpe nå!! Og forresten, GODT å se deg Honeydew!!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så støøøl i dag! Trening to dager på rad, og i går var det jo boot camp igjen. Går bedre nå enn i begynnelsen, for da var jeg så syk at jeg holdt på å spy. Nå prøver jeg å holde meg under den "herregud jeg må spy"-grensa, men det er fullt mulig å kjøre seg så hardt der. Jeg tenkte at det ikke kom til å være så hardt, for hvor hardt kan 45 minutter være, liksom? Tydeligvis ganske så hardt... Blir jo helt klissvåt. Så jeg kjenner det godt i dag!

Dette kjenner jeg meg igjen i. Den eneste forskjellen er at du har mye mer viljestyrke enn meg. Jeg har spist omtrent bare usunt i fra søndag til mandag :hakeslepp: Dette har resultert i at jeg har lagt på meg 1 kg! Men jeg var sunn i dag, og motivasjonen er på topp. Så satser på at den holder seg der. Jeg skal ihvertfall på spinning og pulsecore i morgen.

Jeg legger ofte på meg en kilo på spisedagen, men etter noen dager er jeg nede igjen :) Når man har 6 dager under kalorigrensa og 1 dag over MÅ man jo gå ned likevel :) Til og med Jillian Michaels sier man må ha en spisedag, så det går sikkert greit at du spiste usunt en liten stund. Nå er du tilbake igjen! Hvordan gikk det med spinning og pulsecore? Jeg hadde aldri orka to timer på rad sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så støøøl i dag! Trening to dager på rad, og i går var det jo boot camp igjen. Går bedre nå enn i begynnelsen, for da var jeg så syk at jeg holdt på å spy. Nå prøver jeg å holde meg under den "herregud jeg må spy"-grensa, men det er fullt mulig å kjøre seg så hardt der. Jeg tenkte at det ikke kom til å være så hardt, for hvor hardt kan 45 minutter være, liksom? Tydeligvis ganske så hardt... Blir jo helt klissvåt. Så jeg kjenner det godt i dag!

Godt å være støl da! Til en viss grad... deilig å kjenne kroppen virkelig har jobba :) Du står virkelig på dragonfly! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper ikke jeg klager. Men akkurat nå, kjenner jeg at jeg er ganske så lei av at det hele tiden er noe med meg. Har nok ikke skrevet alt her siden det ikke er relevant for tråden, og skal ikke ta ting opp heller, men det jeg kan ta opp er dette med maten bl.a. Det MÅ være noe gale nå. Idag da jeg var på skolen ringte jeg en vennine for å prate og jeg kom til å snakke om dette med maten, for jeg var skrubbsulten - hadde nettopp spist - og kunne da ikke spise enda mer, for da hadde jeg ikke noe igjen til senere. Jeg begynte å grine i telefonen, uansett hvor teit det høres ut. Jeg er bare så frustrert nå, lei av å gå rundt KONSTANT sulten. Det er IKKE sult etter søtsug eller spesiell mat, JEG personlig har ingen interesse av å spise, og det er IKKE for å ha noe å tygge på. Men magen og kroppen min er rett og slett sulten, den romler og det kniper i magen slik det gjør når man er sulten.

Har lest på nettet og det kan være endel, alt fra lavt/høyt stoffskifte til makk. Eller også matintoleranse/eller diverse sykdommer. Kanskje magekatarr. Mulighetene er mange.

Jeg vet det ikke er normalt. Jeg er ikke en sånn " spise hele tiden og putte i meg alt mulig jente", langt ifra, så dette forstår jeg ikke. Det har egentlig vart i flere år. Jeg er lei, orker ikke dette mer. Håper jeg får en flink lege, men det er jo SÅ mange ting det kan være... kommer til å bli dyrt med alle testene i hvertfall.. kan være en liten bagatell som lager et så stort problem.. who knows.

Når jeg i tillegg skal slanke meg er dette veldig slitsom og deprimerendes. Mange sier at de bli mett av en skål med havregryn. GLEM DET, sulten etter ti minutter. Ja, jeg har prøvd mer fett, mer proteiner, mer ditt og mer datt og mindre av ditt og mindre av datt. Jeeez. Heldig om dere blir mett av mat... da føler jeg vektnedgangen hadde vært lett, huffa. Føler meg bare feit og ekkel nå, blæ.

Så har jeg enda vondt i beina, treningen idag gjorde det enda verre. Blæh, får jeg aldri en friiii for altmulig plager periode??? Æssa, negativ jeg er da! :sukk:

Sulten............. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at jeg gir mat og næring til kroppen min men at kroppen min IKKE TAR OPP næringen. Så jeg spiser, men jeg kunne liksågodt ha la været, fordi kroppen ikke klarer å ta opp næringen i den, og den sender da ut et sultsignal, for den har jo ikke fått mat??? Æssss, er så mye det kan være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du ikke klager, Monroe, du er jo bare lei av å være sulten! :klemmer: Ikke rart kroppen din omtrent slår seg av og du bryter sammen når du er så mye sulten :tristbla: Kanskje du får i deg for lite mat? Hvis du ikke blir mett av havregryn så er kanskje mengden for liten?

Skjønner godt du blir lei, jeg føler meg sånn i blant jeg også, det skal alltid være noe som ødelegger for trening og vektnedgang. Men sånn er det, man må bare takle treningsfri og at vekta står stille, og så får man snart en god periode igjen.

Men du burde være kjempefornøyd med å ha gått ned til 59 kg, du er jo faktisk veldig slank nå! :) Du er 173cm, sant? Så du veier 14 kilo mindre enn centimeterne du er høy, hvis du skjønner hva jeg mener, altså hvis man tar utgangspunkt i 73 kg til 173 cm. Det blir som om jeg skulle veid 66 (for jeg er 166) minus 14 = 52 kg. Og hvis du går ned til 57 blir det som om jeg skulle veid 50 kg. Jeg har ikke veid 50 kilo siden jeg var 13 år og fikk større hofter. For noen år siden gikk jeg ned til 57, men måtte stoppe fordi jeg syns jeg ble for tynn.

Kanskje du bør prøve å bli fornøyd med deg selv som du er nå? :) Du har en BMI på 19 og er sikkert veldig slank :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget (og er fortsatt til tider) av konstant sultfølelse, Monroe. Det viste seg å være sure oppstøt, som jeg forveksla med følelse av sult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, nå vil jeg bare grine. Denne mnd hvor jeg har vært syk og alt det der har jeg gått opp to kilo??????? Jeg veide 59 19.jan og nå 16. Feb viste vekta 61. Akkurat nå et jeg sikkert den mest negative i hele verden... Hvordan kan jeg gå opp så mye. Jeg som trener så mye og i tillegg går rundt sulten hele tiden? Da kommer jeg jo ALDRI til å klare å HOLDE vekta uten å trene som en toppidrettsutøver jo. Faen at jeg skal til typen en uke nå, for der kommer jeg sikkert til å gå litt opp, faenfaenfaen. Æsj, nei nå er jeg lei meg. Nå har jeg hele fire kg til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå vil jeg bare grine. Denne mnd hvor jeg har vært syk og alt det der har jeg gått opp to kilo??????? Jeg veide 59 19.jan og nå 16. Feb viste vekta 61. Akkurat nå et jeg sikkert den mest negative i hele verden... Hvordan kan jeg gå opp så mye. Jeg som trener så mye og i tillegg går rundt sulten hele tiden? Da kommer jeg jo ALDRI til å klare å HOLDE vekta uten å trene som en toppidrettsutøver jo. Faen at jeg skal til typen en uke nå, for der kommer jeg sikkert til å gå litt opp, faenfaenfaen. Æsj, nei nå er jeg lei meg. Nå har jeg hele fire kg til målet.

Kjære deg. Det er faktisk helt umulig at du har gått opp 2 kg (fett) når du spiser lite/sunt og trener mye. Men ting kan spille inn, vann er vel det mest åpenbare.

Men jeg tenker at når dette betyr så mye for deg, og du blir så lei deg, og samtidig har en bmi som er på undersiden av normalen, tror jeg det er på tide at du tenker over hva som betyr så mye. Hvorfor slanker du deg, egentlig? De aller, aller fleste vil nok mene at du er mer enn slank nok.

Hvorfor sier jeg dette? Ikke for å gjøre livet verre for deg! Det er helt naturlig å bli motløs, særlig når man jobber hardt for noe og ikke oppnår akkurat det man ønsker. Sånn sett kunne jeg like gjerne skrevet "stakkars deg, klem, dette går nok snart bra" osv. Og det mener jeg. Men jeg mener også at det kan virke som du håper på at ett eller annet skal løse seg når 1 eller 2 kg er borte. Hvorfor er disse kiloene så viktige? Er det ikke viktigere å ha det bra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig være litt muskler, for jeg har betydelig mer muskler på magen og nÅr jeg strammer der, og står oppreist er d ikke så mye "å ta i" men når jeg sitter derimot, hihi. Jeg føler mange har så lett for å få ned 0,5 i uka, hadde jeg gjort d fra mars av hadde jeg vært i 55 i mai, tenk det da? Hvor fort ting går. Forstår ikke hva som er gale, men tror d er maten. Får bare spise mindre enn jeg gjør, selvom jeg sikkert da på alle måltidene iløpet av en dag vil sitte igjen sulten, selvom d er en normal porsjon. As usual. Har lest at endel blir mett på 50gr havregryn så idag tok jeg det, mandelmelk og noen få rosiner på. Jeg ble lang ifra mett, og det et uvant fra mine 100gr og i tillegg både nøtter, og frukt på. Hm. Jeg må bare tenke ifra mars av siden jeg nå skal til typen over en uke. At da, skal jeg virkelig skjerpe meg, uansett om jeg allerede spiser lite eller hva, skjerpings. Skal spise knekkebrød til måltider og, har ikke gjort d på to mnd fordi jeg aldri ble mett, menmen. Får bare være sånn. Nå er jeg så lei at jeg stikker på mølla, skal trene hardt, og stram opp time senere, og kanskje mølle etter den og, no skal d bli fart i sakene! Håper kroppen min tåler det da :P æsj, høres ut som den idiotien, menmen.

Jeg skal nemlig NED! Faen altså! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så ikke det du skrev helenaa, vet ikke hvorfor jeg er sånn, men er blitt så lei av opp og ned nå og berg og dalbane at jeg virkelig vil se noe fremgang. Jeg vil ned til 57 ca fordi jeg trives der, jeg trives ikke med mine 61 kilo.. Jeg lover deg at jeg ikke blir for tynn, for noen blir d kanskje det men fettet fordeler seg forskjellig og jeg kan se jeg ikke hadde tatt skade av noen kg mindre. Jeg kommer UANSETT ikke til å slanke meg mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe legen kan finne ut noe, da.

Selv stiller jeg meg skeptisk til folk som blir mette av 50 gr havregryn. De må være ca 92 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive et innlegg til, ser hvor utrolig negativ og teit jeg virket over. Beklager for det. Jeg har innsett at det er veldig mye for tiden, ikke bare på slankefronten med alle andre steder og, sliter også psykisk og er veldig mange andre ting som ikke er på plass, så kommer det så mange flere bekymringer, og da får jeg slike deprimerendes perioder, skal så lite til før jeg er "der" nede. Mens noen ganger, er jeg veldig positiv og glad, det har dere kanskje merket. Har veldig humørsvigninger, det kan ha en sammengeng med det som evnt er gale med meg(f.eks magesår el lavt stoffskifte..aner jo ikke), men kan og være pga p ringen, null anelse.

Da jeg gikk til treningen bare grein jeg på veien, og da gikk det opp for meg at ting er alt for gale, det er så mye. Jeg vil ikke slutte å gå ned i vekt, trene og spise sunt, men må prøve å se mer positivt på ting, selv når jeg får slike nedturer. Og der kom solen også gitt... :fnise:

På treningen løpte jeg 5 min på tolv tre ganger, et minutts pause mellom hver intervall på fem min. På tolv. Så det ble 15 min på tolv tilsammen, var ikke kondisen som stoppen meg, men jeg hadde rett og slett så vondt i beina, var vondt å gå etterpå, så burde ikke ha løpt på møllen innså jeg etterpå. Jeg har nå bestemt meg for å bestille et svømmekort på svømmehallen er oppe så jeg kan svømme to, tre dager i uken. Det er nok bedre for kroppen min å trene kondisjonstening på den måten enn på møllen siden jeg får så lett "småskader". Skal fortsette med gruppetimene da, er mye styrke på de, så da blir det det... og kondis gjennom svømming :)

Beklager igjen, for at jeg virket så negativ og teit akkurat nå. Skal ikke unnskylde meg for det heller. Jeg har hvertfall bestemt at det bare er jeg som kan ta fatt i det og gjøre noe med det, er jo en grunn for at jeg faktisk føler meg nedfor, det er jo pga det med vekten - så da må jeg gjøre noe med det, enda mer enn jeg har gjort før, eller bare på en annen måte/annet oppsett. Min plan er da altså gruppetime mandag og svømming,fri tirsdag, gruppetime onsdag, gruppetime torsdag og svømming, fri lørdag, svømmin/eller fjelltur/annen trening på søndag.

:) Dere er veldig flinke jenter. Dere er kommet så langt. Misunner hvor flinke dere er, hvor for dere går ned og hvor målrettet og stå-på jenter dere er!

Jeg har bestilt legetime til imorgen; Har mangen ting å ta opp, så må ha med meg huskelapp! Ja, har såpass dårlig hukommelse... må ta opp det også! Håper han er hyggelig!

Jeg gir dere alle en stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...