Gjest otrivin Skrevet 1. september 2011 #101 Skrevet 1. september 2011 Jeg har møtt en flott kvinne som er alenemor til en gutt. Vi har fått god kontakt og kjemien er der, men jeg er litt betenkt med å gå inn i et slikt forhold. Grunnen er at sønnen hennes alltid vil komme i første rekke for henne. Det er naturlig og ikke noe rart i det, egentlig. Det er positivt at hun tar seg skikkelig av sønnen sin. Jeg er bare redd for å bli et slags femte hjul på vogna i et slikt forhold. "Kjekk og ha" liksom, siden det er mye å gjøre i hverdagen for en alenemor i full jobb. Blir jeg en kjæreste og samboer hun har tid til eller blir jeg en "ekstrahjelp" i heimen som kan hjelpe på økonomien litt? At hun kaster noen smuler av sin oppmerksomhet når hun har tid. Jeg vil ha en kjæreste, bestevenn og elsker som faktisk har litt tid å avse.... Noen som har erfaringer å bidra med? Det er jo veldig vanskelig for oss å si, vi aner jo ikke noe om personen. Når min mor ble sammen med sin nye type, så var det omvendt - altså jeg som ble glemt.. Og 5 hjul. FIkk ikke være i stuen i tilfelle de skulle knulle. Hvor gammel er sønnen? Snakker hun overdrevent mye om han som om han er det eneste i livet hennes?
Steinar40 Skrevet 1. september 2011 #102 Skrevet 1. september 2011 Og da er løsningen at det ikke lar seg løse. Men dersom man har et så negativ syn på livet som du synes å ha, så blir livet vanskelig også. Nå har jo TS funnet ut at denne kvinnen kan være verdt å satse på, hun virker reflektert osv. Da kan du regne med at det også har blitt høyde for forholdet til barnefar, uten at du skal behøve å fortelle ham at det kan bli et problem... Livet viser seg ofte å bli problematisk. Og da bør valg som medfører problemer virkelig være verdt det.
Steinar40 Skrevet 1. september 2011 #103 Skrevet 1. september 2011 Det er jo veldig vanskelig for oss å si, vi aner jo ikke noe om personen. Når min mor ble sammen med sin nye type, så var det omvendt - altså jeg som ble glemt.. Og 5 hjul. FIkk ikke være i stuen i tilfelle de skulle knulle. Ja, dette er nok ikke uvanlig. Mange foreldre er dessverre ikke noe mindre egoistiske enn andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå