Gå til innhold

For oss som er i mellomfasen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun med 7 mnd.er med forvirret og forpliktelsesengstelig type her.. Friheten ligger i å reise blant annet, hvor han vil og når han vil. Til tross for at jeg har sagt det er greit med reising. Han føler det er hans tid til å gjøre.. ja, det han vil, og han vil ikke skuffe meg (ironisk nok). Forstår absolutt at jeg gir han for mye, og at det nok ikke er noe poeng egentlig for han å binde seg, men han vil jo til syvende og sist miste meg om det ikke går videre. Og det virker det som han er veldig redd for, derav "trenger bare litt tid til å få orden på ting - fordi jeg skal kun ha det beste og fordi han vil ikke skuffe meg". Han omgås mange jenter, og jeg respekterer jenter ner fullt og helt, så tenker også at han har absolutt tilgang på bedre jenter enn meg om det var slik at jeg KUN ble holdt på gress.. da hadde han ikke tviholdt sånn.

Anonymkode: 5497b...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun med 7 mnd.er med forvirret og forpliktelsesengstelig type her.. Friheten ligger i å reise blant annet, hvor han vil og når han vil. Til tross for at jeg har sagt det er greit med reising. Han føler det er hans tid til å gjøre.. ja, det han vil, og han vil ikke skuffe meg (ironisk nok). Forstår absolutt at jeg gir han for mye, og at det nok ikke er noe poeng egentlig for han å binde seg, men han vil jo til syvende og sist miste meg om det ikke går videre. Og det virker det som han er veldig redd for, derav "trenger bare litt tid til å få orden på ting - fordi jeg skal kun ha det beste og fordi han vil ikke skuffe meg". Han omgås mange jenter, og jeg respekterer jenter ner fullt og helt, så tenker også at han har absolutt tilgang på bedre jenter enn meg om det var slik at jeg KUN ble holdt på gress.. da hadde han ikke tviholdt sånn.

Anonymkode: 5497b...e4a

Nei, jeg tror ikke på at han er så redd for å miste deg, for da hadde han satset fullt og helt på deg. 

Anonymkode: 6e393...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun med 7 mnd.er med forvirret og forpliktelsesengstelig type her.. Friheten ligger i å reise blant annet, hvor han vil og når han vil. Til tross for at jeg har sagt det er greit med reising. Han føler det er hans tid til å gjøre.. ja, det han vil, og han vil ikke skuffe meg (ironisk nok). Forstår absolutt at jeg gir han for mye, og at det nok ikke er noe poeng egentlig for han å binde seg, men han vil jo til syvende og sist miste meg om det ikke går videre. Og det virker det som han er veldig redd for, derav "trenger bare litt tid til å få orden på ting - fordi jeg skal kun ha det beste og fordi han vil ikke skuffe meg". Han omgås mange jenter, og jeg respekterer jenter ner fullt og helt, så tenker også at han har absolutt tilgang på bedre jenter enn meg om det var slik at jeg KUN ble holdt på gress.. da hadde han ikke tviholdt sånn.

Anonymkode: 5497b...e4a

Aaaaah, du, det her høres veldig kjent ut, for min del da er det han fyren jeg holder på med nå.

Så nå er det rant incoming.

Han (jeg holder på med) sa at han tidligere har ville reise mye, studert utenlands og lignende, og at han da ikke har hatt lyst til å ha dårlig samvittighet ovenfor en kjæreste. Jeg har forsøkt å forklare han at menherreguddamann jeg reiser jo mye selv (og alene). Dette gjorde jeg også i det forrige forholdet jeg var i. Jeg tror kanskje at greien til disse mennene er at de ikke helt tror på at vi er så lax og ålreit med det, og at de kanskje da behøver ekstra mye tid for å bli overbevist om at jo, så ålreite er vi faktisk.

Han jeg holder på med har også gitt uttrykk for at han har mange kompiser som har forandret seg når de har fått seg damer, og at han ikke har lyst til det. Det forstår jeg jo veldig godt, og det er mange folk som gjør det selv uten at de vil/vet det selv, men samtidig prøver jeg å gi uttrykk for at men jeg vil ikke forandre deg på noen måte. Han er en veldig egen person med egne hobbyer, noe som er en del av hans personlighet og sjarm, hvorfor i alle dager skulle jeg ville forandre det liksom? Jeg liker han jo som han er. 

Selvsagt, på et visst tidspunkt så blir det jo bare jævlig frustrerende. Hva er liksom forskjellen mellom hva vi gjør nå, og dersom vi har det offisielt: nå er vi kjærester? Altså. Jeg vil iallfall ikke introdusere/fortelle om en fyr jeg holder på med for familien min, mens kjæresten min kan gjerne bli introdusert. Det er den eneste forskjellen jeg kommer på, og det er kun for min egen del. Sånn oss i mellom så tror jeg faktisk absolutt helt nøyaktig ingenting hadde vært annerledes enn hva det er i dag. Jeg møter og kjenner noen av hans venner, han møter og kjenner noen av mine. Vi prioriterer hverandre, hjelper hverandre når vi kan, støtter hverandre, prater mye sammen og har det veldig bra. Vi dater ingen andre, ligger ikke med andre. Jeg er jo selvsagt fornøyd med denne situasjonen, men skulle jo ønske at jeg fikk en siste del av bekreftelsen som liksom var sånn "ja, vi er kjærester". At jeg må vente på den siste bekreftelsen går fint, men jeg håper jo inderlig at jeg ikke må vente i åresvis på den.

Anonymkode: 930cf...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aaaaah, du, det her høres veldig kjent ut, for min del da er det han fyren jeg holder på med nå.

Så nå er det rant incoming.

Han (jeg holder på med) sa at han tidligere har ville reise mye, studert utenlands og lignende, og at han da ikke har hatt lyst til å ha dårlig samvittighet ovenfor en kjæreste. Jeg har forsøkt å forklare han at menherreguddamann jeg reiser jo mye selv (og alene). Dette gjorde jeg også i det forrige forholdet jeg var i. Jeg tror kanskje at greien til disse mennene er at de ikke helt tror på at vi er så lax og ålreit med det, og at de kanskje da behøver ekstra mye tid for å bli overbevist om at jo, så ålreite er vi faktisk.

Han jeg holder på med har også gitt uttrykk for at han har mange kompiser som har forandret seg når de har fått seg damer, og at han ikke har lyst til det. Det forstår jeg jo veldig godt, og det er mange folk som gjør det selv uten at de vil/vet det selv, men samtidig prøver jeg å gi uttrykk for at men jeg vil ikke forandre deg på noen måte. Han er en veldig egen person med egne hobbyer, noe som er en del av hans personlighet og sjarm, hvorfor i alle dager skulle jeg ville forandre det liksom? Jeg liker han jo som han er. 

Selvsagt, på et visst tidspunkt så blir det jo bare jævlig frustrerende. Hva er liksom forskjellen mellom hva vi gjør nå, og dersom vi har det offisielt: nå er vi kjærester? Altså. Jeg vil iallfall ikke introdusere/fortelle om en fyr jeg holder på med for familien min, mens kjæresten min kan gjerne bli introdusert. Det er den eneste forskjellen jeg kommer på, og det er kun for min egen del. Sånn oss i mellom så tror jeg faktisk absolutt helt nøyaktig ingenting hadde vært annerledes enn hva det er i dag. Jeg møter og kjenner noen av hans venner, han møter og kjenner noen av mine. Vi prioriterer hverandre, hjelper hverandre når vi kan, støtter hverandre, prater mye sammen og har det veldig bra. Vi dater ingen andre, ligger ikke med andre. Jeg er jo selvsagt fornøyd med denne situasjonen, men skulle jo ønske at jeg fikk en siste del av bekreftelsen som liksom var sånn "ja, vi er kjærester". At jeg må vente på den siste bekreftelsen går fint, men jeg håper jo inderlig at jeg ikke må vente i åresvis på den.

Anonymkode: 930cf...ad9

...Dater vi samme mann? I bunn og grunn, akkurat hvordan jeg har det og hva jeg tenker. Men selvsagt, de indre demonene sniker seg innpå fra tid til annen. Og i de øyeblikkene ønsker man seg så voldsomt den siste biten, til tross for at det EGENTLIG ikke utgjør den store forskjellen. For det er ytterst lite som skiller oss fra et par slik vi er nå. Men det er -noe-.

Anonymkode: 5497b...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

...Dater vi samme mann? I bunn og grunn, akkurat hvordan jeg har det og hva jeg tenker. Men selvsagt, de indre demonene sniker seg innpå fra tid til annen. Og i de øyeblikkene ønsker man seg så voldsomt den siste biten, til tross for at det EGENTLIG ikke utgjør den store forskjellen. For det er ytterst lite som skiller oss fra et par slik vi er nå. Men det er -noe-.

Anonymkode: 5497b...e4a

Haha, vel jeg håper ikke det er samme mann da, han sa til meg sent forrige uke at jeg var den eneste damen han dater osv. 🙈

Men ja. Det er litt frustrerende. For min del er det også det at jeg føler at det potensielt kan være noe slingringsmonn for at han kan ghoste meg eller fade meg ut om vi ikke er offisielle. Samtidig så tror jeg ikke egentlig at han ville gjort det. 

Det er litt vanskelig. 

Anonymkode: 930cf...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, O.G. skrev:

Går det mer enn to måneder før dere er offisielt kjærester så blir dere holdt på gress for sex.

Gjelder dette langdistanse også? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 930cf...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, O.G. skrev:

ja.

Vet ikke jeg ass. Noen må jo jobbe med commitment issuesene sine også, det kan jo ta tid. For min del så anser jeg tiden vi har tilbrakt sammen så langt som verdifull uansett. :) 

Anonymkode: 930cf...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, O.G. skrev:

Går det mer enn to måneder før dere er offisielt kjærester så blir dere holdt på gress for sex.

Ikke nødvendigvis. Det er også avhengig av hvor ofte man møtes på denne tiden. Noen trenger litt tid for å få følelser og være klar for et forhold (venter på de sterke følelsene), mens andre stuper inn i det basert kun på betatthet og fysisk tiltrekning.

Men jeg er enig i at det ikke bør gå veldig lang tid før man tar et aktivt valg for om det er en person man kan se for seg framtiden med. Etter 3-4 mnd bør man vite det. Hvis ikke er det neppe riktig.

Anonymkode: 649bf...9c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Det er også avhengig av hvor ofte man møtes på denne tiden. Noen trenger litt tid for å få følelser og være klar for et forhold (venter på de sterke følelsene), mens andre stuper inn i det basert kun på betatthet og fysisk tiltrekning.

Men jeg er enig i at det ikke bør gå veldig lang tid før man tar et aktivt valg for om det er en person man kan se for seg framtiden med. Etter 3-4 mnd bør man vite det. Hvis ikke er det neppe riktig.

Anonymkode: 649bf...9c3

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 16.23, sol87 skrev:

Men hva slags frihet er det da, når han ikke ligger med andre? Jeg forstår ikke helt hva han har tenkt.

Altså..frihet handler jo ikke bare om å kunne ha sex med flest mulig da!

Skjønner han godt, jeg. (Hilsen nysingel kvinne)

Anonymkode: 69e8e...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg befinner meg for tiden i denne såkalte mellomfasen. Kort fortalt har jeg datet en fyr i tre måneder, og vi har møttes 1-2 ganger i uken. Det er veldig trivelig hver gang vi er i lag, vi er nokså like personlighetsmessig virker det som, men kanskje også litt for like når det kommer til mangel på åpenhet. Jeg synes det er ekstremt vanskelig å snakke med han om hvor vi "står" og hva han tenker om meg. Vi har ikke snakket noe om det, selv om vi oppfører oss som "kjærester". Ingen av oss er heller særlig raus med kommentarer, men begge strekker seg langt hver uke for å møtes. Han har tidligere at han ønsker seg en kjæreste, at det er det han er ute etter, så jeg er ikke bekymret for det. Problemet er at ingen av oss er åpne om hva vi tenker/føler om hverandre, og jeg kjenner at denne mangelen på "dybde" gjør at vi står litt på samme sted. 
Har noen av dere noen tips til hvordan jeg kan starte en slik samtale, uten at det blir til noe negativt? Jeg føler også at det hans ansvar, ikke bare mitt,- men jeg innser at jeg kanskje bør ta det steget, ellers er jeg redd for at vi ikke kommer noen vei. 

Anonymkode: f1778...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså..frihet handler jo ikke bare om å kunne ha sex med flest mulig da!

Skjønner han godt, jeg. (Hilsen nysingel kvinne)

Anonymkode: 69e8e...f31

Jo, det har du jo rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Altså..frihet handler jo ikke bare om å kunne ha sex med flest mulig da!

Skjønner han godt, jeg. (Hilsen nysingel kvinne)

Anonymkode: 69e8e...f31

Det er det han mener også, at det er ikke snakk om frihet som i å kunne pule rundt.

Hva ligger i denne friheten for deg? 

Anonymkode: 5497b...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4/29/2017 den 9.29, Vemund skrev:

Jeg har aldri hatt så sterke følelser før.

Hun har forpliktelsesangst.

Kjipt! Hvor lenge har du kjent henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎04‎.‎2017 den 7.33, padawan skrev:

Gir deg den med glede. Bra han tok initiativ. ;)

 

Det er mye spill og "regler" ute og går ifm dating som folk tror de må forholde seg til.

 

På ‎26‎.‎04‎.‎2017 den 8.03, Nowyouseeme skrev:

Tenkte det nok :)

Vel, kinodaten ble det lite av, jeg hadde ikke sett nummer en av filmen så jeg avslo. Sa vi måtte være mer direkte. Inviterte han på en øl, "øl hadde vært fint" fikk jeg til svar. Jahha? Nei nå er jeg lei :P Gidder ikke dette. Kan ikke være mer direkte nå jeg. Skjønner ikke hva han vil. Glad for at jeg ikke har involvert meg noe særlig i han. Fader dette ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
1 minutt siden, OppNedPåAlt skrev:

 

Vel, kinodaten ble det lite av, jeg hadde ikke sett nummer en av filmen så jeg avslo. Sa vi måtte være mer direkte. Inviterte han på en øl, "øl hadde vært fint" fikk jeg til svar. Jahha? Nei nå er jeg lei :P Gidder ikke dette. Kan ikke være mer direkte nå jeg. Skjønner ikke hva han vil. Glad for at jeg ikke har involvert meg noe særlig i han. Fader dette ut.

Æsj, det skjønner jeg godt. Syns likevel det er bra du våger deg utpå, en dag blir det full klaff! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusler meg ut herfra igjen. Hadde "bare venner"-praten i helga. Helt greit egentlig. Er ikke lei meg. Men man føler seg unektelig litt ekstra ensom rett etter at man avslutter noe som "kanskje kunne blitt noe". Jaja, tilbake til start.:) Drømmemannen er der ute et sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...