Gå til innhold

Vannpipe, v12, kreatin, peanutbutter jelly, snø, frosker og apekatter


Gjest gutt92

Anbefalte innlegg

Hm, jeg irriterer meg nok mer over meg selv enn noe annet, men ting jeg ikke liker med Norge? Hm, tenke, tenke...

Jeg irriterer meg over hvor lite distriktene har å si og hvor mye mindre penger det brukes der i forhold til i Oslo-området, nedleggelsene av lokalsykehusene samtidig som alle maser om at man må flytte hjem igjen. Hjem igjen til hva?! 3-4 timer reisetid til nærmeste sykehus? :blink:

Jeg irriterer meg over de lave kravene som stilles f.eks. til de som søker på lærerutdanningen.

Jeg irriterer meg over hvor mye vi syr puter under armene på innvandrere og så klager over at de aldri jobber. Jeg hadde ikke giddet jobbe om jeg fikk så mye som de gjorde for å gjøre ingenting.

Hm, jeg irriterer meg visst litt likevel :ler:

Endret av Alyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor over deg selv? Eller.. gjør jo det selv, men på hvilken måte?

Ja huff, har hatt mye dårlige lærere... ene mattelæreren kunne ikke svare på sitt eget stykke riktig og påsto at en elev hadde feil, mens det var rett. :klo:

Ja fy fan. Mange innvandrere som har råd til det ene og det andre, mens nordmenn som ikke har så bra jobber kan tjene MINDRE enn innvandrere som bare sitter på ræva, og klager over at han/hun ikke får nok! Og spesielt somaliere f.eks. sender penger hjem til somalia, før unger i hytt og pine for å få enda mer penger, for så å flytte ned og leve rikmannslivet. Skammelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er en sart sjel da vel ;) Jeg skal alltid være den som alle liker, som alltid gjør det riktige, det morsomme, som er perfekt, men så er jeg jo ikke det da. Hvem er det egentlig? Men selv om jeg vet det, så blir jeg skuffet over meg selv, og om jeg blir skuffet så blir jeg sint på meg selv fordi jeg blir skuffet - og så har vi det gående :skratte: Jeg er rar!

Jeg husker en lærer sa til oss at vi var "altfor mye inne på internett i timene, men dere klarer jo alle oppgavene" så da var det liksom greit. Og vi var bedre enn han i faget, men seriøst! ha litt cojones da :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha akkurat sånn jeg er det! Vil ikke at folk skal hate meg så prøver å gjøre alt ordentlig og prøver å aldri gjøre noe dumt. Bare er meg selv og sånn, og har store krav for meg selv så blir fort skuffet også! :klo: Tenker mye gjør jeg også!

Haha såpass ja! Ja er mye dårlige lærere ute og rusler :klo: Norge i et nøtteskall... VIKTIGE jobber får man enkelt jobb i, mens mindre viktige jobber er svinvanskelige å få. Er jo nesten litt sånn (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er skikkelig slitsomt! Det merket du sikkert fra spm.et om hockey!!? Tenker hele tiden.. Får aldri fri fra det heller :S

Ja, henriette, er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Haha såpass ja! Ja er mye dårlige lærere ute og rusler :klo: Norge i et nøtteskall... VIKTIGE jobber får man enkelt jobb i, mens mindre viktige jobber er svinvanskelige å få. Er jo nesten litt sånn (?)

I Ørsta var snittet på lærerstudiet rundt 3.. Disse lærerne ender vel opp på barneskolen. Tror lærerne blir bedre jo høyere utdannelse du tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Glad jeg snart er ferdig på skole, jeg...

Ja, håper inderlig det!! Barnehage, barneskole er jo de viktigste årene i livet!! Er jo der man blir formet og gjort klar for den virkelige verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Hahaha. Glad jeg snart er ferdig på skole, jeg...

Ja, håper inderlig det!! Barnehage, barneskole er jo de viktigste årene i livet!! Er jo der man blir formet og gjort klar for den virkelige verden!

Snart ferdig? Er ikke du bare 18-19 da?

Hmm.. Jeg skal bli statsviter, så jeg må vel studere noen år til jeg. Eskil Pedersen tar den utdannelsen nå. Han er 27 når han er ferdig med utdannelsen.

Ja ikke sant! Synes det skulle vært vanskeligere å komme seg inn på studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18, ja ;) Men skal i militæret når jeg først går videre... Mulig jeg tar 1-2 år ekstra med bare hockey og litt jobbing før jeg går videre, men det finner man ut :) Men i militæret så leker man ikke butikk ;) Litt krav, der..

Haha oida! Høres utrolig stress ut, men er vel verdt det om man trives med det!! Hva er statsviter egentlig? : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Slik ja! :)

En statsviter kan gjøre så mangt. Man bruker å si "analyse, metode og statistikk"

Selv vil jeg bli politiker, så jeg velger å gå denne veien. Når jeg tar denne utdanningen, trenger jeg jo heller ikke å jobbe som politiker, viss jeg plutselig en dag skal vende om, selv om det er høyst usannsynlig.

Beskrivelse fra uio:

Hvordan er det mulig å styre moderne samfunn? Hvilke faktorer påvirker politiske beslutningsprosesser på lokalt, nasjonalt og internasjonalt plan? Hvordan er politiske institusjoner og administrative enheter bygget opp, og hvordan fungerer de? Hvordan bør balanseforholdet mellom stat og marked være? Hvilke normative utfordringer representerer demokratisk styre? Hvorfor blir det krig, og hva skal til for å skape fred mellom stridende parter?

Denne utdannelsen tar bare 3 år, men jeg skal fordype meg innen enkelte fag. Tenker mest på sammenlignende politikk og utviklingsstudier :)

Endret av henriett3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Veldig uinteressant i MINE øyne, men sikkert veldig interessant for noen som liker sånt da :) Bra du har funnet ut hva du vil, i det minste. Er ikke mange som er heldige der :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest henriett3

Oi.. Veldig uinteressant i MINE øyne, men sikkert veldig interessant for noen som liker sånt da :) Bra du har funnet ut hva du vil, i det minste. Er ikke mange som er heldige der :klo:

Haha! Er ikke så mange som synes det er interessant heller da. :fnise:

Hehe, joda. En venninne av meg er 25 år. Hun har gått 2 år på frisør, men droppa ut, ett år som førskolelærer, men droppa ut, og 2 år på økonomistudie, MEN droppa ut. Hun vet fortsatt ikke hva hun vil bli... Ender vel i kassa på bunnpris, stakkar. :gjeiper:

Vi har politikk på skolen nå. Jeg er helt oppe i skyene jeg, og kan nesten ikke vente med å komme hjem for å gjøre mer samfunnsfag. :fnise:

Endret av henriett3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha huff! Du får be henne stikke avgårde i militæret ;) Nok å velge i der :) Samme som søstra mi forsåvidt :P

Haha! Det er en bra egenskap da! Interesse for fagene... Personlig HATER jeg hvert eneste fag utenom valgfagene mine! Alt er liksom så unyttig for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Haha huff! Du får be henne stikke avgårde i militæret ;) Nok å velge i der :) Samme som søstra mi forsåvidt :P

Haha! Det er en bra egenskap da! Interesse for fagene... Personlig HATER jeg hvert eneste fag utenom valgfagene mine! Alt er liksom så unyttig for meg..

Søstra mi skal faktisk i militæret neste år! :) Så en del på militæret jeg også, men fant ut at jeg blir bare enda eldre når jeg er ferdig med studiet.

Selv kan jeg ikke fordra matte og fysikk. Men det er ganske viktig likevel da.. :fnise:

Hvilke fag liker du da? :) (valgfagene)

Endret av henriett3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aha :)

Liker økonomi og gym, haha. Mye av de andre fagene er bare masse tull.. Vi må lære så forbanna mye unyttig!

Hater fysikk og matte selv :P Glad jeg er ferdig med fysikk :o Tok det i USA :D

Du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Aha :)

Liker økonomi og gym, haha. Mye av de andre fagene er bare masse tull.. Vi må lære så forbanna mye unyttig!

Hater fysikk og matte selv :P Glad jeg er ferdig med fysikk :o Tok det i USA :D

Du da? :)

Beklager sent svar. Måtte rense fjeset og pusse tenna :gjeiper:

Gym ja. Tenkte meg det! :gjeiper:

Kan jo hende du får bruk for det en dag?

Heldig du da!

Jeg liker jo gym jeg også :) Og samfunnsfag som sagt. Synes også at kjemi kan være litt morsomt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha null stress!

Haha ja, hvem vet? :) Ikke at jeg husker alle formler, men har mer peiling enn jeg hadde før såklart :P

Det er bra ;) Kjemi høres faktisk morsomt ut, men liker ikke sånne reaksjonslikninger og sånt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Selvfølgelig :)

Haha! Det er vel det jeg ikke liker med kjemi da. Synes det er gøy og blande sammen ting og se reaksjonen.

Fikk ett sånt kjemi-sett som 12-13 åring til jul av pappa. Husker jeg gikk helt amok og blandet sammen alt mulig rart. Fargen ble oransje, så ble den svart og kjempevarm, og så fosset det over også stinket det kokt egg, også stivnet det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...