Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Heeeeeeeeei :D

Etter et par måneders dvale er jeg her igjen. Her går dagene så utrolig i ett at data blir fryktelig nedprioritert! Men jeg savner jo KG-damene! Føler liksom jeg har blitt "kjent" med en del av dere gjennom dagbøkene. Og det er ganske mange oppturer og nedturer vi har delt med hverandre. :)

En liten oppsummering av de siste to månedene:

Alt går veldig bra :) Lille frøkna mi er ikke lenger så lita. Og hun er ei oppvakt og blid snuppe. På nyttårsaften lo hun for første gang, og etter det ler hun masse :rodmer: Hun har ennå ikke begynt å rulle, men det kommer nok etterhvert det også.

Hun elsker å stå på fanget og hoppe opp og ned. Det begynte hun med før hun var 3 mnd., så jeg måtte spørre helsesøstra om dette egentlig var greit. :fnise: Men så lenge vi støtter henne godt, er det ikke noe problem.

Vi har dårlig med rutiner på dagtid her ennå. Hun sover når hun selv vil (og ikke mamman) og spiser når hun er sulten. Som regel får vi til tre dupper på dagtid, men med varierende lengde. På kvelden og natta har vi gode rutiner :) Har måtte begynne med grøt på kveldstid da hun ikke var helt fornøyd med bare pupp lengre. Hun eeeeelsker grøt :fnise:

Eller har jeg masse jobb foran meg med å oppdatere meg i bøkene deres!

Ariel's back :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:goodbye: Velkommen tilbake!

Det er spesielt når de små plutselig blir så store. :jepp: C lo ordentlig et par dager etter nyttår og hopper og spretter. Bruker mesteparten av våkentiden sin til å rulle på magen (greier ikke rulle tilbake på ryggen).

Håper du har en fin dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Velkommen tilbake!

Det er spesielt når de små plutselig blir så store. :jepp: C lo ordentlig et par dager etter nyttår og hopper og spretter. Bruker mesteparten av våkentiden sin til å rulle på magen (greier ikke rulle tilbake på ryggen).

Håper du har en fin dag. :jepp:

Delphina! :)

Ja, jeg synes de blir altfor fort store. Og jeg har lyst på en baby til med en gang jeg :fnise: Men det blir ikke helt enda altså. Nå skal vi kose oss masse med lille frøkna, også kommer nok søsken tidsnok.

Nå skal jeg inn i dagboka di å lese de sidene jeg har gått glipp av under mitt fravær. :jepp:

Jeg har en kjempedag, og håper du og lille har det like bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese oppdatering hos deg! :klemmer:

Hehe, ja det er morsomt å hoppe :fnise: Min kar er enn så lenge fornøyd med å få lov til å "stå" , men er vel bare nummeret før han skal hoppe han også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese oppdatering hos deg! :klemmer:

Hehe, ja det er morsomt å hoppe :fnise: Min kar er enn så lenge fornøyd med å få lov til å "stå" , men er vel bare nummeret før han skal hoppe han også :fnise:

Jeg skal love deg at armmusklene dine blir trent etterhvert :fnise: Jeg tror jeg har bygd litt muskler i det siste. :fnise:

Lille T fikk forøvrig hoppetusse til jul, og pappaen og besteforeldrene hennes synes vi bør få den opp så hun kan hoppe i den allerede.. Jeg synes det er altfor tidlig! (Jeg er i utgangspunktet negativ til hele greia, da det ikke er anbefalt). Vil helst at hun skal kunne stå alene først. Så derfor blir det sånn! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt enig med deg. Ryggen hennes er nok ikke helt sterk enda, selv om hun sikkert hadde elsket det. ;) man vet jo aldri hvilke senvirkninger det kan ha for ryggen, så den må man passe på ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg. Ryggen hennes er nok ikke helt sterk enda, selv om hun sikkert hadde elsket det. ;) man vet jo aldri hvilke senvirkninger det kan ha for ryggen, så den må man passe på ja. :)

Ja, T ville antakeligvis elsket hoppetussa.. :jepp: Men hun må nok vente noen måneder til før hun får prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :vinke:

Velkommen tilbake!

Godt å høre alt er bra med deg og litjtuppa :hjerte:

Ikke så rart KG blir nedprioritert, tar mye tid og oppmerksomhet disse små :rodmer:

Er først de siste par ukene at jeg har begynt å skrive litt, vært litt i dvale selv jeg.

Håper dere har ei fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Frøkna mi har blitt 7 måneder allerede :rodmer:

Tiden går så alt for fort.. :sjenert: Men jeg er heldigvis flink til å nyte tiden.

Nå har hun begynt å åle seg fremover, og det går fort. Hun begynte først å rulle når hun var 6 måneder, og da kom ålingen fort etter det. Når ålingen begynte har hun også begynt å få høre sine første "nei!" Og det er lite populært.. Hun blir kjempelei seg når jeg sier nei til henne, og da får selvfølgelig mamma dårlig samvittighet :gjeiper: Men jeg klarer å være konsekvent likevel.

Ellers går det meste bra. Har hatt en periode hvor hun har spist 5 ganger om natta nå. Og det er i meste laget. Men hun spiser hver gang, og det er ikke bare kosing. Derfor har jeg vanskeligheter for å ikke la henne spise. Helsesøstra ba meg prøve med vann, men jeg er usikker på hvordan jeg skal få i henne vann uten å få henne illsint. Hun tar nemlig verken flaske eller tutekopp, og da må hun i tilfelle drikke av glass. Og da våkner hun i hvertfall! :fnise:

I og med at hun ikke tar flaske eller tutekopp er det dårlig med alenetid for mammaen. :sjenert: Jeg kunne tenkt meg en tur ut med gode venner nå. Eller en vinkveld med jentegjengen. Men det får bare vente litt til. Jeg klarer meg veldig bra uten også. :fnise:

Frøken snupp har heller ikke fått noen tenner enda. Noe jeg forsåvidt er fornøyd med. :fnise: Hun biter i puppen med gommene nemlig, og det er nok mange ganger værre om det er noen små sukkertopper i munnen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei! :vinke: Så gøy å lese hvordan det går med dere. Høres ut som dere har det like fint som oss :rodmer: Det er slitsomt med mye nattamming, men desto deiligere når man nattavvenner. :fnise: Vi ventet til snuppa var 9 mnd tror jeg. Angrer ikke på det, følte ikke at hun var klar før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei! :vinke: Så gøy å lese hvordan det går med dere. Høres ut som dere har det like fint som oss :rodmer: Det er slitsomt med mye nattamming, men desto deiligere når man nattavvenner. :fnise: Vi ventet til snuppa var 9 mnd tror jeg. Angrer ikke på det, følte ikke at hun var klar før.

Ja, vi har det veldig fint og jeg storkoser meg i mammatilværelsen altså :rodmer:

Nei, jeg føler nok at vi må vente litt til med nattavvenningen. I og med at hun spiser godt av puppen hver gang hun ammes på natta vil jeg la henne få spise..

Har du ingen dagbok her lenger Sushi? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har det veldig fint og jeg storkoser meg i mammatilværelsen altså :rodmer:

Nei, jeg føler nok at vi må vente litt til med nattavvenningen. I og med at hun spiser godt av puppen hver gang hun ammes på natta vil jeg la henne få spise..

Har du ingen dagbok her lenger Sushi? :klo:

Høres fornuftig ut, det kan jo hende hun nattavvenner seg selv også (det er jo lov å håpe). :)

Nei, har slettet dagboka mi. Kanskje det blir en ny en gang, men enn så lenge får jeg snylte litt på dagbøkene til dere andre :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres fornuftig ut, det kan jo hende hun nattavvenner seg selv også (det er jo lov å håpe). :)

Nei, har slettet dagboka mi. Kanskje det blir en ny en gang, men enn så lenge får jeg snylte litt på dagbøkene til dere andre :nigo:

Snylt i vei!! :fnise::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat bare en gang i natt!!!

JIPPI :danse:

Det var godt for både stor og liten.. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Koselig å se at du skriver i dagboka igjen. :)

Kjempedeilig med bare en nattamming! Måtte det bli en trend!! Her var det tre oppvåkninger, men den første trengte han ikke mat, så bare bysset han i søvn. ;)

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei! Koselig å se at du skriver i dagboka igjen. :)

Kjempedeilig med bare en nattamming! Måtte det bli en trend!! Her var det tre oppvåkninger, men den første trengte han ikke mat, så bare bysset han i søvn. ;)

Ha en fin dag! :)

Jeg savner jo dere KG-jentene vettu. Så da må jeg jo ta meg på tak her :fnise:

Ja, jeg var helt i ørska i dag tidlig når jeg så klokka var 7 og jeg skjønte ho bare hadde spist en gang i natt.. Det var jo rett deilig :jepp:

Takk for det, og håper dagen deres også blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at det bare var mat en gang i natt :)

Jenta mi tar heller ikke flaske, men hun drikker vann fra tutekopp til alle måltider da. Det syns hun er kjempe stas. Skulle ønske hun tok flaske og MME, sånn at jeg kunne være litt mer uavhengig, men det er ikke snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at det bare var mat en gang i natt :)

Jenta mi tar heller ikke flaske, men hun drikker vann fra tutekopp til alle måltider da. Det syns hun er kjempe stas. Skulle ønske hun tok flaske og MME, sånn at jeg kunne være litt mer uavhengig, men det er ikke snakk om.

:jepp: Jeg er veldig spent på hvordan denne natta blir!

Jeg skulle ønske frøkna mi hadde tatt tutekopp.. Men det er det ikke snakk om her.. Det er kun glass som er tingen! Men hun får vann av glass til måltidene da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså så sliten av at frøkna skal ha mat fem ganger om natta :sjenert:

Nå har jeg prøvd flere typer grøt for å se om det kan ha noe si. Jeg har prøvd å ikke gi grøt, men frukt. Jeg har prøvd å bare gi pupp.. :sovne: Nå tror jeg at jeg skal legge meg på et annet rom, også får mannen ta henne et par netter.. Jeg vet det kommer til å bli mye hyling, men for å være helt ærlig så tror jeg at det er det som må til nå. Det skal ikke være nødvendig med pupp 5 ganger på 12 timer når hun bare sover i mellom..

Ellers må jeg :juble: litt idag.. Jeg prøver jo hardt å gå ned igjen noen av de kiloene jeg klarte å spise meg opp på is med nurket i magen :fnise: Jeg gikk opp 23 kilo :flau: og har lenge hatt igjen 7 kilo til jeg er der jeg var før jeg ble gravid.. I dag når jeg veide meg så jeg et nytt tall på vekta, og har igjen 4 kilo :jepp: Dette skal gå!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...