Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold

Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Hurra for mandagstrening; da er standarden for uken satt ;)

Hvilken mild og lett-yoghurt er det? Jeg er veldig glad i blåbæryoghurt, men Yoplait sin lettblåbæryoghurt syntes jeg smakte såpe :tristbla: Er på jakt etter en annen med litt mindre sukker enn Tine sin. Foreløpig har jeg holdt meg til Sprett (som for så vidt er Tine), men er åpen for alternativer :)

Det er Tine Mild og Lett Blåbæryoghurt! Den er veldig god, synes jeg. Ikke fullt så lite kcals som disse 0 %-ene til Yoplait, men bedre!

Hvordan er den Sprett-yoghurten? Jeg bare bare gått ut i fra at den har masse sukker siden den er for barn jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er Tine Mild og Lett Blåbæryoghurt! Den er veldig god, synes jeg. Ikke fullt så lite kcals som disse 0 %-ene til Yoplait, men bedre!

Hvordan er den Sprett-yoghurten? Jeg bare bare gått ut i fra at den har masse sukker siden den er for barn jeg :gjeiper:

Sprettyoghurten skal (i følge reklamen) ikke ha noen kunstig søtning, noe som for andre produkter pleier å bety at det ikke er tilsatt sukker. Den er i alle fall kjempegod! Skal prøve den du foreslo og så sammenlikne smaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag, dessverre. Men egentlig gjør det vel ikke så mye - har jo fått en del trening i det siste.

Det ble nemlig overtid på jobb i dag, samt at leiligheten ikke så ut i måneskinn, så jeg ble nesten nødt til å bruke tiden på å fikse hjemme. Det er sjeldent at jeg orker å gjøre noe særlig husarbeid hvis jeg trener først :P

Fare for overtid i morgen også, men jeg vurderer sterkt å ta med treningsbagen likevel å dra på trening, enten jogge selv eller ta en gruppetime som passer, selv om det kan bli senere enn vanlig.

Har spist i dag:

Frokost: mysli med skummet melk + kaffe med sk melk

Lunsj: et lite lavkarborundstykke med mager leverpostei + et knekkebrød med mager leverpostei og et med mager kyllingost + en gulrot

Mellom: en mild og lett blåbæryoghurt med havregryn i + en gulrot

Middag: kalkunfilet + kokte grønnsaker + litt pesto, litt bbq-saus og litt kesam

Tilsammen blir dette rundt 1200 kcal. Plass for en liten kvelds med andre ord! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er nok flink til å spise, er glad i mat ;) Absolutt nødvendig at jeg skriver det opp, ellers føler jeg at jeg mister all oversikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: lurt å ha litt kontroll! Kanskje jeg og burde begynne å gjøre det? Føler jeg bare stapper i meg alt mulig :fnise:

Jeg logger på vektklubben.no - kanskje ikke hver dag, men sånn en gang i blant, for å holde oversikt :) Fungerer veldig greit for meg i alle fall! Og man kan få seg en og annen overraskelse over hvor lite/mye enkelte matvarer faktisk inneholder av kalorier :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en bra dag! Endelig fikk jeg levert et stort og tungt prosjekt, og jammen rakk jeg ikke trening også :)

Dro på en time Middels, som var veldig bra. Merket jeg ble sliten og fikk vondt litt sånn i lårene rett over knærne når det var mye hopp, men det gikk greit. Til sammen ble det ca 500 kcals forbrent :)

Instruktøren på denne timen er ei sånn utrolig pen og søt lita jente som sikkert veier 50 kg og har en utrolig bra kropp. Ja, jeg blir misunnelig! Men samtidig bruker jeg det som motivasjon. Hver gang jeg tar litt ekstra i, tenker jeg at jeg kommer et skritt nærmere hennes kropp! Det er jo ikke helt sant, selvsagt, men det hjelper :)

Mat i dag:

Frokost: mysli med sk melk + kaffe med sk melk

Lunsj: to knekkebrød med mager leverpostei + et med mager kyllingost + et par gulrøtter

Mellom: en mild og lett blåbæryog med havregryn i + gulrot

Etter trening: banan

Middag: Slo på stortromma og flesket til med en pølsegrateng i dag! Frosne grønnsaker, pølsebiter, pastasaus, vita hjertego' ost, samt litt pesto. En passe stor porsjon tok jeg, så har middag og kanskje også lunsj i morgen!

Har ikke logget på vektklubben i dag, ikke så lett når jeg slumpet litt på mengden på middagen. Tror imidlertid ikke helheten er så ille. Blir nok kanskje et lite kveldsmåltid senere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Aaaarg!!!!

I dag er det en dag i irritasjonens tegn.

Jeg hadde pakket bagen og var klar for trening. Går fra jobb i god tid til å skifte og sånt før timen begynte. Tar det ene etter det andre ut fra bagen. Så finner jeg ut at jeg bare en eneste sko ...

Det var heller ikke akkurat aktuelt å trene barbeint/i sokkelesten eller i conversene jeg kom i. Så da måtte jeg kle på meg alt igjen og dra slukøret hjemover.

Så utroooolig irriterende! Jeg var motivert for en hard treningsøkt, lenge siden jeg har vært på denne timen og jeg vet jeg alltid får godt utbytte av den. Søren!

Jaja, ikke så mye å gjøre med det nå. Vurderte et øyeblikk å hente skoen (som lå og gliste mot meg i vindfanget da jeg kom hjem) og bare dra ut igjen, men det tar rundt en halvtime å komme seg til og fra senteret, så det spiser opp nesten hele kvelden. Og jeg har tenkt å få vasket og ryddet en del hjemme i kveld.

Jeg skal se om jeg kanskje kommer meg av gårde på trening i morgen, riktignok. Har en middagsdate kl. 19, men skal regne på om jeg rekker en time før det! Hvis ikke finnes jo alltids tredemølla og litt egentrening. Skal i alle fall komme meg på trening både lørdag og søndag, har jeg bestemt. Med TO sko.

Mat i dag:

Frokost: havregrøt med en banan + litt lett blåbærsyltetøy + kanel + kaffe med sk melk

Mellom: to gulrøtter og en skyr vanilje

Lunsj: pølsegratengrester fra i går

Middag: samme som lunsj

Stappmett på pølsegrateng nå. Ble nesten en slags trasspising på grunn av irritasjonen. Men men, skulle jo ha mat uansett :P

Nå får jeg vaske og styre litt - det var jo planen ellers i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Uff så kjedelig! Hater å glemme ting, jeg glemmer oftest låsen til skapet eller sokker :ler: Tror jeg hadde gjort styrkeøvelser jeg, det kan man jo gjøre uten sko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh... føler med deg!

Jeg har glemt begge skoene en gang, men når man leter og leter febrilsk i baggen og kun finner EN sko så høres det nesten littegranne kjipere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for medfølelsen, jenter :gjeiper:

Nå har jeg i det minste fått vasket og hengt opp klær, samt støvsuget og vasket leiligheten, så aldri så galt så det ikke er godt for noe!

Kjente godt da jeg hengte opp klær at jeg er støl og stiv i rygg og armer, så det er kanskje ingen krise at jeg ikke trente i dag. Fikk meg jo en god trening i går. Tror nok imidlertid at jeg skal få plass til en økt i morgen (og lørdag. Og søndag ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det der med skoene har jeg gjort også :fnise: Utrolig irriterende ja! Men hvis du er støl, så er det vel like bra med en liten pause? Kan jo ikke slite seg helt ut heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Så kjipt at du glemte ene skoen. Du får trøste deg med at med en ekstra hvildag og litt ekstra god mat så vil du prestere ENDA bedre på neste treningsøkt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yess, det ble trening både i går og i dag!

I går hadde jeg egentlig tenkt å jogge på mølla, siden det ble litt snaut med andre ting siden jeg skulle bort senere på kvelden. Men ting går jo selvfølgelig ikke slik vofsen har tenkt seg, og jeg oppdaget at mp3-spilleren var tom for batteri da jeg hadde satt i gang mølla ... Typisk min uflaks!

Først tenkte jeg å jogge uten musikk, men det er jammen kjipt det også. Det er jo heller ikke TV der jeg trener. Så jeg tenkte litt på det, og fant ut at jeg egentlig kunne være med på en gruppetime likevel, bare jeg gikk litt tidligere! Så jeg slengte meg med på en Middels, og dermed var plutselig rundt 600 kcals borte. Det ble pizza og vin og diverse alkohol senere på kvelden, så var glad jeg fikk til den økta :)

Dro også på Middels i dag, og rundt 400 kcals ble borte. I kveld skal jeg bare ta det lugnt og se på TV, spise taco og slakke i joggebukse med ei venninne, det skal bli DIGG. Har også laget lavkalorigele av fun light-saft, jeg bare håper den stivner snart og ikke bare blir mislykket :P

Så får vi se om jeg kanskje drar på Middels eller spinning i morgen også. Føler jeg er mer enn tilbake i gammel form nå, klarer meg knapt en dag uten trening nå, og det er DEILIG å føle det sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det finnes ikke noe verre enn å ha dratt på trening for så å finne ut at man har glemt noe essensielt man ganske enkelt ikke kan trene uten. :( Også kjipt å finne ut at mp3-spilleren er tom for batteri når man kommer, men da er det jo greit at man kan hive seg med på en time. Mye bedre enn ingenting i alle fall. Jeg hadde heller ikke orket mølla uten musikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag, alle sammen!

Jeg har nettopp fortært en kraftfrokost i form av amerikanske pannekaker og er superladdad for en god treningsøkt! :)

Ellers tror jeg det bare blir avslapping og litt pusling hjemme i dag. Kanskje bake noe! Og spise tacorester fra i går til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...