Gå til innhold

Stor og sterk!


Gjest gutt92

Anbefalte innlegg

:riste:

Du må nok smøre deg med tålmodighet. :lol:

De på U-19 som ikke er gode nok, faller de bare fra de da?

Jeg tror ikke at du er tilbakestående nei.. :ler: Ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gutt92

aaaww :(

Det er jeg ikke sikker på :P Nå er det ganske seriøst, men er en del igjen som jeg ikke tror kommer til å spille mye mer hockey, men tror faktisk alle får en plass på 1-div. men ikke førsterekka liksom :P det er kanskje sånn det var... For de som ikke kommer rett på a-laget, eller som bare ikke er gode nok, eller er nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar! Trodde man bare skulle ha store og få måltider, men så feil kunne jeg ta :fnise: Uansett så digger jeg peanøttsmør selv(bare med syltetøy da), og pleier å spise 3egg til frokost hver dag. Skal utdype meg mer i de proteinpulverene du sendte meg. Tror jeg også oppretter en egen tråd på treningsforumet.

Hvordan går det engentlig med minstekravene for deg? Både til MJK og befalskolen ;)

Men trenger jeg engentlig proteinpulver ogsånn hvis jeg bare har tenkt å bli sterkere? Har engentlig ikke noe særlig lyst til å få store og "falske" muskler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Takk for utfyllende svar! Trodde man bare skulle ha store og få måltider, men så feil kunne jeg ta :fnise: Uansett så digger jeg peanøttsmør selv(bare med syltetøy da), og pleier å spise 3egg til frokost hver dag. Skal utdype meg mer i de proteinpulverene du sendte meg. Tror jeg også oppretter en egen tråd på treningsforumet.

Hvordan går det engentlig med minstekravene for deg? Både til MJK og befalskolen ;)

Men trenger jeg engentlig proteinpulver ogsånn hvis jeg bare har tenkt å bli sterkere? Har engentlig ikke noe særlig lyst til å få store og "falske" muskler :P

Hehe, men lærer gjør man da hver dag ;)

Når det kommer til løpinga har jeg ikke peeeeiling siden jeg har slitt med benhinnebetennelse i leggene, men har time på mand. hos naprapat, så skal snart få skikk på det ;) Pushups og situps kravene er enkle vil jeg si, uten at jeg har prøvd på en stund, men er HELT sikker på situps delen i hvertfall ;) tenker MJK nå.. Hangups er også ganske enkelt, får til en del, men jobber med det i og med at jeg har gått opp mye uten å ha trent mye chins og sånt, så må ta igjen ;) Svømminga og det med å holde pusten skal også gå helt fint! Var det 5000 speedmarsj med 30 kg sekk det var? i såfall skal det gå fint også i og med at jeg kan gå 4 timer med nesten 20 i skau og sånt (er ikke lenger enn litt under 20 kg enda men jobber meg oppover).

Er ikke HELT sikker på alle krava, men sist jeg sjekka så hadde jeg flere jeg hadde klart, og det er noen jeg er ganske nær.

Åssen står det til med deg og kravene da? Jeg har forresten ikke trent mye kroppsvekt, så skal starte med det og. Chins, pushups og sånne ting som er krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørn82

Så moro å se en sånn treningsdagbok. Jeg vil vel kategorisere meg som litt over gjennomsnittet interessert i styrketrening.

Jeg har trent boksing i 10år og trent styrketrening i snart 15år.

Og igår nådde jeg mitt personlige mål på 300kg knebøy (Uten drakt). Nå har jeg bare to mål igjen, 220kg benk og 300kg markløft. =) Jeg er forsåvidt også 175høy, men jeg veier 94-95kg.

Jeg har "tjenestegjort" i TMBN og jeg tok utdannelsen min der.

Endret av Bjørn82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått testa meg i svømming og styrketester, men ganske sikker på at jeg klarer 8km på 72min, men når det kommer til 8km løping med sekk 22kg og 30km marsj med sekk 22kg og uniform så er jeg mer usikker.

Tar hvertfall sånn 55pushups sit jeg sjekka, og det er 2-3 måneder siden så jeg håper jeg tar flere nå. Uansett så er det over både seksern på befalskolen og anbefalt krav på FSK som hos begge er 45stk. Tok 57 situps på 2min(igår), og rett etter det testa jeg også befalskolen sin, men stoppet på 70stk som var karakter seks. Pullups sjekka jeg nettop, tok 9.

Trener også kroppsvekt ved siden av 5x5. Har en uke der jeg fokuserer på pushups, neste er pullups og tredje uka er magemuskler generelt. Så starter jeg på nytt igjen. Tror det burde funke ganske greit engentlig, men ser jo at jeg klarer minstekravene med god margin(ikke pullups da). Er bare litt mer nervøs for 3000m, 8km og sekkeøvelsene :sjenert:

Frister meg litt selv og lage treningslogg, sånn at jeg kan se hvordan jeg har forbedret meg både i vekter og fysiske minstekrav, og at det blir som en form for motivasjon :P

Hvor går du på MMA forresten? Har selv tenkt til å begynne med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Oi, spreking du da ;)

Rimelig sterke løft på deg! Skulle gjerne benka 200 selv ;p

Hvordan får du tid til boksing og løfting? Jobber du fortsatt i forsvaret eller hva gjorde du etter TMBN ?

Og jo siden du har trent såpass mye mer enn meg (:P) har du noe forslag til nytt program, eller tror du jeg hadde fått god økning med Rippetoe's? Skal opp på 90 kg og bli "kraftigere" og ikke feit.. Nå har jeg en liten klype på magen, men det skal jeg ha i og med at jeg ikke vil tære vekk muskler i militæret, men Har gjerne lyst på 5 og gjerne flere kg muskler til jul, men er forsåvidt over året her jeg vil bli stor. Vet man ikke blir stor fort :)

Har du boksekamper og sånt også eller? Vurderer å starte å bokse selv i og med at de ikke har muay thai her f.eks. hvor jeg bor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Har bare fått testa meg i svømming og styrketester, men ganske sikker på at jeg klarer 8km på 72min, men når det kommer til 8km løping med sekk 22kg og 30km marsj med sekk 22kg og uniform så er jeg mer usikker.

Tar hvertfall sånn 55pushups sit jeg sjekka, og det er 2-3 måneder siden så jeg håper jeg tar flere nå. Uansett så er det over både seksern på befalskolen og anbefalt krav på FSK som hos begge er 45stk. Tok 57 situps på 2min(igår), og rett etter det testa jeg også befalskolen sin, men stoppet på 70stk som var karakter seks. Pullups sjekka jeg nettop, tok 9.

Trener også kroppsvekt ved siden av 5x5. Har en uke der jeg fokuserer på pushups, neste er pullups og tredje uka er magemuskler generelt. Så starter jeg på nytt igjen. Tror det burde funke ganske greit engentlig, men ser jo at jeg klarer minstekravene med god margin(ikke pullups da). Er bare litt mer nervøs for 3000m, 8km og sekkeøvelsene :sjenert:

Frister meg litt selv og lage treningslogg, sånn at jeg kan se hvordan jeg har forbedret meg både i vekter og fysiske minstekrav, og at det blir som en form for motivasjon :P

Hvor går du på MMA forresten? Har selv tenkt til å begynne med det.

Oi det begynner å bli rimelig bra det, da :D Litt bekymret for 3000 metern selv, haha, men har befalsskolen før MJK da, så får ekstra trening til det :) Usikker på løping med sekk også :P Skal starte å styrke leggene mine når jeg har behandlet betennelsen, for den tar knekken på legga mine! Må spise smertestillende som godteri når am.fotball sesongen er i gang.. (2 år), men nå har jeg rett og slutt sluttet for å bli bra igjen.

JEg bor i Hamar, men de har ikke MMA her lengre. Jeg bodde i USA i fjor og da drev jeg med MMA der :) Muay Thai og Brazilian Jiu jitsu, og ikke sånn shit som mange har der man driver med kun "mma" der de bare lærer deg ditt og datt, for da får du ikke 2 grunnlag. Har sett på youtube på nivået til nordmenn når det kommer til "mma". Det er helt LATTERLIG dårlig i forhold til USA, og når det kommer til kickboxing vs muay thai der jeg drev og sånt.. Kan ikke sammenlignes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Oi, spreking du da ;)

Rimelig sterke løft på deg! Skulle gjerne benka 200 selv ;p

Hvordan får du tid til boksing og løfting? Jobber du fortsatt i forsvaret eller hva gjorde du etter TMBN ?

Og jo siden du har trent såpass mye mer enn meg (:P) har du noe forslag til nytt program, eller tror du jeg hadde fått god økning med Rippetoe's? Skal opp på 90 kg og bli "kraftigere" og ikke feit.. Nå har jeg en liten klype på magen, men det skal jeg ha i og med at jeg ikke vil tære vekk muskler i militæret, men Har gjerne lyst på 5 og gjerne flere kg muskler til jul, men er forsåvidt over året her jeg vil bli stor. Vet man ikke blir stor fort :)

Har du boksekamper og sånt også eller? Vurderer å starte å bokse selv i og med at de ikke har muay thai her f.eks. hvor jeg bor..

Det beste tipset jeg har til deg er at du kjøper 2nd edition av Starting Strength (Basic Barbell Training)

Bok av Mark Ripptoe og Lon Kilgore

Etter at du har lest den og når du har lært deg å følge den slavisk garanterer Ripptoe at han uten noen unaturlige tilsetninger skal klare like rask fremgang som en som bruker steroider i samme program på samme tid.

Jobber ikke lengre i forsvaret nei. Jeg jobber i et privat selskap. Jeg trener ikke lengre boksing, men jeg trener intervall og styrketrening. ca. 9timer i uka med styrketrening og to økter av en til to timers intervall trening. Da bruker jeg ofte vår fantastiske natur og de bratte fjellstiene med midnattsola som bakteppe. Er fint i sommerhalvåret, om vinteren kan jeg trene intervaller innendørs.

Endret av Bjørn82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Haha oi! Hørtes så interessant ut at jeg nesten måtte le litt for meg selv! Høres helt herlig ut det da!

Det er denne ikkesant? http://www.aasgaardco.com/store/store.php?crn=199&rn=312&action=show_detail

Andre steder jeg kan bestille den så det går kjappere tror du?

Der har du den ja =)

Jeg vet ikke.. Tar vel et to-tre dager før du har den. Er såvidt jeg vet ikke oversatt til norsk enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hilser på den nye Zucca ;)

Deler du ut litt energi som velkomstgave eller? (Jeg trenger den til shoppingen, vet du :nigo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Haha hey hey hallå :)

Tja kan da dele ut litt :D Bare å abonnere og sette inn 399 kroner og 56 øre på 32142345433 så får du litt energi i posten :)

Vet du hva! Alle jenter skulle trent for shoppinga ;) Får mye energi av det :) Og riktig kosthold såklart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...