Gå til innhold

Stor og sterk!


Gjest gutt92

Anbefalte innlegg

Gjest gutt92

Hei! Tenkte jeg skulle lage en liten treningsdagbok, hvor jeg kan skrive hva jeg gjør av aktivitet egentlig.. Siden jeg har litt problemer med kjedsomhet innimellom, hvor jeg ender opp på forumer alikevel, så kan jo godt gjøre noe ut av det! Dessuten kan jeg oppfordre til sportssnakk her!

Hva er favoritt hockeylaget ditt?

Hva holder du med i NFL ? (liker ikke vanlig fotball)

Jeg holder i hvertfall med Detroit Redwings i NHL, Storhamar Dragons i Norge og Steelers i NFL.

Jeg har planer om å gå 2 år i befalsskole og prøve meg som marinejeger, så all aktiviteten er forsåvidt dedikert til det! Og jeg vil bli større og sterkere da.

Før jeg begynte å trene (2 år siden) veide jeg 65 kg og var ca. 175 høy. Ene året trente jeg useriøst og ble ikke noe særlig større, og over året spilte jeg amerikansk fotball og prøvde å legge på meg (ble mer fett enn muskler), så jeg var på litt over 70 for over 1 år siden. I fjor var jeg utvekslingsstudent i USA, og skulle fortsette å spille amerikansk fotball og starte med hockey igjen som jeg hadde savnet i noen år, så jeg la på meg 5 kg til før jeg reiste, og av all sporten jeg har drevet med veide jeg ca. 80 kg når jeg kom hjem for 1 mnd. siden.

Jeg drev også med MMA (mixed martial arts; brazilian jiu jitsu og muay thai) mens jeg var der, som er sinnsykt bra trening, og løftet litt ved siden av.

http://www.youtube.com/watch?v=Sp2ErPgTJZA? - Football

http://www.youtube.com/watch?v=DqMUf5lUXjM? - Hockey

http://www.youtube.com/watch?v=Nq8w5yKYodE?version=3&amp - MMA

Nå etter 1 mnd med bruk av treningsprogram, seriøs løfting og godt kosthold veier jeg 84 kg, og jeg skal opp på 90 kg innen juleaften (for det meste muskler). Har tenkt til å loggføre vekt en gang i uken eller noe, for å se hvor mye jeg øker og hvor bra jeg faktisk spiser og trener!

For å brenne litt fett, går jeg turer i skauen og landevegs.. Startet med sekk på 6 kg eller noe for 1 mnd siden og gikk i ca. 1 time, og her om dagen gikk jeg i 4 timer på flata og i bakker med nesten 20 kg :filer: Må si jeg føler bra framgang med nytt kosthold :) Vil anbefale alle sammen turer i skauen med eller uten sekk, enten du trener eller ei. Er friskt og godt å bare ta en tur helt alene!

Så.. 181 cm høy og 84 kg, så skal vi se hvordan det går :) (Er ikke feit).

EDIT:

Blogg fra USA; http://jonrobin.blogg.no/

EDIT: Målet mitt fra hockeyfinalen i USA; http://www.wjactv.com/vide​o/27245978/index.html

EDIT: Legger ved et par formbildet for å se hvordan framgangen min er...

[img width=57 height=150]http://bildr.no/thumb/943588.jpeg

[img width=76 height=150]http://bildr.no/thumb/943589.jpeg

943607.jpeg

(Flexer ikke på framside-bildet og glemte egentlig å flexe armer på ryggbildet, haha. Men orka ikke å ta nytt, siden jeg fokuserer ikke på armer, men heller baseøvelser som tar hele kroppen.)

--------------------------------

Formbilder tatt i dag (12/09/11):

http://imageshack.us/photo/my-images/534/p1010005vjz.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/853/p1010010km.jpg/ (får ikke til å stramme noe særlig biceps der, men de er uansett ikke så veldig store...)

http://imageshack.us/photo/my-images/689/p1010011dl.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/641/p1010012s.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/600/p1010014j.jpg/

Har faktisk fått litt strekkmerker på innsiden av låret etter hockeysesongen startet!! Har kjørt litt knebøy til nå også.

------------------------------

09.10.11

http://bildr.no/view/995328 (uten flex)

-----------------------------

Noen mål (19.09.11):

Lår: 66 cm

Biceps: 36,5

Legg: 43,5 (strammet ikke, siden jeg ikke var sikker åssen jeg strammer legg for å få størst mål)

Underarm: 31,5 cm

-----------------------------

Maksløft:

Benk: 80kg

Markløft: 140kg 160kg

Knebøy: 100kg

Militærpress: 50kg

Endret av gutt92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gutt92

I dag har jeg løftet vekter og jeg driver med et program som heter RYP, hvor jeg gjør; markløft, benkpress, hammercurls, franskpress og dips, bred roing, arnoldpress og div. mageøvelser.

Kjørte 4x4+drop set.

Ikke sikkert det sier dere mye men :)

Noen øvelser jeg vil skryte av som jeg har økt mye på gjennom måneden er;

Franskpress: Starta med stanga på 7,5 kg og la på 5 kg på hver side = 17,5 kg og det var småtungt. I dag kjører jeg med 30 kg tilsammen, så synes jeg har økt bra!

Dips: I starten slet jeg nesten med dips uten ekstra vekt, mens nå kan jeg gjøre dips med en skive på 20 kg.

Markløft: Startet med rundt 60 kg for å øke, og få inn teknikken. I dag kjørte jeg med 100 kg og det gikk passe lett.

Synes det er veldig morsomt å lese resultater i ettertid for da blir man motivert over hvor bra man har trent og økt, så man blir bare enda mer hekta :)

Neste program jeg skal starte med er nok Rippetoe's.

Jeg bruker proteinpulver og v12 (kreatinblanding), omega 3 og zinktabletter.

Må bare informere om at jeg som sagt bruker program, og har startet med lette vekter for å få god økning i styrke hele veien i stedet for å stagnere tidlig!

Kan legge til reps, sett og vekt i senere økter. Kosten gidder jeg ikke å skrive mye om, men prøver å spise masse karbohydrater og proteiner ;) Brød, frukt, pasta/ris, kylling/biff/pølser, et par teskjeer peanutbutter og div andre ting jeg finner i kjøleskapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke har peiling så må jeg bare si WOW... dette høres jo skikkelig bra ut!

Storhamar Dragons ja. Holder med dem jeg også. :lur:

Skal du spille på A-laget? :popcorn:

Ja i NHL holder jeg med New York Rangers og jeg skal følge litt mer med på hva Nashville Predators driver med... :ler:

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Takker :)

Ikke i første omgang, siden jeg ikke har spilt på 6 år utenom i USA i fjor, og det gikk kjempebra (førte laget til laurel highland championship som vi vant for første gang i historien, hvor jeg hadde et mål). Men jeg skal spille for 1-divisjon, så kommer helt sikkert til å trene med a-laget og om jeg får teket på det igjen sikkert spille en kamp eller noe i hvertfall :) Vi får se, i såfall sier jeg ifra :D

Rangers ja! De er gode de, og de har en nordmann på laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det så de skal ha 1.divisjonslag da altså? Kuult :popcorn:

Var og så en kamp da vi var i NY nå sist, mot Atlanta Trasher.. Zuccarello spilte ikke, de tapte 0-3.. så vi fikk ikke høre Goal Horn engang.. :sukk:

Vi valgte feil kamp.. to dager senere spilte Zucca og de vant 5-2.

:klaske:

Men det var kuult å være der likevel for å oppleve livet.

Det blir definitivt ikke den siste NHL-kampen jeg skal på nei. :)

Det skal sies at jeg ikke ble interessert i hockey før sønnen min begynte på det i august i fjor.. :opplyser:

Ja du må jammen si ifra hvis du skal spille på A-laget. Ellers kan jo 1. div-kamper være kjekt å se på det også.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Stemmer :D Helt perfekt da! Var ikke i fjor, fordi alle var så useriøse og det var shitty lagånd, men så starter det opp så jeg får spilt :)

Aaah herlig det da! Hehe den er litt kjip :P

Så Redwings vs penguins selv (fikk billetter i julegave av vertsfamilien).

Det er en veldig fin opplevelse :)

Jaja man må følge med da vettu ;) Åssen lag?

Det skal jeg si ifra om :)

Isåfall kan du alltids følge med på 1-div om du kjeder deg, hehe.

EDIT: Forresten så har jeg blogg ifra USA jeg kan slenge ut og om folk er int. i å se hva som skjedde der :)

http://jonrobin.blogg.no/

Endret av gutt92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja 1.div er nok ikke noe dårligere enn A-laget var i fjor. Synes det var så mange unødvendige tap. :klaske:

Noen drev og babla om "kalkulerte tap" osv, men hallo liksom... :daane:

Han spiller på Storhamar Dragons.. :nigo: Et av småttis-lagene.. :ler:

Ja bare stemningen er jo nesten verdt billetten . Og så det at man kan drikke ØL og kjøpe popcornbøtte! :nigo:

Skal sjekke ut bloggen din. Høres veldig interessant ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt en superkjapp titt nå. Det der må ha vært en opplevelse for livet!! Skulle ønske jeg hadde guts til å ha gjort noe sånt da jeg var på din alder.. men da var jeg på tjukka så.. :lol:

Skal lese mer senere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Nei A-laget tabber seg mye ut ja, det er jeg enig i :P

Vet ikke om de har problemer med å prestere eller om de bare ikke er gode nok jeg? :klo:

oi! det betyr at dere må være fra hamar eller i området da? Haha, det hadde jeg aldri trodd! Nesten litt skummelt dette :P Bare jeg ikke støter på mora mi her inne så ;)

Ja er du gæren! De lager litt show i tillegg også! Er ikke bare 1 time med ren hockey liksom, og det er kos om man kjeder seg å ikke måtte dra hjem med en gang heller, hehe. Øl fikk ikke jeg drikke der da men :(

Og må nesten fortelle om det... Står i bloggen og, men.

Jeg så på kamp i Pittsburgh, og var en av kanskje 10 stk med redwings jersey... Og i USA er de så syke at hvis du går med feil drakt så skyter dem deg, stabber deg, slår deg ned osv (så jeg var vel heldig :P), og på vei UT, når jeg går forbi en vakt, så trekker han hånda mot pistolen og holder den der til jeg er forbi... Hva fan? haha. Amerikanere....

EDIT:

Ja det var en fin opplevelse :) Bør NESTEN angre på at du ikke fikk sjansen, men er jo ikke alle som får det!

Du må nesten sjekke ut HELT i starten også, for da finner du bilder av huset og alt sånt ;)

Endret av gutt92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke FRA Hamar nei... men.. etter litt snoking ser jeg at du har sønnen til søskenbarnet mitt som venn.. :plystre:

Fikk du ikke drikke øl? Var det fordi vertsfamilien din var kristne?

:lol: For en opplevelse... Kanskje vakten synes du så skummel ut :lol: Eller så var han redd for pistolen sin.. :ler:

Ja jeg kjenner til det der med "feil" drakt osv.. er vel tryggest å gå på hjemmekampene til det laget man holder med. :lol:

Ja jeg skal sjekke hele bloggen etterhvert. Har bare en del som står på programmet i dag.

Skal på en liten helgetur. :nigo:

Jeg skal definitivt tilbake igjen til USA. Etter de to gangene vi har vært der, så vil jeg bare tilbake. Hadde vært såå kuult å ha masse penger og bare kunne reist rundt i USA i 3 måneder. Er vel det som er toppen for Greencard såvidt jeg husker? :klo:

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Hva heter han? :P

Nei er 21-års grense ;) Altså.. Fikk smake på ting og sånt av foreldre, og fikk drikke når vi var på ferie, men kunne ikke kjøpt alkohol på en match liksom :P Og når foreldrene ikke var hjemme så gikk jeg og brødrene i barskapet uansett, så det var fair :briller:

Haha ja.. Altså jeg ser ikke skummel ut egentlig da;p litt babyface må jeg innrømme! Pistolen var din den altså :) Må passe på den!

Tenkte å ikke være redd for å gå med feil drakt, så jeg bare tok på feil drakt, jeg haha. Kanskje ikke supersmart, men lever da :D

Åjaa, koselig da :) Hvor hen?

Oi 3mnd. ja! Hadde vært rimelig kult det! Bare å spare, det ;) Jeg hadde visum i 10 mnd. om det sier deg noe.. Er forskjellig typer visum, kommer an på hva man skal. Skal tilbake selv, jeg og besøke familien og kameratene der nede :) Må bli etter det første året i militæret i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Hva heter han? :P

Nei er 21-års grense ;) Altså.. Fikk smake på ting og sånt av foreldre, og fikk drikke når vi var på ferie, men kunne ikke kjøpt alkohol på en match liksom :P Og når foreldrene ikke var hjemme så gikk jeg og brødrene i barskapet uansett, så det var fair :briller:

Haha ja.. Altså jeg ser ikke skummel ut egentlig da;p litt babyface må jeg innrømme! Pistolen var din den altså :) Må passe på den!

Tenkte å ikke være redd for å gå med feil drakt, så jeg bare tok på feil drakt, jeg haha. Kanskje ikke supersmart, men lever da :D

Åjaa, koselig da :) Hvor hen?

Oi 3mnd. ja! Hadde vært rimelig kult det! Bare å spare, det ;) Jeg hadde visum i 10 mnd. om det sier deg noe.. Er forskjellig typer visum, kommer an på hva man skal. Skal tilbake selv, jeg og besøke familien og kameratene der nede :) Må bli etter det første året i militæret i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur til Tuppestryket. :lol:

Hmm.. jeg tør ikke å si hva han heter.. :ler:

Det kan nok hende at du har gått på skole sammen med han.

Spilte du hockey i år 2000? Kanskje det er bilde av deg på de lagbildene inne i Ol-amfien. :lur:

Ja det er jo bare å spare egentlig, men da måtte det blitt på sommeren iallefall, pga skolegangen til sønnen min osv.

Og så spørs det om jeg klarer å la være å reise i så mange år.. :ler:

Vi var ute for en tornado i Nashville da vi var der sist faktisk. Det var ganske spennende. :hoppe: Artig å ha opplevd d.

Dette blir nok en USA-bok, ikke en treningsdagbok. :fnise:

Når skal du i militæret da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gutt92

aha! Det vet jeg ikke hva er men :P

Gi meg noen bokstaver da i hvertfall;P skal ikke si noe! haha.

Hmm.. Gjorde jeg det? haha husker ikke! Eller.. er mulig det var da jeg startet! Startet litt senere enn alle kameratene mine husker jeg i hvertfall.

Haha ja det var det da! Det hadde ikke jeg klart ;) Er vel sommeren jeg hadde anbefalt også! Eller det vet du vel selv du som har vært der, hehe. Har lyst til å se NY på vinteren, men ellers er sommeren kurrant i usa!

Oi! Det må ha vært kult ja! Det var spådd tornado en gang mot slutten av oppholdet mitt også. Det begynte å bli rare skydannelser, men skjedde ikke noe mer, så du er litt heldig der synes jeg ;)

Haha ja, blir mye USA her! :P Men men;) Logger så fort jeg gjør noe aktivitet! Skal på frigåing om en times tid i hvertfall :)

Det er jeg ikke sikker på enda. Må fullføre dette skoleåret siden jeg tok omvalg i 1. klasse, så blir vel OVER sommern igjen eller mot høsten neste år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppestryket er Hønefoss.. :lol:

Kanskje du får vite det etterhvert? Men ikke nå. :lur:

Jeg har ikke peiling på om dere gikk på skole sammen altså, men jeg tror dere er på ca samme alder. Han er kanskje bittelitt eldre? :vetikke:

Er det ikke vanvittig varmt om sommeren? Både i Louisville og Nashville var det jo shortsvær i mars...

Ja det var artig å oppleve en tornado så lenge den ikke gjorde noe skade der vi var. Men det var 2 dødsfall og en del materielle skader andre steder i forbindelse med tornadoen. Den feier jo over et ganske stort område.

Blir artig å se deg spille i 1.div da.. :lol:

Uten at du vet hvem jeg er. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Sa meg heller ikke mye haha!

Får vel vente å se da ;) Skal spørre igjen skjønner du:p

Vel, jeg vet ikke jeg altså, du som har navnet :P

Jo haha! Spilte amerikansk i 90 F liksom.. Helt sykt varmt! Er vel over 30 grader en stand.. Men lett å få farge der da ;) Jeg som aldri har vært brun omtrent før fikk skikkelig bra farge der! Rart med det..

Ja, bare å oppleve det liksom :) Det er sant! Men 2 dødsfall er relativt lite for en tornado! Heldig med at den ikke var verre i hvertfall!

Haha ja! Blir en rar opplevelse for meg i hvertfall :P HMMMMM hvor er hu???? på tribuna liksom, haha.

Sånn btw.. Om jeg gjør en del feil, så har jeg ikke spilt aktivt på 6 år :P Er en del som må øves på igjen for å si det sånn haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste litt i tråden din, kjenner meg godt igjen. Trener selv til befalskolen og har lyst til å prøve meg som spesialjeger(FSK) senere. Skal å begynne med seriøs sekkegåing i skogen(starter lett med 6kg) og har trent SL 5x5 i noen måneder nå.

Er sånn 179 høy og veier 70kg og har lyst til å gå opp i muskelmasse, men er ikke så god på kosthold og sånt. Så at du skrev at du ikke gidder å skrive så mye om kosthold også videre, men har du noen tips til hva jeg burde spise, hvor mye ogsåvidere(fungerer fint med at du sender linker) og hvordan proteinpulver etc jeg burde bruke?

Lykke til med treningen forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Herlig å se det er flere :D

Først og fremst.. Ikke øk fort med vekter! Når du går 1-3 turer i uka holder det å øke med 1 kg i sekken, og 2,5 kg på store øvelser med vekter!

Det er viktig å ha i seg mye proteiner først og fremst om du skal bli sterk, men om du skal bli større, må du spise masse mat! Er nesten så det ikke spiller noen rolle hva det er, bare du spiser hele tiden, og får i deg nok proteiner og riktig fett.

Selv er jeg litt newbie med kosthold men synes jeg har et relativt greit nå!

F.eks. i går spiste jeg;

brødskiver med ost og syltetøy til frokost, proteinshake, kylling og kalkunpølser etter trening, så bare spiser jeg noe brødskiver utover, så spiste jeg en halv kyllingfillet og en del ris, så spiste jeg flere brødskiver.

Dette var ikke en god dag for meg mtp. kosthold i og med at jeg ikke spiste veldig mye, men spis små og mange måltider!! Småspis hele tiden liksom.. Knask på nøtter og spis frukt mellom måltider.

Rett etter trening tok jeg en lion power (som redbull), en banan og en proteinshake.

Avhengig av hvor mye proteiner du får i deg i kosten, så tar du proteiner som tilskudd for å få ekstra om du ikke tror du har fått nok. Det kan være lurt å telle litt proteiner osv..

En gutt som trener hardt skal helst spise MER enn 3100 kcal. daglig. Prøv å ligg på rundt 3500 kcal daglig. Pr. kg kroppsvekt så skal du helst ha 2-2.5 gram proteiner, så for meg så blir det 168 gram proteiner ++ daglig, så det blir en del!

Noe som kan være lurt for ekstra fett, kcal. og proteiner er peanøttsmør! Jeg som har bodd i usa er spesielt glad i dette.. Spis et par teskjeer daglig.

Enda en god proteinkilde er melk! Gjerne drikk 1-2 liter melk daglig.

Så, spis, spis og spis enda mer ;) Masse proteiner! Også husk å få i deg rundt 4 L vann daglig. Egg forresten er også bra! F.eks. tilbered 2-3 egg daglig eller bare ta dem rå, som meg :)

Proteinpulver: http://proteinbutikken.no/products/31462-nutrisport-90-protein-sjokolade-smak-5-kg.aspx

Nå bruker jeg whey plus eller noe fra sverige, men dette pulveret er bedre og billigere! Den linken jeg la ut.. 5 kg for 649 er BILLIG! Og det er litt over 90 % rent protein.

Er ikke sånn veldig god på gainer, men fant en grei en her; http://proteinbutikken.no/products/31577-interactiv-mammoth-sjokolade-smak-22-kg.aspx

Den var også billig! I usa brukte jeg muscle milk, den er også kjempebra om du finner den! Eller denne http://proteinbutikken.no/products/31488-vitality-line-weight-gainer-sjokolade-5-kg.aspx

I tillegg bør du ta, omega 3, gjerne zink og magnesium også (eks. ZMA-tabletter)

Har du sjekket ut www.treningsforum.no forresten? Er medlem der selv, og der har folk veldig mye peiling!

Endret av gutt92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om du gjør feil da. Artig å se på hockey uansett.

Hvor mange feil gjorde ikke A-laget liksom?

Du er SIKKER på at du skal spille i 1. div?

Er det det samme som U-19 eller? Sikkert teit spørsmål men.. :sjenert:

Har du trent i amfien ennå?

Ja du må bare spørre igjen vet du. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt92

Haha joda :) Gjør egentlig jeg også, men sånn at du ikke tror jeg er tilbakestående eller noe ;p 6 år er mye vett ;)

Jepp, var det jeg fikk høre. Fyller 19 i sept. så da hadde jeg ikke fått spille mer der uansett tror jeg :P Det er NESTEN det samme.. Fleste på u-19 spiller 1.div. om de er gode nok :)

Har ikke det enda, men starter om 2 uker tror jeg eller noe :o

Ja, haha. En bokstav da? :P forbokstaven.. og første på etternavn? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...