Hyperhidrose Skrevet 20. desember 2013 #141 Skrevet 20. desember 2013 Jeg hadde ekstrem svette, der det var hud kom det svette fra. Fra topp til hud. Jeg har fått et helt nytt liv, og ja, dette hadde jeg aldri trodd før. 2 tabletter om morgenen, kanskje 1 til senere utpå dagen hvis jeg skal noe etter jobb f.eks Herlig! Smiler. Så flott. Er det Dridase du tar?
MalloryK Skrevet 20. desember 2013 #142 Skrevet 20. desember 2013 Nei, Egazil. Jeg skrev noe om allergier for noen uker siden, men det var ikke Egazil jeg reagerte på allikevel. Jeg er så fornøyd at jeg skulle gjerne reist landet rundt og hatt foredrag med halleluja-stemning. For dette virker!
Hyperhidrose Skrevet 20. desember 2013 #143 Skrevet 20. desember 2013 Nei, Egazil. Jeg skrev noe om allergier for noen uker siden, men det var ikke Egazil jeg reagerte på allikevel. Jeg er så fornøyd at jeg skulle gjerne reist landet rundt og hatt foredrag med halleluja-stemning. For dette virker! Kjenner igjen følelsen. Jeg har gått på Ditropan i åtte dager nå og det fungerer godt. Tar litt tid for meg å virkelig tro på det, at det virkelig fungerer. Har levd med hyperhidrose i så mange år. Rart. Plutselig går det kanskje an å leve litt mer "normalt."
MalloryK Skrevet 20. desember 2013 #144 Skrevet 20. desember 2013 Ja sant det er merkelig? Vi er jo nesten normale nå!
Hyperhidrose Skrevet 21. desember 2013 #145 Skrevet 21. desember 2013 Ja sant det er merkelig? Vi er jo nesten normale nå! Smiler. Det er utrolig rart og fint at det virker. I går var jeg i en setting med andre mennesker hvor jeg vet at jeg hadde måttet stå ute på verandaen og lufte meg. Tok meg selv på pannen og var bare varm og litt klam, som alle de andre. I tillegg var det en annen som satte opp vinduet litt! Mye rart man skal bli glad for, gitt.
MalloryK Skrevet 22. desember 2013 #146 Skrevet 22. desember 2013 Atter en gang vurderer jeg å avlyse timen hos hudlege. Egazil fungerer greit og koster 100 kr, ditropan koster 500 kr, jeg har ikke råd til så mye (man får ikke noe dekket?). Så hva vil dere si er forskjellen, hvorfor er ditropan bedre enn egazil? Dere som sliter med svette i skrittet/rumpe, fungerer ditropan bedre der?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #147 Skrevet 22. desember 2013 Atter en gang vurderer jeg å avlyse timen hos hudlege. Egazil fungerer greit og koster 100 kr, ditropan koster 500 kr, jeg har ikke råd til så mye (man får ikke noe dekket?). Så hva vil dere si er forskjellen, hvorfor er ditropan bedre enn egazil? Dere som sliter med svette i skrittet/rumpe, fungerer ditropan bedre der? Jeg vet ikke forskjellen mellom dem, men lurte på: kunne du få resept på den av fastlegen, eller man man til spesialist? Jeg lurer også på om man ikke burde fått noe dekket når det er en kronisk sykdom...Anonymous poster hash: a8721...d05
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #148 Skrevet 23. desember 2013 Atter en gang vurderer jeg å avlyse timen hos hudlege. Egazil fungerer greit og koster 100 kr, ditropan koster 500 kr, jeg har ikke råd til så mye (man får ikke noe dekket?). Så hva vil dere si er forskjellen, hvorfor er ditropan bedre enn egazil? Dere som sliter med svette i skrittet/rumpe, fungerer ditropan bedre der? Hos meg var egazil bedre enn dridase.. Merkelig, men nå som jeg har gått ned 12 kg, sliter jeg mer med svette i rompa.. Rart.. Uansett, der virket det dårlig med både egazil og dridase.. Men tørr ellers på kroppen av 8 egazil.. Bruker dridase de dagene jeg ikke skal noe spesielt. Bare på butikken en tur feks.. Ellers tar jeg 8 før jobb, og evt 1-2 dridase på kvelden om jeg skal noe.. Merker ingen bivirkninger av å blande de, man skal sikkert ikke gjøre det. Men skal høre med hudlegen når jeg skal på kontroll om noen mnd. Anonymous poster hash: 3c987...9ce
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #149 Skrevet 3. mars 2014 Hvor lang tid tok det for dere før Dridase (Ditropan) virket? Har tatt to i dag, skal ta en tredje på kvelden, men merker ingen bedring...Anonymous poster hash: a8721...d05
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #150 Skrevet 5. mars 2014 Hvor lang tid tok det for dere før Dridase (Ditropan) virket? Har tatt to i dag, skal ta en tredje på kvelden, men merker ingen bedring...Anonymous poster hash: a8721...d05 Virket ikke på meg :S ble veldig skuffet.Anonymous poster hash: 3c987...9ce
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #151 Skrevet 5. mars 2014 Virket ikke på meg :S ble veldig skuffet.Anonymous poster hash: 3c987...9ce Så leit På meg virket det etter et døgn, men jeg er fremdeles i "utprøvingsfasen". Men det er så inmari dyrt. Kan man søke om å få det på blå resept? Noen som har erfaringer med det? Anonymous poster hash: a8721...d05
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #152 Skrevet 6. mars 2014 Så leit På meg virket det etter et døgn, men jeg er fremdeles i "utprøvingsfasen". Men det er så inmari dyrt. Kan man søke om å få det på blå resept? Noen som har erfaringer med det? Anonymous poster hash: a8721...d05 Hvor mange for dag tar du? Jeg fikk beskjed om å ta en tablett, men det hjalp ikke i det hele tatt.. Ikke 3 heller forsåvidt.. Jeg kan spørre om det med blå resept, skal snart på kontroll til hudlege.. Håper han vet om noe annet lurt.. Leeei, så evig lei den forbaska svetten!Anonymous poster hash: 3c987...9ce
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #153 Skrevet 6. mars 2014 Hvor mange for dag tar du? Jeg fikk beskjed om å ta en tablett, men det hjalp ikke i det hele tatt.. Ikke 3 heller forsåvidt.. Jeg kan spørre om det med blå resept, skal snart på kontroll til hudlege.. Håper han vet om noe annet lurt.. Leeei, så evig lei den forbaska svetten!Anonymous poster hash: 3c987...9ce Takk for det. Jeg begynte med tre per dag, men prøver nå med to. Har ennå god effekt. Vil finne lavest mulig effektive dose, pga bivirkningene (munntørrhet og forstoppelse). Om du ikke har noen effekt, så finnes det operasjoner mot det deraom hyperhidrosen er lokalisert (mot hånd/ansikt og armhuler). Enten thoracal sympatectomi eller lokal fjerning av svettekjertler. I Sverige får man Botox mot svette på blå resept. Skulle ønske Helfo ville godkjent dette her i Norge også. Tror det kunne hjulpet mange med en kronisk og invalidiserende sykdom. Anonymous poster hash: a8721...d05
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #154 Skrevet 22. mars 2014 Hei Har nå prøvd iontoforese (strøm) på føttene og virkningen ble ikke helt slik jeg tenkte. Jeg svetter også i armhuler og i lysken, men klarer til en viss grad å holde det i sjakk med aluminiumsklorid, men er ikke helt optimalt. Det er verre med føttene. Jeg sliter ekstremt med dette på jobb, og vurderer nå tabletter. Hvilke bivirkninger har dere merket evt, langtidsbivirkninger? Anonymous poster hash: d3bb9...e8b
MalloryK Skrevet 22. mars 2014 #155 Skrevet 22. mars 2014 Egazil: Kun tørr munn/nese. I begynnelsen var øynene irriterte, men det gikk over
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #156 Skrevet 22. mars 2014 Egazil: Kun tørr munn/nese. I begynnelsen var øynene irriterte, men det gikk over hvor mange og hvilken styrke tar du? Jeg tar Dridase nå, men kan tenke meg å prøve Egazil, da det er fem ganger billigere...Anonymous poster hash: a8721...d05
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #157 Skrevet 22. mars 2014 Hei Har nå prøvd iontoforese (strøm) på føttene og virkningen ble ikke helt slik jeg tenkte. Jeg svetter også i armhuler og i lysken, men klarer til en viss grad å holde det i sjakk med aluminiumsklorid, men er ikke helt optimalt. Det er verre med føttene. Jeg sliter ekstremt med dette på jobb, og vurderer nå tabletter. Hvilke bivirkninger har dere merket evt, langtidsbivirkninger? Anonymous poster hash: d3bb9...e8b Kun milde bivirkninger av Dridase for min del. Litt munntørrhet, ellers ingenting jeg tar det for generell hyperhidrose (mage og rygg), og på slike plager hjelper det. Verdt å prøve. Men Egazil er en del billigere. Anonymous poster hash: a8721...d05
MalloryK Skrevet 22. mars 2014 #158 Skrevet 22. mars 2014 (endret) Jeg tar 2 egazil om morningen, og det holder på en vanlig dag, øker med 1 pille utover dagen hvis det er behov Endret 22. mars 2014 av MalloryK
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #159 Skrevet 22. mars 2014 Åh nå ble jeg lettet over å lese at flere har disse problemene. Synes det er så flaut å være ung kvinne og slite så mye med svette. Jeg svetter nesten ikke under armene, men derimot med føttene, hendene, pannen og skrittet derimot... Det er så mye at til og med kollegaene mine kommenterer at jeg alltid er svett på hendene og jeg etterlater svette på tingene jeg tar i. Kvier meg for å håndhilse på folk og jeg må tørke meg i ansiktet flere ganger daglig slik at det ikke ser så stygt ut. Ser for meg at det kan blir problematisk når jeg begynner på sykepleierstudiet mtp hygiene og slikt. Jeg håper at disse plagene går over og ikke er kroniske. For eksempel slet jeg mest med svette under armene før, nå finnes det nesten ikke etter å ha vært flink til å bruke aluminumklorid over lengre tid. Har nå fått tak i aluminiumkloridholdig krem som kan brukes over hele kropp samt ansikt så det blir spennende å se om det funker i første omgang. Jeg håper virkelig at det holder og at jeg slipper å måtte gå til legen og få behandling for det. Anonymous poster hash: 4c4ec...5e5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #160 Skrevet 8. mai 2014 Hei! Jeg sliter med det samme, og svetter ekstremt på både hender, føtter, skritt og ansikt. Har idag fått Pranolol av legen ettersom det medikamentet jeg egentlig skulle bruke, har utgått. Er veldig spent på om det hjelper! Anonymous poster hash: 4c4ec...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå